Інтегрований урок у 6 класі : українська мова та література Тема :Правопис заперечних займенників . Л .І.Глібов.»Муха і Бджола «. Зневага до надокучливих , ледачих людей, що ж

Про матеріал
: ознайомити учнів із написанням заперечних займенників ,формувати вміння розрізняти їх у тексті ,правильно писати заперечні займенники в різних граматичних формах ,складати речення з ними ,виховувати почуття відповідальності за свої вчинки. Ознайомити учнів з особливостями побудови байки,формувати вміння пояснювати головну думку байки та алегоричні образи; удосконалювати навички виразно і вдумливо читати твори. Створити умови для виховання працьовитості, скромності , усвідомлення ледарства , зухвалості.
Перегляд файлу

Інтегрований  урок у   6 класі :  українська мова та література

Тема :Правопис  заперечних займенників .

Л .І.Глібов.»Муха і Бджола «. Зневага до надокучливих , ледачих людей, що живуть за рахунок інших. Викриття  дурості й пихатості  в байці «Жаба і Віл».

 

Мета:    ознайомити учнів  із написанням заперечних займенників ,формувати вміння  розрізняти їх у тексті ,правильно писати заперечні займенники  в різних граматичних формах ,складати речення з ними ,виховувати почуття відповідальності за свої вчинки.

Ознайомити учнів з особливостями побудови байки,формувати вміння пояснювати головну думку байки та алегоричні образи; удосконалювати навички виразно і вдумливо читати твори.

Створити умови для виховання працьовитості, скромності , усвідомлення ледарства , зухвалості.

Обладнання: портрет Л.І.Глібова , тексти  байок , ілюстрації до творів.

Тип уроку:урок засвоєння нових знань

Хід  уроку

1.Організація учнів до уроку.

Забезпечення емоційного настрою:посміхніться один одному ,вислові ть найкращі побажання.

2.Ознайомлення учнів з темою , метою і завданнями уроку.

3. Мотивація навчальної діяльності.

Поясніть ,як ви зрозуміли зміст прислів `я :

Ніщо не лякає сміливого…

«Мікрофон»-інтерактивна вправа .

4.Опрацювання навчального  матеріалу

4.1.Рольова гра( учень розповідає,інші  пишуть вибірковий диктант:займенники і розряди ).

Мене звати Льоня ,у дитинстві кликали Льолик. Я- веселий і жвавий хлопець,люблю все красиве. Найбільше мені подобається доглядати за  квітами , за те й прозвали «королем квітів».

Коли в дитинстві баба Одарка розказувала мені казки,то мені здавалося ,що тварини справді думають і розмовляють. Свій перший вірш написав  у 13 рокі в.

 На формування літературного смаку вплинув доступ до великої бібліотеки пана Родзянка. Згодом

почав писати байки,здебільше про тварин.

4.2 Проблемне питання:

Чому праця облагороджує людину, а лінь марнує ?

Інтерактивна вправа «Прес».

4.3 Інсценізація байки «Муха і Бджола» .Визначте алегоричні  образи.

4.4 Художній аналіз байки за питаннями підру чника  О.М.Авраменка ,стор.237.

4.5.Інсценізація байки «Жаба і Віл».

(див. запитання у підр. О.Авраменка,стор.240-241).

4.6 Робота в групах:скласти  характеристику образів і визначити мораль байок ,використовуючи займенники:

1-ша група-Муха, 2-га група-Бджола, 3-я група-Жаба, 4-а група-Віл.

-Яке ваше ставлення до цих образів ? Інтерактивна вправа «Займи позицію»

 Запишіть ,використовуючи заперечні займенники.

4.7.Музична пауза. Л.Глібов «Журба».

4.8.Робота з підручником,О.В.Заболотний ,В.В.Заболотний.Українська мова,6 клас,стор. 202.

5.Закріплення вивченого матеріалу.

5.1. Вправа « Я- редактор». Відредагуйте та запишіть правильно речення.

По дорозі до школи я з ніким(ні з ким ) не зустрілася.Хотів багато ,та залишився з нічим (ні з чим ).Вона не шукала нічийої( ні в кого )  підтримки та на нікого (ні на кого) не розраховувала.

5.2.Вибірковий диктант:випишіть заперечні займенники і поясніть правопис.

Власний  вірш

Ніхто на цій Землі не вічний,

Ніщо сподіяне без сліду не мине,

Нічий поганий вчинок не буде не помічений ,

Нікотрий день прожитий не вернеш .

Ніякий гріх без каятт я не зникне,

Ніскільки зла й образ у серці не тримай.

Над чим задумались,прослухавши поезію ?

Висновок:насолоджуйтесь життям ,радійте кожній хвилині,годині, дню,рокам  і дякуйте Богу за все.

5.3.Вправа з української літератури  Lerning aps «Найуважніший ,найкращий читач «

(Дібрати за словами байки відповідну ілюстрацію).

5.4.Інтелектуальна рухлива гра “Чарівний м`яч “.Вчитель кидає м`яч і промовляє :” М`яч лови ,заперечний займенник назви !»

5.5.Творча робота (завдання з мови і літератури ).На основі вивчених байок,заперечних займенників скласти і записати прислів,я.

Наприклад:Нікому зла не бажай . Ніяка сила не зламає сильного.Ні на чий розум не надійся,а лише на свій .

5.6.Інтерактивна вправа» Мікрофон».

Як пишуться заперечні займенники ?

Хто з персонажів вивчених байок сподобався ?

Які хороші манери, риси поведінки гідні наслідування?

Що найбільше сподобалось на уроці ?

6.Підсумок уроку.

Вправи із Lerning aps : знайдіть і з.єднайте  в пари розряди і займенники(укр.мова).

За ілюстраціями до байок «Щука «,Муха і Бджола «, Віл і Жаба «зробіть власні висновки .

7.Рефлексія оцінювання. Однохвилинне есе :що найбільше запам.яталося на уроці ?

8.Домашнє завдання: з української літератури- підготуватися до виразного читання байок у ролях ;

з української   мови –скласти усне висловлювання про заперечні займенники ;  написати міні –твір на тему : «Нікому зла не бажай « ,використовуючи займенники .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку