Інтегрований урок "Птахи. Оригамі. Виготовлення об’ємних виробів технікою оригамі."

Про матеріал
"Птахи. Оригамі. Виготовлення об’ємних виробів технікою оригамі." інтегрований урок з курсу "Я досліджую світ" 3 клас.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з «Я досліджую світ»

(3 клас)

Тема:  Птахи. Оригамі. Виготовлення об’ємних виробів технікою оригамі.   Практична робота. Створення виробів технікою оригамі «Голуб»

Мета: продовжити формувати у учнів поняття «птахи», їх будови, способи живлення птахів, спосіб життя; розвивати вміння розрізняти їх за істотними ознаками, способом живлення та способом життя; розвивати спостережливість, мовлення, мислення, пам’ять учнів; виховувати дбайливе ставлення до птахів;

вдосконалювати в учнів навички роботи в техніці оригамі; навчити виготовляти фігуру пташки голуба; розвивати творчі здібності, уяву, увагу; виховувати охайність під час роботи, працьовитість, любов до навколишнього світу;формувати потребу  нести особистий вклад у збереження миру та творення добра на Землі.

Обладнання: картки для індивідуальної роботи, картки з кластером, ілюстрації птахів, презентація, контур мапи України, підручник з природознавства 3 клас, автор Т. Г. Гільберг; папір для оригамі; ножиці; клей, технологічна карта оригамі « Голуб»

 

Хід уроку

І. Організація класу. СЛАЙД 1

Починаємо урок. До нас на урок завітали гості. Поверніться. Привітайтесь.

Ми вам раді, добрі люди,

І вітаєм щиро вас,

І запрошуєм ласкаво

На урок у 3-Б клас!

Поверніться. Сідайте. Тож починаємо.

ІІ. Фенологічні спостереження

- У нашому класі панує затишна і тепла атмосфера. А яка погода на нас чекає за даними метеоцентру?

Працює  «Метеорологічна станція» СЛАЙД 2

Повідомлення синоптика за планом:  пора року, місяць, день тижня, стан неба, вітер, опади, температура повітря, інші явища…

  • Ви прослухаєте прогноз погоди на сьогоднішній день.

Зараз за вікном зима, сьогодні - 21 лютого 2019 року, четвер.

Сьогодні хмарно, адже значна частина неба вкрита хмарами.

Температура повітря протягом дня   - 1 градус.

Помірний вітер.

Сьогодні вдень опадів не передбачаються.

СЛАЙД 3

ІІІ. Актуализація знань, умінь та навичок. Перевірка домашнього завдання

 

  1. Фронтальне опитування.
  • Яку тему вивчаємо? (Тварини)
  • З якими групами тварин ознайомилися на минулих уроках?

Сьогодні повторимо істотні ознаки груп тварин, які вивчили.

Деякі учні будуть виконувати роботу по картках, у них 2 хв.

  1. Робота по картках. Заповнити таблицю. (Окремі учні)    

      

Група тварин

 

Риби

Земноводні

 

Ознаки групи

3 пари ніг

 

 

 

Пересуваються плазуючи

 

Гра «Мозковий штурм»

  • Чому лисиця не комаха?
  • Чому метелик не звір?
  • Назвіть істотні ознаки риб.

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

СЛАЙД 4

  • Отже, щоб дізнатися тему уроку, із набора букв ПЗТЯАБХРИА вилучити слово «зябра» (Птахи) СЛАЙД 5

Які асоціації виникають у вас, коли чуєте слово птахи?

  • Сьогодні на уроці продовжимо тему «Тварини» і дізнаємося про істотні ознаки, розширимо наші знання про будову птахів, дізнаємося, як різняться птахи за способами живлення та способами життя і здобуті знання будемо заносити у кластер. Ви повинні уважно слухати, вірно відповідати на запитання та проявити свою творчість при виготовленні оригамі.

 

  1. Вивчення нового матеріалу. СЛАЙД 6

 

 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  Створення проблемної ситуації. Особливості будови птахів.
  • Хто такі птахи? Чим вони відрізняються від інших тварин? СЛАЙД 7

 

Отже, уважно подивіться відео і дайте відповідь на запитання.

 Так які істотні ознаки мають птахи?

 

  1. Розв’язання проблемної ситуації. Розповідь вчителя з елементами бесіди. 

  Давайте розглянемо тіло птахів. Чим воно вкрито? Чи вкрито тіло пір’ям тварин іншої групи?

  (Це головна ознака всіх птахів. Пір’я рятує птаха від спеки і холоду, маскує від ворогів.)

    Розглянемо будову птахів? (Голова, тулуб, кінцівки - наявність двох ніг і пари крил. Зубів у птахів не має, але є дзьоб. Міцний дзьоб допомагає захоплювати і подрібнювати їжу.)

  • Вміння літати –  не є особливою ознакою птахів. Можуть літати комахи і звірі (кажан).
  •  Назвіть птахів, які не літають. (Страус, пінгвін – не літають.)

Отже. Які істотні ознаки птахів?

Запишіть в кластер

 

 

  1. Заповнення І частини кластеру  «Ознаки» СЛАЙД 8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Заповніть ІІ частину кластера «Способи живлення» СЛАЙД  9

(Ознайомлення зі способом живлення птахів.)

Поміркуйте, чим живляться птахи?

А зараз попрацюємо в групах.

Завдання для кожної групи

Із  пазлів скласти слово, яке і буде способом живлення птахів.

 

Запишіть в кластер

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Гра «Поміркуй».
  • У вас на партах лежать ілюстрації птахів. (У кожного учня) Вам потрібно визначити, до якої групи відноситься птах за способом живлення.

 

(Картки з птахами: качки, гуси, шпак, орел, сова, ворона, грак, лебідь, сокіл, беркут, голуб, чиж, сойка, сорока, гриф, яструб, журавель, лебідь,  зозуля, горобець, іволга, жайворонок.)     

 

Додаток 3

           Голуб, чиж, лебідь, журавлі, гуси, качки - рослиноїдні

Шпак, горобець, жайворонок, зозуля, іволга - комахоїдні

Яструб, сокіл, орел, сова, гриф, беркут – хижі

Грак, сойка, сорока, ворона – всеїдні

  1. Фізкультхвилинка СЛАЙД 10
  2. Робота з підручником с. 109 – 112.

Робота в парах.

Прочитайте і обговоріть в парах на які групи діляться птахи за способом життя.

Запишіть данні в кластер

 

Заповнення ІІІ частини кластеру «Спосіб життя» СЛАЙД 11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чи потребують птахи нашої допомоги?

Як ми можемо їм допомогти?

   Цей кластер допоможе вам під час вивчення домашнього завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота в групах .  СЛАЙД 12

А зараз перейдемо до творчого завдання

Відгадавши загадки, розгадаєм кросворд. Відгадав його правильно, у виділених клітиночках прочитаєте ключове слово.         

 


  1. Пір'я він яскраве має. 
    Як людина, розмовляє. (Папуга)

 

  1. Уночі гуляє,
    А вдень спочиває,
    Має круглі очі,
    Бачить серед ночі. (Сова)

 

  1. Понад хмарами літає.

Пильно здобич виглядає.

Як побачить її – вмить

Камінцем униз летить (Орел)

  1. Може скрізь вона літати,

Бо нема своєї хати.

Яйця іншим підкидає,

Скільки кому жити – знає! (Зозуля)

 

  1. У селі, а чи в містечку
    Біля житла недалечко
    Цвірінчить і скаче хлопчик,
    Називається ... (Горобчик)

 


                           1

                             2         

                  3

                  4

            5

 

  1. Практична робота.  Створення виробів технікою оригамі «Голуб»

1) Демонстрування та аналіз зразка.

           2) Інструктаж учителя. (Технологічна карта оригамі «Голуб») СЛАЙД13

 3)  Повторення правил безпеки під час роботи.

 4)  Практична робота учнів 

Технологічна карта «Голуб»

Картинки по запросу орігамі голуб схема

 5) Виставка  робіт учнів

  Пригадайте з чим символізується цей птах?

(Голуб – для всього людства – це  птах миру.)   СЛАЙД 14

  Найдорожче у світі – це мир і злагода в сім’ї,  у своїй школі, Україні, на нашій чудовій планеті Земля. І  ми з вами будемо намагатися зберігати мир  на всій планеті.

  • Вийдіть до дошки і прикріпіть своїх голубів - миру на мапу «України».

VІ.  Підсумок уроку.

Продовжить речення

Сьогодні на уроці я …

 

VІI. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати складений кластер
  2. Підготувати повідомлення про птахів за способом життя. 
docx
Додано
27 вересня 2021
Переглядів
1137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку