Т.І. Бесараб, с. Івашків, Кодимський р-н, Одеська обл.
Тотожні перетворення виразів, що містять квадратні корені, і
творчість Лесі Українки. Інтегрований урок з алгебри у 8 класі.
Тема уроку
|
Тотожні перетворення виразів, що містять квадратні корені, і творчість Лесі Українки. |
|
Цілі уроку: формування предметних компетентностей: формувати навички тотожних перетворень виразів, що містять квадратні корені; підсумовувати знання учнів про життєвий і творчий шлях великої української поетеси Л. Українки. формування ключових компетентностей: формувати уміння самостійно застосовувати знання в комплексі, в нових умовах; формувати вміння аналізувати, порівнювати, встановлювати аналогії; формувати компетентності саморозвитку і самоосвіти, продуктивної творчої діяльності, інформаційні, комунікативні, загальнокультурні. |
Тип : |
урок комплексного застосування знань, умінь і навичок. |
|
Обладнання: комп’ютер, проектор, слайди, картки для роботи в групах; таблиця оцінювання; кросворд; тести; таблиці «Логічні вправи»; портрет і виставка художньої літератури Лесі Українки. |
План уроку
І. Актуалізація опорних знань
І знов дзвінок запрошує у клас
У царство логіки, краси і сили
Багато тут цікавого для нас
У зоряні хвилини ми відкрили. Теоретична розминка
Сьогоднішній незвичайний урок розпочнемо з розв’язування кросворду.
д |
о |
б |
у |
т |
о |
к |
|
|
|
|
|
|||||
|
|
р |
а |
д |
и |
к |
а |
л |
|
|||||||
|
|
т |
е |
о |
р |
е |
м |
а |
||||||||
|
п |
а |
р |
а |
б |
о |
л |
а |
||||||||
|
д |
і |
ї |
|
||||||||||||
|
|
|
д |
і |
й |
с |
н |
и |
х |
|
||||||
|
п |
і |
д |
к |
о |
р |
е |
н |
е |
в |
и |
й |
||||
і |
р |
р |
а |
ц |
і |
о |
н |
а |
л |
ь |
н |
о |
с |
т |
і |
|
ІІ. Формулювання теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності. За вікном зима. Ось в таку пору, 25 лютого 1871 року, в місті Новоград-Волинському народилася Лариса Петрівна Косач (Леся Українка) – геніальна українська поетеса. (Слайд № 1; 2 )
Особливість сьогоднішнього уроку полягає в тому, що виконуючи тотожні перетворення виразів, що мітять квадратні корені, та вдосконалюючи ці навички, ми повторимо і закріпимо знання про життєвий і творчий шлях Лесі Українки, з творчістю якої ви вже знайомі.
Деякі епізоди життя поетеси пригадуватимемо за хронологічною таблицею.
В кожного з вас є таблиця оцінювання за якою будемо вести облік роботи на уроці.
«Самій недовго збитися з путі,
Та трудно з неї збитись у гурті».
Тому ми будемо працювати і у групах, і у парах, перевіряючи один одного, щоб не помилитись, «не збитись з путі».
ІІІ. Удосконалення знань, умінь і навичок.
1. Тестування .
(виконуємо в 2-х варіантах, записуючи в стрічку відповіді)
|
1 варіант |
2 варіант |
|
Обчислити: |
|
1. |
|
|
а) 0,4 в) 42 0) 10 с) 2
|
||
2. |
|
|
а) ; в) 8; і) ; и) 7
|
||
3. |
|
|
а) -5; р) 5; о) 2; ф) 1
|
||
4. |
|
|
а) 16; о) 5; п) 3; ш) 4
|
||
5. |
|
|
а) 18; і) 8; к) 12; н) 9
|
||
6. |
|
|
а) 6; з) 8; и) 9; к) 4
|
||
|
Розв’язати рівняння: |
|
7. |
|
|
г) -8 і 8; в) -7 і 7; д) -10 і 10; о) -9 і 9
|
||
8. |
|
|
г) - 5; і) 25; р) 49; я) – 49
|
||
9. |
|
|
а) 4; б) -4; с) 5; я) коренів немає |
Хто виконав швидше тести, розв’язує додаткові завдання «Логічні вправи» (Додаток №3.).
Взаємоперевірка тестів (обмін зошитів).
Тепер в нас буде працювати 4 групи. В кожній з яких є координатор, який слідкуватиме за виставленням балів у таблицю оцінювання знань.(Додаток № 2 ). Кожна група презентуватиме розв’язки із записом на дошці.
Роздача завдань групам.
1 група – «Здібні» - спеціалісти з винесення множника з-під знака кореня та внесення множника під знак кореня.
а) якщо с<0
(2 б.)
б) (3 б.)
якщо а˃2
Виставлення балів
2 група – «Знавці» - спеціалісти з виконання дій з радикалами.
Виконати дії:
Скоротити дроби:
Виставлення оцінок у групі
|
|
13 |
|
|
|
|
л |
м |
д |
е |
і |
о |
Ї
|
Розшифровуючи таблицю за порядком отриманих відповідей, складіть слово.
(Читання уривків)
3 група – «Кмітливі»-спеціалісти зі звільнення від ірраціональності в знаменнику дробу.
1) (2 б.)
2) (3 б.)
(6 б.)
війна життя і смерті. Вона терпіла нелюдські страждання.( Оцінювання)
4 група – «Ерудити» -спеціалісти з обчислення значень виразів.
(6 б.)
ІV. Підсумок уроку. Метод «Мікрофон» На уроці я - дізнався… - зрозумів… - навчився… - Я не вмів, а тепер умію … - Я змінив своє ставлення до… - Чим запам’ятається сьогоднішній урок?
(Слайд № 7)
Великий поет завжди є незвіданим дивом. Кожне наступне покоління відкриває нові глибини творчості. І говорити про Лесю Українку – означає говорити не лише про минуле, а й про сьогодення і про завтра нашої національної самобутності, про високі мистецькі ідеали.
Додатки:
№ 1. Акровірші
Екзаменів, ДПА ми вже не боїмося
Скорочуємо дроби на уроці
Як треба корені знаходить нас навчають. Кілівник В.
А тим більше діти
Вчитель всім нам допоможе,
Думати і вчити.
Алгебра – важка наука,
Нам всім знадобиться,
На майбутнє треба знати,
Як потрібно вчити.
Довести собі самому,
Розв’язок задачі,
І сказати світу всьому,
Буду я найкращий. Каліон В.
Екзамени, ДПА нам зовсім не страшні
Скорочувати дроби з радикалами
Як добре вже навчилися ми. Бесараб Н.
Рівності записуєм в рядок,
А завдання в нас на кожнім кроці,
Навіть, корені ми знаєм назубок
Коли хочеш математиком ти стати,
Ось завдання – вмій Лесю читати. Боцул О.
Лиш краплю поетичний
Гіперболу й параболу ми вже добре знаємо
Елементарно. А зараз ми корені вивчаємо
Бо радикал в нас гість поважний
Розв’язуємо ми приклади відважно
А на додаток – Леся Українка
Ось така в житті сторінка. Кілівник В.
№2 Таблиця оцінювання знань
№ |
Назва завдання |
Кількість балів |
1 |
Розв’язування кросворду |
|
2 |
Тестування |
|
3 |
Логічні вправи |
|
4 |
Відповіді про творчість Л. Українки (по1б) |
|
5 |
Робота в групах |
|
6 |
Акровірші |
|
7 |
Сума |
|
№3 Логічні вправи.
|
Список використаних джерел 1. Істер О.С. Алгебра. Підручник для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Освіта , 2016. 2. Інтернет –ресурси. 3 . Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С. Збірник завдань для ДПА з математики 9 клас. К.: – Центр начально – методичної літер., 2014.
|
|