Розробка уроку читання у 2 класі. Казкотерапія

Про матеріал
Поданий план-конспект уроку включає в себе новітні методики і прийоми. Використовується такий метод, як казкотерапія.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Відокремлений підрозділ Луганського Національного університету

ім. Т.Г.Шевченка  «Лисичанський педагогічний коледж ім. Т. Г. Шевченка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Хто не робить, той не їсть» Українська народна казка. «Півник і двоє мишенят».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку

 Літературне читання 2 клас

Студентки  3 курсу

Групи «А»

Спеціальності: «Початкова освіта»

ОКР «Молодший спеціаліст»

Осадчої Аліни

 

 

 

 

 

 

 

 

Лисичанськ-2019

Літературне читання. 2 клас.

Тема.  «Хто не робить, той не їсть» Українська народна казка. «Півник і двоє мишенят».

Мета:

  • Мовна компетентність: удосконалювати мовлення дітей;
  • Розвивати культурну обізнаність та самовираження;
  • Вчити дітей виразно читати в особах, аналізувати вчинки дійових осіб, давати їм характеристики;
  • формувати вміння інсценізувати, передавати  характер і манери дійових осіб, розвивати мовлення та логічне мислення;
  • Вчити узагальнювати та систематизувати почуте, виховувати бажання допомагати один одному, викликати негативне ставлення до ледарів.
  • Освітні:

1.Учити дітей складати розповіді за допомогою ілюстрацій до української народної казки “Колосок”.

2.Учити відповідати на питання повними реченнями.

  • Розвиваючі:

1.Розвивати мову і збагачувати словниковий запас дітей.

2.Розвивати у дітей вміння граматично правильно будувати свій вислів.

  • Виховні:

1.Виховувати бажання говорити правильно.

2.Виховувати активність на заняттях.

3. Виховувати інтерес до відповідей товаришів.

Тип уроку: компетентнісний урок

Обладнання: потяг, картки до гри «Добери для слів суперників», малюнок сови, слова на дошці «ціп», «млин», сигнальні картки із зображенням казкових героїв, сонечко і промінчики, куб Блума, пальчиковий театр, сигнальні картки, індивідуальні картки

Література:  1) https://vseosvita.ua/library/tizden-veselka-cikave-citanna-metod-vedigea-127320.html?rl=lwAR3arpgBHoaecN3w2n2s7-wj2_g7nG6296zmTHwLwyzPZBjpXDuHZKnDt78 (Інтернет ресурс)

2) https://naurok.com.ua/urok-pivnik-i-dvoe-mishenyat-ukra-nska-narodna-kazka-19766.html (Інтернет ресурс)

3) http://ru.osvita.ua/school/lessons_summary/initial/58516/ (Інтернет ресурс)

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

I.Вступна частина.

1. Організація класу

1)Візуальна перевірка готовності класу до уроку.

2)Привітання.

В цьому класі друзі всі (3 рази сплеснути в долоні)

Я і ти, і ми, і ви (3 рази сплеснути в долоні)

Добрий день тому, хто зліва (повернутися наліво)

Добрий день тому, хто справа (повернутися направо)

Ми – одна сім’я.

- Ось і дзвоник продзвенів

Для маленьких школярів.

Він покликав на урок

У чарівний світ казок.

Хай панує в класі

Добро, щирість, ласка!

Вирушаємо ми нині

Потягом до Казкарії!

 

3)Вправа «Сигналізація» /Діти сигналізують картками світлофорами/ ТАК-Зелений / НІ- Червоний

Ви уважні? /ТАК/

Ви активні? /ТАК/

Хочете читати? /ТАК/

Готові відповідати? /ТАК/

 

- Увага! Увага! Відправляється казковий потяг від станції «Словограй» до станції «Творчості». У мандрівці на нас чекають цікаві зустрічі та пригоди. Щоб проїхати усю країну, вам треба пригадати те, що знаєте і вмієте, бути уважними та спостережливими.

 

2.Актуалізація опорних знань, вмінь та навичок.

1)Мовленнєва розминка.

На початку уроку проведемо мовленнєву розминку для подальшого виконання  роботи на уроці.

Гра «Зроби, як...»

— Як плаче дитина?

— Як сміється маля?

— Як мама заколисує дитину?

 

2. Робота над чистомовкою

Шу-шу-шу — чистомовки я пишу.

Ят-ят-ят — їх пишу для всіх малят.

Ки-ки-ки — всі говорять залюбки,

Ло-ло-ло — щоб чисте мовлення було.

Пропоную гру.

3)Гра на розвиток мовлення

Гра «Добери для слів суперників» (антоніми)

1 р.  Ніч               (день)               3 р. знайшов       (загубив)

        Початок      ( кінець)                  веселі            (сумні)

2р. Холод            (тепло)                  Додаткові слова.  наївся            (зголоднів)               дів.

      Голосно         (тихо)                      лінивий         (працьовитий)          хл.

Наступне завдання – подумай!

4) Робота над прислів’ями

Учні читають із дошки прислів’я на одному мовленнєвому видиху.  Після короткого видиху, паузи і вдиху читають прислів’я повністю, повторюючи двічі – тричі.

• Робота спільна – як пісня весела.

• Умілому всяка робота легка.

 

3.Мотивація навчальної діяльності.

  • Сьогоднішній урок буде незвичайним, ми будемо мандрувати по країні Казкарії. Для нашої подорожі нам знадобиться карта, наша уважність та працьовитість.

  - Що ми повинні вміти, опрацьовуючи казки?

На дошці з’являються записи:

 

 

Зупинка «Словограй»

1)Гра «Виправте помилки радіомовлення»

- Щоб нам не було сумно їхати, машиніст увімкнув радіо. Але у ньому щось зіпсувалося. Давайте слухати і виправляти помилки.

 

Дужий, як лисиця.

Вірний, як вовк.

Швидкий, як ведмідь.

Кучерявий, як собака.

Хитрий, як баран.

Голодний, як заєць

 

2)Бесіда. Робота над загадками.

Мудра тітонька Сова завітала до нас на урок і  пропонує нам сьогодні  ознайомитися з чудовою українською народною казкою і пропонує подумати над словами:   Проблема. ?

Казка брехня, та в ній натяк,

добрим молодцям урок.

А хто є її головними героями – ви  дізнаєтеся, відгадавши загадки.

Загадки.

Хоч годинника не має                                                        

вранці він нас піднімає                                                                    

Кожен прокидається –                                                               

З сонечком вітається. ( Півень)                                             

- Які слова допомогли розгадати загадку?

У норі хатинку має                     

Хліб, сирочок полюбляє.

По підлозі тишком – нишком

Бігає сіренька …( мишка)

- Які слова допомогли розгадати загадку?

 

 

 

II.Основна частина

1.Вивчення нового матеріалу.

- На нашій планеті немає такої дитини, яка б не любила казки. Та і дорослі їх теж люблять. Своїм дітям вони читають і про чаклунів, і про тварин, і про чарівників, і про фей.

- Із казкою, над якою ми сьогодні будемо працювати, ви знайомі давно. Ми повинні навчитись виразно читати казку, вміти передавати інтонацію настроїв героїв,  складати характеристику героям, робити висновки і давати оцінку діям персонажів.

- А яку казку ми  сьогодні будемо читати, дізнаємось, коли зазирнемо у підручник і побачимо, що за гості до нас пробралися.

1). Гра «Передбачення»

- Поміркуйте, про що йтиметься у цій казці.

2. Словникова робота

Зупинка «Довідкове бюро»

Ціп – це знаряддя для молотьби зерна, яке складається із двох палок, з’єднаних між собою ременем.

Млин – це споруда для розмелювання зерна на борошно.

Пшениця – злакова рослина, із зерна якої виробляють біле борошно та крупу.

Борошно – розмелене в порошок зерно пшениці, жита тощо, мука.

Тісто – в’язка маса різної густоти з борошна, замішаного на воді, молоці, часто з додаванням дріжджів, цукру, яєць, масла.

- Що ж можна випікати з борошна?

Хліб бублики

книші паляниці

пиріжки калачі

пампушки перепічки

3. Читання казки вчителем  (з супровідом малюнками)

Жили собі двоє мишенят – Круть та Верть і півник Голосисте Горлечко. Мишенята було тільки й знають, що танцюють та співають. А півник удосвіта встане, всіх піснею збудить та й до роботи береться.

Ото якось підмітав у дворі та й знайшов пшеничний колосок.

– Круть, Верть, – став гукати півник, – а гляньте-но, що я знайшов!

Поприбігали мишенята та й кажуть:

– Коли б це його обмолотити...

– А хто молотитиме? – питається півник.

– Не я! – одказує одне мишеня.

– Не я! – каже й друге мишеня.

– Я обмолочу, – каже до них півник. І взявся до роботи.

А мишенята й далі граються. От вже й обмолотив півник колосок та й знов гукає:

– Гей, Круть, гей, Верть, а йдіть гляньте, скільки зерна я намолотив!

Поприбігали мишенята.

– Треба, – кажуть, – зерно до млина однести та борошна намолоти.

– А хто понесе? – питає півник.

– Не я! – гукає Круть.

– Не я! – гукає Верть.

– Ну, то я однесу, – каже півник. Узяв на плечі мішок та й пішов.

А мишенята собі одно скачуть – у довгої лози граються. Прийшов півник додому, знов кличе мишенят:

– Гей, Круть, гей, Верть! Я борошно приніс.

Поприбігали мишенята, пораділи:

– Ой півничку! Вже тепер тісто треба замісити та пиріжечків спекти.

– Хто ж міситиме? – питає півник. А мишенята й знов своє:

– Не я! – пищить Круть.

– Не я! – пищить Верть.

Подумав, подумав півник та й каже:

– Доведеться мені, мабуть.

От замісив півник тісто, приніс дрова та й розпалив у печі. А як у печі нагоріло, посадив пиріжки. Мишенята й собі діло мають: пісень співають, танцюють. Аж ось і спеклися пиріжки, повиймав їх півник, виклав на столі. А мишенята вже й тут. І гукати їх не треба.

– Ох, і голодний я! – каже Круть.

– А я який голодний! – каже Верть. Та й посідали до столу.

А півник і каже:

– Стривайте-но, стривайте! Ви мені перше скажіть, хто знайшов колосок?

– Ти, – кажуть мишенята.

– А хто його обмолотив?

– Ти, – вже тихіше відказують Круть із Вертем.

– А тісто хто місив? Піч витопив? Пиріжків напік?

– Ти, – вже й зовсім нищечком кажуть мишенята.

– А що ж ви робили?

Що мали казати мишенята? Нічого. Стали вони тут вилазити з-за столу, а півник їх і не тримає. Хто ж отаких ледарів пиріжками пригощатиме?

4)Читання «дощиком»

 Мовчазне читання учнями з використанням гри «День і ніч» - до слів «…і кликати їх не довелося».

- В яку гру любили грати мишенята?

- Чому мишенята не допомагали півнику?

- Прочитайте, чим займався Півник, як приніс борошно додому?

5)Робота з казкою

Знайти в казці діалог в якому будуть такі рядки:

1 група  - Знайти  діалог між героями казки, коли Півник каже слова:

- А хто молотитиме?

2 група - Знайти  діалог між героями казки, коли Мишенята кажуть слова:

- Треба зерно до млина віднести.

3 група – Знайти діалог між героями казки, коли Мишенята кажуть, що треба тісто замісити:

- Хто міситиме!

Перевірка.

5.Читання за особами. (з використанням масок)

3.Закріплення нового матеріалу.

1.     Вибіркове читання

2.     Гра «Хто що робив» (сигнальні картки із зображенням казкових героїв)

Взявся до роботи, гралися, підмітав, танцювали, замісив тісто, побачив колос, будив всіх, веселяться, стрибають, спік пиріжки.

Зупинка «Відпочинку»

Я печу, печу, печу

Діткам всім по калачу.

Маком я їх потрушу,

В піч гарячу посаджу.

Випікайтесь, калачі,

У натопленій печі.

Буду діток я скликати,

Калачами частувати.

Зупинка «Театральна»

- Продовжуємо грати, будемо казку інсценувати за допомого пальчикового театру.

Діти інсценізують кінцівку казки.

- Знайдіть слова, з яких можна зробити висновок, що мишенята хочуть їсти пиріжки?

- Хто більше наробився ?

- А хто більше зрадів пирогам ?

- Хто із героїв казки вам сподобався найбільше? Чому?

- Кого можна назвати працьовитим? Чому?

- А як можна охарактеризувати поведінку Мишенят? Поясніть свою думку.

- Як ви розумієте кінцівку казки, чому вона повчає?

Зупинка «Творчості»

- Подумайте , що буде з героями після закінчення твору .

- Де треба було змінити сюжет казки, щоб мишенята змогли їсти пироги?

- Виберіть прислів'я, які виражають головну думку казки.

 

Робота спільна - як пісня весела.

На чужу роботу дивитись - ситому не бути.

Умілому всяка робота легка.

Праця чоловіка годує, а лінь марнує.

Хто нічого не робить, той ніколи не має часу .

4.     Характеристика героїв казки.

Робота за індивідуальними картками.

- Ви повинні вибрати слова(риси характеру) та провести стрілочки до героїв, які,на вашу думку, притаманні їм.

Мишенята Півник

Працелюбний       грайливі        справедлививий    веселі     голосистий     смішні  хазяйновитий   ледачі   нероби  трудолюбивий    розумний

5. «Займи позицію»

- Чи справедливо вчинив півник?

- Кого з героїв казки вам шкода?

6. «Крісло автора»

       Змініть сюжет казки так, щоб мишенята змогли їсти пиріжки.

       Діти, які б поради ви дали своїм друзям, щоб вони не потрапили у такі неприємні ситуації, як  герої казки «Півник і двоє мишенят»?

7. Читання в парах

8.Робота з Кубом Блума.

Назви:

  1. - Хто були Круть і Верть?
  2. - Як звали півника?
  3. - Що знайшов півник ?
  4. - Кого покликав Півник на допомогу?
  5. - Що любили робити мишенята?
  6. - В яку гру любили грати мишенята?
  7. - Чому мишенята не допомагали півнику?
  8. - Прочитайте, чим займався Півник, як приніс борошно додому?

Поділись:

  1. Поділись, як би ти вчинив на місці мишенят?
  2. Поділись, як би ти вчинив на місці півника?
  3. Поділись, щоб ти зробив, коли мишенята прийшли їсти пиріжки але вони не виконали свою роботу?

Поясни:

  1. Чому півник погодився працювати один?
  2. Чому півник не дозволив мишенятям їсти пиріжки?
  3. Чому мишенята не виконували усю роботу з півником?

Придумай:

  1. Придумай, як би завершилася казка, якщо б мишенята виконували б роботу разом з півником?
  2. Придумай, щоб було,  якщо б навпаки півник був ледачім, а мишенята працьовитими?

Чому:

  1. Чому півник не дозволив мишенятам зїсти пиріжки?
  2. Чому півник виконував усю роботу сам?
  3. Чому мишенята не хотіли виконувати роботу?

Запропонуй:

  1. Запропонуй, як би ти продовжив казку.
  2. Запропонуй інший перебіг казки.
  3. Запропонуй свою пораду мишенятам.

 

III.Заключна частина.

1.Рефлексія.

Візьміть промінчики і намалюйте на них личко, яке відповідає вашому настрою і старанню на уроці. Прикріпіть до сонечка, хай воно стане ще теплішим від ваших посмішок.

2.Підбиття підсумків уроку.

       Хто з героїв сподобався? Чому ?

       Як ви вважаєте, чи правильно вчинив півник щодо мишенят?

       А як би вчинили ви на місці півника?

       Чи завжди ви допомагаєте дорослим, коли вони просять?

       Скажіть, що вам найбільше сподобалось робити на уроці?

         Де виникали труднощі?

3.Слово вчителя

- Ну, а тепер повертаємось додому.

Їхав потяг наш невпинно

Із казкової країни.

Там живуть герої чемні,

Добрі, ввічливі! Напевно,

Ви такими будете,

Поради не забудете.

Там троянди на подвір’ї

Й гладіолуси цвітуть,

Там господарі привітні

Вас завжди у гості ждуть.

Вивчайте казки, переказуйте! Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують синів і доньок нашої землі, нашого народу, вчать, як треба по правді жити. Нехай для вас і для всіх дітей так само близьким і рідним з дитинства буде чарівне слово маминої пісні, бабусиної розповіді, і від колиски через усе життя супроводжуватиме вас казка.

4..Домашня робота.

docx
Додав(-ла)
Осадчая Алина
Додано
5 жовтня
Переглядів
104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку