Інтегрований урок "Поетичні твори Лесі Українки. «Вже сонечко в море сіда…»

Про матеріал
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ З ПРЕДМЕТУ «УКРАЇНСЬКА МОВА» ТА «МИСТЕЦТВО», де продовжується знайомство дітей з видатними українцями, поглиблюються знання учнів про життя і творчість Лесі Українки; вчити слухати і милуватися художнім словом поезії, розуміти зміст художніх творів; вчити порівнювати візуальні образи, твори мистецтва та явища довкілля, виражати свою думку, враження від побаченого, почутого усно та письмово;вчити сприймати, аналізувати, оцінювати медіа продукти, висловлюючи свою думку; вчити бачити в тексті порівняння, як художній засіб, виявляти мету вживання автором у творі; закріплювати навички гігієнічного письма, культури оформлення письмових робіт; продовжувати вчити перетворювати вербальну інформацію у візуальну (малюнок); закріплювати вміння композиційного розміщення зображення на аркуші, вміння розрізняти, використовувати у роботі основні, похідні, теплі й холодні, контрастні й нюансні кольори; формувати вміння визначати власні художні інтереси на основі творів Лесі Українки, відтворювати їх у зображувальній діяльності, усвідомлення нового навчального матеріалу шляхом відтворення та застосування набутих знань у зображувальній діяльності.
Перегляд файлу

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ

З ПРЕДМЕТУ «УКРАЇНСЬКА МОВА» ТА «МИСТЕЦТВО»

(для учнів 2А класу)

 

                                                                                  Олени СТЕНЧЕНКО,

                                                                                  вчителя початкових класів

 

Тема:

Поетичні твори Лесі Українки. «Вже сонечко в море сіда…» 

Мета:

Узгодження взаємодії вчителя початкових класів та вчителя інформатики в забезпеченні якості освіти.

Навчальна:  продовжити знайомити дітей з видатними українцями, поглибити знання учнів про життя і творчість Лесі Українки; вчити слухати і милуватися художнім словом поезії, розуміти зміст художніх творів; вчити порівнювати візуальні образи, твори мистецтва та явища довкілля, виражати свою думку, враження від побаченого, почутого усно та письмово; вчити сприймати, аналізувати, оцінювати медіа продукти, висловлюючи свою думку; вчити бачити в тексті порівняння, як художній засіб, виявляти мету вживання автором у творі; закріплювати навички гігієнічного письма, культури оформлення письмових робіт; продовжувати вчити перетворювати вербальну інформацію у візуальну (малюнок);

закріплювати вміння композиційного розміщення зображення на аркуші, вміння розрізняти, використовувати у роботі основні, похідні, теплі й холодні, контрастні й нюансні кольори; формувати вміння визначати власні художні інтереси на основі творів Лесі Українки, відтворювати їх у зображувальній діяльності, усвідомлення нового навчального матеріалу шляхом відтворення та застосування набутих знань у зображувальній діяльності; вдосконалення вміння працювати за власним задумом; закріплювати знання з музичного мистецтва.

Розвиваюча: розвивати вміння учнів описувати картину, використовуючи слова-назви ознак, уточнюючи мистецькі засоби зображення, культуру зв’язного мовлення, вміння грамотно висловлювати власні думки, почуття, спостереження розвивати читацькі навички, вміння знаходити значення невідомих слів, користуючись різними джерелами;  розвивати вміння користуватися тлумачним словником; розвивати художньо-практичні вміння дітей, естетичні смаки, образне, критичне мислення, уяву, фантазію, увагу, спостережливість, самостійність; розвивати вміння та навички до контролю та планування своєї діяльності під час малювання, почуття поваги до своїх товаришів, їх творчості.

Виховна: виховувати любов до українського поетичного слова, до України, до творчої спадщини Лесі Українки, почуття прекрасного; виховувати повагу до творчості однокласників.

Розділ програми: Мистецька та мовно-літературна освітні галузі

Тип уроку: інтегрований

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Змістова лінія «Взаємодіємо усно»:

 виконує сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань; сприймає монологічне висловлення й використовує усну інформацію з конкретною метою; висловлює своє ставлення до почутого: до подій, персонажів тексту; розповідає про власні почуття, які викликав прослуханий текст; пояснює, чому щось подобається, а щось ні; впевнено висловлює свої думки.

Змістова лінія «Читаємо»:

                           читає вголос правильно, свідомо, плавно, цілими словами нескладні за змістом і формою тексти; пояснює значення більшості слів  ужитих у прямому та переносному значеннях; знаходить у тексті незнайомі слова, з’ясовує їх значення, користуючись виносками, тлумачним словником, а також через контекст (з допомогою вчителя); розпізнає, називає в тексті яскраві, образні слова, вислови, пояснює їх роль у творі (з допомогою вчителя); розповідає про свої загальні враження, почуття від прочитаного, пов’язує зміст прочитаного зі своїми знаннями, попереднім читацьким, а також власним життєвим емоційно-чуттєвим досвідом; знаходить у текстах відповіді на запитання, поставлені вчителем; здійснює пошук потрібної інформації у довідкових виданнях; перетворює вербальну інформацію із суцільного тексту у візуальну (малюнок).

Змістова лінія «Взаємодіємо письмово»:

                           пише розбірливо, охайно з однаковим нахилом букв; дотримується свідомо гігієнічних правил письма; дотримується культури оформлення письмових робіт:, дотримується поля, правого і лівого краю сторінки, абзаців, робить акуратні виправлення.

Змістова лінія «Досліджуємо медіа»:

                         сприймаєй обговорює прості медіапродукти; обговорює зміст і форму простих медіапродуктів, розповідає, про що в них ідеться; пояснює зміст вербальної і невербальної інформації в медіапродуктах; висловлює свої думки і почуття з приводу переглянутих медіапродуктів.

Художньо-творча діяльність:

                       проявляє інтерес до творів мистецтва та мистецької діяльності; виконує прості живописні композиції; складає та розташовує на площині (в просторі) окремі елементи зображень (форм) в просту живописну композицію відповідно задуму, обирає формат (вертикальний, горизонтальний) композиції; використовує всю площину аркуша; використовує  основні, похідні, ахроматичні, теплі й холодні кольори; утворює відтінки кольорів;

Сприймання та інтерпретація мистецтва:

                        сприймає твір мистецтва та висловлює враження, добираючи із запропонованих слова, які співзвучні особистим емоціям; порівнює візуальні образи, твори мистецтва та явища довкілля;

Комунікація через мистецтво:

                         виявляє (з допомогою вчителя) та бере участь в обговореннях інформації, отриманої з творів мистецтва; презентує результати власної творчості – демонструє власні роботи з образотворчого мистецтва; вербально описує свій творчий задум; визначає, що вдалося, чи не вдалося у виконанні того, що було задумано.

Міжпредметні зв’язки: українська мова, образотворче мистецтво,  інформатика

Матеріально-технічне забезпечення:

дидактичне забезпечення: портрет Лесі Українки, презентація до уроку, відео про життєвий і творчий шлях Лесі Українки, записи пісень на слова поетеси, тлумачний словник, клаптики оксамитової тканини для кожної дитини, підручник для 2 класу «Українська мова та читання», аркуші паперу А4 для кожної дитини, непроливайки з водою, пензлики, акварельні та гуашеві фарби, грифельний та кольорові олівці, гумки, клейонка;

технічні засоби навчання: мультимедійне обладнання, презентація до уроку, ноутбук, колонки.

використані джерела інформації:

1. Большакова І., Пристінська М. Українська мова та читання: підручник для 2 класу закл.загал.середн.освіти (у 2-х част.): Ч.2 / Інна Большакова, Марина Пристінська. – Харків: В-во “Ранок”, 2019.

  1. Бордунова Н. Ф. Леся Українка – дітям. Виховна година. [Електронний ресурс] Бордунова Наталія Федорівна.- Режим доступу: https://naurok.com.ua/lesya-ukra-nka-dityam-vihovna-godina-4-klas-24715.html

Орієнтир складової моделі успішного випускника: Патріотизм (очікувані результати - формування почуття патріотизму, відданості Батьківщині). Загальноприйняті моральні норми суспільства (очікувані результати - знання та збереження  культурних цінностей українців)

Складова моделі успішного випускника: Творча особистість

Орієнтир складової моделі успішного випускника: Самопізнання (очікувані результати - самоактуалізація прагнень до самостійності; формування позитивного сприйняття). Творча самореалізація (очікувані результати - розвиток творчої активності; реалізація творчих здібностей).

Педагогічний інструментарій для формування успішного випускника (підхід - особистісно-орієнтований,  компетентнісний, діяльнісний; технологія - інтерактивного навчання; форма роботи – інтегрований урок).

 

Перебіг уроку

  1. Організаційна частина: перевірка готовності учнів до уроку.

Вчитель: Сьогодні на уроці ми з вами будемо пізнавати нове, цікаве, корисне. Побажайте один одному успіхів і гарного настрою (робота в парах).

  1. Кінезіологічні вправи, артикуляційна гімнастика.
  1. «Кільця», «Подвійні уколи в щоки».

 По черзі якомога швидше перебирати пальцями рук, з’єднуючи в кільце з великим пальцем послідовно вказівний, середній і т. ін. Вправу виконувати у прямому (від вказівного пальця до мізинця) і в зворотньому (від мізинця до вказівного пальця) порядку. Одночасно виконується артикуляційна вправа "Подвійні уколи в щоки": при зімкнутих губах і розімкнутих щелепах робимо різкі та сильні подвійні уколи то в ліву, то в праву щоки.

  1. «Кнопки», «Конячка».

 Піднімаємо вгору обидві долоні і починаємо перебирати пальці на обох руках, поєднуючи в кільце з великим пальцем по черзі вказівний, середній, безіменний та мізинець обома руками. Одночасно виконується артикуляційна вправа «Конячка» : діти видають звук цокання.

ІІ. Основна частина

  1. Актуалізація опорних знань. Вправа «Входження в картину»                (Слайд 2)
  •          Розгляньте картину на екрані.
  •          Що відбувається на картині? Чому ви так вирішили?
  •          Де це відбувається? З чого це видно?
  •          Коли це відбувається? Чому ви так вважаєте?
  •          До якого жанру образотворчого мистецтва належить картина? (Пейзаж)
  •          Які кольори використав художник? (Основні, похідні; теплі, холодні)
  •          Що ви бачите  на задньому плані, на передньому?
  •          Якби ви були художником , що б ви домалювали, чи змінили?
  •          Яку б назву ви придумали картині?
  •          Які враження викликає перегляд картини?
  •          Яка музика може відповідати картині? В якому регістрі може звучати: високому, середньому чи низькому?
  •          Складіть два речення про море і сонце.
  1. Повідомлення теми, мети уроку.

Вчитель: Сьогодні на уроці, продовжуючи тему видатних українців, ми познайомимося з геніальною поетесою Лесею Українкою та її творчістю. (Слайд 3)

  1. Вивчення нового матеріалу.

Дослідження медіа. Перегляд відео про життя Лесі Українки.

0-3.10 хв.

  •          Коли народилася Леся Українка? (25 лютого 1871 р.)
  •          Яке ім’я їй дали при народженні? (Лариса)

3.10-1.17 хв.

- Як звали батька Лесі Українки? (Петро Косач)

- Як звали матір? (Ольга Косач)

- Як звали брата? (Михайло)

- У якому віці Леся Українка навчилася читати?

3.17-6.44 хв.

- Чому захворіла Леся Українка?

- З чим довелося попрощатися через хворобу? (З фортепіано)

- У якому віці вперше підписує свої друковані вірші, як Леся Українка? (У 13 років)

- Якою була Леся?

8.14-10.00 хв.

- За скільки днів Леся Українка написала знамениту «Лісову пісню»? (12 днів)

  1. Здобуття та поглиблення знань

Робота з підручником.

  •            А зараз познайомимося з віршем Лесі Українки у підручнику на ст. 47. Щоденні 5 «Робота зі словами».

 1) Стіна слів  (Слайд 4): оксамит, мармур.

Вчитель: Чи знайоме вам значення цих слів?

 

2) Робота зі словом «мармур».

Одна дитина працює з тлумачним словником. Зачитує усім лексичне значення цього слова.

3. Робота зі словом «оксамит».

- Про що нам говорить виноска у підручнику? (Оксамит – тканина з густим ворсом)

Дітям роздаються клаптики оксамитової тканини. Вони її досліджують.

Вчитель: Діти, що таке оксамит? Що Леся Українка порівнює з оксамитом? (Глибоку воду). Як ви думаєте, чому?

  •          З чим порівнюється мармур?
  •          Які порівняння ще є в тексті? Зачитайте їх.
  1. Відео фізкультхвилинка.
  2. Робота з текстом
  •          Що ви відчуваєте після читання вірша? Який у вас настрій?
  •          Яке природне явище описує поетеса? Доведіть свою думку.
  •          Поясніть виділені слова. Чому поетеса їх уживає?
  •          Випишіть сполучення слів за зразком. Зразок. Вода (яка?) прозора.
  1. Узагальнення навчального матеріалу. Образотворча діяльність
  •          Порівняйте картину і вірш.
  •          Уявіть себе художниками і намалюйте те, що вас найбільше вразило на уроці (ілюстрація до вірша Лесі Українки, її портрет, світлина з її життя тощо). Бажаю всім натхнення!

Пальчикова гімнастика.

  •          Спочатку розімнемо свої пальчики.

В.п.: вказівний і середній пальці витягнути й опустити вниз, середній та підмізинний – притиснути до долоні великим пальцем. Вказівний і середній пальці пересувати на поверхні стола, імітуючи рухи ніг. Вправа виконується однією рукою, потім іншою, а тоді двома одночасно.

Маленькі ніжки крокують по доріжці!

Топ-топ-топ-топ! Крокують по доріжці!

       Самостійна образотворча діяльність.

       Вчитель нагадує про правила композиційного розташування зображення на аркуші паперу, про попередні нариси олівцем перед розфарбовуванням малюнка, про доцільне і правильне використання фарб: гуашевих та акварельних, про обережність із водою для миття пензлика. Діти працюють самостійно, під музичний супровід пісень на слова Лесі Українки.

ІІІ. Заключна частина. Рефлексія. Інтерв’ю.

  •          Чи задоволені ви своєю роботою?
  •          Хто така Леся Українка? Якою вона була?
  •          Що зображено на ваших картинах?
  •          Який настрій у вашої картини?
  •          Візьміть стікер і приклейте на мішень відповідно до того, як ви оцінюєте свою роботу на уроці від 1 до 10.

Слайд3

Виставка робіт дітей.

 Продовження цього уроку відбудеться на уроці інформатики зі Світланою Володимирівною,  на якому ви виконаєте творчу роботу за віршем «Вже сонечко в морі сіда…» Лесі Українки.

  1. Домашнє завдання: вивчити напам’ять вірш Лесі Українки «Вже сонечко в море сіда».
docx
Додано
14 грудня
Переглядів
43
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку