Інтегрований урок. Презентація

Про матеріал
Ознайомити учнів із зимовим твором Л. Костенко «Пряля», поглибити знання про творчість поетеси і навчити розуміти створений художній образ, уявляти описану картину, її красу, прислухатися до кожного слова, розмірковувати над його значенням, відчувати його настрій, інтонацію, прищеплювати і розвивати уміння бачити красу природи за допомогою поетичного слова, музики, образотворчого мистецтва, розвивати творчі здібності, пам’ять, естетичний смак учнів; виховувати почуття прекрасного, естетичні смаки, любов до природи, рідного краю та мистецтва.
Перегляд файлу

Інтегрований урок,

2 клас

                                 C:\Users\User\Desktop\Логотип  інтеграції.jpg

Ритм руху заметілі у вірші Л. Костенко «Пряля». Творчість  Л.Костенко (Літературне читання)

 

Статистична та динамічна композиції. Елементарне передавання динамічного стану об’єктів(вітер). Сюжетна композиція..«Хуртовина»(фломастери)  (Образотворче мистецтво)

 

Як музика малює картини природи? Виражальні та зображальні можливості музики. Музика та природа А. Вівальді «Пори року. Зима». А. Пьяццола «Зима», А. Мигай «Зимонька зима» (Музичне мистецтво)

 

C:\Users\User\Desktop\МАМА.png     Парафілова Г. А.

учитель початкових класів,

вищої категорії

Комунального закладу «Східненська загальноосвітня школа I-III ступенів Музиківської сільської ради

Білозерського району Херсонської області»

 

 

2019

 

Мета: ознайомити учнів із зимовим твором Л. Костенко «Пряля», поглибити знання про творчість поетеси і навчити розуміти створений художній образ, уявляти описану картину, її красу, прислухатися до кожного слова, розмірковувати над його значенням, відчувати його настрій, інтонацію, прищеплювати і розвивати уміння бачити красу природи за допомогою поетичного слова, музики, образотворчого мистецтва, розвивати творчі здібності, пам’ять, естетичний смак учнів; виховувати почуття прекрасного, естетичні смаки, любов до природи, рідного краю та мистецтва. 

Формування основних компетентностей:

Уміння вчитися: формувати здатність сприймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати.

Комунікативної: удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування, уміння налагоджувати взаємодію роботи в групі.

Інформаційної: розвивати вміння здобувати з підручника необхідну інформацію;

Соціальної: удосконалювати вміння працювати в групі, з усіма в колективі;

Загальнокультурної: сприяти дотриманню норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці.

Тип уроку: інтегрований зимовий урок.

Міжпредметні зв’язки: природознавство

Обладнання: портрет Ліни Костенко; збірки її творів; ілюстрації хуртовини; природи взимку; презентація.

1.Організація класу

Аутотренінг

Я- учень (учениця).

Я ходжу до школи.

Мене навчають вчителі.

Я все розумію, я хочу все знати.

 

 Очікування від уроку

− Діти, скажіть, будь ласка, яким має бути наш урок?

− Урок має бути: 

 

● цікавим;               ● емоційним                  ● казковим

● навчальним;        ● захоплюючим;

● продуктивним;

● творчим;

 

Ваша місія на уроці?

● Ми повинні бути дисциплінованими;

● уважними;                                                   ● творчими;

● зібраними;                                                   ● креативними;

● активними;                                                   ● радісними;    

                                                                         ● успішними   

2. Розчитування

− Жодна людина не може гарно читати, якщо в неї слабкі легені та очі. Тому ми й розпочнемо наш урок з розчитування:

а) Хто швидше надує кульку?

H:\Фото до уроку Праля\IMG-1cf00f4d855cb42648e95c8bb68e5973-V.jpg

 

б) Хто довше подує на свічку?

H:\Фото до уроку Праля\IMG-2ac75218a69a287beaf5386ec1fa6d0e-V.jpg

 

в) Робота над чистомовкою

Ло-ло-ло, ло-ло-ло-

Снігом землю замело.

Ля-ля-ля, ля-ля-ля-

Стала білою земля.

Лі-лі-лі, лі-лі-лі-

Ось замети чималі.

Гу-гу-гу, гу-гу-гу-

Всі дерева у снігу.

 

 

 

 

 

 

III. Актуалізація опорних знань учнів

 - Щоб розпочати роботу,  треба об’єднатися у групи.

H:\Фото до уроку Праля\IMG-946c364392002777730ca2144b4093a9-V.jpg

 

Інтерактивна гра «Чарівна скринька»

H:\Фото до уроку Праля\IMG-7675f27fe8e45b80223417c199c23921-V.jpg

 

Учитель:

− Цікаво, які чарівні предмети містяться у цій скриньці? Які завдання маємо виконати? (Учні по черзі дістають із скриньки предмети: грибочок, шипшину, жолудь, квітку)

● Предмети із завданнями:

На грибочку: З якого я твору? Яка пора року змальована в ньому? Які гриби збирала білочка?

 

 

«БІЛОЧКА»

На гіллячках на тоненьких,

Поки день ще не погас,

Сироїжки та опеньки

Білка сушить про запас.

Так нашпилює охайно,

Поки дні іще хороші.

А як випадуть пороші.

Заберу їх у дупло….

На груші: З якого я твору? Чому я плачу? А кого я лікую ? (Соловейка)

«СОЛОВЕЙКО ЗАСТУДИВСЯ»

 

Дощик, дощик, ти вже злива!

Плаче груша, плаче слива.

Ти періщить заходився,

Соловейко застудився,

А тепер лежить під пледом,

П’є гарячий чай із медом.

 

Шипшина: З якого  я твору? Про що я прошу людину? (Не обривати останні ягідки)

ШИПШИНА ВАЖКО ВІДДАЄ ПЛОДИ

Шипшина важко віддає плоди,

Вона людей хапає за рукава.

Вона кричить:- Людино, підожди!

О, підожди,людино, будь ласка,

Не всі, не всі, хоч  ягідку облиш!

Одна пташина так мене просила.

Я ж тут для всіх, а не для тебе лиш.

І просто осінь, щоб була красива.

 

Жолудь: З якого я твору? Чому моє дерево гнеться до землі? (Від вітру)

ЯКЩО НЕ МОЖЕШ ВІТЕР ЗМАЛЮВАТИ

 

Якщо не можеш вітер змалювати,

Прозорий вітер на ясному тлі,-

Змалюй дуби могутні і крилаті,

Котрі од вітру гнуться до землі.

 

Квітка: З якого я твору? Чому я дивуюсь?

 

 

 

ЗДИВОВАНІ КВІТИ

Сю ніч зорі чомусь колючі,

Як налякані їжачки.

Сю ніч сойка кричала в кручі,

Сю ніч ворон с казав: «Апчхи»

Сю ніч квітка питала  квітку:

- Що це робиться ?

Тільки вчора було ще влітку,

А сьогодні веже восени!

 

− Таким чином, виконавши цю вправу, ми доторкнулися до найціннішого у творчості Ліни Костенко – її таланту по-іншому бачити оточуючий світ. Про що вона писала так: «Я дерево, я сніг, я все, що я люблю. І може, це і є моя найвища сутність.

 

IV. Мотивація навчальної діяльності

Хвилина естетичної насолоди

- До вашої уваги вірш-загадка Г. Дем’яненко

− Пролетіли в трійці коні-скакуни,

У санях повезли дівчину вони.

Має біле личко дівчина чудова,

Рукавом махнула – у дерев обнови.

Все навкруг іскриться, все переливається.

Білокоса дівчина дітям усміхається.

Ви ж часу не гайте, швидко відгадайте:

Що за трійка мчалась?

Як дівчина звалась?

 

Учитель:

–– То як же звалась ця дівчина?

–– Про яку трійку говорив у вірші поет?

–– Назвіть ці зимові місяці.

–– Чим вони характерні?

Отже, тема нашого інтегрованого уроку: Ритм руху заметілі у вірші Ліни Костенко «Пряля» 

 

––  Ми простежимо з вами, як музика малює картини природи. Послухаємо чудові твори деяких композиторів.

Почитаємо вірш Л. Костенко «Пряля». Проведемо зимову фізичну хвилинку.

І по завершенню уроку створимо сюжетну композицію хуртовини.

Зима – примхлива пора року. І віє, і мете, і завиває хуртовинами.

Тож послухаємо, як музика передає цей стан природи.

Ваше завдання: уявіть, якою перед вами постає зима.

(Звучить музичний твір А. Вівальді «Пори року. Зима»)

–– Якою ви уявили зиму? (Відповіді дітей)

–– А, можливо, хтось побачив зиму такою, як у вірші, який прочитають ваші друзі:

 

От випав сніг. Яка обнова!

Тоді зима така чудова.

Міста чистенькі, білі села -

Зима радісна й весела.

Кружляють вальс сніжинки!

Зима пухка і білосніжна.

Вона буває і серйозна:

Суха,  вітряна й морозна.

 

А як насуне хмара сива,

Зима по-своєму красива.

А вранці іній − то обнова!

Яка зима у нас казкова!

Гілок од інею не видно,

Тоді вона, звичайно, срібна.

Зима буває вередлива:

То часом добра, то сварлива.

Яка ж зима! Яка краса!

Зима весела і сумна. 

Асоціативний кущ до слова

ЗИМА

Чудова                                                                                      вітряна

радісна                                                                                      морозна

весела                                                                                        красива

пухка                                                                                         срібна

білосніжна                                                                                вередлива

серйозна                                                                                    добра

суха                                                                                           сварлива

весела                                                                                        сумна

                                                          казкова

 

V. Опрацювання вірша «Пряля» Л. Костенко. Виразне читання вірша підготовленими учнями.

Художній аналіз вірша

–– Який настрій викликає  у вас  цей вірш?

(Можливі відповіді: спокійний, врівноважений, світлий, замріяний) .

–– Таким чином, ми бачимо тихий, повільний, ритмічний рух снігу.

–– Які слова повторюються у вірші?  (Сніг, іде-іде-іде, мало-мало-мало)

–– Чим це викликано? (Це викликано тим, щоб показати читачу, що снігу все мало й мало)

–– Як треба розуміти вислів?

–– Вже напряла хуртовин. (Це означає  - що наметено дуже багато снігу – цілі кучугури)

 –– В чому знаходиться снігове полотно? (У сувоях)

–– Повторне читання вірша

Учитель:

–– Скажіть, будь ласка, від чого змінюється тихий, ритмічний танок сніжинок? (Від вітру)

–– Як такий вітряний снігопад  можемо назвати? (Можливі відповіді: хуртовина, хурделиця, хуга, віхола, завірюха, заметіль тощо).

–– Якого настрою надає природі хуртовина?

(Можливі відповіді: тривожного, схвильованого, бентежного, занепокоєного)

–– Саме про такий стан природи ми і почуємо у вірші «Завірюха» Якова Щоголіва.

Звечоріло, ніч заходить,

Місяць з хмари не виходить.

Ані зіроньки не мріє,

Тільки сніг кругом біліє.

Ось схопилась хуртовина,

Закурилася долина,

І кипить мороз у полі,

На просторі та на волі.

 

Вправа   «КОНТИНУУМ»

H:\Фото до уроку Праля\IMG-b3f253cd721313bed15a9908522374d3-V.jpg

 

Теза: 

–– Чи згодні ви, що танок вітру і снігу завжди має злий характер?-

Займіть позицію ліворуч від вікна. А хто має іншу думку – праворуч від вікна.

(Можлива відповідь: Давайте уявимо ситуацію, коли людина радісно сприймає швидкий снігопад: може взяти санчата і поїхати на гірку кататися або просто прогулятися, відповідно одягнувшись, щоб не замерзнути.

 

Мистецька  майстерня

–– Отже, рух сніжинок, снігопад завжди приваблює своєю виразністю, надихає на створення або музики, або творів, або малюнка , картини.

 Зима – це дуже холодна пора року, але велична і незрівнянна у своїй неперевершеній красі.

– Запрошую вас до мистецької майстерні.

H:\Фото до уроку Праля\IMG-2bab41892fd1f98d42d2a6405207f8f7-V.jpg                 H:\Фото до уроку Праля\IMG-c1d36710ff953544602a06b4250dcecf-V.jpg

 

Тут ви намалюєте хуртовину за допомогою фломастерів. Суть малюнка в тому, що закружляла хуртовина, віхола кошлата.

Замела усе подвір’я,

і садок , і хату.

VII. Підсумок уроку

– Чи справдилися ваші надії на урок?

– Де знання цього уроку можуть вам знадобитися? (Можливі відповіді: ці знання нам потрібні, щоб бути спостережливими, бачити і відчувати красу природи, покращувати свій настрій, вміти прислухатися до музики снігу. 

Учитель:

–– Ваша порада лютому -

Морози вранці – наче жарти…

Втікай-но,зимо!Все одно

Як не сьогодні , то вже завтра

Весна постукає у вікно.

                                 C:\Users\User\Desktop\depositphotos_72263869-stock-photo-window-to-the-spring-yellow.jpg

docx
Додано
27 березня 2019
Переглядів
835
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку