Урок розвитку критичного мислення, 2 клас
Тема уроку. Образи української природи в поезії Т.Г.Шевченка. Т.Шевченко «Зоре моя вечірняя ...» «Зацвіла у лузі червона калина …» Підсумок за темою.
Мета:
Навчально – методичне забезпечення уроку: малюнки із зображенням української природи, портрет Т.Г. Шевченка, український рушник.
Тип уроку: розвиток критичного мислення. Підсумок за темою.
Хід уроку
І. Організація класу.
Продзвенів уже дзвінок.
Всіх покликав на урок.
Тож за парти всі сідаймо.
Працювати починаймо.
Девіз уроку. Міркуємо – швидко.
Відповідаємо – точно.
Читаємо вправно – виразно.
Мотивація навчальної діяльності.
Та щоб добре працювати,
Слід себе налаштувати
На сьогоднішній урок.
Психологічне налаштування на урок.
- Сьогодні у мене все добре. Спить зимове сонечко за хмарами. Спить зимовий ліс. Спить уся природа. Я – частинка живої природи. Буду її оберігати і плекати.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Зараз в коло дружно станемо,
В «Криголама» ми пограємо.
Ім’я письменника назвіть,
Потрібне слово доберіть.
Асоціативний кущ складемо, найкращі слова доберемо.
Поет Художник
Кобзар Пастух
Земляк Шевченко Козачок
Сирота Наймит
Земля
Рослини Весна
Сонце Природа Тварини
Ранок Ніч
Людина День
Тему уроку ми прочитаємо
І вивчати її починаємо.
Т.Г. Шевченко «Зоре моя вечірняя ...» «Зацвіла у лузі червона калина…» Підсумок за темою.
Австралійський дощ.
Під звуки музичного звукоряду ДО, РЕ, МІ, ФА, СОЛЬ, ЛЯ, СІ, розпочинається нова частина уроку.
ІV. Засвоєння змісту віршів.
V. Рефлексія
1. Передбачення
- Прогляньте ілюстрації і скажіть, що вас найбільше вразило.
2. Тестування
1) Перед смертю батько сказав про Тараса:
А) «Тяжко – важко в світі жити сироті без роду»
Б) «…З господарства синові нічого не треба: з нього вийде не
абищо»
2) Слова «поговоримо тихенько», «сонечко сідає», «веселочка воду позичає» належать до твору:
А) «Вранці»
Б) «Світає»
В) «Зоре моя вечірняя»
3) Яке слово пропущено?
«Любо – любо стало,
Пташечка зраділа
І …»
А) Заспівала;
Б) Полетіла;
В) Защебетала.
4) У вірші «Вранці» поет згадує таких птахів:
А) Синицю, дятла, ластівку;
Б) Жайворонок, зозуля, соловей;
В) Сороку, ворону, сову.
3. Сенкан
Поет.
Відомий, український.
Малював, писав, наймитував.
Поет любив рідну Україну.
Письменник.
4. «Діаграма Ейлера-Венна»
Аналіз прочитаного твору за розділом.
5. Розвиток творчої фантазі.
VІ. Підсумок уроку.
Розсипанка
Завдання: скласти із розсипанки строфу вірша.
Защебетав |
Зраділа |
Сонцю |
Защебетала |
Чорну |
Жайворонок |
Мов |
Летячи |
Стоять |
Землю |
І |
Сторожа |
Пташечка |
Собі |
Угору |
Розбудила |
Оцінки учнів.
VІ. Домашнє завдання.
Вивчити напам’ять вірш «Зацвіла у лузі червона калина … »
Намалювати малюнок до улюбленого вірша Т.Г. Шевченка.