УРОК НА ТЕМУ: "АНТОНІМИ"

Про матеріал
Урок складений з метою розширення знання учнів про протилежні за значенням слова, з уживанням терміну антоніми. Для формування умінь добирати антоніми і використовувати їх в усному і писемному мовленні школярів. Вміти застосовувати антоніми для культури спілкування.
Перегляд файлу

                                    УКРАЇНСЬКА   МОВА

3 клас

    Тема.  АНТОНІМИ.

    Мета. Розширити знання учнів про слова,протилежні за значенням(антоніми); виробляти  вміння добирати антоніми, використовувати їх в усному і писемному мовленні; розвивати пам ’ять, словниковий запас школярів; формувати предметні та ключові компетентності; корегувати правильну вимову; виховувати  старанність, почуття взаємодопомоги; викликати почуття відповідальності, радості за виконану роботу.

           Цілі уроку.

           Учні знатимуть: слова протилежні за значенням  - антоніми, про особливості антонімів, алгоритм цілевизначення та планування уроку.

          Учні вмітимуть: добирати антоніми до різних частин мови; вживати антоніми в різних життєвих ситуаціях; здатність переключатися з  одного виду роботи на інший; визначати власні цілі уроку та обговорювати їх з сусідом по парті; спланувати власну та спільну діяльність. 

         Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

         Обладнання: картки, ілюстрації.

         Методи, прийоми, форми роботи: бесіда, складання «Кластера»,           «Квест – новина», робота в парах, робота в групах,слово вчителя,колективна робота.

                                  Х1Д  УРОКУ

  I. Мотиваційний етап

   1. Забезпечення емоційної готовності до уроку.

       Усміхніться всім навколо:

      Небу, сонцю, квітам, людям, -

      І тоді обов’ язково

      День для всіх веселим буде !

   2. Актуалізація суб’єктивного досвіду. Інтелектуальна розминка.

     - Яким словом можна назвати сварку, бійку,образу ?(Зло)

     - А слова допомога,прощення,взаємовиручка ? (Добро)

     II. Цілевизначення і планування

     1. Слово вчителя. В житті люди вчиняють по – різному одні творять добро – інші навпаки, зло. Ці слова  і вчинки зовсім протилежні один  одному. Тож сьогодні ми поговоримо про слова,протилежні за значенням.

   2.Визначення власних цілей та доповнення їх цілями із загального переліку. Продовжити висловлювання:

На уроці я хочу дізнатися…

Сподіваюся з ясувати…

Хочу навчитися…

   3. Обговорення плану уроку.

  III. Опрацювання навчального матеріалу.

  1. Проблемне завдання. Робота зі сполукою «до побачення».

Вправа «Кластер»

Завдання: складіть «Кластер» до сполуки до побачення.

- Доберіть ключові слова до сполуки до побачення.

- Зазначте поняття, що глибше розкривають зміст.            

До  побачення

Говоримо (де?)        Людина (яка?)                       Говорить (хто?)

У школі,                       ввічлива, учень,учениця,

У бібліотеці,               добра,                                     учитель,тато,мама,

У гостях                        чуйна                                       дідусь,бабуся.

Висновок. Отже, сполука до побачення охоплює велику кількість слів.

2) Каліграфічна хвилинка.

Запис з’єднань у зошити.

до по об ба че ен нн ня до побачення

- Зверніть увагу на правильність написання сполуки до побачення.

- Доберіть подібні слова( до зустрічі, прощавай, бувай)

-Як називають ці слова? (синоніми)

- Доберіть протилежні слова(добридень, привіт,здоровенькі були)

3.Вправа «Квест – новина»

а) Слухання лінгвістичноі казки «КАЗКА  ПРО  АНТОН1МИ»

- Як звали хлопчиків?

- Якими вони були однаковими чи різними?

- Відшукайте слова, які характеризують хлопчиків.

(низький – високий, добрий – злий, щедрий – скупий , плакав – сміявся)

б)Виконання вправи 94. Колективна робота

- Про що йдеться у вірші?

- Прочитайте речення ,в якому висловлено основну думку тексту.

- До підкреслених слів доберіть синоніми(мати- неня,матінка,матуся;  воздати – повернути,подякувати)

- прочитайте видлені слова, як ми їх називасмо?(протилежні слова)

-  ОПРАЦЮВАННЯ   ПРАВИЛА-

- У 2 класі ми говорили про протилежні слова, але термін антоніми не вживали. То ж давайте познайомимося, що ж таке антоніми?

                  Фізкультхвилинка

2) Виконання вправи 95. Робота в парах.

- Прочитайте уривок казки.

- Перекажіть казку.

- Доберіть до виділених слів антоніми,запишіть їх.

 6. Узагальнення і систематизація знань

Виконання вправи 96. Робота в группах (картки)

III.Заключний етап

1.Підсумок уроку. Рефлексія.

а)Гра «Калейдоскоп»

(слова, протилежні,близькі, однакові, за значенням , синоніми, антоніми)

- Калейдоскоп  дарує нам квітку зі слів. Давайте виберемо слова,які допоможуть нам пригадати про що говорили на уроці.

б)Гра «Мікрофон»

- Яке завдання вам принесло найбільшу радість на уроці?

- Чи справдились ваші очікування?

2. Домашє завдання

Виконання вправи  97(с.47)

Диференційовано- 1 гр. - до виділених слів дібрати антоніми записати їх парами; 2 гр.- до виділених слів усно дібрати антоніми, із трьома парами за вибором скласти речення та записати їх.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Коротун Ніна
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
Інкл
Додано
22 лютого 2019
Переглядів
771
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку