Інтелектуальна гра-конкурс знавців української мови «Як парость виноградної лози…»

Про матеріал
Інтелектуальна гра-конкурс знавців української мови «Як парость виноградної лози…» для учнів 6 класу
Перегляд файлу

Інтелектуальна гра-конкурс знавців української мови «Як парость виноградної лози…»

Мета: формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не можна існувати ні народ, ні Україна як держава; розширювати знання про красу і багатство української мови, спонукати їх до творчої праці; розвивати навички роботи в групах, пам'ять, увагу, швидкість мислення; виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю, глибоку повагу до рідної мови.

Хід заходу

 

Слово вчителя

Найбільше й найдорожче багатство кожного народу – це його мова. Поки існує мова – доти живе народ. Бажання знати мову не залежить ні від віку, ні від статі. Головне, щоб таке бажання було.

 Учасники нашого конкурсу погодилися продемонструвати свої вміння, кмітливість, ерудицію. Тож бажаємо нашим командам завзяття та кмітливості.

І конкурс – «Розминка».

Команди по черзі відгадують загадки. За кожну відгадану загадку – 2б. у разі, якщо команда не має відповіді ,то право відповіді передається іншій команді.

  1. Усі на світі добре знають,

Що  предмет я означаю,-

Хто чи що,- ви запитайте

І про мене все дізнайтесь.

Я істота й неістота:

Парта, зайчик, дошка, котик.

Маю рід, число, відмінок

І чотири аж відміни.

Хто я? Знайте достеменно:

Називаюсь я…     (іменник).

  1. Я веселий і звабливий,

Гарний, милий і красивий,

Несказанний, незрівнянний;

Маю ступінь порівняння.

Я відносний чи присвійний.

А чи якісний незмінно

Відповім я залюбки

На питаннячко –

Який? Маю ознаку предмета.

 Називаюсь я…     (прикметник).

ІІ конкурс – «Мовне асорті».

Учаснику кожної команди будуть запропоновані питання, на які необхідно дати відповідь. Якщо учасник команди не дає відповіді то це питання не зараховується. Вигукувати та підказувати забороняється, навіть у межах однієї команди. Гравець має відповісти самостійно. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Питання для команди «Розумники»

  1. Скільки букв в українському алфавіті?   (33)
  2. Назвіть останній відмінок української мови.   ( клична форма)
  3. Замініть фразеологізм викинути з голови одним словом-синонімом. (забути)
  4. Скільки звуків у слові «кущ»?    (4)
  5. Яка буква в українській мові не має відповідного звуку?  (ь)
  6. Слова з протилежним значенням  (антоніми).
  7. Головні члени речення. (підмет і присудок)
  8. Поставте у кличний відмінок слово «юнак»  (юначе).
  9. Яка частина мови вказує на предмет?  (іменник).
  10.  Наука про звуки мови  (фонетика),

Питання для команди «Мовознавці».

  1. Знак у кінці розповідного речення  (крапка)
  2. Скільки звуків у слові «Ходжу»?  (4)
  3. Частина слова без закінчення  (основа слова).
  4. Державна мова України (українська),
  5. Займенник з однієї літери  (я).
  6. Список літер установленого порядку    (алфавіт).
  7. Частина слова перед коренем      (префікс).
  8. Розмова двох осіб   (діалог).
  9. Слова, що мають спільний корінь     ( спільнокореневі).
  10. Назвіть другорядні члени речення    (додаток, означення,  обставина),

ІІІ конкурс – «Шифрувальники».

Учаснику кожної команди потрібно прочитати слова, що записані на картках (цифра – номер букви в алфавіті)

17,19,21,25,19,16,19,4,12,33    (морфологія)

22,11,18,23,1,15,22,4,22    (синтаксис)

ІV конкурс – «Граматичний турнір».

Кожній команді пропонується по 12 слів з пропущеними буквами. Потрібно поставити потрібну букву.

Слова для команди «Розумники»

Пр..боркувач, пр…черствілий, різдв..на, пів…Європи, жм…нці, хворс..няк, каз..но, Уман..щина, шіс..надцять, пр..хожанин, К(к) онституція України, перел…ю.

Слова для команди «Мовознавці»

Пр..сильний, пр..жовкле, різьб..яр, пів..яхти, мен..ший, чес..ний, пр..оритет, жен..шень, трьох..ярусний, пр..крашений, В(в)ерховна Р(р)ада України, нал..ю.

V конкурс – «Хто більше».

За три хвилини записати якнайбільше слів з префіксами:

С-;

З-;

Зі-;

Пре-;

Прі-;

VІ конкурс – «Конкурс капітанів».

Капітани  повинні за допомогою жестів передати зміст фразеологізмів, а команда – сказати, який це фразеологізм.

Водити за носа.

Гладити по голівці.

Намилити шию.

Зуб на зуб не попадає.

Тримати язик за зубами.

Надути губи.

Пальчики оближеш.

Клювати носом.

Засукати рукава.

Накивати п’ятами.

VІІ конкурс – «Загадки-жарти».

  1. На яке захворювання не можна захворіти на суші?  (морською хворобою).
  2. По чому люди часто ходять, але ніколи не їздять?   (по драбині)
  3. Скільки хвилин потрібно варити круте яйце?    (жодної, бо воно вже зварене)
  4. Назвіть якісний прикметник, що показує ознаку каміння, якого немає в річці.  (сухе каміння)
  5. Гора й долина. Що між ними?   («й»)
  6. Змінивши один голосний звук на інший, перетворіть дику тварину-ссавця у птаха.  (лань – лунь)
  7. З «й» я плаваю у морі,

З «і» - ловлю мишей в коморі.    (кит- кіт)

  1. Як говорять про людину, яка зовсім не має музичного слуху?  (ведмідь на вухо наступив)
  2. Їх кладуть на полицю, коли нічого їсти. (зуби)
  3.  Що буде із червоною хусткою, якщо її на 5 хв. Покласти на морське дно? (стане мокрою)
  4. Назвіть п’ять днів, не називаючи дат та днів тижня. (позавчора, учора, сьогодні, завтра, післязавтра)
  5.  Серед горба стоїть осел; з одного боку горба вогонь горить, з другого – ліс густий, з третього – глибоке озеро. Лісом пройти – осел роги зламає, вогнем – згорить, через озеро – не вміє плавати, утопиться. Куди ослу подітися? ( через ліс іти, бо осел рогів немає)
  6.  Назва якої птиці складається із 40 «а»?   (сорока)
  7. У кого є такі голки, як у їжака?   (у їжачихи)
  8.  Що було завтра і буде вчора?   ( сьогодні)

Оголошення результатів конкурсу

Слово вчителя

Наш конкурс добігає кінця. Наше свято – це поетична передмова до досконалого вивчення рідної мови. Вивчати її, удосконалювати свої знання, збагачувати словниковий запас під час читання і спілкування. Досконало володіти нею – обов’язок кожного справжнього українця.

Вчімося, друзі, слово любити,

Слово до слова – й думка сповита.

Люди без думки – птиці безкрилі,

З думкою люди мудрі й щасливі.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Скурська Галина Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Левіт Алла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
671
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку