Тема. Читання. Кольорові вірші. «Веселка» Л. Кондрацька
Природознавство. Явища природи: веселка. Чому буває веселка?
Образотворче мистецтво. Кольори веселки. Теплі та холодні кольори. Виконання композиції «Веселка»
Тип уроку. Інтегрований урок. Урок засвоєння нових знань.
Мета. Навчальна: формувати навички свідомого швидкого читання, збагачувати словниковий запас, формувати вміння побачити, усвідомити красу та багатство кольорів у навколишньому світі та творах образотворчого мистецтва.
Виховна: виховувати любов до природи, поезії, естетичний смак.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку
Шкільний дзвінок весело лунає,
На цікавий урок нас скликає.
Всі мерщій до класу поспішайте,
І знання скоріш новенькі здобувайте!
-
Поверніться один до одного посміхніться, і я дарую вам усмішку і гарний настрій.
ІІ. Активізація пізнавальної діяльності учнів.
-
Дихальні вправи.
-
Для того щоб гарно читати на уроці, пропоную потренувати свій язичок і ротик. Виконаємо вправи.
«Поколи щічку». Уявіть, що ваш язичок, наче гостра голочка, що хоче поколоти то одну, то іншу щічку.
«Катаємо кульку». Уявіть, що у ротику кулька, чи кругла цукерка. Язичок намагається догнати її по колу.
«Надуй кульку». Уявіть, що вам потрібно надути повітряну кульку.
-
Читання чистомовки. (Слайд 1 )
-
Попрацюємо над чіткою вимовою звуків.
-
Прочитайте чистомовку.
Са – са – са – яка краса!
На – на – на – дивовижна й чарівна!
Ай – ай – ай – ти для себе відкривай!
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація пізнавальної діяльності.
-
Відгадування загадки.
-
А яку красу ми відкриємо для себе. Давайте подумки повернемось у теплий літній день. Після короткого дощику у не бі замерехтіла різнокольорова вигнута доріжка. Але що це за доріжка? Давайте відгадаємо загадку.
В лузі дощик із квіток
Кольоровий сплів вінок.
У долину, аж до річки,
Простяглись барвисті стрічки. (Веселка) (Слайд 2 )
-
Молодці! Ви правильно відгадали. Це – веселка. Окраса неба, дивовижне явище природи.
-
Оголошення теми і завдань уроку. (Слайд 3 )
-
І сьогодні на уроці ми будемо читати кольорові вірші, а саме вірш «Веселка» Людмили Кондрацької. Вивчимо послідовність кольорів веселки. Будемо створювати композицію «Веселка». А також дізнаємось, як утворюється веселка?
ІⅤ. Робота над вивченням нового матеріалу.
-
Бесіда.
-
Чи доводилося вам бачити справжню веселку?
-
Що ви відчували? (Радість, щастя, захоплення).
-
Веселку ще називають райдугою.
-
А в які пори року найчастіше буває веселка? (Влітку, весною)
-
Після чого зʼявляється веселка? (Після дощу, або підчас дощу)
-
А й справді, що таке веселка? Чому у повітрі виникло таке диво?
-
Повідомлення дослідників.
-
А й справді, що таке веселка? Чому у повітрі виникло таке диво, розкаже нам Захар. Він підготував повідомлення. (Слайд 4)
-
Звідки ти дізнався таку інформацію?
-
Зверніть увагу на книжкову виставку
-
Робота з деформованими словами.
-
Відновіть слова, та прочитайте назви кольорів веселки їх послідовність.
вонийчер червоний
жеоранвий оранжевий ( помаранчевий, жовтогарячий)
тийвож жовтий
ленизей зелений
кибланийт блакитний (голубий)
ійнис синій
лефіовийто фіолетовий
(діти відновлюють деформовані слова і прикріплюють стрічку відповідного кольору)
- Чудова кольорова веселка утворилася у нас. І вірш, над яким ми будемо працювати, теж буде різнокольоровий.
4. Первинне ознайомлення з твором.
- Зараз я прочитаю вірш «Веселка» Л. Кондрацької, а ви уважно послухайте. (Вчитель читає вірш.)
-
Перевірка первинного сприймання.
- Які почуття у вас викликає цей вірш?. Про що він?
6. Словникова робота.
Прочитайте слова записані на дошці за мною луною.
веселинка дівиця – морковиця
семицвітка звідусіль
таємниця черпаєш
медунка вродлива
на світанні засміялася
-
Прочитайте хором. Поясніть значення слова семицвітка (7 кольорів), вродлива ( гарна, красива), на світанні ( пора доби перед сходом сонця, коли починає розвиднюватись).
-
Чи знаєте ви, що таке медунка? ( весняний первоцвіт, з рожево – фіолетовим забарвленням). (Показую малюнок)
ФІЗКУЛЬХВИЛИКА
Пропоную відпочити і виконати танцювальні рухи під музику.(Відеозапис)
-
Повторне читання «ланцюжком», («джмеликом»)
-
Читаємо ланцюжком по 2 рядочки. Звертаємо увагу на розділові знаки.
-
Про що запитала дівчинка у веселки?
-
Що їй відповіла веселка?
-
У кого взяла червоний колір?
-
Хто подарував жовтогарячий?
-
А небеса і озера, який колір подарували?
-
Вибіркове читання. Гра «Фото – око».
-
То скільки кольорів у веселки? (7).
-
Зачитайте, де взяла веселка синього кольору? Фіолетового? Голубого? Жовтого?
-
Чи вірне твердження, що цей вірш різнокольоровий?
-
-
Робота за картинами художників.
-
А ось як передавали почуття від побаченої райдуги художники. Давайте розглянемо репродукції картин художників, які так і називаються «Веселка». (Вчитель на дошці вивішує картини)
-
Що нагадує веселка на картині? (Міст, дугу, коромисло, ми читали текст у букварі «Барвисте коромисло»).
-
А якщо дивитись з літака, то райдуга має форму кола.
-
Що вона зʼєднує? (небо і землю)
-
Чи прикрашає веселка краєвид? ( Так)
Ⅴ. Практична робота.
-
Зараз ми з вами будемо виготовляти композицію «Веселка» у техніці – аплікація.
(Показ зразка роботи)
-
Розгляньте ще раз веселку. Назвіть перші три. Що в неживій природі нагадує ці кольори? (Сонце, світло, вогонь). Це тепло. Тому їх називають теплими.
-
Тепер розглянемо останні три кольори. Назвіть їх. (Голубий, синій, фіолетовий). Де в неживій природі можна побачити? (Небо, дощ, сніг, лід, вода). Від цих слів віє прохолодою. Це холодні кольори.
-
Фізкультхвилинка
-
У вас на партах є кольорові фігури. Вийдіть до дошки ті, у кого чотирикутники. Станьте, розміщуючи кольори веселки у певній послідовності. У кого круги теж розмістіть кольори по порядку, як у веселки.
-
А зараз створіть свою веселку. Працюємо у парах. Наносимо клей акуратно, щоб робота була охайною. Правильно розміщуйте кольори веселки. Бажаю успіху! (Звучить музика пісня Наталії Май «Райдуга»).
ⅤІ. Виставка робіт. Оцінювання.
-
Подивіться уважно, ніде кольори не заблукали?
ⅤІІ. Робота в малих групах.
-
Щоб не помилятися у послідовності кольорів райдуги можна використовувати такі приказки. Давайте ми їх складемо. Розмістіть кольорові слова у порядку кольорів веселки і ви прочитаєте приказку.
(Чапля паву жде завзято будуть сани фарбувати.
Чом поважні журавлі знов багато смажать фрі.
Часто ослик жадав зʼїсти гору солодких фруктів.
Чарівниця осінь жовтень закликає барвистий сад фарбувати.)
ⅤІІІ. Підсумок уроку.
-
Які кольори веселки вам подобаються найбільше?
-
Веселка нам подарувала такі кольори. Давайте ми їй подаруємо кольорові слова. Наприклад, зеленому кольору – ялинку, і т.д.
-
А який би ви колір подарували сьогоднішньому уроку? Чому?
Прикмети:
-
Коли у небі зʼявляються одночасно кілька веселок, це на тривалий теплий дощ
-
Якщо веселка швидко зникне, чекайте ясної погоди.
-
Якщо веселка довго в небі стоїть, погода швидко зіпсується