28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Інтегрований урок на тему: Весна. Весняні первоцвіти.

Про матеріал

Мета уроку: Вчити учнів аналізувати свої спостереження та висловлювати власну думку щодо охорони природи й робити висновки; складати опис квітів, добираючи слова-ознаки та порівняння. Збагачувати словниковий запас учнів, розвивати зв'язне мовлення. Виховувати бережливе ставлення до природи, до квітів.

Перегляд файлу

Інтегрований урок: Весна. Весняні первоцвіти

 

Хід уроку

І.Організація до роботи

Вчитель. Встаньте, діти, підтягніться,

                Один одному всміхніться.

                Привітайтесь до гостей

Діти.   Ми радо гостей в нашім класі вітаєм,

            Здоров’я і щастя усім вам бажаєм.

Вчитель. На урок старання не забули взяти?

Діти. Ні!

Вчитель. Сядьте всі рівненько - будем працювати.

 

                Давайте повторимо пам’ятку – тренінг (На екрані комп’ютера)

Діти.   Я – школяр,  я - школярка

            Я – особистість творча

            Я- думаю, порівнюю,

            Я – аналізую, висловлюю своє судження,

            Я – хочу більше знати, чітко і зв’язно розповідати.

 

 

 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності   

  1. Відгадування загадки.

- Послухайте загадку і подумайте, про яку пору року в ній розповідається.

 

Де вона проходить, -

                                                                  Там травиця сходить,

                                                                  Квіти розцвітають,

                                                                  Солов’ї співають.

 

- Чому ви думаєте, що це весна?

 

(Відповіді дітей – ознаки весни)

  1. Складання «асоціативного куща».

- Діти, що ж відбувається з природою навесні?

- Які зміни відбуваються в неживій природі?

- А у живій природі?

- Чи всі ознаки ви назвали? Давайте подивимося.

 

 

 

 

 2. Хвилинка поезії

  Надійшла весна прекрасна,                 Зацвіли луги, діброви,

  многоцвітна, тепла, ясна,                     повно гомону, розмови

  наче дівчина в вінку.                             і пісень в чагарнику.

 

 - Чому ж поет назвав весну многоцвітною?

 - З ким автор вірша порівняв весну? слайд

- А з чого сплітається вінок дівчини?      

 

 

  1. Перегляд слайдів «Картини весни»

- Зверніть увагу на кольори весни.

 

  1. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

 

 

ЦЕЙ УРОК НАВЧИТЬ МЕНЕ

                                                Робити висновки

 

Аналізувати спостереження                                 

Складати опис квітки                                   

Висловлювати своє ставлення до приросьогодні сьогодні продовжуємо працювати в групах і підводимо підсумок проекту весна первоцвіти

 

кожна група працювала над своїм завданням

 Історики (природолюби)

Народознавці

Художники

Пошуковці

 

 

 

5   Самостійна робота з текстом.

  • виконати наступне завдання: відновити текст і розповісти, про що він. (слайд 9)

                 

 

 по завершенні роботи розповідають про що довідались.

 

  1. Творча робота з текстом.

 

  • На аркушах паперу перед вами міститься текст казки, в якому не все на своїх місцях. Перегляньте уважно і поясніть, в чому суть помилки.

Прокинулась Весна, а на дворі роботи – тільки встигай.

     Квітню голови нема часу підняти вгору, все в клопотах: і сіє, і садить, щей квітами обдаровує долини, і бруньки виколисує деревам, комашню метушливу вітає теплим словом, пташок зустрічає з теплого краю – до всього загляне, усьому лад мусить дати. Присісти б хоча на хвилинку…

     Перший синок Березень хазяйнує. Вже встиг теплими ключиками крижані мости на річках повідкривати, пісню підсніжникові наспівати і узявся до роботи – оре поле, бо знає – брат уже лагодиться в дорогу, готується до сівби.

    Травень вчасно підтримав брата: у білі сукні одягнув вишні, в рожеві – яблуні крислаті, та й сам зеленій сорочці присів на м’яку мураву, щоб солов’я  почути.

Слайд

 

  • Назвіть весняні місяці
  1. Історична довідка.
  • Групі істориків нашого класу було дане завдання довідатись, чому весняні місяці мають такі назви. Отож надамо їм слово.

Слово весна утворене від слова «весантес», що в перекладі означає «ясний день». Березень – перший місяць весни.. Ця назва пов’язана з розвиванням у цей час берези, збиранням соку. Тому й називали ще люди перший місяць весни сочнем, соковиком.

Квітень – пора цвітіння рослин. У народі вживали ще й форму «цвітень». Саме в цей час земля починає квітувати. Були й інші назви: водолій, апрель..

Травень радує нас буйним ростом трав. Свою назву він отримав у минулому столітті, а до цього називався «май». Інші назви – пісенник, громовик.

 

8.Народні прикмети про весну.

  • Зараз я пропоную вам  скласти прислів’я про весну
  •  

  • А  тепер надамо слово народознавцям, яким було дане завдання –

Знайти прислів’я про весну.

 

 

  • - Щоб дізнатися, що ми сьогодні будемо малювати(описувати), запрошую вас до чарівної країни Первоцвітів. Хто живе у цій країні, відгадайте!
  •                              Загадка
  •              Різнобарвні, запашні,
  •              Розцвітають навесні.
  •              Люблять їх дорослі й діти.
  •              Здогадались, що це?..(Квіти)
  •     - Отже, сьогодні ми навчимося описувати перші весняні квіти.
  •  
  •  ІV. Хвилинка фантазії,,Якою я уявляю країну Весняних Квітів?"
  • (Технологія,,Мікрофон”)
  • - Давайте пофантазуємо: яка вона – країна Весняних Квітів?
  • V. Перегляд відео,, Вальс квітів”
  • - От ми і потрапили в  країну Весняних Квітів  Уважно дивіться і намагайтеся їх впізнати.
  • ( відео)
  • VІ. Підготовча робота
  • 1. Вікторина,,Назви весняні квіти”
  • - А зараз вікторина. Назвіть  квіти, які кружляли у танку.
  •                                                           - Ряст
  •   - Кульбаба
  • - Гіацинти
  • - Нарциси
  •   - Тюльпани
  •   - Первоцвіт
  •  - Медунка
  •   - Сон-трава
  •                                                           - Фіалки
  •                                                           - Конвалії
  •    - Ми назвали не усіх мешканців цієї чарівної країни.  Є серед них такі, що хочуть, аби ви розплутали їх назви.
  •  
  • 1)Гра,,Плутанка”
  •   КИСНІЖПІДНИ(Підсніжники)
      СИКУКРО(Крокуси)

 

  •           CКИЛІПРО
    ТИМА-Й-ХАМАЧУ

 

  •            3)Гра,, Сортувальники
  • - Пропоную вам зіграти гру,,Cортувальники”. За допомогою словничка та фото, розподілити групу слів та речень, які описують підсніжники або крокуси для І і ІІ групи та проліска та мати й мачухи для ІІІ і ІV групи.

 

 

 

  • 2.Підсніжники і крокуси

 

  •                                            Словничок
  • Стебло тоненьке, яскраво-зелене, сховане між листочками, згорнути-
  • ми в трубочку.
  • Стебла майже немає, квітконіжка коротка, пряма.
  • Листки вузькі, довгі, гострі, темно-зелені зі сріблясто-білою смужкою посередині.
  • Листки довгі, вузенькі, світло-зеленого кольору.
  • Квітка ніжна, маленька,білосніжна, складається з трьох пелюсточок. Нагадує дзвіночок, що звисає вниз.
  • Квіти білі, жовті, блакитні, сині, лілові, бузкові. Мають форму чашеч- ки, що складається із 6 пелюсток.
  • На землю спустилася веселка.
  • Сповіщає про прихід весни.

 

 

 

  • 3.Проліски та мати-й-мачуха

 

  • 3)Гра,,Сортувальники”
  •  -
  •                                          Словничок
  • Стебло тоненьке, гнучке, пряме.
  • Стебло потовщене, коротке.
  • Квітка схожа на блакитну зірочку із 6 пелюсток. На стеблі може бути кілька квіточок.
  • Квітка жовта, схожа на маленький золотистий вогник.
  • Листки видовжені, яскраво-зеленого кольору.
  • Листки лапаті, широкі. Знизу вкриті білим пухом, тепленькі й лагідні, як мамині руки. Зверху – гладенькі й холодні, як у мачухи.
  • Маленькі сонечка розсипалися по землі.
  • Клаптики блакитного неба впали на землю.

 

 

 

 

 

 

    Група  «Пошуковців» підшукала цікавий матеріал про ці квіти.

Надамо їм слово.

  • 2.Підсніжники і крокуси

 

 

  •    2)Хвилинка-цікавинка     
  • Підсніжники                                     
  • Не просто пробитися крізь товщу снігу тендітним підсніжникам. Але в них для цього є цікаве пристосування. Молоді листочки згортаються в трубочку, а на верхівці в них утворюється неначе списик. Він проходить крізь грунт, торішнє листя і сніг. Так захищається ніжна квіточка, що заховалася між листочками.
  •     Крокуси    
  •          Ще не встиг розтанути останній сніг, як в саду розпускаються крокуси. Наче діти веселки- білі, сині, блакитні, жовті, лілові…
  •         Цвітуть відразу після підсніжників. Але є такі сорти, що цвітуть восени.
  •        Стародавні греки вважали крокуси символом щастя.
  •         Друга назва рослини- шафран.
  •  

 

  •              Проліски та мати-й-мачуха

 

 

 

  • 2)Хвилинка-цікавинка
  •              Проліски
  •      Пролісок - квітка ніжна, але смілива й нетерпляча. Ще тільки сніг починає танути, а вже тягнеться вгору цупкий зелений паросток. Він долає усі перепони, що перешкоджають йому з’явитися на світ. Тому цю квітку спочатку так і називали – пролізок(від слова,,пролазити”).
  •  
  • Мати-й-мачуха
  •  
  •     Як тільки на пагорбах сходить сніг, зацвітає мати-й-мачуха або підбіл. Щоб квіти не змерзли холодними ночами, до ранку їх повністю закривають листочки-обгортки. У дні заморозків квіти не розкриваються. Коли вони відцвітають, з’являються пухнасті парашутики і лапаті листочки. Зверху вони яскраво-зелені, блискучі, але той блиск холодний(мов погляд мачухи на нерідних дітей). Зісподу ж листочки вкриті ніжним білим пухом. Торкнувшись їх, відчуєш лагідне тепло, яким завжди віє від рідної матері.
  •  
  • .Складання опису-загадки улюбленої квітки
  • 1)Колективне складання плану
  •     - Щоб описати квітку, треба скласти план
  • . З чого почнемо? (Із зачину, в якому напишемо, де розцвіла рослина…)
  •     - Що будемо описувати в основній частині?( Стебельце, листочки, квіточку).
  •  –В кінцівці напишете, які враження справила рослина на вас.                         
  •                              План
  •     1. Розцвіла… рослина.
  •     2. Стебельце.
  •     3. Листочки.
  •     4. Квіточка.
  •     5. Твої враження.
  • 2)Самостійна робота учнів над описом
  • - А тепер приступайте до роботи, користуючись словничком, складіть опис однієї з весняних квіток.
  • - Працюючи над описом, не називайте квітку. Пам’ятайте: це має бути опис-загадка.
  • - Можна скласти віршовану загадку(за бажанням).
  • 3)Читання учнями складених описів-загадок, відгадування.

 

 

 1. Розповіді легенд. Декламування віршів.

 

 (презентування книги легенд)

 

 

 

 

 

 

  • IХ. Охорона первоцвітів

 

Щоб милуватися красою квітів, потрібно їх оберігати. Адже деякі види занесено до Червоної книги України. Цих квітів дедалі стає менше і вони взагалі можуть зникнути.

 - Зверніть увагу на монітор і перегляньте ці види, щоб ми запам’ятали їх і оберігали.

  (Перегляд слайдів «Квіти, занесені до Червоної книги України).

 

 

  • 1)Сценка
  • (Звучить музика)
  • Підсніжники : Ми — підсніжники маленькі.
  • Кульбабки. Ми — кульбабки молоденькі.
  •  Дуже любимо Весну,
  • Вона будить нас від сну.
  •  
  • (Забігає хлопчик, захоплено дивиться на квітки. )
  •  
  • Хлопчик. Які гарні всі й красиві!
  • І жовтенькі є, і сині!
  • Я нарву їх досхочу.
  • Завтра мамі їх вручу.
  •  
  • 1-й Підсніжник. Ні, не рви нас, ми живі,
  •  Хоч і квіточки малі.
  •  Хочем жити! Не губи!
  •  
  • 1-а Кульбабка. Краще ось що ти зроби:
  • Фарби й олівці дістань
  • І навпроти нас ти стань.
  • Будеш нас ти малювати,
  • А ми будем позувати.
  •  
  • Хлопчик. Але в мене фарб нема!
  •  
  • 2-а Кульбабка.
  • Допоможе тут Весна!
  • (З'являється Весна. )
  • Весна. Ось бери дарунки ці.
  • Тут і фарби, й олівці.
  • Намалюй ти в подарунок
  •  Своїй мамі цей малюнок.
  •  А квітки нехай живуть.
  •  Ну, пора мені у путь.
  •  
  • Хлопчик. От спасибі за пораду!
  •  Намалюю квітки радо!
  •  
  • Весна: Разом з подарунком мамі.
  •  Наші передай вітання.
  • Квіточки, і ви бувайте
  •  І про нас не забувайте!
  •  Прощавайте!
  •  
  • Автор: Сині квіточки весняні
  • Ми не будем рвати:
  • Фарби, олівці дістанем
  • Й будем малювати.
  • Намалюєм квітки ніжні,
  • Проліски й кульбабки –
  • І дарунки радо візьмуть
  • Мами від маляток.
  • А ми будем підростати,
  • Вчитися, мужніти —
  • Мамам будем дарувати
  • Щонайкращі квіти.
  •  
  • Хлопчик. Ось, готовий вже малюнок!
  •  
  • 1-й Підсніжник. Буде гарний подарунок.
  •  
  • Хлопчик. Підпис унизу зроблю:
  • «Дуже маму я люблю!» (Пише).
  • До побачення! Побіг.
  • Буду ще пекти пиріг!
  •  
  • - Квіти є окрасою нашої землі. Через свою красу вони й страждають
  • Багато людей, не подумавши про наслідки, зривають їх у великій кількості, що може призвести до зникнення деяких видів і нанесе природі непоправної шкоди. Пам’ятайте про це, не знищуйте первоцвіти!
  •  
  • 2)Вірш-добавлянка
  • - Давайте складемо про це віршик-добавлянку:
  • Зацвітають навесні
  • Різні квіти лісові.
  • Їх не можна, друзі, …(рвати)
  • Треба їх …(охороняти)!

 

 

 . Самооцінка.

 - У вас на партах лежать картки із зображенням незвичайного сонечка. Воно, ніби живе, але не має ротика. Намалюйте його у співвіднесенні до свого відчуття після роботи на уроці.

 

. Нагородження груп грамотами за роботу на уроці.

 - Знайко уважно стежив за вашою роботою на уроці. Тож хоче відзначити кожну групу грамотами.

  (За творчість, за активність, за старанність, за уважність, за кмітливість).

 

  •  
  • Х. Підсумок уроку
  • - Наша мандрівка до Країни Первоцвітів закінчується.
  • - Що ви вчилися робити на сьогоднішньому уроці?
  • - Що нового дізналися?
  • - Що найбільше запам’яталося?
  •  
  •  
docx
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
588
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку