Інтегрований урок у 6 класі : українська мова та література
Тема :Правопис заперечних займенників .
Л .І.Глібов.»Муха і Бджола «. Зневага до надокучливих , ледачих людей, що живуть за рахунок інших. Викриття дурості й пихатості в байці «Жаба і Віл».
Мета: ознайомити учнів із написанням заперечних займенників ,формувати вміння розрізняти їх у тексті ,правильно писати заперечні займенники в різних граматичних формах ,складати речення з ними ,виховувати почуття відповідальності за свої вчинки.
Ознайомити учнів з особливостями побудови байки,формувати вміння пояснювати головну думку байки та алегоричні образи; удосконалювати навички виразно і вдумливо читати твори.
Створити умови для виховання працьовитості, скромності , усвідомлення ледарства , зухвалості.
Обладнання: портрет Л.І.Глібова , тексти байок , ілюстрації до творів.
Тип уроку:урок засвоєння нових знань
Хід уроку
1.Організація учнів до уроку.
Забезпечення емоційного настрою:посміхніться один одному ,вислові ть найкращі побажання.
2.Ознайомлення учнів з темою , метою і завданнями уроку.
3. Мотивація навчальної діяльності.
Поясніть ,як ви зрозуміли зміст прислів `я :
Ніщо не лякає сміливого…
«Мікрофон»-інтерактивна вправа .
4.Опрацювання навчального матеріалу
4.1.Рольова гра( учень розповідає,інші пишуть вибірковий диктант:займенники і розряди ).
Мене звати Льоня ,у дитинстві кликали Льолик. Я- веселий і жвавий хлопець,люблю все красиве. Найбільше мені подобається доглядати за квітами , за те й прозвали «королем квітів».
Коли в дитинстві баба Одарка розказувала мені казки,то мені здавалося ,що тварини справді думають і розмовляють. Свій перший вірш написав у 13 рокі в.
На формування літературного смаку вплинув доступ до великої бібліотеки пана Родзянка. Згодом
почав писати байки,здебільше про тварин.
4.2 Проблемне питання:
Чому праця облагороджує людину, а лінь марнує ?
Інтерактивна вправа «Прес».
4.3 Інсценізація байки «Муха і Бджола» .Визначте алегоричні образи.
4.4 Художній аналіз байки за питаннями підру чника О.М.Авраменка ,стор.237.
4.5.Інсценізація байки «Жаба і Віл».
(див. запитання у підр. О.Авраменка,стор.240-241).
4.6 Робота в групах:скласти характеристику образів і визначити мораль байок ,використовуючи займенники:
1-ша група-Муха, 2-га група-Бджола, 3-я група-Жаба, 4-а група-Віл.
-Яке ваше ставлення до цих образів ? Інтерактивна вправа «Займи позицію»
Запишіть ,використовуючи заперечні займенники.
4.7.Музична пауза. Л.Глібов «Журба».
4.8.Робота з підручником,О.В.Заболотний ,В.В.Заболотний.Українська мова,6 клас,стор. 202.
5.Закріплення вивченого матеріалу.
5.1. Вправа « Я- редактор». Відредагуйте та запишіть правильно речення.
По дорозі до школи я з ніким(ні з ким ) не зустрілася.Хотів багато ,та залишився з нічим (ні з чим ).Вона не шукала нічийої( ні в кого ) підтримки та на нікого (ні на кого) не розраховувала.
5.2.Вибірковий диктант:випишіть заперечні займенники і поясніть правопис.
Власний вірш
Ніхто на цій Землі не вічний,
Ніщо сподіяне без сліду не мине,
Нічий поганий вчинок не буде не помічений ,
Нікотрий день прожитий не вернеш .
Ніякий гріх без каятт я не зникне,
Ніскільки зла й образ у серці не тримай.
Над чим задумались,прослухавши поезію ?
Висновок:насолоджуйтесь життям ,радійте кожній хвилині,годині, дню,рокам і дякуйте Богу за все.
5.3.Вправа з української літератури Lerning aps «Найуважніший ,найкращий читач «
(Дібрати за словами байки відповідну ілюстрацію).
5.4.Інтелектуальна рухлива гра “Чарівний м`яч “.Вчитель кидає м`яч і промовляє :” М`яч лови ,заперечний займенник назви !»
5.5.Творча робота (завдання з мови і літератури ).На основі вивчених байок,заперечних займенників скласти і записати прислів,я.
Наприклад:Нікому зла не бажай . Ніяка сила не зламає сильного.Ні на чий розум не надійся,а лише на свій .
5.6.Інтерактивна вправа» Мікрофон».
Як пишуться заперечні займенники ?
Хто з персонажів вивчених байок сподобався ?
Які хороші манери, риси поведінки гідні наслідування?
Що найбільше сподобалось на уроці ?
6.Підсумок уроку.
Вправи із Lerning aps : знайдіть і з.єднайте в пари розряди і займенники(укр.мова).
За ілюстраціями до байок «Щука «,Муха і Бджола «, Віл і Жаба «зробіть власні висновки .
7.Рефлексія оцінювання. Однохвилинне есе :що найбільше запам.яталося на уроці ?
8.Домашнє завдання: з української літератури- підготуватися до виразного читання байок у ролях ;
з української мови –скласти усне висловлювання про заперечні займенники ; написати міні –твір на тему : «Нікому зла не бажай « ,використовуючи займенники .