Інтегрований урок образотворчого мистецтва, дизайну і технологій та ЯДС "Чарівний птах"

Про матеріал
Інтегрований урок образотворчого мистецтва, дизайну і технологій та ЯДС "Чарівний птах" для 1 класу.
Перегляд файлу

Відкритий урок

Інтегрований урок образотворчого мистецтва, дизайну і технологій та ЯДС

Тема з образотворчого мистецтва: Створення декоративного образу птаха. Узгодження основної форми з елементами декору

Тема з трудового навчання: Аплікація з паперу «Чарівний птах»

Тема з природознавства: Закріплення знань з теми «Птахи».

Мета з образотворчого мистецтва: навчити узгоджувати форму об΄єкта зображення з його декоративним оздобленням. Розвивати зорове сприйняття, фантазію, естетичний смак, абстрактне мислення. Виховувати інтерес до творчості.

Мета з трудового навчання: закріпити вміння планувати послідовність виконання трудових операцій; формувати вміння роботи з папером; розвивати творчість; фантазію; виховувати естетичний смак і культуру праці.

 Мета з природознавства: закріпити знання учнів про птахів, будову їх тіла, характерні ознаки, поведінку; активізувати словниковий запас, увагу, мислення. Виховувати любов до природи.

Тип уроку: комбінований

Вид уроку: інтегрований

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

- В народі кажуть, що добрий гість - дому радість. У нас сьогодні гості. Давайте з ними привітаємося.

(слайд 5)

- Напевне, зараз у нас буде дуже незвичайний урок. Погляньте навколо: чарівний будиночок, казкова атмосфера, чути пташиний спів. Але нікого навколо не видно. Вам, думаю, як і мені дуже хочеться дізнатися, хто живе в будинку.  (Стукаю. З вікна випадає конверт)

  • Здається нас таки помітили. (Вчитель читає листа)
  • «Дорогі першокласники! Допоможіть, будь ласка,  повернути мою господиню, королеву птахів – Жар-птицю. Викрав її злий чарівник. А поверне лише той, хто зможе відкрити чарівну скриньку з кімнати моєї господині і виконати завдання, яке в ній міститься. Якщо  ви були старанними учнями на уроках образотворчого мистецтва, трудового навчання та природознавства, у вас все вийде. Благаю, допоможіть!

                                                                    Казковий будиночок.»

  • А що, діти, допоможемо? (Так) (Беру скриньку)
  • Зараз ми спробуємо відкрити скриньку. (Презентація (слайд 6)

Для цього нам стануть у пригоді знання з природознавства. Адже ми в пташиному королівстві.

  • Актуалізація знань з природознавства

 На кожному столі лежать картинки з різними тваринами та будиночки. Знайдіть серед тварин птахів і розташуйте у ту частину будиночка, до якої вони належать. Поясніть свій вибір. (Інструктаж)

  •  Подивіться на екран, серед яких тварин слід було вибрати птахів. (Відповідь учнів 1 столу)

1 стіл. (слайд 7) Будиночок «Перелітні, зимуючі». Ластівка, горобець (слайд 8)

Поясніть свій вибір.

2 стіл.( слайд 9)Будиночок «Свійські, дикі». Півень, снігур (слайд 10)

Поясніть свій вибір.

3 стіл. (слайд 11) Будиночок «Водоплавні, сухопутні». Лебідь, журавель (слайд 12) Поясніть свій вибір.

(              ІІ варіант

  • Щоб відкрити скриньку, треба відгадати загадку

Світиться вона, іскриться,

Пір̓ я, наче жар горить.

Тому, хто впіймав цю птицю,

Всі бажання вмить здійснить. (Жар-Птиця) )

  • Зараз перевіримо, чи правильно ми все зробили. Скринька відкрилася. (слайд 13).

Повідомлення теми і мети уроку

  • А ось і завдання: виготовити аплікацію та створити декор  чудового птаха – Жар-Птиці (вивішую на дошку зразок виробу). Ми до нього ще повернемося, а зараз подивимося, що в скриньці є ще.

Вивчення нового матеріалу

  • Погляньте, це альбом самої господині казкового будинку. Увага на екран. (Презентація) (слайд 14)
  • Ми щойно з вами говорили, що птахи бувають різні у природі. Але існує ще один різновид птахів – чарівні. Їх придумали люди. Як ви гадаєте, де вони живуть? (У казках, легендах.) (слайд 15)
  • Господиня нашого чарівного будиночку теж живе в казках і легендах. (слайд 16)

Жар-Пти́ця  - казковий птах із сліпучо-золотавим, мов жар, пір'ям ( слайд 17); одного його пера досить, щоб освітити ввесь казковий світ; (слайд 18) Жар-Птиця - символ щастя; (слайд 19) а чарівне перо її завжди приносить удачу, щасливу долю. Кажуть, що у того, хто знайде перо, здійсниться саме заповітне бажання, а сама Жар-птиця прилетить на заклик про допомогу.

Тепер зрозуміло, чому злий чарівник викрав нашу красуню.

-Давайте пригадаємо, в яких казках можна зустріти Жар-птицю?

 (слайд 20) «Іван Царевич та Сірий вовк», (слайд 21) «Коник-горбунок» (горбоконик), (слайд 22) укр. нар. казка « Про Жар-Птицю та вовка» та ін.)

Цей чарівний диво-птах так сподобався людям, що зображують його часто художники і скульптори  в своїх роботах. (слайд 23)

Сприймання візуального ряду

Роздивіться уважно репродукції картин, (слайд 24) як відомі українські художники зображують птахів у казковому світі. (слайд 25, 26)

  А ось художниця Марія Приймаченко. Подивіться, її птахи схожі на квіти, їх крила - на вишиванки. (слайд 27 28 29 30).

 Майстри Петриківського розпису (а ми вже знайомилися з їх роботами) дуже гарно зображують чарівних птахів. (слайд 31,32)

 А це відомі українські вишиті рушники, на яких образи казкових птахів. (слайд 33,34)

 Ремесло, яким славилися наші пращури, було гончарство. В розписах ми теж бачимо зображення Жар-Птиці. (слайд 35). Виготовляють образи чарівного птаха і з інших матеріалів і в різних техніках.

  • А ми в якій техніці працюватимемо, щоб повернути господиню будинку? (показую на зразок).
  • Аплікація.
  • Що нам знадобиться для роботи, подивіться на екран. (Фломастери, ножиці, клей, серветки).
  • Чи пам ̓ ятаєте ви правила роботи з цим приладдям?
  • 1 стіл нагадає правила користування фломастерами. (діти з місця відповідають з табличками)

1. Фломастери після використання слід закривати ковпачком.

2. Під час роботи не слід сильно притискати стрижень до паперу.

3. Тоненьку лінію малюємо ребром.

4. Зображення середньої товщини – малювання вузькою стороною.

5.  Товстий, жирний штрих – малювання широкою стороною, тримаючи фломастер під нахилом.

6. Щоб малюнок вийшов акуратним, під руку, якою малюєш, поклади листочок паперу.

2 стіл згадає правила користування ножицями. (діти з місця відповідають з табличками). (слайд 46)

3 стіл - правила користування клеєм (діти з місця відповідають з табличками). (слайд 47)

1. Користуйся пензликом

 2. Слідкуй, щоб клей не потрапив на одяг, обличчя та в очі.

3. Якщо клей потрапив в очі, негайно вимий руки та промий очі.

4. Не залишай клей відкритим

Аналіз зразка

  • На якого птаха схожа Жар-Птиця? (Павича) (слайд 36)
  • Що спільного між справжніми птахами та казковими на світлинах? (У них тіло вкрите пір̓ям і однакова будова тіла) (слайд 37)
  • Яка ж будова  птаха? (Робота біля дошки з наочністю) (Тулуб, голова, дзьоб, очі, лапи, тіло вкрите пір̓ям). (слайд 38)
  • Давайте подивимося, які у нас на партах є частини тіла пташки. (Називають: голова і тулуб, крила, хвіст). У мене теж є ці елементи. Чим відрізняються частини пташки у мене і у вас? (Не розмальовані)
  • Як іншими словами можна назвати? (Декор)
  • Що таке декор? (Візерунки, якими прикрашають всі предмети)

Практична робота

Виконання вправи з образотворчого мистецтва (слайд 40)

  • У створенні гарного візерунка нам допоможуть старі знайомі – Крапка, Лінія. Вони приготували для вас невеличкі підказочки. (На партах лежать листочки з вправами.) Давайте спробуємо потренуватися у створенні візерунків. Але зверніть увагу, як Крапка і Лінія розклали вам фломастери: перший стіл виконуватиме вправи і оздоблення птаха лише тими кольорами, які є на столі (червоний, оранжевий, жовтий, рожевий, коричневий). Як можна назвати їх одним словом? Теплі. На другому столі?(Синій, блакитний, зелений, фіолетовий)  Холодні. На третьому столі? (Синій, жовтий, червоний) Основні.
  • - Крім основних ще є які кольори? Похідні. Перший та другий столи підніміть фломастери похідних кольорів. (Зелений, фіолетовий, оранжевий, коричневий) Назвіть ці кольори.(Діти виконують вправу).

Фізкультхвилинка

Крильця пташки розправляють,

Їх до сонця підіймають.

На галявину злетіли

Там зернят вони поїли.

Потім знову полетіли,

У гніздечко тихо сіли.

  • Давайте перевіримо, чи правильно виконали завдання. (слайд 41)
  • А зараз придивіться уважніше до чарівних птахів на дошці, та скориставшись підказками Крапки та Лінії,  спробуйте придумати свій декор для Жар-Птиці. (Не забудьте про очі.) А можете використати декор зі зразка (слайд 42,43,44,45).(Виконують вправу)
  • Зверніть увагу на зразок. Щоб пір̓ я нашої пташки було гарніше на хвості та крилах, ми порозрізуємо їх по пунктирах. (Виконую разом з дітьми). А щоб пір̓ їнки були ще й пухнасті, проведіть ось так олівцем по зворотній стороні зразка. (Показую)
  • Практична робота

А зараз залишилося виготовити аплікацію.

Послідовність виконання аплікації (презентація) (слайд 49)

Готуємо основу, на якій буде птах. Це кольоровий картон. А також клейонку, на якій працюватимете з клеєм. Користуючись технологічною картою, виконаємо аплікацію. Беремо основну частину птаха – тулуб і голова, розташовуємо майже посередині аркуша. На зворотній стороні тулуба охайно наносимо клей і приклеюємо до основи. Серветкою прибираємо зайвий клей, якщо треба. Далі прикладаємо хвіст до тулуба. Виконуємо ті самі дії. Залишились крила. Робимо так само.

Практична робота

Виставка робіт

  • Всі вже справилися з роботою. Давайте відтворені образи казкового птаха розмістимо на дошці. (Під фонову музику спочатку свої роботи викладає на дошці 1 стіл, потім 2 і 3.)
  • Я гадаю ми справилися із завданням. Зараз перевіримо, чи повернулася господиня казкового будинку. (Стукаю у віконце. З΄являється Жар-Птиця.) (слайд 50)

             Мабуть, кожен з вас стомився.

                   А тепер – відпочивать, Та казки не забувать.

                   А сьогодні за роботу по заслузі, Щиро дякую вам, друзі!

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 1 клас (Трач С. К., Резніченко М. І.)
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
1278
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку