Інтегрований урок "Подорож до весняного лісу", 1 клас

Про матеріал

Цей матеріал буде цікавим вчителям 1 класів. До уроку є презентація. Але кожен вчитель має можливість дібрати відеоматеріал на власний розсуд. Це розробка інтегрованого уроку математики,людини і світ та трудового навчання.

Перегляд файлу

Інтегрований урок (1 клас)

( математика, Людина і світ , трудове навчання)

Тема: Подорож до весняного лісу.

Мета: узагальнити знання учнів про додавання і віднімання в межах 20, знання про перші весняні квіти, перелітніх та зимуючих птахів. Навчити виготовляти з геометричного матеріалу шпаківню. Розвивати логічне мислення, звязне мовлення учнів.                                                                                      Виховувати бережне ставлення до природи.

Тип уроку: урок-подорож

Вид уроку: інтегрований

Обладнання: проектор, ілюстрації, картки, заготовки для шпаківні.

Хід уроку.

  1. Організація класу.                                                                                                                                                    Привітання  

Працюємо старанно,                                                                                                                                                                    щоб почути у кінці,                                                                                                                                                                      що у нашому 1- му класі                                                                                                                                                                             діти просто молодці.      

Психологічне настроювання.                                                                                                                           Налаштуємося на роботу.

Очі дивляться-(діти) та все бачать.

Вуха слухають – (дти) та все чують.

Голова – (діти) думає.

Яким буде урок (діти) – цікавим!

Які у мене діти? – (діти) найкращі!

Нехай мої та ваші надії здійсняться.

2. Актуалізація і корекціяопорнихзнань.

У нас сьогодні незвичайний урок.  Помандруємо ми  з вами до весняного лісу. І щож ми чекаємо від уроку?

Слайд 1.

  • Хочу дізнатися:що таке весна?
  • Хочу навчитися:  каліграфічно і правильно писати, розвязувати приклади та задачі, робити висновки, виготовляти шпаківню.
  • Хочу побачити: як змінилася природа навесні.

Слайд 2

Якою ви уявляєте весну?

Це голубе небо з білими пухнастими хмаринками і тепле сонечко.

Це дзвінкі струмочки, веселі джерельця, які прокинулися від сну.

Це перші первоцвіти, красиві, ніжні дуже приємні квіти.

Це перші листочки на деревах та кущах та перший весняний дощик..

Це перші метелики,які літають над квітами. Перші пташки, які повернулися з вирію.

Це веселі і життєрадісні діти 1 класу,як йдуть подорожувати до лісу, щоб помилуватися природою, погратися, подихати свіжим повітрям та погодувати птахів та тварин.

Для мене це ніжна, весела, співуча, тепла, ясна, гомінка, сонячна, різнокольорова… (весна). В цьому році вона забарилася. Усі давно чекали на неї: і люди, і птахи, і звір. Її краса здатна зачарувати людину.

  1. Хвилинка каліграфії.

Слайд 3

І так в подорож ! І першу ми зустрічаємо квітку кульбабку.

Квіточка подарувала вам цифри від 10……до……. 20. Запишіть їх. Визначте, скільки в них десятків, скільки одиниць?

Гра « Мікрофон»

4.  Узагальнення  знань учнів.

Слайд 4

Ось ми з вами і потрапили на лісову дорогу, але погляньте , ні однієї квітки ще немає,  не хоче зима випускає квіти з снігового полону. Допоможемо квітам з’явитися з землі!.

Гра «Знайди сусіда»

…9…,  ..10…   ,…11…, …12…,  …13…,  …14…,  …15…,  …16…,  …17…,   …18…,   …19…

По якій же квітковій дорозі ми мандруємо! Чудово як!

Перші квіти називаються  первоцвіти?

Поясніть їх назви?

Підсніжник  – це символ надії, нового та неповторного.Кожного року, коли Зима починає плакати, а на небі радісно посміхається Сонце, з-під снігу з’являються ніжні блакитні квіти – проліски. Це означає, що йде вже Весна.

Фіалка. Коли лагідне Сонце та блакитне небо почали створювати квіти, питалися вони у кожної квітки, коли та бажає квітнути.

 Гордовита троянда сказала, що хоче бути княгинею літа.

- Добре, будеш ти нею, - відповіло Сонце. І з того часу троянди квітнуть усе літо.

- І я хочу бути княгинею літа, - просить півонія.

- Ні, - відмовило Сонце, у літа вже є княгиня. Ти будеш княгинею весни.

Добра айстра побажала тішити та радувати людей якнайдовше.

- Гаразд, будеш квітнути аж до зими.

Таким чином, Сонце і Небо розподілили між квітами час, коли їм квітнути.

Тільки скромна фіалка сховалася між листям й не мала відваги висловити своє бажання. Але Сонце побачило її й запитало, коли та бажає цвісти.

- Коли це твоя воля, Сонце, дозволь мені вкриватися цвітом тоді, коли в тебе буде найбільша радість.

- Отже, ти цвістимеш на самому початку весни, коли я прокидаюся від зимового сну і сяю у небі на повну силу.

Кожного року вкриває Сонце фіалку в час свого пробудження від зимового сну дрібненькими квіточками. Вони так чарівно пахнуть, що всі люди полюбили її і з утіхою знаходять красуню у затінку.

Волошки  Назва “васильок”, що усталилася за родом волошок у російській ботанічній літературі, походить з народної легенди. Сільський хлопець – красень Василько якось косив у полі жито. Саме тоді у полі бавилися русалки. Одній з них дуже припав до душі Василько. Зачарувала русалка хлопця. Забув про все на світі і пішов за нею. А вона ж, пустуючи і сміючись, вела його в поля все далі й далі та й сама в нього закохалася. Не схотіла з ним розлучатися: обернула Василька на польову квітку, щоб нагадував синь води.

Гіацинт  Давньогрецькі легенди висліджують цю назву від Гіацинта, чарівного сина спартанського царя Аміклада

Конвалія  Українська легенда розповідає про те, що квітка виросла там, де впали сльози дівчини, яка чекала нареченого з далекого походу.

Незабудка  За старим переказом юнак, який палко кохав дівчину, пішов на болота, щоб нарвати для своєї коханої букет квітів. Вони кликали до себе з голубої галявини. Юнак пішов уперед. Як тільки ступив на голубий килим, то провалився у воду. Трясовина забрала його. “Не забудь мене!” – були слова його. Так з’явилась назва цих квітів – незабудки.

Нарцисаж за йогожорстокубайдужість покарали боги Олімпу: вінперетворився на квітку.

Горицвіт

Діялося те давно, не за нашоїпам’яті. Чи то в Греції, чи то в якійсьіншійкраїні. Жив там один правитель, а звали йогоАдоніс. Носив він те ім’явід бога сонцяАдона. Не один раз Адоніспомічав, щоквітка, яку вінпалко любив та із дружиною Горицвітою посадив, схожа на сонце. Відстарихмудрих людей вінчував, що як цюквіткупосадитисвоїми руками, то вона принесе в йогодімщастя.

Адоніспримітивтакож, щоквіткасонячногокольоруповертаєсвоїголівки до бога сонцяАдона. А вночі та в похмуру погоду квітказакривається і спить

КрасеньЛандиш (конвалія) безтямнопокохавкрасуню Весну. І як не благав, щоб та назавжди з ним залишилась, Весна зробитицього не змогла. А коли вона пішла, то Ландиш плакав такими гарячимислізьми, аж кров йомувиступилаізсерця і забарвилазеленісльози у червонийколір. Тим і пояснюється, щозелені плоди конваліїпіслядостиганнячервоніють

Материнка

Про виникненнярослиниіснуєтака легенда. Жили собіхлопчик та дівчинка, зігрівалаїхлюбов’ю та ласкою добра і ніжнаматір. Та несподіваноспіткало родину горе – занедужала і злягламатуся.

Сиріткищоденно ходили на могилу плакали, благалиматінкувстати, повернутися до них, зрошувалислізьми могилу. Одного дня побачилидіти намогилініжну, запашну, червоно – рожевуквітку. Вони повірили, щоматірповернулася до них у виглядіквітки, і назвали їїматеринкою.

Тюльпани

Дуже давно, років триста тому, служив на одному кораблі матрос – вродливий. Стрункий юнак, але бідний – ріднісінький. І ось припала йому до вподобикапітанова дочка, ясноока красуняіззолотавимволоссям. Та й вона покохала матроса, хоча знала, що в нього й копійчинизайвої нема. Раптом про їхнєкоханнядізнавсякапітан корабля і, страшеннорозсердився ,прогнав матроса. Той ледвевстигприхопити з собою свою ложку та кухоль і цибулинучудовоїквітка, яку подарувалайомудівчина, коли вонирозлучались.

Повернувшись додому , до Голландії, юнак посадив цибулину в землю, мріючилише про одне: щобвирослаквітка, і щоббула вона така ж прекрасна, як йогокохана

Щоб не зникла краса, нам потрібно бережно ставитись до цієї земної краси.

Квіти звертаються до вас:

«Ми б завжди були щасливі

І пахучі, і красиві,

Якби в полі, в лісі, в лузі

Бачили нас тільки друзі.

Ті, які б нас не топтали,

Без потреби не зривали.

А на клумбах вдома, в школі

Висівали нас доволі,

Доглядали, поливали.

Ми б красу їм дарували!»

5. Фізхвилинка

1. Якщо ти не збираєш великих букетів квітів, сплесни у долоні над головою.

2. Якщо ти ніколи не залишаєш сміття у лісі, на березі річки – тупни ногами.

3. Якщо ти хочеш більше знати про природу навколо себе, то підніми руки.

4. Якщо ти підібрав приблудне кошеня, собачку, або допоміг іншим чином якійсь тварині – простягни руки вперед.

5. Якщо ти переконаний, що треба кожній людині піклуватися про природу, все живе – простягни руки своїм сусідам, візьми їх за руки. Ось так, як ви дружно взялися за руки, ми будемо єдині у прагненні зберегти нашу природу.

Слайд 5

Ось ми і вийшли на галявину.

Що ж вибачите на галявині?

(Великий дуб)

А що чуєте в далині ?

  1. Слухання фонограми «Голоси пернатих друзів»

Прилетіли гості , сіли на помості. Без сокири , без лопати збудували собі хати. Хто це?

Настала весна. Які ж гості прилітають навесні у наші ліси , парки, домівки , сади?

Це пташки повертаються з вирію до рідних місць зустрінемо їх?

Яких ви знаєте пташок за місцем проживання?

Щоб посадити пташку на дерево треба розвязати приклади ,але приклади незвичайні .а загадкові.

Синичка + удод =               7 + 4 =

Лелека  + сова =                  6 + 4 =

Ластівка + сойка =                8 + 5 =

Соловейко               9 – 4 =

Журавель                 8 – 3 =

Жайворонок           10 – 4 =

Чому птахів навали перелітними?

Чому назвали зимуючими?

6. Робота над задачею.

Ось до нас завітала пташка . Вгадайте її.

Швидко скрізь цей птах літає ,

Безліч мошок поїдає.

На дереві гніздо будує ,

З нами вона зимує . ( синичка)

Задача

Ластівка  - 19 грам

Синичка -? на 9 г.менше

 Розвязання

19 – 9 = 10 ( г)

Відповідь: 10 грам

Фізкультхвилинка

7. Практична робота

Виготовлення шпаківні для пташок.

Ось  ми і зустріли пташок з вирію. Давайте допоможемо їм влаштуватися  і зробимо для них шпаківні.

8. Повторення правил поводження з ножицями .

9. Робота з шаблонами.

 

 

 

 

 

Визначте які геометричні фігури ви використали для побудови шпаківні?

Склеювання шпаківні.

10.  Підсумок уроку.

Давайте подаруємо шпаківні пташкам. І пообіцяємо:

не будемо руйнувати гнізда пташок;

шкодити пташкам;

Чи спрадилися наші очікування:

  • Я  дізнався:   які перші з’являються квіти та які перші прилітають пташки.
  • Я навчився:  каліграфічно і правильно писати, розвязувати приклади та задачі, робити висновки, виготовляти шпаківню.
  • Я побачив : як змінилася природа навесні.

А на кінець уроку за вашу активну роботу весна також підготувала для вас подарунок - ляльку – травницю. В цій ляльці знаходяться трави, які дають здоровя людям. Так будьте завжди здоровими та допомагайте пташкам, не шкодьте рослинам і господь буде завжди з вами. До нових зустрічей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 серпня 2018
Переглядів
1583
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку