Інтегрований урок нестандартного захисту знань.
(Тематичне оцінювання)
Тема: Повторення вивченого з лексикології, морфології, синтаксису та пунктуації
(8 клас)
Урок «Великодній візерунок»
Мета: повторити вивчене з лексикології, морфології, синтаксису та пунктуації; розвивати усне мовлення учнів; вдосконалити набуті знання, уміння та навички за допомогою використання алгоритмів; виховувати бажання цікавитись традиціями українського народу та пошанне ставлення до них.
Тип уроку: систематизація та узагальнення знань.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
1. Релаксація
Крокую містом сонячним
Із усмішкою я,
Допомагає скрізь мені
Ця усмішка моя.
Лиш усміхнусь – веселим вмить
Похмурий день стає.
І радість щедро розлива
Навкруг тепло своє.
Усміхнуся перехожим,
Усміхнуся сонцю, квітам
Разом з вітерцем привітним
Щастям поділюся.
Усміхнуся своїм друзям,
Усміхнуся своїм рідним,
Маю я веселу вдачу,
Нею поділюся.
Із вітерцем блакитним
Кружляю у танку,
На струнах сонячних
Складу мелодію дзвінку.
Візьму веселі кольори,
Все розфарбую я.
Хай барвами яскравими
Цвіте моя земля!
(Поділіться посмішкою)
Інтерактивна вправа «Диктори квітня»
Сьогодні великий Чистий четвер.
2. Заакцентоване речення:
Хай барвами яскравими цвіте моя земля!
3. Заакцентовані слова:
Напередодні Великдня!
(Доберіть синоніми: Паски. Великодня)
4. «Метод піктограм» Розшифруйте послання від веселки.
Веселочка
Я барвиста веселочка.
Маю сім кольорів
Засвітилась над селами,
Над лісами вгорі.
(Додатки. Малюнок 1)
ІІ. Актуалізація набутих знань, навичок.
Лексика, Морфологія, Синтаксис, Пунктуація
І. Це "п′ятиряддя" допомагає підсумувати інформацію, визначити головні ідеї, думки. Він дає можливість кожному включитися в роботу і продемонструвати власний досвід.
ІІ. Це білий вірш, в якому синтезована інформація в стислому вислові з
п′яти рядків.
ІІІ. П′ятирядковий нерифмований вірш.
Сенкен
Червоний – символ життєвої радості; жовтий – символ багатого врожаю; блакитний – небесна чистота; зелений – цвітіння землі; темний – пошана до померлих; оранжевий – слава, велич та гідність; синій – вірність, довір′я і безкінечність; фіолетовий – праведність.
Писанка
Гарна, розмальована. Оспівується, опоетизовується, єднає. Не тільки окраса, а й духовний світ.
Символ
Писанка
Червона, візерункова
Красується, пишається, освячувається.
Буде лежати в моєму кошику.
Краса
А чи знаєте ви, що алгоритм це - набір інструкцій, які описують порядок дій з метою досягнення певних результатів, під час виконання домашнього завдання ви використовували алгоритм "пілотна картка": текст-опора, речення-опора, схема-опора, малюнок - асоціація. Сенкен складався теж за певним алгоритмом. А ще на уроці ви будете працювати з алгоритмом "Розбір іменника як частини мови, "Однорідні члени речення та розділові знаки при них". На вас чекає цікаве творче завдання "Продовжи алгоритм". Успіху вам!
Іменники – руки вгору
Прикметники – руки на пояс.
Яйце, писачок, віск, жовта, зелена, червона, барва, візерунки, орнаменти, м′яка ганчірка, крашанки, крапельки.
Ми яскраві писаночки,
Гарні, гарні паняночки,
Нас писала невелика
Марусина сестричка.
Ой писала в темну нічку,
І палила цілу свічку,
Жовтим воском нас красила
І до фарби положила.
В буряках мене варила,
На червоне змалювала.
У траві мене варила,
На зелену закрасила.
Мене вбрала у лушпину,
У цибулькину свитину
В шкірці яблуко мочила,
Це давало мені сили.
Друже, з вірша Катерини Перелісної я довідався про те, що писанку можна пофарбувати буряками, травою, лушпинням від цибулі. А закріпити колір можливо, опустивши у природну фарбу яблуко у шкірці.
Прочитайте текст. Використовуючи запропонований алгоритм обґрунтуйте свої дії, продовжіть алгоритм.
(Додатки)
Розставите розділові знаки у реченні:
Наша Україна нагадує собою писанку: зелені Карпати, синь озер Полісся, золоті степи Півдня.
ІІІ. Підсумок уроку
Усмішка→ Великдень→Веселка→Писанка→Україна -
це вічність життя
Піктограма, лексика, морфологія, синтаксис, пунктуація, сенкен, алгоритм – це способи на шляху до його розуміння.
Метод «Великодній кошик» (на обраній вами писанці запишіть, які з тих знань, умінь, способів дій, що отримали на уроці, ви візьмете із собою для використання на інших уроках, у житті, для виконання домашнього завдання, проведення тематичного оцінювання. Свої відповіді покладіть до нашого Великоднього кошика.
ІV. Домашнє завдання:
План
|
|
|
|
|
|
|
|
Між ними є сполучник |
|
|
Так |
|
Ні |
|
Так |
|
Ні |
Кому |
Кому |
Кому |
Кому |