Інтегрований урок у 4 класі НУШ "Сонячна система"

Про матеріал
Цей інтегрований урок створений для більш цікавого та ефективного навчання! Він поєднує не тільки вивчення курсу "Я досліджую світ", а вчитель разом з дітьми ще й вираховують математичні задачі та виготовляють модель Сонячної системи. Це дозволяє робити урок інформативним: діти без втоми та нудьги засвоюють навіть великі обсяги даних завдяки різноплановості завдань.
Перегляд файлу

 


Інтегрований урок з  предметів курсу «Я досліджую світ», математики та курсу «Дизайн та технології» на тему "Всесвіт і сонячна система» у 4 класі НУШ

 

 

Математика. Узагальнення вивченого матеріалу. Розвязування  виразів, задач. Дії з іменнованими числами.

Я досліджую світ. Всесвіт і сонячна система

Дизайн та технології. Виготовлення моделі Сонячної системи.

 

Мета (математика): удосконалювати навички усних обчислень, заміни одних одиниь вимірювання іншими; формувати уміння розв’язувати складені задачі, що містять пропорційне ділення; виховувати інтерес до навчання.

Мета(ЯДС): формувати уявлення учнів про Сонячну систему, про Сонце як її центр і про місце планет у ній, навчити учнів розрізняти планети; розвивати в дітей творчу активність, допитливість, пам'ять, логічне мислення та фантазію, уміння спостерігати, робити висновки; виховувати інтерес до наукових знань, бажання дізнаватися більше, бажання читати додаткову літературу.

Мета курсу(Дизайн та технології): формування ключових та предметної проєктно-технологічної компетентностей, необхідних для розв’язання життєвих проблем у взаємодії з іншими виховуючи любов до навколишнього світу; розвивати творчу уяву, увагу, спостережливість, пам'ять,  дрібну моторику пальців рук, відчуття об'єму і форми, вміння орієнтуватися в просторі, логічне мислення, творчі здібності. ; добір матеріалів за їх властивостями; читання інструкційних карток із зображеннями для поетапного виготовлення виробу.

 

Тип уроку: урок застосування знань на практиці

Вид уроку: інтегрований

Форма: дослідження.

 

                                                 Хід уроку:

 

І. Організаційний момент

         Перевірка присутності учнів.

         Ранкове коло

Вчитель. - Уявімо, що ми маленькі зірочки, що опинилися у зоряному просторі?

 Що почуємо? Що відчуємо? Які барви космосу, як гадаєте? А який колір має планета Земля?(відповіді діток)

 

Вчитель зачитує вірш:

Блакитні простори, зелені ліси —

Ніде не знайдеш ти такої краси.

У космосі є ще багато планет,

Немає лишень життя там прикмет.

Ти наша домівка, планета Земля,

Ти гарна і зблизька, красива здаля.

Дивуються інші планети всі щиро:

“Яка ж ти, сестричко, блакитно-вродлива!”.

                                                Діана Безносенко

    -А тепер давайте утворимо парами  космічні кораблі. Перший -  «корабель», другий – «пілот». Діти витягують руки вперед і плескають в долоні  з іншими «кораблями» та «пілотами» , плавно «приземляючись»  за парти. Добре, бачу, що настрій у всіх гарний. Тож вперед за корисними знаннями, приємними враженнями та веселими пригодами! Нехай ваш день буде вдалим!.

                                

.

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда з учнями про Всесвіт, що таке Всесвіт?

Які об’єкти існують у Всесвіті?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

- Як часто ви дивитесь на небо?(відповіді учнів)

- Які питання у вас виникають, коли ви дивитесь на небо?

- Чи є в неба краї? (Ні, Всесвіт безмежний)

- Чому сонце світить яскравіше за місяць? (Сонце – це зірка)

 (Учитель узагальнює і доповнює відповіді учнів.)

- Люди завжди цікавились небесними світилами, багато чого нового про них відкривали і дізнавалися. Завдяки цьому виникла наука про небесні світила — астрономія (астрон — зоря, номос — закон), цей предмет  ви будете вивчати у 11 класі.

ІV. Оголошення теми і мети уроку

- Сьогодні ми подорожуватимемо Сонячною системою і об’єктами нашої подорожі будуть планети Сонячної системи. Подорожуючи, ми з’ясуємо скільки їх є, їх подібності та відмінності, ще й розкриємо деякі їх таємниці.

- Про щоб цікаве ви хотіли дізнатися? (Відповіді учнів.).

Але крім цього ми ще будемо розв’язувати цікаві задачі, вирази, різні математичні дії про наші небесні тіла та будемо виготовляти модель Сонячної системи.

 

— Діти, як ви думаєте, які уявлення про Землю і Всесвіт панували серед людей у давнину, хто вперше з давніх учених висловив припущення ,що Земля є у вигляді кулі? Вже в 6 класі вам про це на уроках географії розкажуть інші вчителі, але я теж хочу трішки вам розказати :

  

Невеличка розповідь учителя з демонстрацією ілюстрацій.Правильне уявлення про форму Землі склалося в людей не відразу. Давні єгиптяни вважали, що всю небесну сферу підтримує богиня неба, а Сонце мандрує по небозводу на човні.

 

 

Багато тлумачень щодо форми й руху Землі та Сонця зробили багато вчених різних країн.— То хто ж тоді з давніх учених навів докази кулястої форми Землі?

Учений Піфагор, який жив ще у VI столітті до н. е. був проповідником, математиком і філософом і  уявляв Землю кулею, що розміщена в центрі Всесвіту, але науково довів докази давньогрецький учений -Аристотель.

 

- Як називають людей, які літають у космос? Які це люди за характером?

Хто може стати космонавтом? Які особливості одягу космонавта? Кого з космонавтів ви знаєте?Давайте подивимося фрагмент відео.

https://youtu.be/sabI3Dyex7E?si=gNXtVLQokHyKjFBv

V. Вивчення нового матеріалу

1. Психогімнастика

- Діти, а чи боїтесь ви темряви? (Відповіді учнів.)

- Заплющіть очі і уявіть, що  нашу Землю сповиває тиха ніч... На небі спалахують зірочки — більші та менші.

Уявіть себе зірочками. Замерехтіли наші зірочки — покліпайте очима. Зірочки розминають після сну свої промінчики — підніміть руки вгору. Ось так яскраво сяють наші зірочки.

Невдовзі ранок...

- Діти, як наступає ранок? (діти відповідають, що зірочки перестають сяяти і зникають та сходить сонце). Тому опускайте руки.

- Яку зірку можна побачити вдень? (Сонце)

Що ж таке Сонце?

Сонце — зірка яскрава, що всіх зігріває.

Давайте проведемо  Гру-медитацію "Я сонце"

https://youtu.be/gynetqL-oa4?si=TI5Mc_poI5F6H2YS

 

- Чи змогли б ми прожити без Сонця? Спробуйте на мить уявити собі життя без Сонця. Що сталося б? (Зникло б життя без тепла і енергії Сонця)

- Давайте відгада загадку.

Що існує вік на волі

А кружляє вічно в колі? (Планета)

а) Планети земної групи

- Першою зупинкою нашої подорожі є планети земної групи. Щоб дізнатись їх назви, розгадайте ребуси.

Гра «Розгадай ребуси»

Земля

Меркурій

Венера

Марс

- Чому саме ці планети віднесли до однієї групи? (Вони схожі між собою і особливо схожі з Землею наявністю твердої поверхні, близькістю до Сонця).

 Планети-гіганти

- Ми продовжуємо свою подорож. Наступною зупинкою є зупинка під назвою Планети – гіганти. Пограймо в гру, щоб відгадати назви цих планет.

Гра «Граматична арифметика»

Юра - ра + пік - к + тер = Юпітер.

Сак - к + тур + н = Сатурн.

Урал - л+ н = Уран.

Неля - ля + пра - ра + ту + н = Нептун.

- То з чим пов’язана назва групи? (Планети цієї групи мають великі розміри).

Фізкультхвилинка

(Діти виконують рухи, проспівуючи слова пісні.)

Хочеш все про Всесвіт знать,

Треба більш читати,

І тоді в небесний світ

Можеш поринати.

Астрономом станеш ти,

Щоб вивчати космос,

Знати більше про зірки,

Про сузір'я й Сонце.

Нам дощі і вітри, й зорепади не страшні.

Бо маємо знання міцні.

VІ Закріплення вивченого матеріалу

1.Гра «Хто швидше?»

Складання пазлів «Планети Сончної системи»  та закріпимо знання про відстань  знаходження планет від Сонця. Я вам кожному надішлю посилання і ми швиденько складемо його за малюнком.

 

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1dcbdae20cd9

 

   -Діти, а тепер трішки математики нам на урок. Давайте подивимося разом відео про розміри планет Сонячної системи та відстані між ними (в масштабі площі України).

 

https://www.youtube.com/watch?v=lJ2YX8RImkk&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82UA

 

-         А хто з вас бажає мати справжній планетарій вдома? Тож, давайте разом з вами виконаємо колективну роботу «Сонячна система» із пластиліну. Але перед цим повторимо правила користування пластиліном та будемо дотримуватися інструкції виготовлення моделей Сонячної системи( вчитель зачитує поетапно інструкції, а діти ліплять під керівництвом вчителя).

 

-         Використовуючи пластиковий ніж і дошку, відріже пластилін потрібного кольору, розіміть його.

-         Потрібно скачати з оранжевого або жовтого пластиліну найбільшу кульку, яка стане Сонцем.

-         А з коричневого і помаранчевого пластиліну вийде Меркурій. Це планета невелика.

-         Зробіть такий же склад пластиліну з цих кольорів і створіть з них трохи більше коло, щоб отримати Венеру.

-         Тепер  візьміть червоний і чорний пластилін, щоб зробити з нього невеликий Марс.

-         Буде зрозуміло, що це Сатурн, якщо навколо світло-коричневої кульки  зробите кільце з темно-коричневої маси.

-         Щоб вийшла планета Юпітер, потрібно з коричневого пластиліну зробити кулю. Його необхідно обкрутити ковбасками з пластиліну бежевого кольору.

-         Щоб зробити планету Земля, візьміть зелений і блакитний пластилін.

-         Планета Уран вийде з сіро-синього пластиліну.

-         Щоб вийшов  Нептун, потрібно скачати кульку з синього кольору.

-         Тепер помістіть Сонце посередині, зробіть промінчики із зубочисток, на зворотні кінчики яких потрібно прикріпити інші планети. Замість зубочисток можна використовувати сірники.

 

 

 VІІ Підсумок уроку

VІІІ Домашнє завдання

Творче завдання: підготувати розповідь на тему «Я у Всесвіті», використовуючи малюнки, вірші, загадки тощо.

 

 

Використанні матеріали, відео, малюнки взято із джерел Інтернету.

 

 

 

Додатковий матеріал:

Звуки Сонячної системи:

https://www.youtube.com/watch?v=4WpqsZSmGto&ab_channel=DanyWene  

 

Відео майстер-клас «Сонячна система»

https://www.youtube.com/watch?v=ro9dKx6pdyc&t=2s&ab_channel=%D0%92%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE%D0%9D%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B0%D0 %BA%D0%BD%D0%B8%D0%B3%D0%B0%E2%80%94%D0%91%D0%BE%D0%B3%D0%B4%D0%B0%D0%BD

docx
Додано
12 лютого
Переглядів
299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку