Інтегрований урок у 2 класі з літературного читання та трудового навчання за темою: урок По роботі й нагорода Українська народна казка «Пі

Про матеріал
учити глибоко відчувати казку, її добрих героїв, засуджувати хитрість, ледарство, боротися із цими рисами у повсякденному житті; розвивати уміння читати за особами, переказувати; виховувати бажання допомагати іншим, рости працелюбними, удосконалювати вміння працювати з папером, із операціями згинання і складання паперу; навчити послідовності виготовлення виробу; розвивати увагу, дрібні м’язи кистей рук; виховувати культуру праці, охайність, самостійність, творчість.
Перегляд файлу

Відділ освіти

Лиманської міської ради

Тернівський навчально – виховний комплекс

 «загальноосвітня школав І – ІІІ ступенів – дошкільний

 навчальний заклад» 

 

 

 

 

 Інтегрований урок у 2 класі

з літературного читання  та трудового навчання за темою:  

                                           По роботі й нагорода

Українська народна казка «Півник і двоє мишенят».

Робота з папером. Виготовлення орігамі «Українська сорочка»

 

  Похожее изображение                                 

 

 

                                                              Тимофієва Олена Іванівна

                                                         вчитель початкових класів

                                                            «I кваліфікаційна категорія»

 

 

Урок 28.                                        

      Тема :  По роботі й нагорода

  Літературне читання:  Українська народна казка «Півник і двоє мишенят».

Трудове навчання: Робота з папером. Виготовлення орігамі «Українська сорочка»

 

Мета:     учити глибоко відчувати казку, її добрих героїв, засуджувати хитрість, ледарство,  боротися із цими рисами у повсякденному житті; розвивати уміння читати за особами, переказувати; виховувати бажання допомагати іншим, рости працелюбними, удосконалювати вміння працювати з папером, із операціями згинання і складання паперу; навчити послідовності виготовлення виробу; розвивати увагу, дрібні м’язи кистей рук; виховувати культуру праці, охайність, самостійність, творчість.

 

Обладнання: уривок  до казки «Колосок», казкові герої,  маски півника, мишок, папір, клей, ножиці, смужечки з українським  орнаментом.

 

Тип уроку: інтегрований

Хід уроку

 

І. Організація класу та емоційний настрій на урок.

    1. Ранкова зустріч :  

Добрий ранок , сонечко ясне!

Добрий ранок, люди прекрасні!

Добрий ранок, ліс і долини!

Добрий ранок, рідна Вкраїна!

2. Вправа «Мікрофон»

На дошці букви З  П К Ц В П

Продовжити речення « Ми хочемо, щоб наш урок був…»

Загадковий, продуктивний, казковий,  цікавий, веселий, повчальний.

А щоб наш урок був таким, як ви сказали, то і ви повинні бути активними, уважними, розумними.

  2. Завдання до уроку (на дошці):     

Не тільки дивитися, а й бачити.

Не тільки слухати, а й чути.

Не тільки відповідати, а й міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Блок «Чи уважно ти читав?»

  •            Так, ми продовжуємо читати казки. Складіть пазли і ви пригадаєте, яку назву має розділ, що вивчаємо?

(«Казка вчить, як на світі жить»).

- А які саме казки ми читаємо?(Українські народні казки).

- Хто є автором цих казок?

  •            Діти, подивіться, як багато дійових осіб прийшло до нас на урок з цього розділу.

        - Пригадайте, які казки ми прочитали і жителі, яких казок до нас сьогодні завітали

                    Лисичка              Півник                   Їжачок              Мишка                Вовчик              

                Мишка                     Жабка                 Зайчик                 Кабан                   Цап     

                          Ведмідь              Баран               Лисиця               Мишка

 

  •            Давайте пригадаємо жителів казки «Рукавичка»:

(Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан-іклан, ведмідь-набридь;)

  •            Хто головні герої  казки «Лисиця та їжак», казки  «Цап і баран»;

 

Картинки по запросу малюнок долонька Гра з оплесками «З якої це казки?»

- Приготуйте свої долоньки:

плесніть один раз, коли почуєте речення з казки «Рукавичка»;  

Картинки по запросу малюнок долонька                                                                                                                                      

плесніть двічі, коли почуєте речення з казки «Лисиця та їжак»;

 плесніть тричі, коли впізнаєте казку «Цап та баран».                     

Картинки по запросу малюнок долонькаКартинки по запросу малюнок долонька

- Приходять туди, аж то вовки кашу варять. «Цап і баран»;

- Сьогодні цілий ранок із кроликами в капусті паслася. «Лисиця та їжак»;

- Та вже йди, тільки скраєчку! «Рукавичка»;

- Пошили вони собі торбу та й пішли. «Цап і баран»;

- Нас, голубонько, не обдуриш…«Лисиця та їжак»;

- Уже їх шестеро, вже так їм тісно. Що й нікуди. «Рукавичка»;

ІІІ. Мовна розминка

Дихальні вправи

  1. Здуваємо пір’їнку з долоні
  2. Уявіть, що у вас в руці квіточка. Давайте понюхаємо її. Дихаємо носиком.
  3.  Вправа «Щоб ротик був слухняний»                                                                                                                                

 Робота над скоромовкою Слайд №4

           У печі, у печі

           Смачні та гарячі

           Пшеничні калачі.

           Хочеш їсти калачі –

           Не лежи на печі!

- Прочитати тихо і повільно, голосно і швидко.

- Прочитайте весело, сумно

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності .

     Повідомлення теми і мети уроку:

-  Сьогодні ми завершуємо подорож сторінками українських народних казок. Наостанок ознайомимося  з ще однією чудовою казкою. А хто є її головними героями – ви дізнаєтеся , відгадавши загадки, які приготували наші учні.

Хоч годинника не має                                                        

вранці він нас піднімає                                                                    

Кожен прокидається –                                                               

З сонечком вітається. ( Півень)  

 

У норі хатинку має

Хліб , сирочок полюбляє.

По підлозі тишком – нишком

Бігає сіренька …( мишка)

Римований віршик

Знайшов півник  колосок 

Змолов борошна мішок

Спік негайно у печі

Пиріжки та калачі

Мишенят не пригощав

Бо ніхто йому не допомагав.                                  

 ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.

- Ця казка має дві назви «Колосок» та «Півник та двоє мишенят».                                                                                                                                                                      - Добре! Ви гарно працюєте! Слайд №6

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

    Опрацювання казки « Півник і двоє мишенят»

 1.Проблемне питання. Чому казка має таку назву?

- Хто головні герої казки?

- Як звали півника ? мишенят?

- Подумайте чому мишенята мають такі дивні імена?( я вважаю, що)

(Слайд№ 7)

2. Словникова робота(один учень читає, а інші повторюють)

 (Слайд 8)

Вертілися

Ранесенько

Молотитиме

Не нахваляться

Зголоднів

Стривайте

Відповісти

Тихіше

 

3. Фізкультхвилинка «Два півники».

   Пісенька «Два півники»

(Діти стають та імітують рухи.)

Два півники, два півники
Горох молотили,
Дві курочки-чубарочки
До млина носили.
Цап меле, цап меле,
Коза насипає,
А маленьке козенятко
На скрипочку грає.

 4. .Аналіз змісту.

 - Де відбуваються події? В яку пору року? Чому так думаєте?

-         В яку гру любили грати мишки?

-         Чим займався півник?

-         Що вийшло із пшеничного колоска?

-         А що робили весь цей час мишенята.

              -         Як змінювався настрій  у мишенят? Чому?

              -        Яка головна думка казки?

 Слайд №9

  5. Технологія «Займи позицію».

- Чи справедливо вчинив півник, коли не пригостив мишенят пирогами?

6 Хто, яку дію виконував .Діти сигналізують картками (півник, мишка)


Знайшов колосок

Гралися

Обмолотив колосок

Танцювали

відніс до млина

дрова наносив

веселилися

піч топив

тісто замісив

пироги пік


 

Кому  підходять такі слова

Лінивому завжди свято – не хоче     працювати. 

І кіт не валявся – нічого не роблено.

Майстер на всі руки – вміє все робити.

Бити байдики – лінуватися.

Дзиґою крутитися – швидко працювати.

 

7. Де треба було змінити сюжет казки, щоб мишенята змогли їсти пирога? 

Запитання.

- Які поради дали б ви мишенятам?

8.  Присутні актори театру Тернівського НВК продемонструють казку «Колосок»

9.2 Характеристика героїв, складання асоціативного куща.

- Які слова спадають на думку, коли чуєте слова півник  чи мишенята? Знайдіть ті риси характеру, які, на вашу думку, притаманні героям казки.

(І ряд – до слова півник, ІІ ряд – до слова мишенята)

          Півник                                                             Мишенята

 голосистий                                                                смішні

 працелюбний                                                            грайливі

 справедливий                                                            ледачі

 хазяйновитий                                                                  веселі                                                                роботящий                                                                      ліниві

  розумний                                                                   нероби  

працьовитий   

  справедливий                                                                                               

10. Вибіркове читання.( Слайд 10,11,12,13)

- Знайдіть уривок казки до ілюстрації та виразно прочитайте.

- Знайдіть зачин ( Читання вголос, мовчки, голосно, тихо, пошепки);

- Знайдіть кінцівку( Розєднайте слова і прочитайте)

 

 10.  Робота в парах  Гра «Літературні пазли» Відшукайте продовження прислів’я і

скажіть, яке з них виражає головну думку казки.

  Хочеш їсти калачі,                                    не пообідаєш.

  Хто як дбає,                                              не їстимеш пирогів.

  Не побігаєш,                                             й нагорода.

  Без трудів                                                  той так і має.

  По роботі                                                 не сиди на печі.

   11. Сьогодні ми з вами познайомилися з українською народною казкою «Колосок». Давайте уважно подивимося на вбрання наших головних героїв. Реклама одягу.  Зараз і ми з вами спробуємо зробити з паперу орігамі «Українську сорочку». Для цього нам потрібно спочатку пригадати правила роботи з папером.

Знайомство з технікою орігамі. (Слайд 14)

— Сьогодні ми будемо вчитися складати сорочку за технікою орігамі.

Що таке орігамі, ви дізнаєтеся з вірша.

ОРІГАМІ


Дітки, я гадаю, з вас

Дехто в руки вже не раз

Паперовий аркуш брав,

З нього, граючись, складав

Чи то човника, чи пташку,

Чи кишеньку, чи баклажку,

Чи то жабку, чи жучка,

Чи то просто літачка.

То ж, повернемося з вами

До складання знову,

До мистецтва орігамі —

Є такеє слово.

Це японське давнє слово

Необхідно знати:

«Орі» — склад в японській мові,

Значить щось складати.

А папір свій називають

Всі японці «гамі».

Коли з нього щось складають,

Кажуть «орігамі».


1. Правильно і охайно робити згин паперу

2. Економно використовувати матеріал

Візьміть в свої ручки папір. Скажіть яку він має форму? (Прямокутну)

Давайте пригадаємо властивості прямокутника. (має 4 сторони, протилежні сторони рівні)

Інструктаж виконання роботи

 Для виготовлення сорочки ви підготували прямокутник білого  кольору.

Щоб виготовити сорочку, потрібно дотримуватися певної послідовності

1. Візьміть і покладіть перед собою прямокутник вертикально

2. Бокові сторони зведіть в середину і рівненько притисніть.

3. Верхні куточки загорніть назовні.

4.Згорнутою частиною переверніть чотирикутник вниз.

5.Нижню частину чотирикутника загорніть на себе

6. Куточки верхньої частини згорніть до середини.

7.Нижню частину піднімаємо догори і закріплюємо за комір.

А тепер ми оздобимо нашу сорочку. Це буде останній елемент нашої роботи. Приклеїмо смужечку у вигляді українського орнаменту.

Сьогодні ми власними руками зробили українську сорочку.                                                                                                                                                  

VІ. Підсумок уроку.

Перевірка робіт учнів, кращі роботи на виставку «Вмілі ручки».
Інтерактивна гра «Мікрофон»

  -  Як ви вважаєте, чи добре вчинив півник щодо мишенят? Чому?

  -  А ви завжди допомагаєте, коли вас просять?

  -  Для чого людині потрібно працювати?

  - Кому з героїв ви можете дати свої поради? Які саме?

 - Чого вчить ця казка? Які інші назви має казка?

 - Чи не поводитесь ви інколи, як ці мишенята?

VІІІ. Домашнє завдання.

1.    Підготуватися до читання казки «Колосок»  в особах

2.     Принести ілюстрації до казок для створення класного альбому «Сторінками улюблених казок».    

Декламування віршів повчального змісту 

 Як  хочеш завжди у достатку жити,

То поважай роботу, труд люби,

Старайся вчитися усе робити.

І як почав, то не лінуйся, а роби.

 

Щоб у світі жити радісно й щасливо,

Добро твори у світі кожну мить.

Робота, праця – це велике диво,

Вона людину учить в світі жить.

 

Довкола глянь! Он пташечка літає,

До квітів бджоли й оси понеслись.

Поживу кожен на обід шукає,

Бо хто не робить в світі, той не їсть.

 

Так і в людей воно завжди буває –

Хто трудиться, достаток в того є,

Хто байди б’є, нічого не встигає,

Сам у житті своєму все псує.

 

Поглянь довкола – он будинки, школи,

Машини по дорогах їдуть вдаль.

Без праці не було б цього ніколи

Нічого іншого в нас не було б, на жаль.

 

Бо тільки труд людський – всьому основа,

Від нього і добробут, і прогрес,

Достаток в домі, у дітей обнова

І безліч рукотворних див, чудес. 

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 вересня
Переглядів
71
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку