23 квітня о 18:00Вебінар: Шкільна територія як об'єкт STEАM-дослідження

УРОК НА ТЕМУ: "АНТОНІМИ"

Про матеріал
Урок складений з метою розширення знання учнів про протилежні за значенням слова, з уживанням терміну антоніми. Для формування умінь добирати антоніми і використовувати їх в усному і писемному мовленні школярів. Вміти застосовувати антоніми для культури спілкування.
Перегляд файлу

                                    УКРАЇНСЬКА   МОВА

3 клас

    Тема.  АНТОНІМИ.

    Мета. Розширити знання учнів про слова,протилежні за значенням(антоніми); виробляти  вміння добирати антоніми, використовувати їх в усному і писемному мовленні; розвивати пам ’ять, словниковий запас школярів; формувати предметні та ключові компетентності; корегувати правильну вимову; виховувати  старанність, почуття взаємодопомоги; викликати почуття відповідальності, радості за виконану роботу.

           Цілі уроку.

           Учні знатимуть: слова протилежні за значенням  - антоніми, про особливості антонімів, алгоритм цілевизначення та планування уроку.

          Учні вмітимуть: добирати антоніми до різних частин мови; вживати антоніми в різних життєвих ситуаціях; здатність переключатися з  одного виду роботи на інший; визначати власні цілі уроку та обговорювати їх з сусідом по парті; спланувати власну та спільну діяльність. 

         Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

         Обладнання: картки, ілюстрації.

         Методи, прийоми, форми роботи: бесіда, складання «Кластера»,           «Квест – новина», робота в парах, робота в групах,слово вчителя,колективна робота.

                                  Х1Д  УРОКУ

  I. Мотиваційний етап

   1. Забезпечення емоційної готовності до уроку.

       Усміхніться всім навколо:

      Небу, сонцю, квітам, людям, -

      І тоді обов’ язково

      День для всіх веселим буде !

   2. Актуалізація суб’єктивного досвіду. Інтелектуальна розминка.

     - Яким словом можна назвати сварку, бійку,образу ?(Зло)

     - А слова допомога,прощення,взаємовиручка ? (Добро)

     II. Цілевизначення і планування

     1. Слово вчителя. В житті люди вчиняють по – різному одні творять добро – інші навпаки, зло. Ці слова  і вчинки зовсім протилежні один  одному. Тож сьогодні ми поговоримо про слова,протилежні за значенням.

   2.Визначення власних цілей та доповнення їх цілями із загального переліку. Продовжити висловлювання:

На уроці я хочу дізнатися…

Сподіваюся з ясувати…

Хочу навчитися…

   3. Обговорення плану уроку.

  III. Опрацювання навчального матеріалу.

  1. Проблемне завдання. Робота зі сполукою «до побачення».

Вправа «Кластер»

Завдання: складіть «Кластер» до сполуки до побачення.

- Доберіть ключові слова до сполуки до побачення.

- Зазначте поняття, що глибше розкривають зміст.            

До  побачення

Говоримо (де?)        Людина (яка?)                       Говорить (хто?)

У школі,                       ввічлива, учень,учениця,

У бібліотеці,               добра,                                     учитель,тато,мама,

У гостях                        чуйна                                       дідусь,бабуся.

Висновок. Отже, сполука до побачення охоплює велику кількість слів.

2) Каліграфічна хвилинка.

Запис з’єднань у зошити.

до по об ба че ен нн ня до побачення

- Зверніть увагу на правильність написання сполуки до побачення.

- Доберіть подібні слова( до зустрічі, прощавай, бувай)

-Як називають ці слова? (синоніми)

- Доберіть протилежні слова(добридень, привіт,здоровенькі були)

3.Вправа «Квест – новина»

а) Слухання лінгвістичноі казки «КАЗКА  ПРО  АНТОН1МИ»

- Як звали хлопчиків?

- Якими вони були однаковими чи різними?

- Відшукайте слова, які характеризують хлопчиків.

(низький – високий, добрий – злий, щедрий – скупий , плакав – сміявся)

б)Виконання вправи 94. Колективна робота

- Про що йдеться у вірші?

- Прочитайте речення ,в якому висловлено основну думку тексту.

- До підкреслених слів доберіть синоніми(мати- неня,матінка,матуся;  воздати – повернути,подякувати)

- прочитайте видлені слова, як ми їх називасмо?(протилежні слова)

-  ОПРАЦЮВАННЯ   ПРАВИЛА-

- У 2 класі ми говорили про протилежні слова, але термін антоніми не вживали. То ж давайте познайомимося, що ж таке антоніми?

                  Фізкультхвилинка

2) Виконання вправи 95. Робота в парах.

- Прочитайте уривок казки.

- Перекажіть казку.

- Доберіть до виділених слів антоніми,запишіть їх.

 6. Узагальнення і систематизація знань

Виконання вправи 96. Робота в группах (картки)

III.Заключний етап

1.Підсумок уроку. Рефлексія.

а)Гра «Калейдоскоп»

(слова, протилежні,близькі, однакові, за значенням , синоніми, антоніми)

- Калейдоскоп  дарує нам квітку зі слів. Давайте виберемо слова,які допоможуть нам пригадати про що говорили на уроці.

б)Гра «Мікрофон»

- Яке завдання вам принесло найбільшу радість на уроці?

- Чи справдились ваші очікування?

2. Домашє завдання

Виконання вправи  97(с.47)

Диференційовано- 1 гр. - до виділених слів дібрати антоніми записати їх парами; 2 гр.- до виділених слів усно дібрати антоніми, із трьома парами за вибором скласти речення та записати їх.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Коротун Ніна
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
Інкл
Додано
22 лютого
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку