Тема:Інтегрований урок світова літератури та фізична культура у 5 класі
Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом англійського письменника Льюїса Керролла, з його повістю-казкою «Аліса в Країні Див»;
розвивати память учнів, уміння логічно та образно мислити, давати оцінку героям;
Завдання:
1. Закріпити отримані учнями уміння й навички з перекидів уперед злито.
2. Розвивати в учнів загальну витривалість засобами спеціальних бігових вправ.
3. Формувати в учнів навички здорового способу життя.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Дзвоник вже сигнал нам дав:
Працювати час настав.
Тож і ви часу не гайте,
Працювати починайте.
Поділ на команди.
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
III. ОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Інтегрований урок-гра зі світової літератури і фізичної культури у 5 класі. Сьогодні ми ознайомимося з повістю-казкою англійського письменника Льюїса Керролла.
IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Сьогодні урок незвичайний – інтегрований, урок-гра. Основною метою уроку є поєднання знань з світової літератури та фізичної культури.
З літератури ви поповните свій багаж новими знаннями, розвивати память , уміння логічно та образно мислити, давати оцінку героям.
З фізичної культури розвиватимете загальну витривалість засобами спеціальних бігових вправ та формуватимете навички здорового способу життя.
Учитель світової літератури
Англійський письменник Чарлз Латвідж Доджсон (це справжнє ім’я Керролла) народився у невеличкому селі Дарсбері у графстві Чешир. Він був найстаршим сином скромного парафіяльного священика Чарлза Доджсона та Френсіс Джейн Латвідж. При хрещенні, як нерідко траплялося у ті часи, йому дали два імені: перше - на честь батька, друге, Латвідж,- на честь матері. Він виховувався у великій родині: семеро сестер і троє братів. Діти отримали домашнє виховання.
Батько не лише не пригнічував у дітях прагнення до найрізноманітніших ігор і веселих витівок, а й усіляко їм сприяв. Найбільшим вигадником тут незмінно був Чарлз. З допомогою сільського столяра Чарлз змайстрував театр маріонеток; він писав для нього п’єси, які сам і розігрував. Нерідко, перевдягнувшись факіром, він показував схвильованій аудиторії дивовижні фокуси. Для своїх молодших братів і сестер він видавав рукописні журнали.
Він ставав надзвичайно веселим і цікавим співбесідником, варто було йому лише з’явитися в товаристві дітей. «Не розумію, як можна не любити дітей,- писав він в одному зі своїх листів,- вони становлять три чверті мого життя». Він здійснював із ними тривалі прогулянки, водив їх у театр, запрошував у гості, розважав спеціально вигаданими для них оповідками, які супроводжувалися швидкими виразними замальовками за ходом розповіді. Спілкування з дітьми, гра незмінно слугували поштовхом до творчості для Керролла.
Казки «Аліса в Країні Див» та «Аліса в Задзеркаллі» люблять дорослі і діти. За ними створено кінофільми і поставлено п’єси. Ці твори перекладено понад сотнею мов. Українською мовою дилогію про Алісу переклали В. Корнієнко, Н. Демурова.
Вам, діти, адресував повість - казку «Аліса в Країні Див ».
Давайте почнемо читати і виберемо маршрут за яким почнеться наша подорож.
2.Знайомство із картою
3.«Чарівні дрібнички».
Ми подолали ці сходи і опинилися під землею. Щоб продовжити нашу незвичайну подорож, давайте пригадаємо, у якому епізоді з’являються такі дрібнички:
• Кишеньковий годинник;
• Порожня банка з написом «Помаранчеве варення»;
• Золотий ключик;
• Пляшечка з написом «Випий мене»;
• Тістечко з написом «З’їж мене»;
• Білі рукавички.
Пам’ятайте, що під час подорожі ви повинні бути чемними, зібраними, допомагати один одному та вміло продемонструвати свої знання та вміння з фізичної підготовки. Адже із завданням із літератури ви впорались блискуче.
Команда, яка виконала завдання швидше, отримує 2 бали, а інша - 1 бал.
Учитель фізичної культури( кожна команда запрошується на станцію)
1. «Берег річки»
Біг по купинах.
2. «У кролячій норі »
Попади в ціль - «Снайпер».
3.«Море сліз»
Біг на руках
4. «Парад блакитного хробака»
Біг з перешкодами.
5. «Порося та Перець»
Зібрати більшу кількість повітряних кульок.
6. «Божевільне чаювання»
Ритмічний танець.
7. «Королівський крокет»
Перекид уперед злито.
8. «Чудовий сад»
Біг у мішках.
9. «Зал суда»
Човниковий біг
V. Підсумок уроку
Ось ми пройшли стежками наших героїв. Яке випробування виявилось найважчим?
VI.Оцінювання.
Висновок
Отже, повість-казка «Аліса в Країні Див» є класичною педагогічною думкою з історичною спадщиною, в якій присутня манерність вікторіанської доби. А ще наша Аліса - героїня казки, може радо розмовляти з Чеширським Котом, Шаленим Зайцем, Садовим Вовчком та іншими героями.
VII . Домашнє завдання
Написати лист - звернення до Аліси