Відкритий урок
Інтегрований урок образотворчого мистецтва, дизайну і технологій та ЯДС
Тема з образотворчого мистецтва: Створення декоративного образу птаха. Узгодження основної форми з елементами декору
Тема з трудового навчання: Аплікація з паперу «Чарівний птах»
Тема з природознавства: Закріплення знань з теми «Птахи».
Мета з образотворчого мистецтва: навчити узгоджувати форму об΄єкта зображення з його декоративним оздобленням. Розвивати зорове сприйняття, фантазію, естетичний смак, абстрактне мислення. Виховувати інтерес до творчості.
Мета з трудового навчання: закріпити вміння планувати послідовність виконання трудових операцій; формувати вміння роботи з папером; розвивати творчість; фантазію; виховувати естетичний смак і культуру праці.
Мета з природознавства: закріпити знання учнів про птахів, будову їх тіла, характерні ознаки, поведінку; активізувати словниковий запас, увагу, мислення. Виховувати любов до природи.
Тип уроку: комбінований
Вид уроку: інтегрований
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
- В народі кажуть, що добрий гість - дому радість. У нас сьогодні гості. Давайте з ними привітаємося.
(слайд 5)
- Напевне, зараз у нас буде дуже незвичайний урок. Погляньте навколо: чарівний будиночок, казкова атмосфера, чути пташиний спів. Але нікого навколо не видно. Вам, думаю, як і мені дуже хочеться дізнатися, хто живе в будинку. (Стукаю. З вікна випадає конверт)
Казковий будиночок.»
Для цього нам стануть у пригоді знання з природознавства. Адже ми в пташиному королівстві.
На кожному столі лежать картинки з різними тваринами та будиночки. Знайдіть серед тварин птахів і розташуйте у ту частину будиночка, до якої вони належать. Поясніть свій вибір. (Інструктаж)
1 стіл. (слайд 7) Будиночок «Перелітні, зимуючі». Ластівка, горобець (слайд 8)
Поясніть свій вибір.
2 стіл.( слайд 9)Будиночок «Свійські, дикі». Півень, снігур (слайд 10)
Поясніть свій вибір.
3 стіл. (слайд 11) Будиночок «Водоплавні, сухопутні». Лебідь, журавель (слайд 12) Поясніть свій вибір.
( ІІ варіант
Світиться вона, іскриться,
Пір̓ я, наче жар горить.
Тому, хто впіймав цю птицю,
Всі бажання вмить здійснить. (Жар-Птиця) )
Повідомлення теми і мети уроку
Вивчення нового матеріалу
Жар-Пти́ця - казковий птах із сліпучо-золотавим, мов жар, пір'ям ( слайд 17); одного його пера досить, щоб освітити ввесь казковий світ; (слайд 18) Жар-Птиця - символ щастя; (слайд 19) а чарівне перо її завжди приносить удачу, щасливу долю. Кажуть, що у того, хто знайде перо, здійсниться саме заповітне бажання, а сама Жар-птиця прилетить на заклик про допомогу.
Тепер зрозуміло, чому злий чарівник викрав нашу красуню.
-Давайте пригадаємо, в яких казках можна зустріти Жар-птицю?
(слайд 20) «Іван Царевич та Сірий вовк», (слайд 21) «Коник-горбунок» (горбоконик), (слайд 22) укр. нар. казка « Про Жар-Птицю та вовка» та ін.)
Цей чарівний диво-птах так сподобався людям, що зображують його часто художники і скульптори в своїх роботах. (слайд 23)
Сприймання візуального ряду
Роздивіться уважно репродукції картин, (слайд 24) як відомі українські художники зображують птахів у казковому світі. (слайд 25, 26)
А ось художниця Марія Приймаченко. Подивіться, її птахи схожі на квіти, їх крила - на вишиванки. (слайд 27 28 29 30).
Майстри Петриківського розпису (а ми вже знайомилися з їх роботами) дуже гарно зображують чарівних птахів. (слайд 31,32)
А це відомі українські вишиті рушники, на яких образи казкових птахів. (слайд 33,34)
Ремесло, яким славилися наші пращури, було гончарство. В розписах ми теж бачимо зображення Жар-Птиці. (слайд 35). Виготовляють образи чарівного птаха і з інших матеріалів і в різних техніках.
1. Фломастери після використання слід закривати ковпачком.
2. Під час роботи не слід сильно притискати стрижень до паперу.
3. Тоненьку лінію малюємо ребром.
4. Зображення середньої товщини – малювання вузькою стороною.
5. Товстий, жирний штрих – малювання широкою стороною, тримаючи фломастер під нахилом.
6. Щоб малюнок вийшов акуратним, під руку, якою малюєш, поклади листочок паперу.
2 стіл згадає правила користування ножицями. (діти з місця відповідають з табличками). (слайд 46)
3 стіл - правила користування клеєм (діти з місця відповідають з табличками). (слайд 47)
1. Користуйся пензликом
2. Слідкуй, щоб клей не потрапив на одяг, обличчя та в очі.
3. Якщо клей потрапив в очі, негайно вимий руки та промий очі.
4. Не залишай клей відкритим
Аналіз зразка
Практична робота
Виконання вправи з образотворчого мистецтва (слайд 40)
Фізкультхвилинка
Крильця пташки розправляють,
Їх до сонця підіймають.
На галявину злетіли
Там зернят вони поїли.
Потім знову полетіли,
У гніздечко тихо сіли.
А зараз залишилося виготовити аплікацію.
Послідовність виконання аплікації (презентація) (слайд 49)
Готуємо основу, на якій буде птах. Це кольоровий картон. А також клейонку, на якій працюватимете з клеєм. Користуючись технологічною картою, виконаємо аплікацію. Беремо основну частину птаха – тулуб і голова, розташовуємо майже посередині аркуша. На зворотній стороні тулуба охайно наносимо клей і приклеюємо до основи. Серветкою прибираємо зайвий клей, якщо треба. Далі прикладаємо хвіст до тулуба. Виконуємо ті самі дії. Залишились крила. Робимо так само.
Практична робота
Виставка робіт
Мабуть, кожен з вас стомився.
А тепер – відпочивать, Та казки не забувать.
А сьогодні за роботу по заслузі, Щиро дякую вам, друзі!