Інтегрований урок у 1 класі «Навчання грамоти (читання)», «Я досліджую світ» та «Мистецтво» на тему Звук [ж], позначення його буквою «же». Дзвінка вимова звука [ж] у кінці ск

Про матеріал
Інтегрований урок у 1 класі «Навчання грамоти (читання)», «Я досліджую світ» та «Мистецтво» на тему
Перегляд файлу

                                                           Комунальний заклад

«Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №9»

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок у 1-Б класі

 «Навчання грамоти (читання)»,  «Я досліджую світ» та «Мистецтво»

на тему

 

 

Звук [ж], позначення його буквою «же». Дзвінка вимова звука [ж] у кінці складів і слів. Творча робота «Літера «же» перетворюється…»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала і провела вчитель

Коваленко І.С.

 

 

 

2022 рік

Тема. Звук [ж], позначення його буквою «же». Дзвінка вимова звука [ж] у кінці складів і слів. Творча робота «Літера «же» перетворюється…»

 

Мета: ознайомити  учнів з буквою «ж» (же), їх  назвою  та  звуковим звучанням; формувати в учнів літературну  вимову слів із звуком  [ ж ], розвивати навички  правильного  свідомого  читання;

 розвивати увагу, пам`ять, мислення, мовлення, пізнавальні здібності учнів, фантазію;

збагачувати словниковий запас учнів; виховувати бережне ставлення до  природи, прагнення  охороняти  її, бути  її  другом.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Обладнання: малюнки жучка, на лапках якого  а, о, у, е, и, і; таблиця з буквою «же»; предметні малюнки, звукові фішки, магнітна дощечка, роздатковий матеріал.

 

ХІД  УРОКУ

 

І.  Організаційний  момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.  Гра «Назви букву» .

 - Назвіть  букви, які  позначають  голосні  звуки.

- Назвіть  букви, які позначають приголосні звуки.

 - Яка буква завжди позначає м’який приголосний звук.

2.  Гра «Впіймай звук [х]»

-  Зараз перевіримо наскільки ви уважні. Я називатиму слова і коли ви почуєте у слові звук [х], плесніть у долоні.

(хмарка, ведмедик, горіх, дах, веселка, гора, велосипед, хліб, візок, хвиля.)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Перегляд уривку мультфільму «Дюймовочка».

  • А зараз подивіться уривок з мультфільму та спробуйте запам’ятати слова зі звуком, який найчастіше буде вживатися.
  • Уривок якого мультфільму ви переглянули?
  • Між ким відбувалася розмова?
  • Який звук найчастіше вживали Жук та Дюймовочка?
  • Які слова з цим звуком запам’ятали? (джентльмен, житло, вважайте, жити,  не заважатиму, бажання, дружина, побажаєте)
  • Тож,  який звук сьогодні ми будемо досліджувати?

ІІІ.  Повідомлення  теми  і  мети  уроку.

  • На  цьому  уроці ми будемо досліджувати звук(ж),  ви дізнаєтеся якою буквою його позначають, ми будемо розвивати ваші вміння виділяти у словах звук «ж», навчимося читати склади, слова, речення з цією буквою.

 

ІV.  Вивчення  нового  матеріалу.

- Подивіться на літеру «же».

-  Що  вам  нагадує  буква  Ж? (Відповіді  дітей).

Буква «Ж» - неначе жук,
Що потрапив нам до рук.
Хоч листочків «Ж» не їсть,
Та кінцівок має шість.

 

- Давайте вимовимо усі разом звук [ж]. 
- Які перешкоди  виникають при вимові звука [ж]? (Язик і зуби.) 
- Звук утворюється за участю передньої частини спинки язика. Між язичком та зубами утворюється вузька щілина, об краї якої треться видихуване повітря. Це шиплячий твердий звук. Ніколи не буває м’яким, лише перед звуком (і) може пом’якшуватися. 

- Скажіть, яких жучків ви знаєте? Скільки лапок у жука?

- Запам’ятайте, скільки лапок у жука, стільки голосних звуків в українській мові!

  1.  Утворення  та  читання складів  з  буквою «же»

( на  дошці  жучок, на лапках якого написані  букви : а, о, у, и, і, е.)

Хорове читання складів, індивідуальне (2-3 учні)

  1.  Добирання учнями слів зі звуком [ж] в різних позиціях.
  2.  Вивчення  віршика за  допомогою  методики ейдетики.

Жовтий  жук  у  житі жив,

Жук  із  жабкою  дружив,

Жартувати  жук  любив –

Жабу  жук  завжди  дражнив.

-Виділимо голосом слово «жук».

4.  Відео-руханка.

  • А зараз відпочинемо.
  1.  Відгадування  загадок та виконання звукового аналізу до слів-відгадок на     магнітній  дощці.

 1)  Вранці з нього тебе складно підняти,
Тому що дуже на ньому ти любиш поспати.
(Ліжко)          

2)  Біжать по доріжці
Дошки та ніжки.
(Лижі)

3) Він на дубі виростає,
Шапочку гарненьку має.
З дуба в землю упаде
І весною проросте.
(Жолудь)

4) Така велика, довгошия

 і вища за найбільшу шафу.

Така розумна і красива

у зоопарку є ..... (Жирафа)

- Молодці! Ви добре розумієте та виконуєте звуковий аналіз слів, а зараз попрацюємо за Букварем.

 V.Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота  за  Букварем. ( с.20).

Читання слів у стовпчиках..

а) читання вчителем;

б) хорове читання;

в) читання «ланцюжком».

2. Гра «Допоможи бджілці Жужі»

- Нам потрібно допомогти бджілці долетіти до вулика, читаючи склади у кружечках, правильно вимовляючи звук [ж].

3. Продовження роботи з Букварем (с. 21)

- Прочитайте слова. У кожному стовпчику назви зайве слово. Поясніть свій вибір.

- Як ви помітили існує багато рослин, в назві яких є звук [ж].

4. Хвилинка-цікавинка.

- Налічується близько тридцяти видів і близько 15000 сортів жоржин. Багаторічні рослини з м'ясистими, клубневідно-потовщеним корінням. Надземна частина рослин щорічно відмирає до кореневої шийки. Стебла прямі, гіллясті, гладкі або шорсткуваті, порожнисті, до 250 см заввишки.

 - Журавлина має дуже великі круглі плоди діаметром до 2 см., темно-червоні з блакитним восковим нальотом, глянцеві, які можуть залишатися на кущі всю зиму. Ягоди починають дозрівати на 70-90 день після цвітіння.

- Жасмин у народі має численні прізвиська «Король запахів», «Цариця ночі», «Місячне сяйво любові», «Наречена».

В давнину давньокитайські та античні медики за допомогою цього жасмину лікували безсоння, простуду і навіть використовували в ритуалах для залучення добробуту. Натепер ця рослина широко використовується в парфумерній промисловості, застосовується в народній і традиційній медицині.

 

VІ. Творче завдання

  • А зараз я пропоную вам пофантазувати і створити свій малюнок «На що схожа буква же».

(кожен учень отримує ромальовку літери же, де вони домальовують елемнти, щоб отримати малюнок)

(Виставка кращих робіт)

VІІ. Рефлексія.

  • Який звук ми сьогодні досліджували?
  • Якою буквою він  позначається?
  • Що цікавого дізналися?
  • Що найбільше сподобалося на уроці?
  • На цьому наш  урок завершено, дякую за плідну роботу.

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
16 лютого 2023
Переглядів
214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку