Інтегрований урок «ОКО ЯК ОПТИЧНА СИСТЕМА»

Про матеріал
Інтегрований урок «ОКО ЯК ОПТИЧНА СИСТЕМА» (9 КЛАС) Паспорт уроку 1. Клас : 9 2. Тривалість уроку: 2 години 3. Предмет: фізика 4. Тема : Око як оптична система 5.Тип уроку : комбінований 6. Мета уроку: повторити будову і властивості ока, вивчити роботу ока як оптичної системи; пояснити дефекти зору, можливу профілактику і корекцію цих дефектів. 7. Задачі уроку: Освітні: узагальнити знання про будову ока людини, функції його окремих систем; проаналізувати роль оптичної системи ока; встановити причини виникнення порушення зору і правила їх профілактики та корекції. Розвиваючі: формувати вміння аналізувати інформацію, порівнювати і систематизувати матеріал. Універсальні навчальні дії (пізнавальні, регулятивні, комунікативні): • Формувати вміння отримувати інформацію з прослуханого матеріалу (П) • Видобувати нові знання: знаходити відповіді на питання, використовуючи підручник, свій життєвий досвід і інформацію, отриману на уроці (П) • Формувати вміння слухати і розуміти інших (К) • Формувати вміння відповідати на поставлені запитання, оформляти свої думки в усній формі (К) • Формувати вміння брати участь у колективному обговоренні проблем(К) • Формувати вміння висловлювати своє припущення на основі роботи з навчальним матеріалом (Р) • Формувати вміння здійснювати пізнавальну і особистісну рефлексію (Р) Виховні: формувати здоров'язберігаючих світогляд; розвивати дослідницьку та комунікативну культуру. Універсальні навчальні дії: • Формувати мотивацію до навчання і цілеспрямованої пізнавальної діяльності • Розвивати пізнавальний інтерес, переконаність в можливості пізнання природи, самостійність в набутті нових знань і практичних умінь • Формувати позитивне ставлення до навчального матеріалу 8. Обладнання та наочність: відеопроектор, презентація до уроку, роздаточний матеріал, підручник «Фізика 9 клас», робочий зошит. Прилади та матеріали: модель ока, збираючі і розсіюючі лінзи, екран, свічки. 9 . Використані джерела: « Фізика 9 клас» Автори: В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова. «Біологія 8 клас» Автор : Задорожний К.М. https://learningapps.org/ План уроку 1. Організаційний момент . 2. Актуалізація і мотивація знань. 3. Пояснення нового матеріалу. 4. Первинне закріплення знань (розуміння і вміння). 5. Закріплення : завдання на застосування знань . 6. Домашнє завдання. 7. Підведення підсумків. Рефлексія. Хід уроку 1. Організаційний момент . Добрий день. По очах бачу, що ви готові до уроку, який ми сьогодні проведемо разом з учителем біології, а чому, ви відповісте в кінці нашої спільної роботи. 2. Актуалізація і мотивація знань. Вчитель фізики. Діти, подивіться навколо. Ви бачите, як прекрасен навколишній світ. Бачити ми можемо завдяки зору. Вивчати око ми будемо не заради самого матеріалу, а тому, що така розмова є актуальною. 95% інформації про навколишній світ ми отримуємо за допомогою очей. Сучасній людині доводиться цілий день працювати з близько розташованими об'єктами: читати, дивитися на екран комп'ютера або телевізора. Наші очі відчувають величезне навантаження, в наслідок чого понад два мільярди людей на планеті страждають хворобами очей і дефектами зору. Кожен змолоду повинен знати, будову ока та його функції, дефекти зору і, найголовніше, як їх уникнути. Перед тим, як ми почнемо вивчати новий матеріал, давайте згадаємо закони геометричної оптики.( Учитель роздає учням QR – код, учні за допомогою гаджетів виконують тест) Тест « Лінзи. Оптична сила лінзи.» https://learningapps.org/view4057969 Перевірка результатів теста . Коррекція знань. 3. Пояснення нового матеріалу. Вчитель біології. (Демонструється слайд з будовою ока і макет ока людини). Око людини має майже кулясту форму. Очне яблуко людини має діаметр приблизно 25 мм. Око захищений щільною оболонкою - склерою. Передня частина склери - рогівка, прозора. За нею розташована райдужна оболонка , яка у різних людей має різний колір. Між рогівкою і райдужною оболонкою знаходиться водяниста рідина або передня камера. У центрі райдужної оболонки є отвір - зіниця, розмір якої за допомогою м'язових волокон може змінюватися. Зіниця змінюється від 2-3 мм при яскравому освітленні, та до 6-8 при слабкому. Безпосередньо позаду зіниці знаходиться кришталик, прозоре і пружне тіло. Кришталик оточений м'язами, які прикріплюють його до склери. За кришталиком розташоване скловидне тіло, яке прозоро і заповнює всю решту очі. Очне дно вкрите сітчастої оболонкою, що має товщину близько 0,5 мм і, складається з декількох шарів, що містять волокна зорового нерва. Сітківка складається з паличок і колбочок і нервових клітин, від яких збудження йде в головний мозок. Палички реагують на освітленість, колбочки створюють відчуття кольору. Первинне закріплення знань. Шановні учні !Для закріплення набутих знань виконайте тест «Будова ока» .( Учитель роздає учням QR – код, учні за допомогою гаджетів виконують тест) Тест « Будова ока» https://learningapps.org/view2049703 Вчитель фізики. Молодці ! Ви всі знаєте будову ока . Продовжимо розглядати будова ока більш докладно. Рогівка має форму сферичної чашечки діаметром близько 12 мм і товщиною 1 мм. Радіус кривизни її в середньому 8 мм, показник заломлення 1,38. Кришталик за формою близький до двоопуклою лінзи. Його діаметр 8-10 мм, показник заломлення 1,44. Оптична система ока - рогівка, кришталик, склоподібне тіло. Головна оптична вісь системи проходить через геометричні центри рогівки, зіниці, кришталика. Як же виходить і сприймається оком зображення предмета? Світло, що падає в око, заломлюється на передній поверхні ока (рогівці) на її межі з повітрям, у неї найбільша оптична сила (40 дптр). Потім світло заломлюється в кришталику (16-20 дптр). Потім в передній камері і склоподібному тілі (3-5 дптр). Отже, оптична сила ока приблизно дорівнює 63 дптр. Яке зображення буде давати око? Спробуйте відповісти. (На сітківці ока утворюється дійсне, зменшене і перевернуте зображення.) Вчитель біології. Світло, падаючи на закінчення зорового нерва , з яких складається сітківка, дратує ці закінчення. Роздратування по нервових волокнах передаються в мозок, і людина отримує зорове враження, тобто бачить предмети. Процес зору коригується мозком, тому предмети бачимо не перевернутими. Вчитель фізики. Як виходить чітке зображення при переведенні погляду з віддаленого предмета на близький? Це відбувається за рахунок зміни кривизни кришталика. При розгляді близьких предметів, м'язи стискають кришталик, кривизна і оптична сила збільшуються. Вчитель біології. Проблемне питання: чи може людина одночасно чітко бачити грати і розташований за нею предмет? Здатність ока пристосовуватися до спостереження близьких і далеких предметів – аккодамація . Фронтальний експеримент : 1. Спробуйте подивитися на сторінку підручника розташовану на відстані 12 см від очей, що ви спостерігаєте? ( Бесіда з учнями) 2. Повільно збільшіть відстань між очима і підручником до появи чіткого зображення тексту. Виміряйте цю відстань. ( Бесіда з учнями) Межа аккодамаціі настає, якщо предмет знаходиться на відстані 12 см. Для нормального ока відстань найкращого зору 25 см, при цьому око не напружене, пам'ятайте про це. У людини два ока, що дозволяє збільшити поле зору, розрізняти, який з предметів ближче або далі. Вчитель фізики. Тож, за рахунок аккодамаціі у нормального ока зображення розташоване на сітківці. Але так буває не завжди. Подивіться на слайди (визначення аккодамаціі, зображений хід променів при короткозорості і далекозорості). Вчитель біології. Короткозорість може бути обумовлена великим видаленням сітківки від кришталика в порівнянні з нормальним оком. Вчитель фізики. Значить, короткозорим називається таке око, у якого фокус при спокійному стані очного м'яза лежить всередині очі. Тоді, якщо предмет знаходиться на відстані 25 см (відстань найкращого зору), то зображення виходить не на сітківці (як у нормального ока), а ближче до кришталика, попереду сітківки. Тому, щоб зображення виявилося на сітківці, треба наблизити предмет до ока. Отже, у короткозорих людей відстань найкращого зору менше 25 см. Вчитель біології. Далекозорість може бути обумовлена тим, що сітківка очей розташована ближче до кришталика, в порівнянні з оком нормальним. Вчитель фізики. Значить, далекозорим називають око, у якого фокус при спокійному стані очних м'язів лежить за сітківкою. Зображення предмета розташоване за сітківкою такого ока. Якщо предмет віддалити від ока, то зображення потрапляє на сітківку. Тому у далекозорих людей відстань найкращого зору більше 25 см. Вчитель біології. Різниця в розташуванні сітківки навіть в межах міліметра вже може призвести до помітної короткозорості або далекозорості. Люди, які мають в молодості нормальний зір, в літньому віці стають далекозорими. Це пояснюється тим, що м'язи, що стискають кришталик, слабшають і здатність акомодації зменшується. Відбувається це і через ущільнення кришталика, втрачає здатність скорочуватися в старості. Але короткозорість і далекозорість усуваються застосуванням окулярів. Вчитель фізики. Які ж лінзи (окуляри) слід застосовувати для усунення цих недоліків зору? Дати відповідь на це питання нам допоможе фронтальний експеримент. 5. Закріплення : завдання на застосування знань Фронтальний експеримент Тема: Вивчення дефектів зору і їх корекція. Мета роботи: Моделювання дефектів зору і використання лінз для їх корекції. Обладнання: збираючі і розсіюючі лінзи, джерело світла, екран. Хід роботи: 1. Складіть модель ока людини. 2. Змоделюйте «короткозоре» око. 3. Запропонуйте спосіб корекції і перевірте експериментально. 4. Змоделюйте «далекозоре» око. 5. Запропонуйте спосіб корекції і перевірте експериментально. 6. Сформулюйте висновки про методи корекції вад зору і поясніть їх. Вчитель фізики. Ваші висновки. Які ж лінзи (окуляри) слід застосовувати для усунення цих недоліків зору? У короткозорих людей зображення предметів розташоване всередині ока, тобто попереду сітківки. Щоб воно пересунулася на сітківку, треба зменшити оптичну силу заломлюючої системи ока. Для цього застосовують розсіюючу лінзу в окулярах. Оптичну силу системи далекозорого ока треба посилити, щоб зображення потрапило на сітківку, тому в окулярах використовують збиральну лінзу. Вчитель біології. Сьогодні на уроці, діти, ви познайомилися з одним з органів відчуттів - зором. Дізналися будову ока, дефекти зору, про те, як ці дефекти виправляються носінням окулярів. Вчитель фізики. Ви переконалися в зв'язку науки біології з фізикою. Закони природи єдині і можуть бути застосовні і до живого організму. Сьогодні на уроці ми застосували закони фізичної оптики до біологічної системі - ока. 6. Домашнє завдання. Сформулюйте правила гігієни зору. Дайте їм обгрунтування. 7.Підведення підсумків. Рефлексія. Вчитель біології. Гімнастика для очей, профілактика вад зору. Для поліпшення циркуляції крові і внутрішньоочної рідини. 1. Сидячи, заплющити очі на 3-5 сек., Потім відкрити на 3-5 сек. Повторити 6-8 разів. 2. Швидко моргайте 10-15 сек. Повторити 3-4 рази. 3. Вказівним пальцем зафіксуйте шкіру надбрівних дуг. Повільно закрийте очі. Пальці, утримуючи шкіру, чинять опір м'язам. 6 раз. 4. Закрити очі, масажувати повіки, виконуючи вказівним пальцем кругові рухи 3-4 рази. 5. Трьома пальцями кожної руки несильно натискайте на верхню повіку обох очей 1-3 секунди. 3-4 рази. Тренування зовнішніх окорухових м'язів. 1. Сидячи, повільно переводите погляд зі стелі на підлогу і назад, не змінюючи положення голови. 8-12 разів. 2. Повільно переводите погляд направо, наліво і назад. Також переводите погляд з іншої діагоналі. 8-10 разів. 3. Те саме - направо, наліво, вниз і назад з іншої діагоналі. 8-10 разів. 4. Кругові руху очними яблуками в одному і іншому напрямку. 8-10 разів. Дякую за урок! Бережіть очі.
Перегляд файлу

Управління освіти Краматорської міської ради Донецької області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок

 

 

«ОКО ЯК ОПТИЧНА СИСТЕМА»

(9 КЛАС)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                             Розробку підготувала

                                                             Мельникова Тетяна Володимирівна,

                                         учитель фізики Краматорської 

                                                             загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №8

                                    Краматорської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Краматорськ – 2019

Паспорт уроку

1. Клас : 9

2. Тривалість уроку: 2 години

3. Предмет: фізика 

4. Тема : Око як оптична система

5.Тип уроку : комбінований

6. Мета уроку: повторити будову і властивості ока, вивчити роботу ока як оптичної системи; пояснити дефекти зору, можливу профілактику і корекцію цих дефектів.

7. Задачі уроку:

Освітні: узагальнити знання про будову ока людини, функції його окремих систем; проаналізувати роль оптичної системи ока; встановити причини виникнення порушення зору і правила їх профілактики та корекції.

Розвиваючі: формувати вміння аналізувати інформацію, порівнювати і систематизувати матеріал.

Універсальні навчальні дії (пізнавальні, регулятивні, комунікативні):

• Формувати вміння отримувати інформацію з прослуханого матеріалу (П)

• Видобувати нові знання: знаходити відповіді на питання, використовуючи підручник, свій життєвий досвід і інформацію, отриману на уроці (П)

• Формувати вміння слухати і розуміти інших (К)

• Формувати вміння відповідати на поставлені запитання, оформляти свої думки в усній формі (К)

• Формувати вміння брати участь у колективному обговоренні проблем(К)

• Формувати вміння висловлювати своє припущення на основі роботи з навчальним матеріалом (Р)

• Формувати вміння здійснювати пізнавальну і особистісну рефлексію (Р)

Виховні: формувати здоров'язберігаючих світогляд; розвивати дослідницьку та комунікативну культуру.

Універсальні навчальні дії:

• Формувати мотивацію до навчання і цілеспрямованої пізнавальної діяльності

• Розвивати пізнавальний інтерес, переконаність в можливості пізнання природи, самостійність в набутті нових знань і практичних умінь

• Формувати позитивне ставлення до навчального матеріалу

8. Обладнання та наочність: відеопроектор, презентація до уроку, роздаточний матеріал, підручник «Фізика 9 клас», робочий зошит.

Прилади та матеріали: модель ока, збираючі і розсіюючі лінзи, екран, свічки.

9 . Використані джерела:

« Фізика 9 клас» Автори: В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова.

«Біологія 8 клас» Автор : Задорожний К.М.

https://learningapps.org/

План уроку

  1. Організаційний момент .
  2.  Актуалізація і мотивація знань.
  3. Пояснення нового матеріалу.
  4.  Первинне закріплення знань (розуміння і вміння).
  5.  Закріплення : завдання на застосування знань .
  6. Домашнє завдання.
  7. Підведення підсумків. Рефлексія.

Хід уроку

  1. Організаційний момент .

Добрий день. По очах бачу, що ви готові до уроку, який ми сьогодні проведемо разом з учителем біології, а чому, ви відповісте в кінці нашої спільної роботи.

  1. Актуалізація і мотивація знань.

Вчитель фізики.

 Діти, подивіться навколо. Ви бачите, як прекрасен навколишній світ. Бачити ми можемо завдяки зору.

Вивчати око ми будемо не заради самого матеріалу, а тому, що така розмова є актуальною. 95% інформації про навколишній світ ми отримуємо за допомогою  очей.

Сучасній людині доводиться цілий день працювати з близько розташованими об'єктами: читати, дивитися на екран комп'ютера або телевізора. Наші очі відчувають величезне навантаження, в наслідок чого понад два мільярди людей на планеті страждають  хворобами очей і дефектами зору. Кожен змолоду повинен знати, будову ока та  його функції,   дефекти зору і, найголовніше, як їх уникнути.

Перед тим, як ми почнемо вивчати новий матеріал, давайте згадаємо закони геометричної оптики.( Учитель роздає учням QRкод, учні за допомогою гаджетів виконують тест)                                                          

Тест « Лінзи. Оптична сила лінзи.» https://learningapps.org/view4057969

Перевірка результатів теста . Коррекція знань.

3. Пояснення нового матеріалу.

Вчитель біології.

(Демонструється слайд з будовою ока і макет ока людини).

Око людини має майже кулясту форму. Очне яблуко людини має діаметр приблизно 25 мм. Око захищений щільною оболонкою - склерою. Передня частина склери - рогівка, прозора. За нею розташована райдужна оболонка , яка у різних людей має різний колір. Між рогівкою і райдужною оболонкою знаходиться водяниста рідина або передня камера.

У центрі райдужної оболонки є отвір - зіниця, розмір якої за допомогою м'язових волокон може змінюватися. Зіниця змінюється від 2-3 мм при яскравому освітленні, та  до 6-8 при слабкому. Безпосередньо позаду зіниці знаходиться кришталик, прозоре і пружне тіло.

Кришталик оточений м'язами,  які прикріплюють його до склери. За кришталиком розташоване скловидне тіло, яке прозоро і заповнює всю решту очі. Очне дно вкрите сітчастої оболонкою, що має товщину близько 0,5 мм і, складається з декількох шарів, що містять волокна зорового нерва. Сітківка складається з паличок і колбочок і нервових клітин, від яких збудження йде в головний мозок. Палички реагують на освітленість, колбочки створюють відчуття кольору.

Первинне закріплення знань.

Шановні учні !Для закріплення набутих знань виконайте тест «Будова ока» .( Учитель роздає учням QR – код, учні за допомогою гаджетів виконують тест)

Тест « Будова ока» https://learningapps.org/view2049703

Вчитель фізики.

Молодці ! Ви всі знаєте будову ока . Продовжимо розглядати будова ока більш докладно.

Рогівка має форму сферичної чашечки діаметром близько 12 мм і товщиною 1 мм. Радіус кривизни її в середньому 8 мм, показник заломлення 1,38.

 Кришталик за формою близький до двоопуклою лінзи. Його діаметр 8-10 мм, показник заломлення 1,44.

Оптична система ока - рогівка, кришталик, склоподібне тіло. Головна оптична вісь системи  проходить через геометричні центри рогівки, зіниці, кришталика.

Як же виходить і сприймається оком зображення предмета?

Світло, що падає в око, заломлюється на передній поверхні ока (рогівці) на її межі  з повітрям, у неї найбільша оптична сила (40 дптр). Потім світло заломлюється в кришталику (16-20 дптр). Потім в передній камері і склоподібному тілі (3-5 дптр).  Отже, оптична сила ока приблизно дорівнює 63 дптр. Яке зображення буде давати око? Спробуйте відповісти. (На сітківці ока утворюється дійсне, зменшене і перевернуте зображення.)

Вчитель біології.

Світло, падаючи на закінчення зорового нерва , з яких складається сітківка, дратує ці закінчення. Роздратування по нервових волокнах передаються в мозок, і людина отримує зорове враження, тобто бачить предмети. Процес зору коригується мозком, тому предмети бачимо не перевернутими. 

Вчитель фізики.

   Як виходить чітке зображення при переведенні погляду з віддаленого      предмета на близький? Це відбувається за рахунок зміни кривизни кришталика. При розгляді близьких предметів, м'язи стискають кришталик, кривизна і оптична сила збільшуються.

Вчитель біології.

Проблемне питання: чи може людина одночасно чітко бачити грати і розташований за нею предмет?

Здатність ока пристосовуватися до спостереження близьких і далеких предметів – аккодамація .

Фронтальний експеримент :

  1. Спробуйте подивитися на сторінку підручника  розташовану на відстані 12 см від очей, що ви спостерігаєте? ( Бесіда з учнями)
  2. Повільно збільшіть відстань між очима і підручником до появи чіткого зображення тексту. Виміряйте цю відстань. ( Бесіда з учнями)

Межа аккодамаціі настає, якщо предмет знаходиться на відстані 12 см.

Для нормального ока відстань найкращого зору 25 см, при цьому око не напружене, пам'ятайте про це.

У людини два ока, що дозволяє збільшити поле зору, розрізняти, який з предметів ближче або далі.

Вчитель фізики.

Тож, за рахунок аккодамаціі у нормального ока зображення розташоване на сітківці. Але так буває не завжди. Подивіться на слайди (визначення аккодамаціі, зображений хід променів при короткозорості і далекозорості).

Вчитель біології.

 Короткозорість може бути обумовлена ​​великим видаленням сітківки від кришталика в порівнянні з нормальним оком.

Вчитель фізики.

Значить, короткозорим називається таке око, у якого фокус при спокійному стані очного м'яза лежить всередині очі. Тоді, якщо предмет знаходиться на відстані 25 см (відстань найкращого зору), то зображення виходить не на сітківці (як у нормального ока), а ближче до кришталика, попереду сітківки. Тому, щоб зображення виявилося на сітківці, треба наблизити предмет до ока. Отже, у короткозорих людей відстань найкращого зору менше 25 см.

Вчитель біології.

 Далекозорість може бути обумовлена тим, що сітківка очей розташована ближче до кришталика, в порівнянні з оком нормальним.

Вчитель фізики.

Значить, далекозорим називають око, у якого фокус при спокійному стані очних м'язів лежить за сітківкою. Зображення предмета розташоване за сітківкою такого ока. Якщо предмет віддалити від ока, то зображення потрапляє на сітківку. Тому у далекозорих людей відстань найкращого зору більше 25 см.

Вчитель біології.

Різниця в розташуванні сітківки навіть в межах міліметра вже може призвести до помітної короткозорості або далекозорості. Люди, які мають в молодості нормальний зір, в літньому віці стають далекозорими. Це пояснюється тим, що м'язи, що стискають кришталик, слабшають і здатність акомодації зменшується. Відбувається це і через ущільнення кришталика, втрачає здатність скорочуватися в старості.

Але короткозорість і далекозорість усуваються застосуванням окулярів.

Вчитель фізики.

Які ж лінзи (окуляри) слід застосовувати для усунення цих недоліків зору?

Дати відповідь на це питання нам допоможе фронтальний експеримент.

5. Закріплення : завдання на застосування знань

Фронтальний експеримент

Тема: Вивчення дефектів зору і їх корекція.

Мета роботи: Моделювання дефектів зору і використання лінз для їх корекції.

Обладнання:  збираючі і розсіюючі лінзи, джерело світла, екран.

Хід роботи:

1. Складіть модель ока людини.

2. Змоделюйте «короткозоре» око.

3. Запропонуйте спосіб корекції і перевірте експериментально.

4. Змоделюйте «далекозоре» око.

5. Запропонуйте спосіб корекції і перевірте експериментально.

6. Сформулюйте висновки про методи корекції вад зору і поясніть їх.

Вчитель фізики.

Ваші висновки. Які ж лінзи (окуляри) слід застосовувати для усунення цих недоліків зору?

У короткозорих людей зображення предметів розташоване всередині ока, тобто попереду сітківки. Щоб воно пересунулася на сітківку, треба зменшити оптичну силу заломлюючої системи ока. Для цього застосовують розсіюючу лінзу в окулярах.

Оптичну силу системи далекозорого ока треба посилити, щоб зображення потрапило на сітківку, тому в окулярах використовують збиральну лінзу.

Вчитель біології.

Сьогодні на уроці, діти, ви познайомилися з одним з органів відчуттів - зором. Дізналися будову ока, дефекти зору, про те, як ці дефекти виправляються носінням окулярів.

Вчитель фізики.

 Ви переконалися в зв'язку науки біології з фізикою. Закони природи єдині і можуть бути застосовні і до живого організму. Сьогодні на уроці ми застосували закони фізичної оптики до біологічної системі - ока.

6. Домашнє завдання.

Сформулюйте правила гігієни зору. Дайте їм обгрунтування.

7.Підведення підсумків. Рефлексія.

Вчитель біології.

Гімнастика для очей, профілактика вад зору.

Для поліпшення циркуляції крові і внутрішньоочної рідини.

 1. Сидячи, заплющити очі на 3-5 сек., Потім відкрити на 3-5 сек. Повторити 6-8 разів.

2.  Швидко моргайте 10-15 сек. Повторити 3-4 рази.

3. Вказівним пальцем зафіксуйте шкіру надбрівних дуг. Повільно закрийте очі. Пальці, утримуючи шкіру, чинять опір м'язам. 6 раз.

 4. Закрити очі, масажувати повіки, виконуючи вказівним пальцем кругові рухи 3-4 рази.

 5. Трьома пальцями кожної руки несильно натискайте на верхню повіку обох очей 1-3 секунди. 3-4 рази.

 Тренування зовнішніх окорухових м'язів.

 1. Сидячи, повільно переводите погляд зі стелі на підлогу і назад, не змінюючи положення голови. 8-12 разів.

 2. Повільно переводите погляд направо, наліво і назад. Також переводите погляд з іншої діагоналі. 8-10 разів.

 3. Те саме - направо, наліво, вниз і назад з іншої діагоналі. 8-10 разів.

 4. Кругові руху очними яблуками в одному і іншому напрямку. 8-10 разів.

Дякую за урок! Бережіть очі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
10 березня 2020
Переглядів
822
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку