Інтегроване навчання - це навчання, яке ґрунтується на комплексному підході. Освіта розглядається через призму загальної картини, а не ділиться на окремі дисципліни.
Інтегроване навчання – це активне навчання, де учні – активні учасники, а учитель модератор і фасилітатор.
Суть інтегрованого навчання полягає в тому, що будова навчального курсу містить окремі розділи, які тісно поєднані.
Відповідно до цього метою такого навчання є:
Серед переваг інтегрованого навчання є те, що інтеграція пожвавлює навчальний процес; економить навчальний час; позбавляє від перевтоми.
На інтегрованому занятті педагог організовує навчальну діяльність учнів, концентруючи увагу на провідних ідеях, організовуючи творчий пошук і активізуючи пізнавальну діяльність, з урахуванням вікових особливостей молодших школярів, специфіки навчальних предметів, зміст яких інтегрується, дидактичних цілей вивчення навчального матеріалу кожного з них.
Відповідно до Державного стандарту Нової української школи кожен тиждень і день будуть тематичними. «Я досліджую світ» - інтегрований курс, через який буде реалізовано тематику тижня і дня.
Тематичні дні об'єднують блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання, мислення, почуттів учня. Таке навчання забезпечує формування в молодших школярів цілісної картини світу, здатності сприймати предмети і явища різнобічно, системно, емоційно, сприяє поглибленню та розширенню знань учнів, діапазону їх практичного застосування.
До вашої уваги пропонується тематичне інтегроване заняття для 1 класу
Ягупа Ірина Дмитрівна,
вчитель початкових класів,
КУ Сумської ЗОШ І-ІІІ ст. №27,
м. Суми, Сумської області,
категорія – вища,
звання – старший учитель
Інтегроване заняття
Я досліджую світ
1 клас
Тема тижня: Світ захоплень
Тема дня: Яке хобі у моїх родичів?
Мета:
Завдання:
Очікуванні результати учіння:
Обладнання: картки для індивідуальної, парної, групової роботи, фото Карпат, мультфільм «Корисні підказки. Збираємося в похід».
Перебіг заняття
Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук.
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
1.2. Заповнення «Галявини настрою».
Учні обирають квітку відповідного кольору і заповнюють «Галявину настрою». Після заповнення аналізуємо, якого настрою сьогодні у класі більше.
Сьогодні ми поговоримо про те, яке хобі є у ваших родичів.
Діти за бажанням розповідають про хобі своїх батьків, сестричок, братиків, бабусь, дідусів.
Вчитель назначає помічників дня.
Особливе – хобі родичів.
Взагалі Карпати вкриті зеленою шапкою лісів: знизу ростуть листяні дерева, що вищі гори, то більше на їхніх схилах хвойних дерев, а вершини найвищих гір укриті луками із соковитими травами — полонинами. Тільки де-не-де каміння виходить на поверхню, і можна побачити те, з чого складаються гори. Зазвичай каміння вкрите родючим ґрунтом, на якому ростуть величезні смереки, що затримують воду в горах, не допускають повеней, перешкоджають сходженню снігових лавин.
Подивіться на гірські схили. У Карпатах майже немає неприступних місць, де важко пройти непідготовленій до штурму гір людині: навіть на Говерлу можна піднятися без додаткового спорядження. Це дуже дружні до людей гори — їхні схили немовби запрошують погуляти тінистими лісами. Але і до таких гір не можна ставитися зверхньо: треба бути уважним, щоб не потрапити у біду.
Гірські хребти розділені поздовжніми улоговинами та розмежовані глибокими поперечними долинами.
Подивіться, яка невимовно гарна природа Карпат — які барвисті квіти у горах, які шовкові трави на полонинах, які мальовничі краєвиди можна розгледіти згори. Краса!
Подивіться на фотографію. Що цікавого, гарного та незвичайного ви на ній помітили?
«Гори Карпати»
Раз-два — піднімається гора,
Три, чотири — це круті гірські схили,
П'ять, шість — це орли дивний танець завели,
Сім, вісім — це смерічки похилилися до річки,
Дев'ять, десять — це вода з водоспаду витіка.
Мо-мо-мо – у похід ми ідемо.
Іс-іс-іс – через поле, через ліс.
Рі-рі-рі – світить сонце угорі.
Ам-ам-ам – буде весело всім нам.
(Читання тексту «ланцюжком»)
Перегляд мультфільму «Корисні підказки. Збираємося в похід» (9 хв 46 с)
Посилання:
https://www.youtube.com/watch?v=7hgpmZc0wLg
ІІ частина
Запис спільнокореневих слів у зошит рукописними буквами під диктовку.
Риба – рибак, рибка, рибалка, рибалити.
Малий Андрійко з дідусем
По рибу ходили -
3 карасики,
6 окунців
Швидко наловили.
Хто з вас діти відповість:
«Скільки буде 3 + 6 ?»
Є акваріум в Тимка.
В ньому – рибка золота,
А в його сусідки Іри
Таких рибок аж 4.
Порахуйте ви оті
Рибки золоті.
З татом рибу ми ловили
Десять карасів зловили
З шести юшку ми зварили
І посмажить залишили.
Скільки карасиків підсмажимо ми?
Порахуйте швиденько самі!
В дельфінарії дельфіни
Дітей забавляли -
5 стрибали,
3 співали,а 2 малювали.
Хто з вас зможе, діти,
Дельфінів полічити?
2 зелені жабки
мили свої лапки
Пристрибало ще 3 жабки
Скільки жабок миє лапки?
Наберезі річки
Три жабки сиділи.
До них пристрибали ще п’ять.
Зможеш всіх порахувать?
Всі піднесли руки – раз!
На носках стоїть весь клас,
Два присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! – і вгору,
Два! – і вниз,
На сусіда подивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз – присіли, два – піднялись.
Хай мужніє ваше тіло.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.
Розгляньте малюнок, назвіть хобі, яким захоплюється родина.
Завдання: списати речення з друкованого тексту рукописними літерами, заміняючи малюнки словами.
10.Підсумок заняття. Рефлексія.
- З яким настроєм закінчуєте заняття?
- Про які сімейні захоплення ми сьогодні говорили?