25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Інтегрований урок природознавства, читання та трудового навчання

Про матеріал

Екологічна освіта і виховання є необхідною складовою гармонійного, екологічно безпечного розвитку. З юних років важливо закріпити у свідомості кожної дитини, що людина - частина природи, тому від стану природи залежить життя людства.

Даний матеріал поєднує уроки природознавства, читання та трудового навчання. На уроці застосовуються групові методи роботи, проектна діяльність учнів, уміння працювати в парі. Кожний етап уроку плавно перетікає в наступний. Учні готують цікаві матеріали про первоцвіти, роблять свої висновки щодо їх збереження. Читаючи казку С. Маршака "12 місяців" розвивають свої читацькі навички, уміння аналізувати, переказувати, робити висновки. Визнавши цінність первоцвітів, діти обирають не збір рослин у лісі, а виготовлення їх своїми руками.

Цікавим вважаю поєднання природничого та екологічного напрямку уроку з легендами, традиціями українського народу та позакласним читанням і трудовим навчанням.

Перегляд файлу

Інтегрований урок природознавства, читання та трудового навчання

 

Тема: Первоцвіти. Охорона первоцвітів. «Як приходить весна» О. Буцень, «12 місяців» С. Маршак.

Мета: формувати уявлення про зміни в природі навесні, ознайомити учнів із первоцвітами, вдосконалювати навички читання і роботи над текстом, значенням слова;

розвивати спостережливість, уміння встановлювати звязки в явищах природи, виразність читання і вміння переказувати;

виховувати бережливе ставлення до природи, любов до читання і пізнавальні інтереси першокласників.

Обладнання: фотопідбірка «Первоцвіти», текст для читання «Як приходить весна» О. Буценя, казка «12 місяців» С. Маршака (в перекладі), кошики для квітів,заготовки паперу для підсніжників

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Пролунав уже дзвінок

Починаємо урок

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми уроку

1. Вчитель: На сьогоднішньому уроці я хочу запросити вас до весняного лісу. Можливо, там з’явились ранньоквітучі трав’янисті рослини. Вони називаються  - первоцвіти. Подихаємо їх ароматом та назбираємо чудові букети весняних квітів. Ви б цього хотіли? Отже, тема уроку – первоцвіти.

2. Проблемне питання

Вчитель: Але дивлячись за вікно, я не розумію, чи не зарано запросила вас на весняну прогулянку.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Читання вчителем вірша «Зима і весна» Спиридона Черкасенка.

- Насуплю я брови, -

говорить зима, -

і вітер з морозом повіє:

усе скрізь загине –

рятунку нема!

Під снігом замре, заніміє.

- А я засміюся, -

весна одмовля, -

і сонце пекуче засяє:

прикинуться луки, ліси

   і поля.

Усе розцвіте, заспіває.

Вчитель: Ось така суперечка відбувається в природі і сьогодні. Тож звернемося до своїх знань та спостережень.

2. Метод «Павутинка»

Вчитель просить учнів назвати ознаки весни (на дошці схема)

 

Весна

Сонце  Бруньки  Небо   Дні

блакитне  вище  короткі  цвітуть

набухають   ночі   довші  первоцвіти

 

3. Учні називають весняні місяці.

Висновок: отже, настала рання весна.

Щоб запросити справжню весну,проводиться рухавка « Весно»

4. Проблемне питання

Вчитель: А чи помічають прихід весни мешканці лісу?

Читання твору О. Буценя «Як приходить весна»:

- словникова робота

- читання вчителем

- читають учні мовчки

- обмін питаннями ( в парах)

- читають в особах.

Прихід весни відчувається в лісі тоді, як зацвітають підсніжники

 

IV. Міні-проекти

1. Вчитель:

Весна навколо наступає

І все навколо розквітає

І манить ліс усіх людей

Бо там у лісі так прекрасно

Так різнобарвно, мов у казці

І так чарівно, як у сні.

Там і підсніжники біляві,

І проліски, мов синява,

І ті конвалії прекрасні,

І чудо квітка сон-трава

2. Знайомство з первоцвітами

Вчитель називає кожну квітку, показує її, говорить точну назву та місце походження.

Називаються квіти:

  • підсніжник
  • пролісок
  • мати-й-мачуха
  • крокус
  • сон-трава
  • примула
  • медунка
  • зозулин черевичок

 

Вчитель оголошує хвилинку милування під музику П. Чайковського.

3. Робота агенції «Чомучки»

Вчитель: Ми з вами організували інформаційну агенції «Чомучки» і ви разом з батьками провели спільну роботу, відшукали всю цікаву для вас інформацію про первоцвіти.

Виступи учнів:

  • легенди про квіти
  • цікаві факти про квіти або їх застосування
  • вірші учнів про найулюбленіші первоцвіти
  • виступ народної травниці(про їх лікувальні якості)
  • квіти, що занесені до Червоної книги
  • продаж заборонених квітів (хвилинка осуду)
  • правила поведінки в лісі

Висновок:

Не зривайте первоцвіти,

Помилуйтеся на квіти.

Той, хто робить з них букети,

Знищує красу планети!

Вчитель: На початку уроку я вам пропонувала зібрати у весняному лісі букети квітів. Чи будемо ми це робити?

Відповіді учнів і демонстрація плакатів про заборону знищення первоцвітів.

 

V. Опрацювання казки С. Маршака «12 місяців»

1. Вчитель: Але я знаю одну дівчинку, яка вимушена була взимку йти та шукати підсніжники. Пригадуєте, про героїню якої казки я говорю?

Діти переказують казку (метод «Естафета» )

Висновок: вона зробила поганий вчинок, але не з власної волі. Кого ми засуджуємо? Чому? Хто допоможе нам виправдати її? (Брати-місяці)

Вчитель: А як би ви виправили або поміняли сюжет цієї казки?

Діти пропонують зробити паперові квіти своїми руками і подарувати принцесі. Вони ніколи не зіпсуються і не зівянуть, а ми не нанесемо шкоди природі.

VI. Діти виконують роботу з виготовлення квітів.

1. Вчитель демонструє підсніжник, виконаний в техніці оригамі, показує послідовність їх виконання. Діти виконують роботу.

2. Робота в малих групах. Вчитель дає завдання виголосити свою пораду або свій наказ про первоцвіти.

Кожна група готує своє завдання, а лідер групи, зібравши підсніжники, ставить їх у кошик і виголошує наказ своєї групи.

 

VII. Рефлексія

1.Що мене вразило або здивувало на уроці? (метод « Мікрофон» )

2.Кросворд «Знайди первоцвіти»

 


К

П

І

Д

С

Н

І

Ж

Н

И

К

В

З

К

Р

С

О

Н

-

Т

Р

А

В

А

П

Е

Ч

Н

О

М

А

Т

И

-

Й

-

М

А

Ч

У

Х

А

К

О

Н

В

А

Л

І

Я

Р

Я

С

Т

О

Б

У

Р

А

М

Е

Д

У

Н

К

А

Т

О

Г

Д

С

Н

И

П

Р

О

Л

І

С

О

К

Р

І

Е

 

1

 

docx
Додано
22 серпня 2018
Переглядів
294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку