Інтегрований урок "Не з дієсловами"

Про матеріал
Мета. Вправляти в написанні дієслів з не; закріплювати знання про змінювання дієслів за часами. Удосконалювати вміння учнів послідовно викладати свої думки. Вчити дітей творчо ставитись до роботи. Виховувати взаємоповагу, товариськість, любов до своєї мови.
Перегляд файлу

ІНТЕРАКТИВНИЙ  УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ  МОВИ У 3 КЛАСІ

 

Тема. «Не» з дієсловами.

Мета. Вправляти в написанні дієслів з не; закріплювати знання про змінювання  дієслів за часами. Удосконалювати вміння учнів послідовно викладати  свої думки. Вчити дітей творчо ставитись до роботи. Виховувати взаємоповагу, товариськість, любов до своєї мови.

Обладнання: «чарівний мішок», іграшкові яєчка, таблиця «Не з дієсловами», костюми лисички, роздатковий матеріал.

 

                                   Хід уроку.

1.Організація класу.

2. Перевірка домашнього завдання.

3. Робота над мовним матеріалом.

Трьом командам роздаю картки із завданням.

І команда:

Утворити слова з перших складів поданих слів:

--- десять, рекорд, воля; (дерево),

--- волога, робот, народ; (ворона),

--- мова, лоза, коваль; (молоко),

--- долина, роги, газета; (дорога),

 

ІІ команда:

Утворити слова з першого складу першого слова і другого складу другого слова

--- бузина, моряк; (буряк),

---рама, вінок; (ранок),

---пекар, журнал; (пенал),

---ірис, синій;(іній).

 

ІІІ команда:

Утворити слова з других складів слів:

--- трюмо, горе;(море),

--- крапка, коса; (каса),

--- крила, каток; (латок),

--- ручка, трава; (кава).

4.Актуалізація опорних знань.

Знає точно, хто що робить,

Що робитиме й робив:

Спить дідусь, приїде родич,

А Сашко вікно розбив.

Різні дії називає

Ця частина мови.

Кожен учень її знає!

Що це? (Дієслово).

5. Мотивація навчальної діяльності.

Пропоную учням доповнити висловлювання:

Не йти, а …(бігти).

Не читати, а …(писати).

Не лежати, а …(сидіти).

Не бруднити, а …(чистити).

Не говорити, а…(мовчати).

6. Робота над вивченням нового матеріалу.

6.1. Вивчення правила.

6.2 Робота з таблицею «Не з дієсловами».

 

               НЕ з дієсловами пиши окремо!

Не прийшов                           не зробив

не слухав                                не скаже

не думає                                 не працюватиме

Але: недочувати, недобачати, ненавидіти, неволити.

6.3.Виконання вправи 372.

   Фізкультхвилинка.

7. Закріплення вивченого матеріалу.

7.1. Завдання Пані Помилки.

   Пані Помилка:

Пробігала я тут з одного зошита в інший і не витримала! Що це за розумники тут?

Не люблю я тих людей,

Що все на світі знають

І правила з підручника

Точно приміняють.

Спробую я всі знання відібрати

І лише одна на світі все буду знати!

   Вчителька.

Зла цариця Помилиця

З царства грубих помилок

На відмінників так злиться,

Що вже схудла, як кілок!

В зошити до учнів лізе,

Запускає помилки.

Проженемо її, діти

Ми з уроку залюбки!

Пані помилка:

Ха! Просто так я не піду. Виконаєте мої завдання – тоді ще подивимось. А ні – навічно житиму у ваших зошитах!

   Отже, починаємо перше випробування.

( Пані помилка роздає командам картки із завданням)

І команда:

Доповни речення:

1) Слова, що означають ….   предмета, називаються дієсловами.

2) Дієслова відповідають на питання?..

3) Підкреслити дієслова.

Стояла я і слухала весну:

вона мені багато говорила,

співала пісню дзвінку, голосну,

то знов таємно-тихо говорила.

4) Які з поданих дієслів стоять в минулому часі?

а) прилетить, заховає, заспіває;

б) летів, ховав, співав;

в) летить, ховає, співає.

5) З якими словами не пишеться окремо?

а) не(нависть), не(года), не(мовля);

б) не(читає), не(було), не(хитруй);

в) не(втомний), не(виразний), не(дисциплінований).

 

ІІ команда:

1. Дієслова відповідають на питання?..

2. Дієслова змінюються за такими часами …

3. Підкреслити дієслова:

Сміється ясно все навкруги,

Палає сонце, блищать дуги!

Квіти звисає з гілля в садах,

Пташині співи дзвенять у полях.

4) Знайти дієслова в минулому часі чоловічого роду:

а) заграла, писала, сиділа;

б) заграв, писав, сидів;

в) заграло, писало, сиділо.

5) З яким словами не пишеться окремо?

а) не(вчить), не(хоче), не(співає);

б) не(ук), не(вдаха), не(билиця);

в) не(притомний), не(щасливий), не(охайний).

 

ІІІ команда:

1) Неозначена форма дієслова відповідає на питання ?...

2) Дієслова минулого часу змінюються за такими родами…

3) Підкреслити дієслова:

Коли забув ти рідну мову,

біднієш духом ти щодня;

ти втратив корінь і основу,

ти обчухрав себе до пня.

4) Які з поданих дієслів стоять у майбутньому часі?

а) малює, говорить, грає;

б) малювала, говорила, заграв;

в) намалює, говоритиме, заграє.

5) З якими словами не пишеться окремо:

а) не(доля), не(достача), не(посида);

б) не(зліченний), не(зрівняний), не(оцінений);

в) не(знає), не(вміє), не(працює).

   Пані Помилка:

Складавши вам завдання,                                        

Я так гарно потрудилась!

Навіть трішечки втомилась.

Літери ви прочитайте,

Що за слово, відгадайте.

(Відгадування анаграми  Е Н Ц Ь А Т (танець)).

7.2 Хвилинка релаксації. Дівчатка в костюмах лисички виконують «Танець Лисички».

7.3 Конкурс «Буріме».

Попробуємо потренуватися добирати риму.

 

Облизала кішка кришку

І пішла ловити …(мишку).

 

Досить гратися, Андрійку,

Поклади на стіл …(лінійку).

 

Собі мама купила праску,

А мені новорічну …(маску).

 

До землі нагнулась гілочка,

Як по ній пробігла …(білочка).

 

Обережно будь, Іванку,

Не розбий з варенням…(банку).

 

Я поклала спати кішку

У м’яке котяче … (ліжко)

 

Ярослав у човен сів,

Ловить в річці …(карасів).

 

Ворона вчила солов’я:

Співай, сусіде, так, як …(я).

 

Шафу, двері й чобіток

Ремонтує …(молоток).

 

Пожовтів і пересох

На городі цар …(горох).

 

Має Галя добру звичку

Класти книжку на …(поличку).

 

Їжак ожину в лісі їв

І слухав пісню…(солов’їв).

                                         

Рак пішов гуляти в сад,

Не дійшов, бо повз …(назад).

 

7.4 Пантоміма.

У «чарівному мішку» лежать іграшкові яєчка із смужками, на яких записані прислів’я та приказки. Команди вибирають їх, читають і отримують завдання показати написане пантомімою.

 Прислів’я та приказки:

- Скільки вовка не годуй, а він в ліс дивиться.

- Семеро одного не ждуть.

- Шила в мішку не втаїш.

- Вовка бояться – в ліс не ходити.

- Що посієш – те й пожнеш.

- Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.

 Одне прислів’я на вибір записати.

7.5.Вправи для формування словника дітей:

І команда.

Назвати частини цілого:

 Школа:..(класи, коридор, їдальня, бібліотека, спортзал, актовий зал, учи- тельська, гардероб, майстерня).

 Книга:…(сторінки, текст, титульна сторінка, палітурка, форзац).

ІІ команда.

Назвати ціле за частинами:

 Голова, тулуб, руки, ноги – (тіло людини).

 Корінь, стебло, листя, квіти, плоди з насінням – (рослини).

ІІІ команда.

Дібрати ряд слів до слова-узагальнення.

 Музичні інструменти:…(піаніно, скрипка, флейта, труба, гітара, балалайка).

 Птахи:…(голуб, ворона, стриж, журавель, ластівка).

8. Домашнє завдання.

Виконати вправу 374.

9. Підсумок уроку.

 - Що найбільше сподобалось на уроці? Які труднощі виникали?

docx
Додано
23 грудня 2021
Переглядів
509
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку