Інтегрований урок-подорож з української мови і природознавства. "Повторення вивченого про прикметник. Материки і частини світу на географічних картах."

Про матеріал

ТЕМА. Повторення вивченого про прикметник. Материки і частини світу

на географічних картах.

МЕТА. Навчальна: закріпити знання учнів про загальне значення і граматичні ознаки прикметника; формувати вміння розпізнавати прикметники серед інших частин мови; ознайомити учнів з поняттям «материки», з їхнім розміщенням на географічних картах.

Розвивальна: розвивати мислення, уважність учнів, пам'ять, вміння аналізувати; прагнення примножувати багатства Землі.

Виховна: виховувати старанність, самостійність, відповідальність за виконану роботу, взаємодопомогу під час роботи в групах; любов до рідної землі.

ВИД УРОКУ.Інтегрований урок-подорож з української мови і природознавства.

ФОРМИ І МЕТОДИ.«Асоціативний кущ», «Сенкан», «Дешифрувальник», «Мікрофон», робота в групах, Метод Прес, «Світлофор».

ОБЛАДНАННЯ. Презентація, підручник «Українська мова» 4 клас, магічний квадрат, конверти з частинами мови, сигнальні картки.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Вчитель. Давайте привітаємо наших гостей.


Перегляд файлу

ТЕМА. Повторення вивченого про прикметник. Материки і частини світу

               на географічних картах.

МЕТА. Навчальна: закріпити знання учнів про загальне значення і граматичні ознаки прикметника; формувати вміння розпізнавати прикметники серед інших частин мови;  ознайомити учнів з поняттям  «материки», з їхнім розміщенням на географічних картах.

Розвивальна: розвивати мислення, уважність учнів, пам'ять, вміння аналізувати; прагнення примножувати багатства Землі.

Виховна: виховувати старанність, самостійність, відповідальність за виконану роботу,  взаємодопомогу під час роботи в групах; любов до  рідної землі.

ВИД УРОКУ. Інтегрований урок-подорож з української мови і природознавства.

ФОРМИ І МЕТОДИ. «Асоціативний кущ», «Сенкан», «Дешифрувальник», «Мікрофон», робота в групах, Метод Прес, «Світлофор».

ОБЛАДНАННЯ. Презентація, підручник «Українська мова» 4 клас, магічний квадрат, конверти з частинами мови, сигнальні картки.

Хід уроку

I.  Організаційний момент.

Вчитель.  Давайте привітаємо наших гостей.

Добрий день!                                                              

У добрий час радо ми вітаємо вас.

Здоровя, щастя бажаємо.

Урок рідної мови розпочинаємо.

 

 — Яким ви хочете бачити наш урок? (Цікавим, веселим, пізнавальним, науковим, творчим, пошуковим, загадковим,проблемним)

— А ви на уроці якими повинні бути? ( Дисциплінованими, уважними , активними, зібраними, наполегливими)

— Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо, цікавий, творчий продуктивний урок. Все залежить від вашої активності, уважності, творчості. А працювати ми будемо  під девізом:

Діяти активно!

Думати оперативно!                                                     

Сперечатись доказово

Для всіх обовязково!

II. Повідомлення теми, мети уроку.

Вчитель. На уроці ми повторимо вивчене про прикметник. А ще, я відкрию вам секрет.

              Сьогодні на нас чекає втіха:                                              Слайд 1
              Навколо Землі ми зможемо об'їхать.
              І зробимо це не за довгі роки,
             А за 45 хвилин уроку.        

― Сьогодні до нас на урок завітав хлопчик на ім’я Прикметник. У нього є мрія здійснити навколосвітню подорож.

Але не все так просто, для того, щоб наш герой зміг перелетіти з одного материка на інший, йому знадобиться наша допомога. Для цього ми повинні виконати завдання.

III. Актуалізація опорних знань.   

Вчитель. Діти, на якому материку знаходиться наша країна? (Євразія)                                                          ― Опишіть його одним реченням.      

― З нього розпочне свою кругосвітню подорож хлопчик Прикметник.      Слайд 2                                                              

1. Складання «Асоціативного куща» на тему «Прикметник».                

Вчитель. Я пропоную пригадати все що ви знаєте про прикметник.

 

                                                                                                                     Слайд 3

Висновок: Отже, давайте узагальнимо все, що ви пригадали про прикметник.(один учень за схемою асоціативного куща узагальнює сказане). Молодці.

― Ми продовжуємо нашу подорож. Наступна наша зупинка материк  під назвою

( Африка).

― Опишіть його одним реченням.                                                           Слайд 4

2.Каліграфічна хвилинка.

Ма те ер ик материк

– Складіть речення із словом материк. ( Усно)

3. Робота з підручником.

Вправа 153.

Вчитель.1. Прочитайте два описи й порівняйте їх.

2. Який із описів є виразнішим?

3. Завдяки чому?

Висновок. Прикметник допомагає нам яскравіше описати предмети, явища природи.

4. Сенкан.

Вчитель. А зараз ми спробуємо скласти сенкан. Хто з вас пам’ятає, що це таке? (Сенкан- це віршик, який складається з п’яти рядків.)

  • Отже, перший рядочок в нас повинен містити тему нашого уроку і складатись з одного слова- іменника. (Прикметник)
  • Другий рядочок- це в нас опис теми, він складається з двох слів прикметників. (Самостійний, яскравий)
  • Третій рядочок називає дію пов’язану з темою і складається з трьох слів- це три дієслова. (Описує, розкриває, конкретизує)
  • Четвертий рядочок складається з чотирьох слів, він висловлює ставлення з приводу обговорювання, почуття які у вас виникають. (Збагачує мовлення українського народу)
  • І п’ятий рядочок, останній складається з одного слова синоніма до першого слова, тобто висловлює сутність теми. (Ознака)                          Слайд 5

 

Вчитель. Дуже добре, ви гарно справилися з завданнями. Тепер ми можемо з нашим другом Прикметником вирушити на інший материк. Діти, як ви думаєте, яка його назва?( Північна Америка)                                                                 Слайд 6

Правильно, молодці!

― Опишіть його одним реченням.

5. Робота в парах. Вправа «Дешифрувальник».

Вчитель. Попрацюймо в парах. У магічних квадратах зашифровані слова. Знайдіть їх і запишіть у зошит.

 

А

н

т

а

р

к

Є

в

р

а

з

т

А

А

й

ю

і

и

в

ф

ч

ж

я

д

с

р

и

к

а

а

т

р

а

л

і

я

(Антарктида, Австралія, Євразія, Африка)                                             Слайд 7

 

 Вчитель.Ну що ж, ми продовжуємо нашу подорож. Наступна наша зупинка… як ви думаєте яка? Правильно ( Південна Америка ).                                   Слайд 8

― Опишіть материк одним реченням.

ІV. Робота над темою уроку.

1.Робота з підручником.

Вправа 151. ( усно)

1. Прочитайте і відгадайте загадки.

2.Які слова в загадках допомогли їх відгадати? До якої частини мови належать ці слова?    

Фізкультхвилинка.                                                                                     Слайд 9

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

Вчитель. Молодці. А наша подорож продовжується. І ми уже на материці, який називається… ( Антарктида )                                                                    Слайд 10                                

― Опишіть його одним реченням.

V. Закріплення вивченого.

1.Робота в групах.

Вчитель. А зараз ми будемо працювати в групах. Обєднайтеся у групи для подальшої роботи на уроці.

   Згадайте правила спілкування в групах.

 Правила спілкування у групах.                                                                   Слайд 11

  Працювати дружно.

  Відповідати чітко.

  Не перебивати.

  Поважати думку кожного.

  Виконувати завдання вчасно.

Вчитель. У конвертах у вас слова різних частин мови і назва материка. Ваше завдання відібрати прикметники, які описують материк.

2.Метод Прес.

Працюйте за планом:

  •                 Ми  вважаємо, що...                           Слайд 12
  •                 Тому, що..
  •                 Отже,

Вчитель. Ну от, ми подолали довгий шлях і добрались до такого цікавого материка, як… ( Австралія )                                                             Слайд 13

― Опишіть його одним реченням.

 

VІ. Підсумки уроку.

1.Вправа-гра «Світлофор».

Кожен учень має картки двох кольорів – червоного і зеленого. Учитель зачитує твердження, а школярі піднімають картки відповідного кольору: якщо згодні – зеленого, ні – червоного.

  1. Прикметник – службова частина мови.
  2. Прикметник – самостійна змінна частина мови.
  3. Прикметником називається частина мови, що виражає ознаку предмета.
  4. Прикметник відповідає на питання хто? що ?
  5. Прикметник не змінюється за родами.
  6. У реченні виступає головним членом речення.
  7. У реченні виступає другорядним .

Учитель. Отже, добігла кінця наша віртуальна навколосвітня подорож материками нашої планети. Нашому другові Прикметнику дуже сподобалось, він багато дізнався нового, а вам сподобалось? А зараз давайте підсумуємо нашу роботу в подорожі.                                                                                                          Слайд 14

2. Вправа «Мікрофон».

  • Чи досягли ми мети, яку ставили перед собою на початку уроку-подорожі?
  • Чи цікавим був урок? Пізнавальним?
  • Що вам найбільше сподобалось?

VІІ. Домашнє завдання.

с. 81, вправа 154(3).

І-ша група: 1.Знайди в тексті опис синички.

ІІ-га група: 2.За допомогою яких прикметників зображено пташку?

ІІІ-я група: 3.Спиши опис, прикметники підкресли.

 

 

 

 

doc
Додано
4 листопада 2018
Переглядів
2453
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку