19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Інтегрований Урок образотворчого мистецтва і літературного читання «Щедрий урожай»

Про матеріал

Інтеграція – це процес і результат створення нерозривно пов'язаного, єдиного, суцільного. У навчанні вона здійснюється шляхом злиття в одному синтезованому курсі елементів різних навчальних предметів. На цьому уроці поєднані образотворче мистецтво - малювання композиції "Щедрий урожай", та літературне читання - розігрування пісні "Ходить гарбуз по городу" по ролях. Це поєднання сприяє інформаційному збагаченню сприймання, мислення і почуттів учнів.

Перегляд файлу

Інтегрований урок образотворчого мистецтва і літературного читання «Щедрий урожай»

Мета. Вчити рівномірно заповнювати поверхню аркуша, познайомити з  жанром живопису – натюрмортом, розвивати вміння самостійно працювати з фарбами, виховувати бережне ставлення до природи.

Закріпити знання учнів про овочі, їх користь для здоров’я людини; розіграти українську народну пісню «Ходить гарбуз по городу» формувати інтерес до усної народної творчості.

Обладнання. Таблиці, дитячі малюнки, репродукції картин, овочі та фрукти, маски.                                                                                                                                                                                                          

Хід уроку.

І. Організація класу.

Всі почули ви дзвінок.

Він покликав на урок.

Кожен учень так старався,

До уроку готувався.

Тож часу тепер не гаємо,

Працювати починаємо.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

Осінь наша, осінь, золота година.

 Неба ясна просінь, пісня журавлина.

 Бабиного літа довгі білі коси,

 І дорослі й діти люблять тебе, осінь.

Та не тільки славна за свою ти вроду,

Урожаї здавна ти несеш народу.

Щира і дорідна, пахнеш ти медами.

Славиш край наш рідний зерном і плодами.

 

За народним переказом Осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала четвертою порою року. Вона отримала наказ бути щедрою, щоб люди любили її. От і для вас Осінь передала кошик із гостинцями. А отримаєте ви їх тоді, коли гарно  будете виконувати завдання.

ІІІ. Робота над матеріалом уроку.

1. Відгадування загадок.

- А зараз я хочу перевірити, діти, які ви кмітливі та спостережливі. Відгадайте, які овочі та фрукти збирають восени.

Картинки по запросу картинка гарбуз 

На городі виріс дужий,

Круглий, жовтий і байдужий

До червоних помідорів,

 До капусти і квасолі.

Хто цей гордий карапуз?

 Здогадалися?

(Гарбуз)

 

 

 

Похожее изображениеНа смак чудова, жовта, медова,

Їсть її малий Павлуша.

Картинки по запросу картопляЗдогадались, що це?

(Груша)

 

* У землі вона зростає

І брунатний колір має.

Її смажать і печуть,

Її варять і товчуть.

Овоч цей всі люблять дуже,

Похожее изображениеЯк же він зоветься, друже?

(Картопля)

 

* В сукні зеленій стоїть на городі,

Дуже дивуються всі її вроді.

Коси довгі, зуби білі,

Хто ж це є в самому ділі?

Картинки по запросу буряк(Кукурудза)

 

* Борщ із нього варить ненька,

В нього шкурочка тоненька,

Солодкуватий він на смак,

Фіолетовий  (Буряк).

 

* В нас деревина така у дворі,

Фрукт цей з дитинства дають дітворі,

Похожее изображениеКорисне, доступне та дуже смачне,

Багате залізом та поживне.

(Яблуко)

 

Картинки по запросу огірок* Довгий, зелений.

Добрий солоний,

Добрий і сирий,

Похожее изображениеХто він такий.

(Огірок)

 

* Помаранчева і гарна,

У землі сиджу не марно:

Соковита, солоденька,

Вже я стала чималенька.

Собою пригощу дитину.

Хай корисну з’їсть _(Морквину)

 

2. Ознайомлення з поняттям натюрморт.

— Без кольору світ стане нудним. Для того щоб передати все його різноманіття, ми маємо чудового помічника — живопис.
Слово живопис складається з двох слів — «живо» і «писати». Живо — тому що художник передає життя. Але чому писати, а не малювати? Ми з вами малюємо олівцями, крейдою, вугіллям та іншими твердими матеріалами. А писали раніше рідким чорнилом. Усі фарби рідкі, тому серед художників прийнято вважати, що живописні картини пишуть.
За змістом живописні твори поділяються на різні жанри. Сьогодні ми познайомимося із натюрмортом.
Натюрморт — французьке слово, яке буквально означає «мертва природа». У натюрмортах зображують не тільки неістот, а й фрукти, квіти, рибу чи дичину.

Тепер ви знаєте, що натюрморт — це один із жанрів живопису, а щоб запам’ятати було легше, давайте послухаємо вірш.

Хто тобі позує зранку
Без утоми і нудьги?
Купа овочів на ґанку,
Стіл, дідусеві штани,
Польові яскраві квіти,
Книга, лампа — речі там
(Варто в них повчитись, діти,
Як поводитися вам).
Не втече ні м’яч, ні торт.
Ми малюєм НАТЮРМОРТ.
(Н. Горошко)

3. Розігрування пісні по ролях.

 Дійові особи:

1. Ведучий

2. Гарбуз

3. Диня

4. Огірочки

5. Морквиця

6. Буряки

7. Квасоля

8. Бараболя

9. Біб

 

Гарбуз: «Ходить гарбуз по городу, 

питається свого роду . "Ой чи живі, чи здорові

всі родичі гарбузові?"

 

Диня: «Обізвалась жовта диня, гарбузова господиня: 

"Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові.»

 

Огірочки: «Обізвались огірочки, гарбузові сини й дочки

"Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові.»

 

Морквиця: «Обізвалася морквиця, гарбузовая сестриця

"Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові.»

 

Буряки: «Обізвались буряки, гарбузові свояки

"Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові.»

 

Квасоля: «Обізвалася квасоля, а за нею й бараболя

"Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові.»

 

Біб: «Обізвався старий біб: "Я піддержав увесь рід!

Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові!»

 

Всі Овочі: «Іще живі, ще здорові, усі родичі Гарбузові!»

 

4. Сприймання творів мистецтва.

- А тепер подивіться на репродукції картин художників, що пра­цюють у жанрі натюрморту. Слово "репродукція" — латинського похо­дження і означає відтворення творів образотворчого мистецтва.

В. Хеда «Сніданок з омаром»     В.Стожаров «Льон»         

І.Хоруцький «Квіти та плоди» М.Сар’ян «Квіти і плоди»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Перегляд демонстраційного матеріалу та таблиць.

- Давайте ми створимо власний натюрморт з овочів і фруктів, як показано на таблиці, та спробуємо його намалювати.

6. Поетапне виконання композиції вчителем.

7. Практична діяльність учнів.

— Спочатку визначте розташування предметів, потім намітьте їхню загальну форму. Потім почніть малювати фарбами. Спочатку на палітрі підберіть найсвіт­ліший колір. Затінені частини натури перекрийте тими ж кольорами, але темнішого тону. Коли потрібно підсилити той чи інший колір малюнка, вкрийте його тією ж фарбою ще раз. Проте пам'ятайте, що зловживати перекриванням не слід, бо акварель втрачає свіжість, про­зорість, яскравість.

 

 

ІV. Аналіз дитячих малюнків

 

V. Підсумок уроку.

- Що вам сподобалось на уроці? 

- Що нового ви дізнались?

- Осені сподобалась ваша активність та робота на уроці і вона дарує вам свої плоди

docx
Додано
8 січня
Переглядів
353
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку