20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Інтегрований урок з природознавства та образотворчого мистецтва " Чарівний світ метеликів"

Про матеріал

Мета уроку - дати певний об'єм знань про життя метеликів, про характерні особливості будови комах; удосконалювати вміння гармонійно заповнювати аплікацією площину паперу; розвивати зорову пам'ять, уяву, фантазію, вміння бачити прекрасне у природі та мистецтві; виховувати чуйне ставлення до природи, викликати бажання берегти її красу.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з природознавства та образотворчого мистецтва

Тема. Чарівний світ метеликів

Мета: дати певний  об’єм знань про життя метеликів, про характерні особливості будови комах; удосконалювати вміння гармонійно заповнювати аплікацією площину паперу; розвивати зорову пам’ять, уяву, фантазію, вміння бачити прекрасне у природі та мистецтві; виховувати чуйне ставлення до природи, викликати бажання берегти її красу.

Методично – дидактичне забезпечення: презентація  «Чарівний світ метеликів», матеріал до завдання  «Склади етапи перетворення» та «Знайди помилку», зразки метеликів, кольоровий папір, клей.

                          Зміст уроку

I.                  Організація учнів до уроку.

-    -     Любі діти, у наш клас завітали люди щирі,

Привітайте в добрий час гостей посмішкою й миром.

 

-  -       Ми вам раді, люди добрі, то ж  вітаєм щиро вас

І запрошуєм ласкаво на урок у перший клас!

 

II.               Актуалізація опорних знань учнів.

-    -     Яка зараз пора року? На дворі зима, лежить сніг, лютують морози, а ми полинемо з вами у літо, на чудову квітучу галявину.

Ідіть, мої любі, під ноги дивіться,

Травам і квітам ніжно всміхніться!

Несіть же їм ласку в кожній долоньці

Разом з промінцями ласкавого сонця.

Хай ваша мандрівка казковою стане

Про неї розкажете татові й мамі.

III.            Повідомлення теми і мети уроку.

-     -    Сьогодні у нас незвичайний урок,

У світ природи зробимо крок.

Ми з творчістю стрічались вже не раз,

 З метеликами завіта вона до нас.

Це творчості час, фантазії час,

Цікаві завдання чекають на вас.

( Із «чарівної» скрині учні дістають метеликів і за кольорами   поділяться на групи.)

IV.           Робота над темою уроку.

1.     Відгадування загадки. Що то за гість: має ніжок аж шість, аж дві пари ніжок має, ні бджола, ні джмелик, а звуть його…(МЕТЕЛИК) Він яскраві крильця має, сам на квіточки сідає, прудко й високо літає, його кожен добре знає.

2.     Вступна бесіда.

-            -  Навесні та влітку в лузі, у лісі та на городі весело пурхають на волі барвисті метелики. Вони пестять квіти крильцями і п’ють їх солодкий нектар. Скільки у світі різних метеликів не схожих один на одного? Люди стали рахувати: сто…двісті…триста…тисяча…сто двадцять тисяч видів метеликів налічили вчені.

-               - Метелики – одні з найгарніших живих істот на землі. У них гарні назви, найчастіше імена грецьких богів і героїв: Аполлон, Гектор, Ікар і т.д. Так люди виражали своє захоплення красою метеликів.

3.Декламування дітьми віршиків про метеликів.

4.Інформація про характерні особливості будови комах.

- Подивіться уважно на метелика. Яку форму має тулуб? (Два з’єднаних між собою витягнутих овали)

- Яку форму мають крильця? (Овальну або круглу)

- Скільки крил має метелик? (Чотири: два великих і два малих)

- Зверніть увагу, чи однакові за розміром крила метелика? (Так, тіло метелика однакове з обох боків. Це явище називають симетрією. Кажуть, що тіло метелика симетричне)

5. Гра в парах «Знайдіть помилку»

- Я пропоную вам уявити себе в ролі вчителя і виправити помилки в зображенні метелика. Знайдіть помилки в будові метелика і виправте їх олівцем.

Тренінг – терапія

-         Хто там, хто там вже втомився? І над партою схилився?

1, 2, 3, 4, 5 – час прийшов відпочивать.

                              (Звучить спокійна тиха мелодія)

-      -                      Сядьте зручніше, заплющіть очі, розслабтесь. Уявіть себе на природі в лузі. Уявіть себе метеликом на квітці, яка вам найбільше до вподоби. Ви втомлені, крильця ваші опустилися, їм важко від пилу і втоми. Але ось на небі з’явилася хмаринка, і з неї на вас полив теплий літній дощик. Краплі дощу змивають з вас те, що заважало, обтяжувало. Вам стає легше. Ви вдихнули свіжого повітря, звільнились від турбот.

             І ось виглянуло яскраве тепле сонечко, воно висушило ваші крильця і, немов руки, вони потягнулися вверх до сонечка. На душі у вас стає чисто, тепло і затишно. Ви чуєте спів пташок, відчуваєте красу природи і радість життя.

                                 (Поступово музика стихає)

6. Бесіда про перетворення метелика. Супроводжується показом слайдів.

              - Чому метеликів називають чарівниками? Чи відомо вам, як з’являються метелики?

            - Метелики відкладають яйця. З них утворюються личинки-гусениці, які живляться зеленими листочками і підростають. Потім гусениця переповзає на дерево, на паркан або стіну. Тут вона стає нерухомою лялечкою. Потім лялечка тріскається: на спині з’являються спочатку крильця, а потім і увесь метелик. Спочатку він некрасивий, крила у нього звисають. Вони мокрі, а сам метелик млявий. Він кілька годин сидить на одному місці , поки не обсохне, а потім розправляє крила і летить.

7. Робота в групах. Скласти схему перетворення метелика.

8. Порівняння метелика з квітами.

- Є метелики вечірні, а є денні. Денні мають дуже яскраве забарвлення. Чому? На що вони схожі?

- Метелики і квіти створені одні для одних. Вони такі  ніжні, красиві, різнокольорові. Крильця метелика схожі на пелюстки квіток. У квіток пелюстки закриваються ввечері і розкриваються вранці, так і метелик махає крильцями. А які ніжні крильця та пелюстки, ніби зіткані з тоненького клубка павутинок. А зараз ми полинемо в чарівний світ метеликів.

(Показ презентації)

9. Екологічна хвилинка.

    - Ачи є шкідливі метелики? Є, плодожерки, совки, міль, капусниця, кропивниця і т.д. Вони знищують культурні рослини, тому люди з гусінню шкідливих метеликів ведуть нещадну боротьбу. Але переважна більшість метеликів корисна для людини. Тому не знищуйте метеликів – окрасу нашої природи.

- Не турбуйте метеликів, милуйтеся ними в природних умовах.

- Не беріть метеликів за крильця, вони втрачають свою яскравість і можуть загинути.

- Не ловіть метеликів, бо це жива природа, а її треба берегти.

- Послухайте віршик. До чого він нас закликає?

(Звучить запис вірша»  Метелика ловити я не хочу»)

- Більш ніж 100видів метеликів занесені до Червоної книги. Тому:

- не знищуйте метеликів - окрасу нашої природи;

- не беріть метеликів за крильця, бо вони втрачають свою яскравість і можуть загинути;

 -не ловіть метеликів, бо це жива природа, а її треба берегти;

-     милуватися можна не лише живими метеликами, а й тими, які ви можете зробити своїми руками. І ми з вами сьогодні прикрасимо крильця метеликів, зробимо їх яскравими, барвистими.

 

V.                Практична робота. Оздоблення крил метелика.

       1. Організація до роботи.

- У нас сьогодні робота з кольоровим папером. Перевіримо, чи всі готові до роботи.

                             (Відгадування загадок)

Всяк школяр його шанує, бо він пише і малює. Хто ж цей славний молодець? Це, звичайно,....(ОЛІВЕЦЬ)

Відірвалися листчки, треба склеїти шнурочки? Допоможе повсякчас, ще й причепиться до нас. (КЛЕЙ)

-                  

2.     Поетапне виконання роботи вчителем.

2.     Практична робота учнів.

(Під супрвід музики)

VI.              Підсумок уроку

1.     Демонстрація дитячих робіт.

2.     Створення виставки.

- Кому сподобався створений метелик - поаплодуйте. Атепер роздивіться роботу вашого сусіда. Якщо вона вам сподобалася - поаплодуйте.

- Ятеж вам всім аплодую, тому що ви творчо працювали, були уважними і змогли передати на папері красу природи, прикрасу нашої рідної землі - метеликів.

docx
Додано
23 серпня 2018
Переглядів
277
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку