Інтегрований урок на тему: "Вуглеводи, їх роль. Поняття про полімери"

Про матеріал

Матеріал пропонованого уроку спрямований допомогти вчителю у вивченні тем “Хімічний склад клітини" з біології та “Початкові поняття про органічні сполуки" з хімії розроблений з метою інтеграції суміжних тем. Завдання, що містить урок покликані сформувати в учнів критичне мислення, комунікативні здібності та соціальні навички, розвивати технічні навички, виготовляти 3D моделі, застосовувати знання на практиці, що відповідає методиці STEAM-навчання.

Для ефективного засвоєння знань пропонуються опорні схеми, таблиці, вправи з елементами інтерактивних технологій, компетентісні інтегровані завдання, завдання для досліджень, завдання з QR- кодами та посиланнями на інтернет-ресурси.

У розробках заняття подані зразки домашніх завдань, які вчитель може використовувати за бажанням. Домашні завдання є творчо-пошукового та дослідницького характеру. Які дають можливість учням розвивати творчі здібності, логічне мислення, креативність, спостережливість, самостійність, вміння працювати в групі.

Перегляд файлу

Дата ___/____/___Клас  9 Прізвище вчителя      Загрійчук Н.В., Скакун О. Б.

Урок 3

Тема:  Вуглеводи, їх роль. Поняття про полімери.

Цілі: формувати компетентносі :

 ключові: вміння вчитися, самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;

загальнокультурні: дотримуватися норм мовленнєвої культури;

здоров’язбережувальні: виховувати життєві навички, що сприяють соціальному здоров’ю;

предметні: аналізувати та порівнювати властивості простих та складних вуглеводів; розкрити біологічну роль вуглеводів.

Обладнання: підручник, зошит, фото, картинки,  картки, продукти харчування.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Хід уроку

 І. Орієнтація. Мотивації діяльності.

«Якщо хочеш бути щасливим – будь ним» - стверджував Кузьма Прудков. Наш оптимізм допомагає подолати труднощі і перешкоди. Оптимісти досягають успіхів у житті. То ж давайте поставимося з оптимізмом до теми уроку.  

Психологічна розминка. Посміхнімося один одному. Нехай від посмішки вам стане світліше на серці.

ІІ. Цілепокладання.

1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

   Учні разом із вчителем формулюють навчальну  проблему  та через неї тему і цілі уроку.

  2. Визначення очікуваних результатів.

3.Мотивація навчальної діяльності.

Вправа «Відгадай».

• Ця речовина білого кольору, кристалічна, добре розчинна у воді, солодка на смак. Має молекулярну кристалічну ґратку, тому плавиться при низькій температурі з утворенням карамелі. (Сахароза (цукроза, цукор))

  • З чим пов’язані її властивості?

ІІІ. Цілереалізація.

1. Актуалізація й корекція опорних знань.

    Метод «Дивуй».

  Учитель наводить  дивні факти або майже неправдоподібні історії про вуглеводи. Учні мають протягом уроку підтвердити правильність чи неправильність даних фактів.

   Макаронні вироби під час приготування збільшуються в об’ємі у два рази? (Крохмаль).

   Входять до складу меду? (Глюкоза і фруктоза)

  Перетравлюється у шлунку деяких тварин? Чому? (Целюлоза. Містяться спеціальні бактерії, що допомагають перетравлювати)

2. Сприйняття й первинне усвідомлення навчального матеріалу, осмислення зв’язків і співвідношень в об’єктах вивчення.

   1) Класифікація вуглеводів. Робота зі схемою. Пояснення з коментуванням.

Картинки по запросу класифікація вуглеводів

2) Вправа «Харчовий кошик». Робота у парах. На столах розміщенні продукти харчування. Учням потрібно вибрати продукти у яких містяться вуглеводи. (продукти на вибір вчителя).

3) Вправа «Хіміки». Робота у групах. Учні разом з вчителем знайомляться зі хімічними властивостями вуглеводів.

 ÐšÐ°Ñ€Ñ‚инки по запросу полісахариди

 ÐšÐ°Ñ€Ñ‚инки по запросу хімічні властивості вуглеводів

Похожее изображение

 

Картинки по запросу хімічні властивості целюлози

4) Вправа «Дослідники». Робота у групах. Учні мають дослідити розчинність у воді, дію йоду, горіння глюкози, крохмалю, целюлози (вата).

5) Метод «Розумне читання». Робота з підручником. Біологічна роль вуглеводів.

4. Узагальнення й систематизація знань, застосування їх у різних ситуаціях, наближених до життєвих.

 

 

 

 

 

 

 

 

Проблемні запитання.  

1. Чому у грибів про запас не відкладається крохмаль?

2. Чому вуглеводи є основним джерелом енергії, адже вони мало калорійні?

3. З якої картоплі можна виділити більше крохмалю: щойно зібраної, чи з тієї, що всю зиму перебувала у підвалі?

Вправа “Творча лабораторія” .


     У маленькому французькому містечку — карнавал. І саме в цей час у ньому з’являються дві дивні особи — доросла й дитина. Віана Роше та її дочка Анук приїхали, щоб подарувати мешканцям міста небачену досі розкіш — цукерню. Місцевий священик обурений і ставить парафіян перед вибором — церква або шоколад. Якби ж цукерки й шоколадки жінки, чиє волосся пахне вітрами далеких країв, не були такими смачними! Якби вона не вміла вгадувати, чого саме потребує кожен, хто заходить до її крамнички! Тоді у цьому містечку не сталося б стільки драматичних подій… 

                                                                                      (Джоан Гаррис «Шоколад»)
Завдання 1.  Про який вуглевод йде мова у книзі?

Завдання 2. Визначте клас вуглеводів. Напишіть молекулярну формулу даної сполуки.

Завдання 3. Опишіть фізичні властивості.

Завдання 4. До яких сполук розкладається в травній системі дана речовина?

Завдання 5. Як надлишок і нестача цього вуглеводу впливає на організм людини?

Завдання 6. З яких рослин нашої місцевості можна отримати цю сполуку?

5. Повідомлення домашнього завдання.

Опрацювати § 6 у підручнику; (Соболь В.І. Біологія, 9 клас, 2017 рік).

*Творче завдання : скласти кросворд.

ІV. Рефлексивно-оцінюючий.

1.Рефлексія.

«Кольоровий настрій»

- Як вам працювалося на уроці?

- Чи задоволені результатами спільної діяльності?

2.Цінування, оцінювання.

Список використаних джерел :

1. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

БІОЛОГІЯ  6–9 класи

    Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

2. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів ХІМІЯ 7-9 класи

        Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

3. Попель П.П., Крикля Л. С. Хімія: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ П.П. Попель, Л.С. Крикля. - Київ: ВЦ “Академія”, 2017. - 240 с.: іл.

4. Соболь В.І. Біологія: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів / В.І. Соболь – К.-П.: Абетка, 2017. – 288 с.

5.Інтернет- ресурси: https://knigogo.com.ua/knigi/shokolad/

 

docx
Додано
13 березня 2020
Переглядів
975
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку