Календарно-тематичне планування Я досліджую світ 3 клас ( з очікуваними результатами), за програмою Савченко О. до підручника Грущинської

Про матеріал
Календарне планування Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ І.Грущинська , З. Хитра, 3 клас ( І семестр ),3 години на тиждень за новою програмою ( очікувані результати , компетентності, змістові лініїЇ)
Перегляд файлу

 Календарно-тематичне планування

«Я досліджую світ. 3 клас» (всього 105 год.)

Підручник: І.В. Грущинська «Я досліджую світ» : підруч. для 3 кл. закладів загальної середньої освіти. Частина 1 / І.В. Грущинська, З.М. Хитра. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2020. — 160 с.: іл.

Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти під керівництвом О. Я. Савченко. 

Освітні галузі: природнича, громадянська та історична, соціальна та здоров’язбережувальна.

І семестр (48 годин)

Дата

Тема уроку

Змістові лінії

Ключові компетентності

Очікувані  результати

Знаннєвий компонент :

Діяльнісний компонент:

Ціннісний компонент :

                                                                                           Наше перше дослідження «Людина»

Тиждень  № 1   Людина – частина природи

1

 

У чому неповторність людини?

 

« Людина»

« Людина серед людей»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-уміння вчитися впродовж життя

має уявлення про унікальність (неповторність) кожної людини;

досліджує зміни, що відбуваються з тілом людини, і своїм тілом;

розрізняє фізичний та розумовий розвиток людини; вимірює з допомогою дорослих свої зріст та масу; порівнює відбитки пальців;

описує свій ріст і розвиток;

формулює висновок, що життя кожної людини становить велику цінність;

2

 

Що об’єднує людей зі світом живої природи?

« Людина»

« Людина серед людей»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-культурна компетентність

має уявлення про людину як частину живої природи; визначає ознаки, що є спільними з іншими живими істотами;

характеризує умови, які необхідні людині для життя; встановлює позитивні й негативні впливи природних чинників на життя людини;

3

 

У чому полягають відмінності між людиною і тваринами?

« Людина»

« Людина серед людей»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-культурна компетентність

має уявлення про властивості, що притаманні лише людині;

розпізнає спільні та відмінні ознаки між людиною та тваринами;

порівнює спільноти тварин та людей;

описує різні способи поведінки живих істот;

характеризує здібності та вміння, що притаманні лише людині;

визначає умови, які необхідні для гармонійного розвитку людини;

формулює висновок  про відмінності між людиною і тваринами;

                                                                                           Тиждень  № 2 Потреби людини

4

 

Від чого залежить твоє здоров’я?

 

« Людина»

« Людина серед людей»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-культурна компетентність

має уявлення про чинники здоров'я, здоровий спосіб життя;

пояснює вплив основних природних та соціальних чинників на здоров’я;

називає правила здорового способу життя;

уміє спостерігати за показниками свого здоров’я та розвитку;

дотримується правил здорового способу життя;

5

 

Що тобі необхідно для життя?

« Людина»

« Людина серед людей»

-культурна компетентність;

-громадські та соціальні компетентності;

-спілкування державною мовою;

 

має уявлення про потреби людини;

називає приклади матеріальних та духовних потреб людини;

пояснює особливості поведінки людини пов’язані з її духовними потребами;

висловлює оцінні судження щодо своїх потреб та потреб інших  людей;

співпрацює в групах для досягнення спільних цілей; дотримується встановлених правил поведінки серед людей;

6

 

Чому людина має працювати?

« Людина»

« Людина серед людей»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

 

має уявлення про різні види діяльності людини, працю та професії людей;

називає приклади різних типів професій «людина-людина», «людина-техніка», «людина-природа», «людина-мистецтво»;

порівнює фізичну та розумову працю людини;

пояснює особливості творчої праці  людини;

висловлює оцінні судження щодо своїх здібностей до певного виду праці;

формулює висновок  про те, що праця є правом і обов’язком кожної людини;

 

 

                                                             Тиждень  № 3       Прагнення людини

7

 

Для чого потрібне вміння вчитися?

« Людина»

« Людина серед людей»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-культурна компетентність

має уявлення про уміння вчитися;

визначає чинники успішності навчання (бажання, організованість, здібності, наполегливість);

встановлює  зв'язок між умінням вчитися та досягненням людиною успіху в житті;

дотримується  порад для успішного навчання;

володіє прийомами планування робочого часу, тренування уваги, зосередженості, пам’яті;

8

 

Які риси характеру допомагають досягати успіху?

« Людина»

« Людина серед людей»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

має уявлення про характер людини;

розпізнає позитивні та негативні риси характеру;

описує риси свого характеру, власні захоплення, те що відрізняє особу від інших;

визначає вплив характеру на поведінку людини;

формулює висновок  про вплив характеру на здоров’я людини;

9

 

Як розвивати свої творчі здібності?

« Людина»

« Людина серед людей»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

має уявлення про творчість, творчі здібності людини; називає приклади різних типів творчих здібностей; визначає чинники розвитку творчої уяви людини; досліджує свої творчі здібності;

дотримується рекомендацій для розвитку своїх творчих здібностей;

                                                                                 Тиждень  № 4       Правила співжиття

10

 

Навіщо потрібно вміти спілкуватися?

« Людина»

« Людина серед людей»

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

має уявлення про вміння спілкуватися, жестову мову, ввічливі слова;

визначає чинники успішності спілкування між людьми;

доречно вживає ввічливі слова у різних ситуаціях;

висловлює оцінні судження щодо різних видів спілкування;

не порушує права інших дітей, виявляє і засуджує вчинки, які ображають або принижують інших;

дотримується правил культурного спілкування;

11

 

Як можна вирішувати конфлікти?

 

-компетентності у галузі природничих наук;

-математична компетентність;

має уявлення про конфлікти та способи їхнього вирішення; 

визначає причини виникнення конфліктів;

називає приклади ввічливих слів;

досліджує свої вміння запобігати конфліктам;

порівнює доброзичливе та агресивне спілкування;

уміє запобігати конфліктам;

дотримується правил культурного спілкування;

 

 

 

12

 

 

Застосовуємо знання щодня

 

 

 

 

-спілкування державною мовою;

 -компетентності у галузі природничих наук-компетентності у галузі природничих наук

-уміння вчитися впродовж життя;

-спілкування державною мовою

 

 

 

діагностує та оцінює  результати  навчальних досягнень свого першого дослідження «Людина»;

                                                                  Наше друге дослідження «Люди і нежива природа»

                                                          Тиждень  № 5     Природа — частина навколишнього світу

13

 

Чому природа — це невіддільна частина навколишнього світу?

« Людина і природа»

 

-компетентності у галузі природничих наук;

-математична компетентність;

-екологічна компетентність;

-спілкування державною мовою;

 

Має уявлення про природу. Як невіддільну частину навколишнього світу;

розрізняє поняття «природа», «навколишній світ» і «довкілля»;

усвідомлює значення природи для життя людини;

встановлює, коли діяльність людей приносить користь людини, а коли – шкоду;

висловлює оціночне судження про незмінність і об’єктивність дії законів природи;

14

 

Що називають тілами (об’єктами), а що — явищами природи?

« Людина і природа»

 

-компетентності у галузі природничих наук;

-екологічна компетентність;

-спілкування державною мовою;

 

називає об’єкти неживої й живої природи;

розрізняє поняття: «об’єкт» і «тіло» неживої й живої природи та предмет, зроблений руками людини;

встановлює належність тіл (об’єктів) до неживої й живої природи;

пояснює належність тіл до  природних й неприродних – штучних, рукотворних предметів;

має уявлення про речовини, природні явища;

визначає належність природних явищ до неживої й живої природи;

наводить власні приклади тіл (об’єктів), предметів і природних явищ;

15

 

Яке обладнання допомагає досліджувати природу?

« Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

 

-компетентності у галузі природничих наук;

-екологічна компетентність

називає методи пізнання природи;

характеризує різноманітність живої і неживої природи;

визначає роль допитливості у процесі дослідження природи і навколишнього світу;

розуміє роль природи в житті людини

усвідомлює необхідність дослідження природи і роль органів чуття в процесі дослідження природи;

уміє спостерігати за об’єктами неживої й живої природи;

пояснює значення дослідів і вимірювань у процесі пізнання природи;

володіє первинними навичками дослідження  природи;

                                              Тиждень  № 6       Сонце — джерело життя на Землі

16

 

Як Сонце здійснює вплив на Землю?

« Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

 

Має уявлення про зорю – Сонце та інші тіла Сонячної системи;

пояснює роль Сонця як джерела життя і енергії на Землі;розпізнає добовий і річних рухи Землі;

розуміє поняття про основні сторони горизонту (світу); уміє визначати сторони горизонту за допомогою Сонця; досліджує значення Сонця в настанні пір року на Землі;

17

 

Які явища в неживій природі залежать від Сонця?

« Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

 

називає Сонце основним природним джерелом світла і тепла на Землі;

має уявлення про вплив Сонця на всі природні явища на Землі; встановлює визначальну роль Сонця у формуванні погоди і природи;

розуміє залежність показників погоди: температури, хмарності, опадів, вітру від розташування Сонця; пояснює, чому природні умови на Землі не скрізь однакові;

18

 

Як Сонце впливає на живу природу?

« Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

-екологічна компетентність

має уявлення про вплив Сонця на живу природу;

розуміє роль Сонця як найважливішої умови, необхідної для нормального росту й розвитку всіх живих істот; уміє досліджувати експериментальним шляхом вплив світла й тепла на розвиток росли;

пояснює вплив сонячних світла й тепла на річну й добову  активність тварин; висловлює оцінні судження щодо сезонних змін в житті природи;

Дізнаємося більше про водну оболонку                  Тиждень  № 7       Планета «Вода»

19

 

Чому вода — найзагадковіша речовина на Землі?

« Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук.

називає, де міститься вода на Землі;

має уявлення про воду як найпоширенішу речовину на нашій планеті й воду – (універсальний) розчинник;

розпізнає три (агрегатні) стани води;

досліджує переходи води із рідкого в твердий і пароподібний стани; встановлює умови, за яких вода переходить з одного стану в інший; досліджує стани води й розчинність речовин у воді експериментальним шляхом;

висловлення критичного судження щодо загадковості властивостей води;

20

 

Де на Землі міститься солона та прісна вода?

« Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

-екологічна компетентність

має уявлення про воду як  газово-сольовий розчин і її   гіркувато-солоний смак;

розрізняє прісну й солону воду;

встановлює, де на Землі міститься прісна вода;

розуміє цінність прісної води; містяться солона й прісні води; називає, які води належать до поверхневих, підземних, льодовикових;

розповідає, як утворюються опади;

21

 

Чому відбувається колообіг води в природі?

« Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

-екологічна компетентність

має уявлення про те, що до складу живих організмів входить вода; пояснює, чому воду вважають найпоширенішою речовиною на Землі; доводить, що вода знаходиться в невпинному русі; описує  колообіг води в природі як  безперервний замкнутий процес переміщення води на земній кулі;

                                                                            Тиждень  № 8       Значення води

22

 

Яке значення має вода для природи?

 

« Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

 

має уявлення про водну оболонку Землі й Світовий океан та його вплив на всі природні процеси на нашій планеті;

називає чотири океани і окремі моря та моря, що омивають береги України;

визнає, що більшість організмів на Землі – водні;

розуміє цінність води для природи;

висловлює оцінне судження про значення води для неживої й живої природи нашої планети.

23

 

Яке значення має вода для   життя людей?

 

« Людина і природа»

-компетентності у галузі природничих наук;

-навчання впродовж життя;

-підприємливість та фінансова грамотність.

має уявлення про використання води людьми в побуті та для виробництва;

встановлює, які водойми є в Україні й у своєму рідному краї; називає шляхи надходження води в оселі людей в місті і селі; показує на карті  моря, річки й інші водойми України; визначає способи економного використання води;

24

 

Як люди використовують енергію води на суходолі та в морі?

« Людина і природа»

-компетентності у галузі природничих наук;

-екологічна компетентність;

-спілкування державною мовою;

 

має поняття  про енергію її використання і значення в житті людей;

розповідає про отримання енергії, завдяки роботі рухомої води в давнину і в наш час,

пояснює, що таке ГЕС,

походження слів «енергія» і «гідроенергія»;

розуміє, що рухома вода Світового океану містить невичерпний запас енергії;

                                                                                 Тиждень  № 9       Охорона води

25

 

Як відбувається забруднення води?

« Людина і природа»

 

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

 

розуміє, що вода – це безцінне природне багатство Землі; встановлює найголовніші джерела забруднення води і водойм на землі;

має уявлення, яку загрозу несе людство забруднення вод, зокрема питної;

описує джерела забруднення води: шкідливі й отруйні речовини, нафта, промислові відходи, стічні води, добрива й інші хімікати, сміття, що потрапляють у водойми і  становлять небезпеку; 

пояснює, яку загрозу для «здоров’я» планети несе подальше забруднення води;

26

 

Як потрібно охороняти воду від забруднення?

« Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

 

розповідає про шкоду, яку завдає забруднення води природі й людям; 

має уявлення про самоочищення –  здатність водойм самостійно відновлювати чистоту води;

аналізує, де відбуваються даремні витрати води в побуті; визначає шляхи припинення даремних витрат води і її забруднення;

27

 

Застосовуємо знання щодня

« Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

-екологічна компетентність

оцінює результати навчальних досягнень про водну оболонку Землі

Дізнаємося більше про «ОДЯГ» ЗЕМЛІ — ПОВІТРЯ             Тиждень 10. Властивості та склад повітря

 

28

 

Які властивості має повітря?

« Людина і природа»

-компетентності у галузі природничих наук;

-екологічна компетентність;

-спілкування державною мовою;

 

має уявлення про повітря і повітряну оболонку Землі; досліджує властивості повітря експериментальним шляхом;

володіє навичками постановки  дослідів;

пояснює результати дослідів;

застосовує знання про властивості повітря в повсякденному житті;

29

 

Як властивості та склад повітря впливають на природу Землі?

« Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

 

продовжує досліджувати властивості повітря експериментальним шляхом;

пояснює, як властивості повітря впливають на природу Землі; описує, як властивість повітря погано проводити тепло допомагає рослинам і тваринам переживати зниження температури;

розуміє, що повітря – це суміш газів;

знає склад повітря, пояснює  значення повітря для процесу; дихання; визначає роль зелених рослин як постачальників кисню в повітря;

30

 

Як вітер впливає на природу Землі?

« Людина і природа»

 

спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

-навчання впродовж життя

 

 

встановлює причину виникнення вітру, його напрямок і силу; пояснює роль вітру в розподілі температури й опадів на Землі;

розповідає про значення вітру в запиленні й поширенні рослин, здатності тварин до польоту;

описує винайдення і різноманітність літальних апаратів; усвідомлює, що завдяки атмосфері Землі, в якій є кисень, існує життя

                                                                    Тиждень  № 11       Вітер і погода

31

 

Які зміни приносить вітер у довкілля?

« Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

 

має уявлення, як від напрямку вітру залежить погода; розповідає, які зміни погоди приносять північний, південний, східний і західний вітри;

досліджує, якими бувають показники сили і швидкості вітру;

32

 

Як люди «товаришують» із вітром?

« Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

-культурна компетентність

 

має уявлення про використання сили вітру в давнину і у наш час; розуміє, що енергія вітру є невичерпною й відновлюваною; пояснює, що таке ВЕС – вітрові електростанції та їхнє застосування; розповідає про види спорту й розваги, пов’язані  з вітром;

33

 

Які прилади допомагають досліджувати погоду?

« Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

- екологічна компетентність

 

пояснює зміст поняття «погода»,

показники погоди; розкриває взаємозв’язок між положенням Сонця і погодою;

уміє користуватися термометром, визначати бали хмарності, характер опадів, встановлювати напрямок вітру, вимірювати глибину снігового покриву;

                                                                       Тиждень  № 12       Охорона повітря

34

 

Як забруднення повітря впливає на здоров’я?

« Людина і природа»

 

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

 

визнає, що повітряну оболонку потрібно оберігати від забруднення;

називає основні джерела забруднення повітря у своєму краї;

досліджує стан забруднення повітря в своєму найближчому довкіллі;

встановлює, що належить до забруднювачів повітря  в своєму місті чи селі;

усвідомлює, що без повітряної оболонки – атмосфери, не можуть існувати живі істоти, їм необхідне чисте повітря;

35

 

Як охороняти повітря від забруднення?

« Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

-навчання впродовж життя

висловлює міркування щодо важливості чистого повітря для збереження здоров’я;

має уявлення про застосування новітніх природозберігальних технологій і фільтрів-уловлювачів для уникнення забруднень повітря;

знає про відповідальність органів державної влади за дотриманням законів охорони природи;

висловлює переконання, що спалювання сміття, трави, листя бур’янів шкодить природі й людям;

усвідомлює, що рослини виділяють і атмосферу кисень, сприяють її очищенню;

36

 

Застосовуємо знання щодня

« Людина і природа»

компетентності у галузі природничих наук;

-громадянська та соціальна компетентність;

-культурна компетентність

оцінює результати навчальних досягнень про повітряну оболонку Землі

Дізнаємося більше про ТВЕРДУ ОБОЛОНКУ ЗЕМЛІ      Тиждень 13. Гірські породи та корисні копалини

37

 

Із чого складається тверда оболонка Землі?

« Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

-навчання впродовж життя

має уявлення про гірські породи як природні тіла, що вкривають поверхню землі й знаходяться у її глибинах; називає приклади гірських порід і мінералів; уміє розрізняти найпоширеніші гірські породи й мінерали; встановлює, що гірська порода граніт складається із трьох мінералів;

розуміє зміст вислову «зовнішня тверда оболонка Землі»;

 

38

 

Що таке корисні копалини і як ти можеш їх досліджувати? (урок 1)

 

« Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

-навчання впродовж життя

має уявлення, що корисні копалини - це гірські породи і мінерали, що їх використовують люди для своїх потреб;

розпізнає найпоширеніші корисні копалини, з якими стикається в щоденному житті;

 

 

 

 

розуміє зміст слів: геолог, геологічна розвідка, родовище, відкритий кар’єр, бурова установка;

пояснює, що спосіб видобування корисних копалин залежить від стану, в якому вони перебувають;

досліджує властивості корисних копалин за такими показниками: стан, колір, блиск, твердість, щільність, сипкість, розчинність у воді тощо; висловлює критичне судження щодо використання корисних копалин у майбутньому;

 

 

 

 

 

 

39

 

 

 

 

 

 

 

Що таке корисні копалини і як ти можеш їх досліджувати?

(урок 2)

 

 

 

 

 

 

 

« Людина і природа»

 

 

 

 

 

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

-навчання впродовж життя

 

 

 

 

 

 

40

 

 

 

 

 

 

Де в побуті застосовують корисні копалини?

 

 

 

 

 

« Людина і природа»

 

 

 

 

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

-навчання впродовж життя

Тиждень 14. Застосування корисних копалин

 

 

має уявлення про поділ корисних копалин на групи в залежності від їхнього застосування;

називає паливні (горючі), рудні (металічні) й нерудні (неметалічні) корисні копалини;  розкриває їхнє значення в житті людини;

досліджує, з яких корисних копалин виготовлені предмети, що використовуються в побуті;

41

 

Чи можуть вичерпатися запаси корисних копалин?

« Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

-навчання впродовж життя

має уявлення про корисні копалини як будівельні матеріали, мінеральну сировину й джерела енергії; розуміє, що для виготовлення цегли, скла, бетону чи посуду, використовують пісок і глину; знає, що метали виплавляють із руд;

встановлює, значення солей як мінералів, необхідних для приготування їжі для людей і мінеральних добрив для рослин;

дотримується думки про вичерпність і не відновлюваність запасів корисних копалин на Землі і в Україні; доводить, що енергія Сонця води й вітру належать до відновлюваних невичерпних природних ресурсів;

висловлює критичне судження щодо можливості відновити або створити нові поклади корисних копалин в наш час;

42

 

Чому корисні копалини потрібно використовувати ощадливо?

« Людина і природа»

 

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

-навчання впродовж життя

розпізнає умовні позначення  корисних копалин на карті України; має уявлення, на які корисні копалини багата Україна; називає великі промислові видобувні і переробні центри нашої країни; пояснює, як впливає на стан природи видобування корисних копалин;

досліджує, які існують способи  ощадливого використання природних  копалин;

Тиждень  № 15       Ґрунт — особлива прикмета планети Земля

43

 

Чим ґрунт відрізняється від гірської породи?

« Людина і природа»

 

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

-навчання впродовж життя

 встановлює відмінність між поняттями: ґрунт, земля і гірська порода;

має уявлення про походження ґрунту із гірських порід; пояснює зміст понять:  «ґрунт», «родючість», «перегній - гумус»;

розуміє, що поживними речовинами в ґрунті називають мінеральні солі, необхідні для живлення рослин; доводить, що ґрунт має ознаки й неживої, й живої природи, адже до його складу входять гірські породи й різноманітні живі організми;  усвідомлює, що чорноземи є природним багатством України;

44

 

Як дослідити склад ґрунту й визначити умови, необхідні для рослин? (урок № 1)

« Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

-навчання впродовж життя

досліджує склад і властивості ґрунту експериментальним шляхом;

доводить, що  в ґрунті містяться повітря, вода, пісок, глина й перегній;

має уявлення про чинники ґрунту, що забезпечують умови, необхідні для росту і розвитку рослин;

45

 

Як дослідити склад ґрунту й визначити умови, необхідні для рослин? (урок № 2)

« Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

-навчання впродовж життя

досліджує склад і властивості ґрунту експериментальним шляхом;

доводить, що  в ґрунті містяться повітря, вода, пісок, глина й перегній;

має уявлення про чинники ґрунту, що забезпечують умови, необхідні для росту і розвитку рослин;

Тиждень  № 16       Родючий ґрунт — запорука врожаю

46

 

Яке значення має ґрунт для природи й життя людей?

« Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

-навчання впродовж життя

усвідомлює значення ґрунту для  отримання врожаїв культурних рослин;

доводить, що ґрунт  — безцінне природне багатство Землі; розкриває думку про  взаємопов’язаність між ґрунтом та іншими чинниками природи:  повітрям, водою,  рослинами, тваринами  й людьми на Землі

47

 

Як підтримувати та поліпшувати родючість ґрунту

« Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

-навчання впродовж життя

описує, яку роль посідає ґрунт в історії людського суспільства;

називає умови, за яких ґрунт може  відновлювати та підвищувати свою родючість;

усвідомлює думку про те, що ґрунт утворюється тисячоліттями, а втрачає родючість за декілька років; розуміє, що люди повинні дбати про охорону ґрунту, виявляючи до нього шанобливе ставлення; уміє пояснити зміст мудрих народних висловлень про родючу землю – ґрунт;

48

 

Застосовуємо знання щодня

« Людина і природа»

-спілкування державною мовою;

-компетентності у галузі природничих наук;

-навчання впродовж життя

оцінює результати навчальних досягнень про тверду оболонку Землі

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 3 клас, Планування
НУШ
Додано
28 вересня 2021
Переглядів
3960
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку