Інтегрований урок "Незвичайні сніжинки"

Про матеріал

Інтегрований урок-літературне навчання,природознавство,трудове навчання.Розширити уявлення учнів про красу зимової природи.Вчити бачити прекрасне.Виховувати любов до читання та дбайливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

          Нікольський   районний    методичний кабінет                            

« КЗ Нікольська загальнооосвітня  І-ІІІ ступенів школа №1 імені Якименка А.Д. Нікольської районної ради Донецької області» опорна школа

 

 

 

Літературне читання , природознавство та трудове навчання

 

  

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

Тема Незвичайні сніжинки.

Природознавство.     Тема уроку.  У якому стані буває вода?

Літературне читання. Тема уроку  Віталій Конопелець  « Якого кольору сніг»

Трудове навчання.     Тема уроку  Виготовлення  паперових сніжинок

Мета: розширити уявлення учнів про красу зимової природи,

           формувати вміння спостерігати за зимовими явищами ( снігом,        

            сніжинками, снігопадом, за змінами стану води)

            Вчити бачити прекрасне, використовуючи літературні твори;

            Розвивати  звязне мовлення, уяву, логічне мислення, фантазію;

            Виховувати любов до читання та дбайливе ставлення до природи

 Обладнання уроку: підручник з літературного читання для 3 класу

                                  Підручник з природознавства для 3 класу І. Грущинської

                                 Відео  «Лісова рапсодія»

                                 Паперові  серветки

І.  Організаційний момент.

Вчитель:

            Любі діти, у наш клас

            Завітали люди щирі,

            Привітаймо в добрий час

            Гостей посмішкою й миром.

Діти:  Добрий день нам!

          Добрий день вам!

           Добрий день всім!

-Кому дозволимо сісти першому?

-Дівчаткам.

-Правильно, спочатку краса, а потім сила.

ІІ.  Актуалізація опорних знань.

І. Повідомлення теми та мети уроку.

1.Таємнично-чарівна хвилинка

-Сьогодні наш урок ми почнемо незвичайно. Пропоную вам переглянути відео сюжет (   учні переглядають  відео сюжет «Лісова рапсодія»)

- Що ви побачили?

-Як ви думаєте, про що ми будемо говорити  сьогодні на уроці? ( про воду)

-А що цікавого про воду ви знаєте?

- Які її властивості?

-У яких станах може перебувати вода?

- Як її називають? ( Мандрівницею)

-Чому її так називають?

-Молодці, ви вже багато чого знаєте про воду.

ІІ. Бесіда

-Яка зараз в природі пора року?

Відгадайте загадку:

В небі хмарка пролітала,

Білий пух порозсипала.

Він на землю міцно ліг,

Як же звати його? ( Сніг)

  • А взимку в якому стані можна побачити воду?
  • Сніг, сніжок… Ось він падає, летить, як пушок. Легесенькі сніжинки, звідкіля ви прилетіли?

- Давайте прочитаємо тему нашого уроку і епіграф до нього і спробуємо визначити завдання нашого уроку  ( учні читають епіграф і висловлюють свої думки)

Білесенька сніжинка лягла на рукав.

І звідки вона прилетіла така?

Мале коліщатко, гостренькі зубці,

Ще й спиці виблискують, мов промінці.

Яких тільки див на землі не бува!

Сніжинко, скажи, хто тебе змайстрував?

  • Тож на вас сьогодні чекає багато нових відкриттів!
  • На нашому уроці присутні експерти, які провели велику пошукову  й дослідницьку роботу. Вони розкажуть нам багато цікавого та підготують нас до власних відкриттів

ІІІ. Робота з матеріалом  підручника з природознавства

-Хто з вас знає, що таке сніг?

- Як народжується сніжинка?

- Із чого вона виникає?

- Люди завжди замислювалися над цим. Ось і крапелька зі сніжинкою й досі сперечаються, що з чого виникає?

- Надаємо слово нашим експертам

1-й експерт.

Сніг – це дуже багато красивих сніжинок. Раніше люди думали, що сніг – це замарзлі краплини води. Але згодом таємниця народження сніжинок була розгадана. Люди дізналися, що сніг ніколи не народжується з краплини води.сніжинки, як і дощові краплинки, виникають із водяної пари.

2-й експерт

Водяна пара піднімається високо над землею, де панує сильний холод. Тут із неї утворюються крихітні сніжинки-кристалики. Це ще не ті сніжинки, які падають на землю, вони ще дуже малі. Але шестикутний кристалик весь час росте, збільшується й , нарешті, перетворюється на дивовижну зірочку.

Учитель

Кожна така зірочка-сніжинка містить від 2 до 200 окремих кристаликів.

  • Яке перше відкриття ви зробили? ( Що сніжинка утворюється з кристаликів, а вони, в свою чергу, утворюються з водяної  пари
  •   Фізхвилинка для очей
  1. Бесіда

Снігопад. Кому з вас не хотілося відразу ж вибігти на вулицю, коли ви побачили білий лапатий сніг, що повільно падав на землю.

 

 Кружляють сніжинки у повітрі, одна красивіша за іншу.

2 .Практична робота в групах

  • До кожного з вас прилетіла на парту сніжинка. Проведемо невеличку практичну роботу, мета якої- розглянути з чого вони складаються. Зверніть увагу на те, які вони гарні. Полічить , скільки промінців має сніжинка.
  • Чи побачили ви однакові сніжинки?
  • Для висновку надаємо слово нашому експерту.

3-й експерт

У лупу можна побачити, що кожний крижаний кристалик має власну форму, відмінну від інших. Сніжинки ніколи не повторюють одна одну. Але всі мають спільну рису-шість промінчиків. Якщо сніжинки падають, як дзиґи, вони можуть бути ідеально симетричними. Але якщо вони падають у різні боки, вони виявляються кривобокими. Американець Бентлі, який вивчав і фотографував різні форми сніжинок протягом 50 років,не виявив двох однакових сніжинок.

Фізхвилинка

3. Постановка проблемного запитання

-Діти, а якого кольору буває сніг?

-Звичайно,здається, що на світі нема нічого білішого за сніг. Адже коли хочуть підкреслити бездоганну чистоту білого кольору, його завжди порівнюють зі снігом: білосніжний лебідь, білосніжне вбрання і т.п.

- У чому полягає секрет такої білизни снігу?

- Надаємо слово нашим експертам

4 експерт

Сніжинки повільно опускаються вниз, злипаються й падають на землю у вигляді лапатого снігу. Під час хуртовин сніг переноситься вітром. Він  затримується біля різних перешкод. Так утворюються кучугури.

5 експерт

Сніжинки безладно падають одна на одну, лежать пухкою иасою. Усі разом вони стають непрозорими й тому не можуть пропустити через себе весь промінь сонця. Вони повністю його віддзеркалюють нам в очі. А промінь сонця- сонячний зайчик- білий. Тому й сніг ми бачимо білим. Про це ви можете довідатися з вірша Віталія Конопельця « Якого кольору сніг»

Білий-білий первосніг

На поля й на луки ліг.

А в саду глибокий,

Красень синьоокий.

На березі ще й сосні-

Бірюзовий. Так чи ні?

Жовто-золотавим

Припушило трави.

А під вечір на шибках

Сніг рожевий, наче птах…

Мов казкова птиця,

Та, що тільки сниться.

-Так якого кольору сніг?

4. Читання учнями казки.

-Як утворюються сніжинки, ми вже дізналися. А куди зникають сніжинки?

- Допоможе нам у цьому розібратися казка « Мільйон мільйонів сестричок»

( казка читається ланцюжком)

-Так куди поділися сніжинки?

А давайте зараз ми з вами повернемо сніжинки !

Інтерактивна вправа « Я- особистість»

- У кожного з вас на парті є серветка. Спробуємо зробити з неї сніжинку. Я буду давати вам вказівки, а ви намагайтеся старанно їх виконувати

1) Зігніть серветку так, щоб у вас вийшов трикутник.

2) Зігніть трикутник, який у вас вийшов ще раз. Ви отримали менший трикутник.

3) Відірвіть шматочок  знизу так, щоб утворилася округла форма

4) Відірвіть кут вгорі

5) Відірвіть маленький шматочок справа, потім зліва.

6) Розгоргіть свою серветку. Погляньте, що у вас вийшло!

- Так, у вас вийщла сніжинка. Цікаво! Всі виконували  однакові завдання, а сніжинки вийшли різні! Чому так сталося. Як ви вважаєте?

Вони різні так як і ви самі- всі різні. Кожна людина неповторна, як сніжинка! Немає двох сніжинок однакових, як не буває і людей двох однакових.  Кожен з вас – унікальний, кожен- особистість!

- Хай летять ваші сніжинки, веселково переливаються, щоб у світі було ясніше!

ІV. Підсумок уроку

  1. Тестова робота

-Ми сьогодні зробили багато відкриттів для себе. А  чи всі з них ви запамятали, ми перевіримо за допомогою тесту « Так чи ні?»

- За допомогою сигнальних карток ви будете показувати  правильне висловлювання - зелена картка, неправильне – червона картка

Тест :

-  Сніжинки утворюються з краплі води  ( Ні)

-  Сніжинки всі однакові за формою ( Ні)

 -  Сніжинки мають шість промінців   ( Так)

-  Хуртовина буває при сильному вітрі  ( Так)

-  Сніг має зелений колір ( Ні)

 2.Рефлексія

Згадаємо наш урок. Що нового для себе ви відкрили на ньому?

Чи були у вас труднощі?

Що сподобалось?

Наш урок закінчився. Дякую вам, діти! Ви –чудові!

( звучить музика)

 

 

 

docx
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
2151
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку