Календарно-тематичне планування
«Я досліджую світ. 3 клас» (105 год.)
ІІ семестр (57 годин)
Підручник: І.В. Грущинська «Я досліджую світ» : підруч. для 3 кл. закладів загальної середньої освіти. Частина 1 / І.В. Грущинська, З.М. Хитра. — К. : УОВЦ «Оріон», 2020. — 160 с.: іл.
Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти під керівництвом О. Я. Савченко.
Освітні галузі: природнича, громадянська та історична, соціальна та здоров'язбережувальна
№ |
Дата |
Тема уроку |
Змістові лінії |
Ключові компетентності |
Очікувані результати Знаннєвий компонент : Діяльнісний компонент: Ціннісний компонент : |
|
НАШЕ ТРЕТЄ ДОСЛІДЖЕННЯ «ЛЮДИНА Й ЖИВА ПРИРОДА» Дізнаємося більше про РОСЛИНИ ТА СЕРЕДОВИЩА ЇХНЬОГО ІСНУВАННЯ Тиждень 17. Зелене диво Землі |
||||||
49 |
|
Чим особливий різноманітний світ рослин? |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
називає спільні ознаки, які мають живі організми, зокрема рослини, тварини й люди; виявляє відмінності у способах живлення рослин і тварин; пояснює, чому рослини не «бігають» у пошуках поживи, а ведуть прикріплений спосіб життя; розповідає, що живим організмам притаманні дихання, рух, розвиток, розмноження; знає, що рослини у процесі живлення виділяють кисень; усвідомлює, що рослини, як і всі інші живі організми, дуже різні за будовою і способами пристосування в різних природних умовах; має уявлення про поділ рослин на водорості, мохи, хвощі, папороті, хвойні та квіткові рослини; |
Ч.1 §49 С.74 |
50 |
|
Чому квіткові — найпоширеніші рослини на Землі? |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
пояснює, що квіткові рослини, мають такі органи: корінь, стебло, листок, квітку, плід та насіння; розуміє походження слова «ботаніка»; знає, що дерева, кущі й трав’янисті, рослини, це — різні життєві форми квіткових рослин; описує різноманітність рослин на прикладах будови квітки й суцвіть, та соковитих і сухих плодів; встановлює, що плід з насінням утворюються після запилення квітки; має уявлення, чим квітки приваблюють комах; |
Ч.1 § 50 С.76 |
51 |
|
Які рослини називають хвойними? |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
розпізнає квіткові й хвойні рослини; називає відмінності в їхній будові, наводить приклади хвойних рослин; знає, що хвойні плодів не утворюють, тому їх називають голонасінними; має уявлення, що хвойні — це вітрозапильні, вічнозелені або зрідка листопадні (модрина) дерева та кущі; висловлює оцінне судження про поширення на Землі квіткових і хвойних рослин; |
Ч.1 §51 С.77 |
Тиждень № 18 Культурні рослини |
||||||
52 |
|
Які рослини належать до культурних? (урок № 1) |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
визначає, що культурні рослини не можуть повноцінно розвиватися без допомоги людини і походять від дикорослих; називає приклади культурних рослин; встановлює мету, з якою люди вирощують культурні рослини; пояснює, що таке сорт культурної рослини, наводить приклади сортів яблук тощо; має уявлення про поділ культурних рослин на: харчові, кормові, прядивні, лікарські, квітково-декоративні; досліджує походження назви «декоративні рослини»; |
Ч.1 §52 С.79 |
53 |
|
Які рослини належать до культурних? (урок № 2) |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
Ч.1 §53 С.80 |
|
54 |
|
Як розмножуються рослини? |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
має уявлення про різні способи розмноження рослин: насіннєвий і частинами органів рослин; розповідає про поширення плодів і насіння в природі; досліджує, які умови, необхідні для проростання насіння рослин; встановлює, як за допомогою частин стебла, листка, кореня, кореневища, бульб, цибулин і вусів можна розмножувати рослини; спостерігає за різними способами розмноження кімнатних рослин; |
Ч.1 § 54 С. 81 |
Тиждень № 19 Рослинні угруповання |
||||||
55 |
|
Як середовище існування впливає на рослини? |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
знає, які умови необхідні рослинам для життя; розуміє, чому рослини поділяють на світлолюбні та тіньовитривалі та наводить приклади цих рослин; розпізнає рослини, що належать до теплолюбних і холодолюбних та наводить приклади цих рослин; розповідає про рослини, які живуть в умовах нестачі води в посушливих місцях - посухостійкі; пояснює, які рослини живуть у водоймах – водолюбні, та на їхніх берегах - вологолюбні, й називає їх; |
Ч.1 §55 С.83 |
56 |
|
Якими бувають ліси та луки? |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
називає приклади різних порід дерев, що ростуть у борах, суборах і дібровах; визначає, що називають природним рослинним угрупованням; розповідає про різні рослинні природні угруповання; встановлює, які рослини в них переважають, та яку цінність вони мають для природи і людини; описує рослинне угруповання луки; пояснює зміст мудрих народних висловів про ліс та луку; |
Ч.1 § 56 С.84 |
57 |
|
Які рослини заселили водойми та їхні береги? |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
визначає поняття «водойма»; розрізняє різні типи водойм; описує рослини, які живуть у водоймах та на їхніх берегах; називає місцеві водойми та рослинні угруповання, які з ними пов’язані; |
Ч.1 §57 С.85 |
Тиждень № 20 Охорона рослин |
||||||
58 |
|
Яке значення у житті людини мають рослини? |
«Людина і природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
розповідає про значення рослин для природи і людини; має уявлення про створення рослинами середовище існування для всіх інших живих організмів, забезпечуючи їхнє живлення; усвідомлює роль рослин як виробників кисню на Землі і очищувачів повітря від забруднення; пояснює, як рослини поєднують неживу й живу природу в єдине ціле, зберігають вологу і покращують клімат Землі. |
Ч.1 §58 С.87 |
59 |
|
Як підтримувати різноманітність рослин на Землі? |
«Людина і природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
має уявлення про «Червону книгу України. Рослинний світ»; називає види рослин, які підлягають охороні з боку людини; пояснює причину збіднення видової різноманітності рослин; усвідомлює, що кожний вид рослин (а також тварин) є неповторним і тому безцінним витвором природи; визначає дії, спрямовані на запобігання зникненню рослин; дотримується думки про необхідність створення державних заповідників і заказників дикої природи |
Ч.1 §59 С.88
|
60 |
|
Застосовуємо знання щодня |
«Людина і природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
оцінює результати навчальних досягнень про рослини та середовища їхнього існування |
Ч.1 § 60 с.90 |
Дізнаємося більше про ТВАРИНИ ТА СЕРЕДОВИЩА ЇХНЬОГО ІСНУВАННЯ Тиждень 21. Різноманіття тварин |
||||||
61 |
|
У чому неповторність різноманітного світу тварин? |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
називає ознаки, властиві тваринам; розпізнає найбільших і найменших у світі тварин, добирає інформацію про них; розповідає про життя представників різних груп тварин; пояснює походження слова «зоологія»; |
Ч.1 § 61 С.91 |
62 |
|
Як комахи заселили нашу планету? |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
має уявлення, що комахи є найчисельнішою і найпоширенішою групою тварин на суходолі Землі; пояснює, яку будову мають комахи; називає комах – активних запилювачів квіткових рослин;розповідає про взаємозв’язки між рослиноїдними й хижими комахами; володіє інформацією про комах, які належать в природі до «санітарів» - прибиральників; розкриває роль кожної із цих груп комах для природи і людини; знає походження слова «ентомологія»; |
Ч.1 §62 С.93 |
63 |
|
Як риби пристосувалися до життя у водоймах? |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
має уявлення про будову риб та їхні пристосування до життя у водному середовищі; називає приклади морських і прісноводних риб; розповідає про період розмноження риб – нерест; пояснює походження слова «іхтіологія»; називає найбільшого і найменшого представників риб; |
Ч.1 § 63 С.94 |
Тиждень № 22 У воді й на суходолі |
||||||
64 |
|
Чому земноводні мають таку назву? |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; - у галузі природничих наук |
пояснює, чому земноводні отримали таку назву; визначає, у чому полягають особливості будови різних груп земноводних; розповідає, як відбувається у жаб розвиток з перетворенням від ікринки до дорослої особини; доводить, що земноводні приносять користь природі й людям, бо в своєму живленні віддають перевагу комахами – шкідниками рослин; |
Ч.1 §64 С.96 |
65 |
|
Чи всі плазуни плазують? |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; компетентності у галузі природничих наук |
пояснює, чому плазуни отримали таку назву; називає. які групи тварин належать до плазунів, розповідає про велику вимерлу групу плазунів – динозаврів; визначає, у чому полягають особливості будови і способу життя різних груп плазунів; доводить, що плазуни опанували і водне, й наземне середовища існування; має уявлення, що розмноження усіх плазунів відбувається на суходолі; усвідомлює, що плазуни є важливою частиною природного середовища; |
Ч.1 § 65 С.97 |
66 |
|
Як птахи опанували повітряний простір?
|
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; компетентності у галузі природничих наук |
називає особливості будови птахів та їхні пристосування до польоту; встановлює, що від способу живлення та умов добування корму залежить будова птахів; розповідає про пристосування птахів до життя у різних природних середовищах та до різних кліматичних умов; знає про значення свійських і диких птахів у житті людини; пояснює походження слова «орнітологія»; |
Ч.1 §66 С.97 |
Тиждень № 23 Птахи та звірі на землі, у повітрі й у воді |
||||||
67 |
|
Чому влітку птахи перестають співати? |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; компетентності у галузі природничих наук |
знає про поділ птахів на перелітних, осілих і зимуючих; описує періоди у житті перелітних птахів: весняний приліт, гніздування, виведення потомства, підготовка до зими та осінній відліт; розповідає про періоди гніздування й виведення потомства у птахів; пояснює, чому після вилуплення пташенят і початку їхнього вигодовування, птахи припиняють співати; висловлює власне судження про необхідність встановлення тиші в лісі; досліджує, які заходи необхідно застосовувати, щоб не нашкодити птахам у своїй місцевості; |
Ч.1 § 67 С.99 |
68 |
|
Де живуть звірі? |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; компетентності у галузі природничих наук |
називає особливості будови звірів (ссавців) та їхні пристосування до життя в різних природних умовах; доводить , що звірі мають високий рівень розвитку мозку, органів чуття, зокрема шкіри, вкритої волоссям, та інших органів і вигодовують малят молоком; пояснює, чому звірів називають також ссавцями; має уявлення, що звірі мають найвищий рівень організації з-поміж усіх тварин, звірі – найближчі родичі людини; пояснює походження слова «теріологія»; |
Ч.1 §68 С.100 |
69 |
|
Як звірі піклуються про своє потомство? |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
називає, які періоди у житті звірів найважливіші; розповідає про особливості підготовки та перебігу періоду розмноження і турботу про потомство у звірів; описує, як відрізняються звірята у залежності від того в яких укриттях вони народжуються; має уявлення про період навчання у звірят; |
Ч.1 §69 С.101 |
Тиждень № 24 Свійські тварини |
||||||
70 |
|
Як дикі тварини стали свійськими? |
«Людина і природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
знає про поділ звірів на диких і свійських; визначає, які тварини належать до свійських, наводить приклади свійських тварин; розуміє відмінність між прирученням і одомашненням тварин; розповідає про предків свійських корови і коня; доводить, що до свійських тварин належать не тільки звірі, а й комахи, риби і птахи; |
Ч.1 §70 С.103 |
71 |
|
Чи може людина існувати без свійських тварин? |
«Людина і природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
називає користь, яку приносять свійські тварини людям; розповідає про харчові продукти, сировину для промисловості, добрива для вирощування рослин, лікарські препарати, живу тяглову силу та іншу вигоду, яку приносять свійські тварини; |
Ч.1 §71 С.105 |
72 |
|
Застосовуємо знання щодня |
«Людина і природа» |
|
оцінює результати навчальних досягнень про тварин та середовища їхнього існування |
Ч.1 §72 С.106 |
Тиждень № 25 Угруповання тварин |
||||||
73 |
|
Які тварини живуть у лісах? |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
пояснює, що життя лісових тварин нерозривно пов’язане з умовами неживої природи і рослинними угрупованнями; розповідає, з якими поверхами - ярусами лісу пов’язане життя птахів і звірів; розуміє, що ліс є надійним укриттям, житлом і джерелом живлення для тварин; знає, яку небезпеку можуть становити дикі звірі для людини в лісі, особливо в період виведення потомства; |
Ч.1 §73 С.107 |
74 |
|
Які тварини живуть на луках, у степах і водоймах? (урок № 1)
|
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
пояснює, що життя тварин на луках нерозривно пов’язане з умовами неживої природи і рослинними угрупованнями; розповідає про тваринне угруповання луки, називає представників комах, птахів і звірів; описує, які пристосування виробилися у тварин – мешканців відкритих просторів - степів; називає представників тварин степу, які належать до водних комах, птахів і звірів; |
Ч.1 §74 С.108 |
75 |
|
Які тварини живуть на луках, у степах і водоймах? (урок № 2) |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
Ч.1 §75 С.108 |
|
Тиждень № 26 Охорона тварин |
||||||
76 |
|
За що «відповідальні» тварини в природі? |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
називає, які середовища існування опанували різні групи тварин; доводить, що тварини становлять невіддільна частина живої природи, забезпечуючи її цілісність; розповідає про роль тварин у природі, а саме: в процесах утворення гірських порід, корисних копалин і ґрунтів, у регулюванні чисельності рослин, запиленні квіткових рослин і розповсюдження плодів і насіння, ланки в ланцюгах живлення, санітари довкілля; уміє моделювати уявну ситуацію – зникли всі тварини на Землі, й передбачати її можливі наслідки |
Ч.1 §76 С.110 |
77 |
|
Яке значення в житті природи мають тварини? |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
знає про вплив тварини на природу нашої планети; розповідає про значення мисливства й рибальства в житті наших предків; має уявлення про роль свійських тварин в житті сучасних людей; встановлює роль дрібних водних тварин в очищенні водойм від забруднення; називає тварин, завдяки яким: виникли різні види спорту, перевозять вантажі, виробляють лікарські препарати, тварин використовують як лабораторних піддослідних, тощо; розпізнає отруйних тварин, які можуть становити загрозу для життя людей; досліджує, яким тваринам установили пам’ятники, які |
Ч.1 §77 С.111 |
78 |
|
Які заходи охорони тварин дієві? |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
визначає, які заходи охоплює охорона тваринного світу; встановлює, яке значення має виховання у дітей і дорослих свідомого ставлення до природи, зокрема до тварин; розповідає про необхідність охорони середовищ існування диких тварин і створення заповідників і заказників; доводить необхідність боротьби з незаконними виловлюванням риби та полюванням на диких тварин; має уявлення про потребу постійного оновлення списків рідкісних і зникаючих тварин у «Червоній книзі України. Тваринний світ»; |
Ч.1 §78 С.113 |
Тиждень № 27 Гриби та бактерії |
||||||
79 |
|
У чому загадковість світу грибів? |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
називає, яку будову мають шапинкові гриби, які з них належать до пластинчастих і трубчастих; знає, які гриби належать до їстівних, а які – до отруйних; розповідає, де шукати їстівні гриби й як їх зривати, щоб не пошкодити грибницю; описує різноманіття мікроскопічних грибів, поширених у побуті; пояснює в чому виявляється одночасна схожість грибів із тваринами й рослинами; |
Ч.1 §79 С.114 |
80 |
|
Хто такі мікроби й бактерії? |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
називає, які мікроскопічні організми називають мікробами; пояснює походження слова «бактерії»; описує, яку будову мають різні бактерії; має уявлення про віруси, ще менші істоти ніж бактерії; |
Ч.1 §80 С.116 |
81 |
|
Коли гриби й бактерії приносять користь, а коли — шкоду? |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
називає ролі, які виконують мікроскопічні гриби й бактерії в природі, що приносять користь: прибирають довкілля, перероблюють опале листя, сприяють утворенню ґрунту, допомагають у приготуванні хліба, квашених овочів, виробництві різних ліків, зокрема антибіотиків, і вітамінів; розповідає про шкоду, яку приносять мікроби: гриби, бактерії і віруси: викликають хвороби людини, тварин, рослин; |
Ч.1 §81 С.53 |
Тиждень № 28 Вплив людини на природу |
||||||
82 |
|
Що вивчає екологія? |
«Людина і природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
пояснює походження слова «екологія»; визначає, що вивчає наука екологія; розповідає за допомогою прикладів про зміст головного закону екології, який спрощено звучить так: усе пов’язане з усім; уміє розкривати взаємозв’язки між неживою і живою природою та діяльністю людини; розрізняє екологію й охорону природи як дві взаємопов’язані сучасні галузі знань; володіє основами екологічної грамоти й доступними природоохоронними навичками; |
Ч.1 §82 С.118 |
83 |
|
Які ланцюги живлення існують у лісі, на луці та у водоймі? |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
знає про різні джерела отримання енергії у рослин – від енергії Сонця, і у тварин – із їжі; розуміє, що рослини беруть енергію із неживої природи, а тварини із живої природи – готову органічну речовину, виготовлену рослинами; описує, як одні організми стають поживою для інших, а речовини та енергія переходять від організму до організму, утворюючи ланцюги живлення; розповідає про обов’язкові ланки в ланцюгах живлення, що складаються в лісі, на луці й у водоймі; встановлює, яке місце у здійсненні ланцюгів живлення посідають мікроорганізми – гриби і бактерії; |
Ч.1 § 83 С.120 |
84 |
|
Застосовуємо знання щодня |
«Природа» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
оцінює результати навчальних досягнень про тварин та середовища їхнього існування |
Ч.1 §84 С.121 |
Дізнаємося більше про ЛЮДИНУ ТА ЇЇ ОРГАНІЗМ Тиждень 29. Взаємодія всіх органів. Опора та рух
|
||||||
85 |
|
Як працює наш організм? |
«Людина» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
має уявлення про будову тіла людини, органи, системи органів, організм як цілісну систему; розрізняє органи та системи органів; встановлює зв'язок між будовою та функціями систем органів, органів; характеризує особливості будови та основні функції системи органів людини; робить висновок про дбайливе ставлення до свого організму; |
Ч.1 § 85 С.122 |
86 |
|
Яку роботу здійснює нервова система? |
«Людина» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
має уявлення про будову нервової системи людини; розрізняє спинний та головний мозок; встановлює зв'язок між будовою та функціями нервової системи; характеризує роль мислення, мовлення та праці в становленні людини; порівнює роботу нервової системи людини з штучним інтелектом; робить висновок про гігієну розумової праці, дбайливе ставлення до органів нервової системи; |
Ч.1 § 86 С.124 |
87 |
|
Для чого потрібні скелет і м’язи? |
«Людина» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
має уявлення про будову опорно-рухової системи людини; розрізняє скелет та м’язи; встановлює зв'язок між будовою та функціями опорно-рухової системи; порівнює опорно-рухові апарати людини та тварин; визначає ознаки правильної постави; досліджує правильність своє постави; характеризує правила вироблення правильної постави; встановлює позитивні й негативні впливи на формування постави; ухвалює рішення щодо запобігання порушення своєї постави; |
Ч.1 § 87 С.125 |
Тиждень № 30 Травлення та дихання |
||||||
88 |
|
Які органи допомагають людині перетравлювати їжу? |
«Людина» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
має уявлення про будову травної системи людини; розрізняє органи травної системи; встановлює зв'язок між будовою та функціями органів травної системи; характеризує значення травлення для життєдіяльності людини; робить висновок про гігієну органів травлення, дбайливе ставлення до органів травної системи; |
Ч.1 § 88 С.127 |
89 |
|
Як правильно харчуватися? |
«Людина» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
має уявлення про апетит, процес травлення, харчові продукти рослинного і тваринного походження, їхню поживну та енергетичну цінність; уміє піклуватися про гігієну зубів; називає та розрізняє продукти рослинного та тваринного походження; характеризує значення апетити для процесу травлення їжі; володіє культурою споживання їжі, навичками піклування про дотримання раціону здорового повноцінного харчування; |
Ч.1 § 89 С.128 |
90 |
|
Для чого потрібне дихання |
«Людина» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
має уявлення про будову дихальної системи людини, процесу газообміну в організмі людини; розрізняє органи дихальної системи; встановлює зв'язок між будовою та функціями органів дихальної системи, залежність між станом здоров’я органів дихання та чистотою повітря в довкіллі; характеризує значення дихання для життєдіяльності людини; вміє вимірювати частоту дихальних рухів; робить висновок про гігієну органів дихання та помешкання, дбайливе ставлення до органів дихальної системи; |
Ч.1 § 90 С.130 |
Тиждень № 31 Кров та кровообіг |
||||||
91 |
|
Навіщо людині кровообіг?
|
«Людина» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
має уявлення про значення крові та кровообігу, будову кровоносної системи людини; розрізняє органи кровоносної системи (артерії, вени, капіляри); встановлює зв'язок між будовою та функціями органів кровоносної системи; характеризує значення крові та кровообігу для життєдіяльності людини; вміє вимірювати пульс; робить висновок про значення активного способу життя, тренування м’язів, дбайливе ставлення до органів кровоносної системи; |
Ч.1 § 91 С.133 |
92 |
|
Яке значення для життя людини має кров? |
«Людина» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
має уявлення про імунітет, значення крові та кровообігу; визначає чинники, що поліпшують та шкодять імунітету; бере участь в обговоренні оптимальних форм поведінки, спрямованих на збереження та зміцнення здоров’я; характеризує значення імунітету для здоров’я людини; робить висновок про значення імунітету для підтримання здоров’я людини; |
Ч.1 § 92 С.135 |
93 |
|
Застосовуємо знання щодня |
«Людина» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
оцінює результати навчальних досягнень про організм людини |
Ч.1 § 93 С.137 |
Наше четверте дослідження «Людина в суспільстві» Тиждень № 32 Людина серед людей |
||||||
94 |
|
У чому цінність сім’ї? |
«Людина серед людей» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
має уявлення про склад сім’ї; розрізняє сім’ю, родину, рід; пояснює значення сім’ї, усиновлення та удочеріння, турботи про сиріт; встановлює, що сім’я є первинним та основним осередком суспільства; дотримується правил поведінки, що засвідчують повагу до рідних та інших членів суспільства; уміє розкривати соціальні взаємозв’язки між людьми у процесі виконання соціальних ролей. |
Ч.1 § 94 С.139 |
95 |
|
Як запобігати небезпечним ситуаціям у побуті? |
«Людина серед людей» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
розпізнає ознаки несправності водогону; визначає небезпеки несправності водогону; називає правила користування водогоном; правила поведінки з незнайомими людьми; уміє звертатися по допомогу до батьків та інших членів родини; відмовляти відкривати двері свого дому незнайомим людям; вимкнути несправний електроприлад; правильно користуватися водогоном; у разі виникнення екстремальної ситуації звертатися по допомогу до аварійних служб; |
Ч.1 § 95 С.141 |
96 |
|
Як запобігати небезпечним ситуаціям у побуті? |
«Людина серед людей» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
називає правила користування обігрівальними приладами; розпізнає ознаки несправності обігрівальних приладів; визначає ознаки та небезпеки витоку газу; пояснює небезпеку ігор з сірниками, вогнем та засобами побутової хімії; розпізнає застережні знаки «небезпека ураження електричним струмом», «легкозаймиста речовина»; уміє звертатися по допомогу до батьків та інших членів родини; вимкнути несправний електроприлад; загасити невелику пожежу; у разі виникнення екстремальної ситуації звертатися по допомогу до аварійних служб; |
Ч.1 § 96 С.141 |
Тиждень № 33 Права та обов’язки людини |
||||||
97 |
|
Якою має бути поведінка в закладах культури? |
«Людина серед людей» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
має уявлення про заклади культури та правила поведінки в них; розрізняє різні заклади культури; виявляє інтерес до пізнання культури свого народу та інших народів світу; наводить приклади культурної поведінки в театрі, кінотеатрі, музеї, бібліотеці тощо; обґрунтовує необхідність відвідування закладів культури. дотримується правил поведінки у закладах культури; |
Ч.1 § 97 С.144 |
98 |
|
Що таке правопорушення? |
«Людина серед людей» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
має уявлення про правопорушення та їхні наслідки ,Конвенцію про права дитини; розуміє сутність правопорушень як порушень прав інших людей, міркує на цю тему; наводить приклади правопорушень; розрізняє пустощі та правопорушення; обґрунтовує необхідність відповідати за свої вчинки; аргументує значення дотримання законів та правил співжиття в суспільстві; уміє розкривати соціальні взаємозв’язки між людьми у процесі виконання соціальних ролей. |
Ч.1 § 98 С.145 |
99 |
|
Чи можуть діти стати славетними українцями? |
«Людина серед людей» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
має уявлення про великі винаходи людства, українських винахідників; добирає інформацію про українських винахідників та їхні винаходи, використовуючи різноманітні джерела; виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях (у науці, культурі, спорті); наводить приклади винаходів, які допомагають людині у побуті; світових досягнень та винаходів українців |
Ч.1 § 99 С.147 |
Тиждень № 34 Культура народів світу |
||||||
100 |
|
Де можна побачити рукотворні дива світу? |
«Людина і світ» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
має уявлення про різноманітність культурної спадщини різних народів світу; називає рукотворні пам’ятки різних народів світу; усвідомлює необхідність ціннісного ставлення до культури та культурної спадщини інших народів, цікавиться відповідною інформацією; доводить на конкретних прикладах важливість взаємозв’язків і взаємодії між народами; |
Ч.1 § 100 С.149 |
101 |
|
Чому дізнаватися про життя різних народів — цікаво? |
«Людина і світ» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
має уявлення про різноманітність культурної спадщини різних народів світу, описує неповторні традиції різних народів; пояснює рівність та єдність усіх людей на Землі; усвідомлює необхідність толерантного ставлення до представників інших народів, цікавиться відповідною інформацією; виявляє пізнавальний інтерес до інформації про інші країни і народи; уміє розкривати соціальні взаємозв’язки між людьми у процесі виконання соціальних ролей; |
Ч.1 § 101 С.151 |
102 |
|
Що в моїй оселі вироблено в інших країнах? |
«Людина і світ» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
має уявлення про товари- рукотворні об’єкти, побутові прилади та види транспорту, які виготовлені в різних країнах світу; пояснює призначення різних товарів, побутових речей; усвідомлює необхідність ціннісного та бережливого ставлення до свого майна; уміє самостійно користуватися або з допомогою дорослих приладами; доводить важливість взаємозв’язків між культурами різних народів; |
Ч.1 § 102 С.153 |
Тиждень № 35 Мови народів світу |
||||||
103 |
|
Які мови найпоширеніші у світі? |
«Людина і світ» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
має уявлення про державну мову, мови народів світу, міжнародні союзи як Європейський Союз та Організацію Об’єднаних Націй; пояснює причини виникнення міжнародних союзів; усвідомлює необхідність ціннісного ставлення до мов інших народів; виявляє інтерес до інформації про мови народів світу; доводить важливість культурних взаємозв’язків і взаємодії між країнами; усвідомлює важливість збереження мов як культурного надбання народів; |
Ч.1 § 102 С.153 |
104 |
|
Чому треба плекати державну мову?
|
«Людина і світ» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
має уявлення про українську мову як Державний символ України; пояснює цінність української мови для існування та розвитку народу України; добирає інформацію про традиції українського народу, історичні події, що пов’язані з українською мовою; називає імена видатних особистостей, які здійснили вклад у збереження та розвиток української мови; бере активну участь у спільних заходах державного значення, відзначенні Дня української писемності та мови; уміє шанувати державну мову; дотримується встановлених правил поведінки під час державних свят, класних, шкільних і громадських заходів |
Ч.1 § 102 С.153 |
105 |
|
Застосовуємо знання щодня |
«Людина і світ» |
-спілкування державною мовою; -громадська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
оцінює результати своїх освітніх досягнень з розділу «Людина в суспільстві» |
Ч.1 § 102 С.153 |
1