Календарно-тематичне планування уроків Я досліджую світ в 3 класі ( з очікуваними результатами, змістовими лініями та компетентностями) за підручником І. Грущинської

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків Я досліджую світ в 3 класі ( з очікуваними результатами, змістовими лініями та компетентностями) за підручником І. Грущинської
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

«Я досліджую світ. 3 клас» (105 год.)

ІІ семестр (57 годин)

Підручник: І.В. Грущинська «Я досліджую світ» : підруч. для 3 кл. закладів загальної середньої освіти. Частина 1 / І.В. Грущинська, З.М. Хитра. — К. : УОВЦ «Оріон», 2020. — 160 с.: іл.

Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти під керівництвом О. Я. Савченко. 

Освітні галузі: природнича, громадянська та історична, соціальна та здоров'язбережувальна

Дата

Тема уроку

Змістові лінії

Ключові компетентності

Очікувані результати

Знаннєвий компонент :

Діяльнісний компонент:

Ціннісний компонент :

 

НАШЕ ТРЕТЄ ДОСЛІДЖЕННЯ «ЛЮДИНА Й ЖИВА ПРИРОДА»

Дізнаємося більше про РОСЛИНИ ТА СЕРЕДОВИЩА ЇХНЬОГО ІСНУВАННЯ

Тиждень 17. Зелене диво Землі

49

 

Чим особливий різноманітний світ рослин?

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

називає  спільні ознаки, які мають живі організми, зокрема рослини, тварини й люди;

виявляє відмінності у способах живлення рослин і тварин; пояснює, чому рослини не «бігають» у пошуках поживи, а ведуть прикріплений спосіб життя; розповідає, що живим організмам притаманні дихання, рух, розвиток, розмноження; знає, що рослини у процесі живлення виділяють кисень; усвідомлює, що рослини, як і всі інші живі організми, дуже різні за будовою і способами пристосування в різних природних умовах;  має уявлення про поділ рослин на  водорості, мохи, хвощі, папороті, хвойні та квіткові рослини; 

Ч.1 §49

С.74

50

 

Чому квіткові — найпоширеніші рослини на Землі?

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

пояснює, що квіткові  рослини, мають такі органи: корінь, стебло, листок, квітку, плід та насіння; розуміє походження слова «ботаніка»;

знає, що дерева, кущі й трав’янисті, рослини, це — різні життєві форми  квіткових рослин;

описує різноманітність рослин на прикладах будови квітки й суцвіть, та соковитих і сухих плодів; встановлює, що плід з насінням утворюються після запилення квітки;

має уявлення, чим квітки приваблюють комах;

Ч.1 § 50

С.76

51

 

Які рослини називають хвойними?

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

розпізнає квіткові й хвойні рослини;

називає відмінності в їхній будові, наводить приклади хвойних рослин; знає, що хвойні плодів не утворюють,  тому їх називають голонасінними; має уявлення, що хвойні — це вітрозапильні, вічнозелені або зрідка листопадні  (модрина) дерева та кущі; висловлює оцінне судження про поширення на Землі квіткових і хвойних рослин;

Ч.1 §51

С.77

Тиждень  № 18       Культурні рослини

52

 

Які рослини належать до культурних? (урок № 1)

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

визначає, що культурні рослини   не можуть повноцінно розвиватися без допомоги людини і походять від дикорослих;

називає приклади культурних рослин;

встановлює мету, з якою люди вирощують культурні рослини; пояснює, що таке сорт культурної рослини, наводить приклади сортів яблук тощо; має уявлення про поділ культурних рослин на: харчові, кормові, прядивні,  лікарські, квітково-декоративні; досліджує походження назви «декоративні рослини»;

Ч.1 §52

С.79

53

 

Які рослини належать до культурних? (урок № 2)

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

Ч.1 §53

С.80

54

 

Як розмножуються рослини?

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

має уявлення про різні способи розмноження рослин: насіннєвий і частинами органів рослин;

розповідає про поширення плодів і насіння в природі; досліджує, які умови, необхідні для проростання насіння рослин;

встановлює, як за допомогою частин стебла, листка, кореня, кореневища, бульб, цибулин і вусів можна розмножувати рослини;

спостерігає за різними способами розмноження кімнатних рослин;

Ч.1 § 54

С. 81

Тиждень  № 19       Рослинні угруповання

55

 

Як середовище існування впливає на рослини?

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

знає, які умови необхідні рослинам для життя;

розуміє, чому рослини поділяють на світлолюбні   та тіньовитривалі та наводить приклади цих рослин; розпізнає рослини, що належать до теплолюбних і холодолюбних та наводить приклади цих рослин;

розповідає про рослини, які живуть в умовах нестачі води в посушливих місцях - посухостійкі;

пояснює, які рослини живуть у водоймах – водолюбні, та на їхніх берегах - вологолюбні,  й називає їх;

Ч.1 §55

С.83

56

 

Якими бувають ліси та луки?

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

називає приклади різних порід дерев, що ростуть у борах, суборах і дібровах;

визначає, що називають природним рослинним  угрупованням; розповідає про різні рослинні природні угруповання; встановлює, які  рослини в них переважають, та яку цінність вони мають для природи і людини; описує рослинне угруповання луки; пояснює зміст мудрих народних висловів про ліс та луку;

Ч.1 § 56

С.84

57

 

Які рослини заселили водойми та їхні береги?

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

визначає поняття «водойма»;

розрізняє різні типи водойм;

описує рослини, які живуть у водоймах та на їхніх берегах;

називає місцеві водойми та рослинні угруповання, які з ними пов’язані;

Ч.1 §57

С.85

Тиждень  № 20       Охорона рослин

58

 

Яке значення у житті людини мають рослини?

«Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

розповідає про значення рослин для природи і людини;

має уявлення про створення рослинами середовище існування для всіх інших живих організмів, забезпечуючи їхнє живлення;

усвідомлює роль рослин як виробників кисню на Землі і очищувачів повітря від забруднення;

пояснює, як рослини поєднують неживу й живу природу в єдине ціле, зберігають вологу і покращують клімат Землі.

Ч.1 §58

С.87

59

 

Як підтримувати різноманітність рослин на Землі?

«Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

має уявлення про «Червону книгу України. Рослинний світ»; називає види рослин, які підлягають охороні з боку людини; пояснює причину  збіднення видової різноманітності рослин; усвідомлює, що кожний вид рослин (а також тварин) є неповторним і тому безцінним витвором природи; визначає дії, спрямовані на запобігання зникненню рослин; дотримується думки про необхідність створення державних заповідників і заказників дикої природи

Ч.1 §59

С.88

 

60

 

Застосовуємо знання щодня

«Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

оцінює результати навчальних досягнень про рослини та середовища їхнього існування

Ч.1 § 60 с.90 

Дізнаємося більше про ТВАРИНИ ТА СЕРЕДОВИЩА ЇХНЬОГО ІСНУВАННЯ

Тиждень 21. Різноманіття тварин

61

 

У чому неповторність різноманітного світу тварин?

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

називає ознаки, властиві тваринам;

розпізнає найбільших і найменших у світі тварин, добирає інформацію про них;

розповідає про життя представників різних груп тварин; пояснює походження слова «зоологія»;

Ч.1 § 61

С.91 

62

 

Як комахи заселили нашу планету?

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

має уявлення, що комахи є найчисельнішою і найпоширенішою групою тварин на суходолі Землі; пояснює, яку будову мають комахи;

називає комах – активних запилювачів квіткових рослин;розповідає про взаємозв’язки між рослиноїдними й хижими комахами;

володіє інформацією про комах, які належать в природі до «санітарів» - прибиральників;

розкриває роль кожної із цих груп комах для природи і людини;

знає походження слова «ентомологія»;

Ч.1 §62 С.93

63

 

Як риби пристосувалися до життя у водоймах?

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

має уявлення про будову риб та їхні пристосування до життя у водному середовищі;

називає приклади морських і прісноводних риб;

розповідає про період розмноження риб – нерест;

пояснює походження слова «іхтіологія»;

називає найбільшого і найменшого представників риб;

Ч.1 § 63

С.94

Тиждень  № 22        У воді й на суходолі

64

 

Чому земноводні мають таку назву?

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

- у галузі природничих наук

пояснює, чому земноводні отримали таку назву;

визначає, у чому полягають особливості будови різних груп земноводних;

розповідає, як відбувається у жаб розвиток з перетворенням від ікринки до дорослої особини;

доводить, що земноводні  приносять користь природі й людям, бо в своєму живленні віддають перевагу комахами – шкідниками рослин;

Ч.1 §64 С.96

65

 

Чи всі плазуни плазують?

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

компетентності у галузі природничих наук

пояснює, чому плазуни отримали таку назву;

називає. які групи тварин належать до плазунів,

розповідає  про велику вимерлу групу плазунів – динозаврів;

визначає, у чому полягають особливості будови  і способу життя різних груп плазунів;

доводить, що плазуни опанували і водне, й наземне середовища існування;

має уявлення, що розмноження усіх плазунів відбувається на суходолі;

усвідомлює, що плазуни є  важливою частиною природного середовища;

Ч.1 § 65 С.97

66

 

Як птахи опанували повітряний простір?

 

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

компетентності у галузі природничих наук

називає особливості будови птахів та їхні пристосування до польоту;

встановлює, що від способу живлення та умов добування корму залежить будова птахів;

розповідає про пристосування птахів до життя у різних природних середовищах та до різних кліматичних умов; знає про значення свійських і диких птахів у житті людини; пояснює походження слова «орнітологія»;

Ч.1 §66 С.97

Тиждень  № 23      Птахи та звірі на землі, у повітрі й у воді

67

 

Чому влітку птахи перестають співати?

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

 компетентності у галузі природничих наук

знає про поділ птахів на перелітних,  осілих і зимуючих;

описує періоди у житті перелітних птахів: весняний приліт, гніздування, виведення потомства, підготовка до зими та осінній відліт;

розповідає про періоди гніздування й виведення потомства у птахів;

пояснює, чому після вилуплення пташенят і початку їхнього вигодовування, птахи припиняють співати;

висловлює власне судження про необхідність встановлення тиші в лісі;

досліджує, які заходи необхідно застосовувати, щоб не нашкодити птахам у своїй місцевості;

Ч.1 § 67 С.99

68

 

Де живуть звірі?

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

компетентності у галузі природничих наук

називає особливості будови звірів (ссавців) та їхні пристосування до життя в різних природних умовах;

доводить , що звірі мають високий рівень розвитку мозку, органів чуття, зокрема шкіри, вкритої волоссям, та інших органів і  вигодовують малят молоком;

пояснює, чому звірів називають також ссавцями;

 має уявлення, що звірі мають найвищий рівень організації з-поміж усіх тварин, звірі – найближчі родичі людини;

пояснює походження слова «теріологія»;

Ч.1 §68 С.100

69

 

Як звірі піклуються про своє потомство?

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

називає, які періоди у житті звірів найважливіші;

розповідає про особливості підготовки та перебігу періоду розмноження і турботу про потомство у звірів;

описує, як відрізняються звірята у залежності від того в яких укриттях вони народжуються;

має уявлення про період навчання у звірят;   

Ч.1 §69 С.101

Тиждень  № 24        Свійські тварини

70

 

Як дикі тварини стали свійськими?

«Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

знає про поділ звірів на диких і свійських;

визначає, які тварини належать до свійських, наводить приклади свійських тварин;

розуміє відмінність між прирученням і одомашненням тварин;

розповідає про предків свійських корови і коня;

доводить, що до свійських тварин належать не тільки звірі, а й комахи, риби і птахи;

Ч.1 §70 С.103

71

 

Чи може людина існувати без свійських тварин?

«Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

називає користь, яку приносять свійські тварини людям; розповідає про харчові продукти, сировину для промисловості, добрива для вирощування рослин, лікарські препарати, живу тяглову силу та іншу вигоду, яку приносять свійські тварини;

Ч.1 §71 С.105

72

 

Застосовуємо знання щодня

«Людина і природа»

 

оцінює результати навчальних досягнень про тварин та середовища їхнього існування

Ч.1 §72 С.106

Тиждень  № 25  Угруповання тварин

73

 

Які тварини живуть у лісах?

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

пояснює, що життя лісових тварин нерозривно пов’язане з умовами неживої природи і рослинними угрупованнями;

розповідає, з якими поверхами - ярусами лісу пов’язане життя птахів і звірів;

розуміє, що ліс є надійним укриттям, житлом  і джерелом живлення для тварин;

знає, яку небезпеку можуть становити дикі звірі для людини в лісі, особливо в період виведення потомства;

Ч.1 §73 С.107

74

 

Які тварини живуть на луках, у степах і водоймах? (урок № 1)

 

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

пояснює, що життя тварин на луках нерозривно пов’язане з умовами неживої природи і рослинними угрупованнями;

розповідає про тваринне угруповання луки, називає представників комах, птахів і звірів;

описує, які пристосування виробилися у тварин – мешканців відкритих просторів - степів;

називає представників тварин степу, які належать до водних комах, птахів і звірів;

Ч.1 §74 С.108

75

 

Які тварини живуть на луках, у степах і водоймах? (урок № 2)

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

Ч.1 §75 С.108

Тиждень  № 26     Охорона тварин

76

 

За що «відповідальні» тварини в природі?

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

називає, які середовища існування опанували різні групи тварин;

доводить, що тварини становлять невіддільна частина живої  природи, забезпечуючи її цілісність;

розповідає про роль тварин у природі, а саме: в процесах утворення гірських порід, корисних копалин  і ґрунтів, у регулюванні чисельності рослин, запиленні квіткових рослин і розповсюдження плодів і насіння, ланки в ланцюгах живлення, санітари довкілля;

уміє моделювати уявну  ситуацію – зникли всі тварини на Землі, й передбачати її можливі наслідки

Ч.1 §76 С.110

77

 

Яке значення в житті природи мають тварини?

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

знає про вплив  тварини на природу  нашої планети;

розповідає про значення мисливства й рибальства в житті наших предків;

має уявлення про роль свійських тварин в житті сучасних людей;

встановлює роль дрібних водних тварин в очищенні водойм від забруднення;

називає тварин, завдяки яким: виникли різні види спорту, перевозять вантажі,  виробляють лікарські препарати, тварин використовують як лабораторних піддослідних,  тощо;

розпізнає отруйних тварин, які можуть становити загрозу для життя людей;

досліджує, яким тваринам установили пам’ятники, які

Ч.1 §77 С.111

78

 

Які заходи охорони тварин дієві?

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

визначає, які заходи охоплює   охорона тваринного світу;

встановлює, яке  значення має  виховання у дітей і дорослих свідомого ставлення до природи, зокрема до тварин;

розповідає про необхідність охорони середовищ існування диких тварин і створення заповідників і заказників;

доводить необхідність боротьби з незаконними виловлюванням риби та полюванням на диких тварин;

має уявлення про потребу постійного оновлення списків рідкісних і зникаючих тварин у «Червоній книзі України. Тваринний світ»;

Ч.1 §78 С.113

Тиждень  № 27     Гриби та бактерії

79

 

У чому загадковість світу грибів?

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

називає, яку будову мають шапинкові гриби, які з них належать до пластинчастих і трубчастих;

знає, які гриби належать до їстівних, а які – до отруйних;

розповідає, де шукати їстівні гриби й як їх зривати, щоб не пошкодити грибницю;

описує різноманіття  мікроскопічних грибів, поширених у побуті;

пояснює в чому виявляється одночасна схожість грибів із тваринами й рослинами;

Ч.1 §79 С.114

80

 

Хто такі мікроби й бактерії?

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

називає, які мікроскопічні організми називають мікробами; пояснює походження слова «бактерії»; описує, яку будову мають різні бактерії; має уявлення про віруси, ще менші істоти ніж бактерії;

Ч.1 §80 С.116

81

 

Коли гриби й бактерії приносять користь, а коли — шкоду?

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

називає ролі, які виконують мікроскопічні гриби й бактерії в природі, що приносять користь:

прибирають довкілля, перероблюють опале листя, сприяють утворенню ґрунту,

допомагають  у приготуванні хліба, квашених овочів, виробництві різних ліків, зокрема антибіотиків, і вітамінів; розповідає про шкоду, яку приносять мікроби: гриби, бактерії і віруси: викликають хвороби людини, тварин, рослин;

Ч.1 §81 С.53

Тиждень  № 28     Вплив людини на природу

82

 

Що вивчає екологія?

«Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

пояснює походження слова «екологія»;

визначає, що вивчає наука екологія;

розповідає за допомогою прикладів про зміст головного закону екології, який спрощено звучить так: усе пов’язане з усім;

уміє розкривати взаємозв’язки між неживою і живою природою та діяльністю людини;

розрізняє екологію й охорону природи як дві взаємопов’язані сучасні галузі знань;

володіє основами екологічної грамоти й доступними природоохоронними навичками;

Ч.1 §82 С.118

83

 

Які ланцюги живлення існують у лісі, на луці та у водоймі?

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

знає про різні джерела отримання енергії  у рослин – від енергії Сонця, і у тварин – із їжі;

розуміє, що рослини беруть енергію із неживої природи, а тварини із живої природи – готову органічну речовину, виготовлену рослинами;

 описує, як одні організми стають поживою для інших, а речовини та енергія переходять від організму до організму, утворюючи ланцюги живлення; розповідає про обов’язкові ланки в ланцюгах живлення, що складаються в лісі, на луці й у водоймі;  встановлює, яке місце у здійсненні ланцюгів живлення посідають мікроорганізми – гриби і бактерії;

Ч.1 § 83 С.120

84

 

Застосовуємо знання щодня

«Природа»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

оцінює результати навчальних досягнень про тварин та середовища їхнього існування

Ч.1 §84 С.121

Дізнаємося більше про ЛЮДИНУ ТА ЇЇ ОРГАНІЗМ

Тиждень 29.  Взаємодія всіх органів. Опора та рух

 

85

 

Як працює наш організм?

«Людина»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-уміння вчитися впродовж життя

має уявлення про будову тіла людини, органи, системи органів, організм як цілісну систему;

розрізняє органи та системи органів;

встановлює зв'язок між будовою та функціями систем органів, органів;

характеризує особливості будови та основні функції системи органів людини;

робить висновок про дбайливе ставлення до свого організму;

Ч.1 § 85 С.122

86

 

Яку роботу здійснює нервова система?

«Людина»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-уміння вчитися впродовж життя

має уявлення про будову нервової системи людини; розрізняє спинний та головний мозок;

встановлює зв'язок між будовою та функціями нервової системи; характеризує роль мислення, мовлення та праці в становленні людини;

порівнює роботу нервової системи людини з штучним інтелектом;

робить висновок про гігієну розумової праці, дбайливе ставлення до органів нервової системи;

Ч.1 § 86 С.124

87

 

Для чого потрібні скелет і м’язи?

«Людина»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-уміння вчитися впродовж життя

має уявлення про будову опорно-рухової системи людини; розрізняє скелет та м’язи;

встановлює зв'язок між будовою та функціями опорно-рухової системи;

порівнює опорно-рухові апарати людини та тварин; визначає ознаки правильної постави;

досліджує правильність своє постави;

характеризує правила вироблення правильної  постави; встановлює позитивні й негативні впливи на формування постави;

ухвалює рішення щодо запобігання порушення своєї постави;

Ч.1 § 87 С.125

Тиждень  № 30      Травлення та дихання

88

 

Які органи допомагають людині перетравлювати їжу?

«Людина»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-уміння вчитися впродовж життя

має уявлення про будову травної системи людини; розрізняє органи травної системи;

встановлює зв'язок між будовою та функціями органів травної системи;

характеризує значення травлення для життєдіяльності людини;

робить висновок про гігієну органів травлення, дбайливе ставлення до органів травної системи;

Ч.1 § 88 С.127

89

 

Як правильно харчуватися?

«Людина»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-уміння вчитися впродовж життя

має уявлення про апетит, процес травлення, харчові продукти рослинного і тваринного походження, їхню поживну та енергетичну цінність; уміє піклуватися про гігієну зубів;

називає та розрізняє продукти рослинного та тваринного походження;

характеризує значення апетити для процесу травлення їжі; володіє культурою споживання їжі, навичками піклування про дотримання раціону здорового повноцінного харчування;

Ч.1 § 89 С.128

90

 

Для чого потрібне дихання

«Людина»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-уміння вчитися впродовж життя

має уявлення про будову дихальної системи людини, процесу газообміну в організмі людини;

розрізняє органи дихальної системи;

встановлює зв'язок між будовою та функціями органів дихальної системи, залежність між станом здоров’я органів дихання та чистотою повітря в довкіллі;

характеризує значення дихання для життєдіяльності людини;

вміє вимірювати частоту дихальних рухів;

робить висновок про гігієну органів дихання та помешкання, дбайливе ставлення до органів дихальної системи;

Ч.1 § 90 С.130

Тиждень  № 31   Кров та кровообіг

91

 

Навіщо людині кровообіг?

 

«Людина»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-уміння вчитися впродовж життя

має уявлення про значення крові та кровообігу, будову кровоносної системи людини;

розрізняє органи кровоносної системи (артерії, вени, капіляри); встановлює зв'язок між будовою та функціями органів кровоносної системи;

характеризує значення крові та кровообігу для життєдіяльності людини; вміє вимірювати пульс;

робить висновок про значення активного способу життя, тренування м’язів, дбайливе ставлення до органів кровоносної системи;

Ч.1 § 91 С.133

92

 

Яке значення для життя людини має кров?

«Людина»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-уміння вчитися впродовж життя

має уявлення про імунітет, значення крові та кровообігу; визначає чинники, що поліпшують та шкодять імунітету;

бере участь в обговоренні оптимальних форм поведінки, спрямованих на збереження та зміцнення здоров’я; характеризує значення імунітету для здоров’я  людини;

робить висновок про значення імунітету для підтримання здоров’я людини;

Ч.1 § 92 С.135

93

 

Застосовуємо знання щодня

«Людина»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

оцінює результати навчальних досягнень про організм людини

Ч.1 § 93 С.137

Наше четверте дослідження

«Людина в суспільстві»

Тиждень  № 32  Людина серед людей

94

 

У чому цінність сім’ї?

«Людина серед людей»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-уміння вчитися впродовж життя

має уявлення про склад сім’ї;

розрізняє сім’ю, родину, рід;

пояснює значення сім’ї, усиновлення та удочеріння, турботи про сиріт;

встановлює, що сім’я  є первинним та основним осередком суспільства;

дотримується правил поведінки, що засвідчують повагу до рідних та інших членів суспільства;

уміє розкривати соціальні взаємозв’язки між людьми у процесі виконання соціальних ролей.

Ч.1 § 94 С.139

95

 

Як запобігати небезпечним ситуаціям у побуті?

«Людина серед людей»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-уміння вчитися впродовж життя

розпізнає ознаки несправності водогону;

визначає небезпеки несправності водогону;

називає правила користування водогоном; правила поведінки з незнайомими людьми;

уміє звертатися по допомогу до батьків та інших членів родини; відмовляти відкривати двері свого дому незнайомим людям; вимкнути несправний електроприлад; правильно користуватися водогоном;  у разі виникнення екстремальної ситуації звертатися по допомогу до аварійних служб;

Ч.1 § 95 С.141

96

 

Як запобігати небезпечним ситуаціям у побуті?

«Людина серед людей»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-уміння вчитися впродовж життя

називає правила користування обігрівальними приладами;

розпізнає ознаки несправності обігрівальних приладів;

визначає ознаки та небезпеки витоку газу;

пояснює небезпеку ігор з сірниками, вогнем та засобами побутової хімії; 

розпізнає застережні знаки «небезпека ураження електричним струмом», «легкозаймиста речовина»;

уміє звертатися по допомогу до батьків та інших членів родини; вимкнути несправний електроприлад; загасити невелику пожежу;  у разі виникнення екстремальної ситуації звертатися по допомогу до аварійних служб;

Ч.1 § 96 С.141

Тиждень  № 33  Права та обов’язки людини

97

 

Якою має бути поведінка в закладах культури?

«Людина серед людей»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-уміння вчитися впродовж життя

має уявлення про заклади культури та правила поведінки в них;

розрізняє різні заклади культури;

виявляє інтерес до пізнання культури свого народу та інших народів світу;

наводить приклади культурної поведінки в театрі, кінотеатрі, музеї, бібліотеці тощо;

обґрунтовує необхідність відвідування закладів культури.

дотримується правил поведінки у закладах культури;

Ч.1 § 97 С.144

98

 

Що таке правопорушення?

«Людина серед людей»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-уміння вчитися впродовж життя

має уявлення про правопорушення та їхні наслідки ,Конвенцію про права дитини;

розуміє сутність правопорушень як порушень прав інших людей, міркує на цю тему;

 наводить приклади правопорушень;

розрізняє пустощі та правопорушення;

обґрунтовує необхідність відповідати за свої вчинки;

аргументує значення дотримання законів та правил співжиття в суспільстві;

уміє розкривати соціальні взаємозв’язки між людьми у процесі виконання соціальних ролей.

Ч.1 § 98 С.145

99

 

Чи можуть діти стати славетними українцями?

«Людина серед людей»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-уміння вчитися впродовж життя

має уявлення про великі винаходи людства, українських винахідників;

добирає інформацію про українських винахідників та  їхні винаходи, використовуючи різноманітні джерела; виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях (у науці, культурі, спорті); наводить приклади винаходів, які допомагають людині у побуті; світових досягнень та винаходів українців

Ч.1 § 99 С.147

Тиждень  № 34   Культура народів світу

100

 

Де можна побачити рукотворні дива світу?

«Людина і світ»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-уміння вчитися впродовж життя

має уявлення про різноманітність культурної спадщини різних народів світу;

називає рукотворні пам’ятки  різних народів світу; усвідомлює необхідність ціннісного  ставлення до культури та культурної спадщини інших народів, цікавиться відповідною інформацією; доводить на конкретних прикладах важливість взаємозв’язків і взаємодії між народами;

Ч.1 § 100 С.149

101

 

Чому дізнаватися про життя різних народів — цікаво?

«Людина і світ»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-уміння вчитися впродовж життя

має уявлення про різноманітність культурної спадщини різних народів світу, описує неповторні  традиції різних народів;

пояснює рівність та єдність усіх людей на Землі;

усвідомлює необхідність толерантного ставлення до представників інших  народів, цікавиться відповідною інформацією;

виявляє пізнавальний інтерес до інформації про інші країни і народи;

уміє розкривати соціальні взаємозв’язки між людьми у процесі виконання соціальних ролей;

Ч.1 § 101 С.151

102

 

Що в моїй оселі вироблено в інших країнах?

«Людина і світ»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-уміння вчитися впродовж життя

має уявлення про товари- рукотворні об’єкти, побутові прилади та види транспорту, які виготовлені в різних країнах світу;

пояснює призначення різних товарів, побутових речей; усвідомлює необхідність ціннісного та бережливого  ставлення до свого майна;

уміє самостійно користуватися або  з допомогою дорослих приладами;

доводить важливість взаємозв’язків між культурами різних народів;

Ч.1 § 102 С.153

Тиждень  № 35   Мови народів світу

103

 

Які мови найпоширеніші у світі?

«Людина і світ»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-уміння вчитися впродовж життя

має уявлення про державну мову, мови народів світу, міжнародні союзи як  Європейський Союз та Організацію Об’єднаних Націй;

пояснює причини виникнення міжнародних союзів; усвідомлює необхідність ціннісного  ставлення до мов інших народів;

виявляє інтерес до інформації про мови народів світу;  доводить важливість культурних взаємозв’язків і взаємодії між країнами;

усвідомлює важливість збереження мов як культурного надбання народів;

Ч.1 § 102 С.153

104

 

Чому треба плекати державну мову?

 

«Людина і світ»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-уміння вчитися впродовж життя

має уявлення про українську мову як Державний символ України;

пояснює цінність української мови для існування та розвитку народу України;

добирає інформацію про традиції українського народу, історичні події, що пов’язані з українською мовою;

називає імена видатних особистостей, які здійснили вклад у збереження та розвиток української мови;

 бере активну участь у спільних заходах державного значення, відзначенні Дня української писемності та мови;

уміє шанувати державну мову;

дотримується встановлених правил поведінки під час державних свят, класних, шкільних і громадських заходів

Ч.1 § 102 С.153

105

 

Застосовуємо знання щодня

«Людина і світ»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-уміння вчитися впродовж життя

оцінює результати своїх освітніх досягнень з розділу «Людина в суспільстві»

Ч.1 § 102 С.153

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 3 клас, Планування
НУШ
Додано
28 вересня 2021
Переглядів
1214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку