Розширювати уявлення учнів про тварин рідного краю, їх звички. Розвивати мовлення, мислення, увагу. Прищеплювати повагу до тварин; виховувати бережне ставлення до братів наших менших. Малюнки тварин, презентація: «Дикі тварини», опорні таблиці.
Тема: Тварини рідного краю.
Мета: Розширювати уявлення учнів про тварин рідного краю, їх звички. Розвивати мовлення, мислення, увагу. Прищеплювати повагу до тварин; виховувати бережне ставлення до братів наших менших.
Обладнання: малюнки тварин, презентація: «Дикі тварини», опорні таблиці.
Хід уроку:
I.Організаційний момент.
II.Актуалізація опорних знань:
-А які ще зміни весною відбуваються в живій природі? (Прилітають перелітні птахи) Які? (Шпак, ластівки.) Прокидаються від зимового сну тварини. Які? (Ведмідь, їжак) Молодці!
III.Повідомлення теми і мети уроку
-А зараз щоб визначити тему уроку ми з вами переглянемо невеличкий фільм. Будьте уважні!
-Так про кого ми будемо сьогодні говорити? Правильно ми познайомимося з тваринами рідного краю.
Фізкультхвилинка.
IV.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
-І для цього я вам загадаю декілька загадок, а мої помічники – інформатори познайомлять вас із цікавим матеріалом.
1. Загадки про * зайця
*лисицю Хто це? (звірі)
*білочку
*дятла
*сову Хто це? (птахи)
*сома
*карася Хто це? (риби)
-Що об’єднує їх усіх? (Це тварини)
-Чим вони відрізняються?
У звірів 4 ноги, шерсть або щетина, вони лише бігають, стрибають і годують дитинчат молоком.
У птахів 2 ноги, дзьоб, крила, пір’яний покрив, вони бігають, літають.
У риб луска, хвіст, вони лише плавають у воді.
-А зараз я перевірю які ви були уважні і ми пограємо в гру «Виправ помилку».
Фізкультхвилинка.
1.Гра «Виправ помилку»
-Кожна тваринка як і ми з вами повинна десь жити. Звірі і птахи мешкають де? (у лісах та на луках). Риби де? (у водоймах).
2.Робота з текстом в групах
1 і 3 групи читають про ліс
2 і 4 групи читають про луки
5 групи про водойми
-Так що таке ліс? Які звірі та птахи мешкають у лісах нашого краю? ( Білка, лисиця, заєць,сова, дятел.)
-Що таке луки? Які звірі та птахи мешкають на луках нашого краю? (Кріт, перепілка, лелека)
-Що таке водойми? Які риби водяться у наших водоймах? (Сом, щука, карась.)
V.Підсумок уроку
Додатковий матеріал
-А зараз вам всі ці тварини подякують.
Гра «Впізнай тварину по голосу» (голоси тварин)
НВК №4
Урок природознавства на тему:
«Тварини рідного краю»
Вчитель початкових класів
Сергієнко Тамара Іванівна
м.Світловодськ