Інтегрований урок у 8 класі з алгебри та фізики "Теплові явища"

Математика - мова науки. Вона відкриває людству шлях до пізнання законів природи. Мета уроку – закріпити знання, набуті на уроці алгебри та навчитися застосовувати їх до розв зання фізичних задач з теми «Теплова енергія».

Інтегрований урок алгебри і фізики 8 клас

Тема:  Теплові явища. Розв’язування задач.

Мета:

• навчальна    - формувати в учнів уміння і навички застосовувати набуті знання з теми «Властивості степеня з цілим показником»  до розв язання задач з фізики;
  • розвивальна – розвивати логічне та аналітичне мислення, обчислювальні навички, увагу, пам’ять, творчі здібності та кругозор
  • виховна         - виховувати інтерес до математики, фізики, повагу до товаришів та їхньої думки.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок учнів.

Обладнання: комп’ютерна презентація, проєктор, комп’ютер, індивідуальні таблиці з формулами, картки з завданнями.

Міжпредметні зв´язки: математика, фізика.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Учитель математики: Добрий день! Сьогодні наш урок на перехресті наук математики та фізики.

Учитель фізики: Добрий день, діти! Ми з вами побачимо, як математичні методи розв’язування задач допомагають при  розв’язанні задач з фізики.

Девіз: «Тільки в союзі двох працюючих разом і з допомогою один одному народжуються великі речі»

Антуан де Сент_Екзюпері.

ІI. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель математики: Серед  наук, що відкривають людству шлях до пізнання законів природи, наймогутніша, найвеличніша наука – математика.

Людина, яка знає математику – розумна людина. «Але мало мати  добрий розум, головне, навчитися його застосовувати». Так казав відомий французький вчений Рене Декарт. Саме він першим ввів сучасне позначення степеня.  Сьогодні на уроці ми повторимо та узагальнимо знання з теми «Степінь з цілим показником».

Учитель фізики: Математика -  мова науки. Вона відкриває людству шлях до пізнання законів природи. Мета нашого уроку – закріпити знання, набуті на уроці алгебри та навчитися застосовувати їх до розв зання фізичних задач з теми «Теплова енергія».

В фізиці, хімії, астрономії, біології доводиться мати справу як з з дуже маленькими числами, так і з числами велетнями.

Наприклад, середня відстань від Землі до Сонця становить 150 млн. км,  а існує Земля більше, ніж 4 млрд років.

Учитель математики: Вам відомо, що оперувати дуже великими або дуже малими числами зручно, якщо їх записати у стандартному вигляді.

Взагалі у стандартному вигляді можна представити будь яке додатнє число. Проте на практиці стандартний вигляд числа зазвичай використовують для запису лише великих і малих значень величин.

Для того, щоб успішно розв’язувати задачі з фізикі, треба не тільки вміти представити число у стандартному вигляді, а ще знати властивості степенів.

«Тільки в союзі працюючих разом і за допомогою один одному народжуються великі речі». Ці слова письменника, авіатора та військового кореспондента  Антуан де Сент_Екзюпері є девізом нашого уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Фронтальне опитування. Еврістична бесіда.

Давайте повторимо ті формули та твердження, які нам сьогодні знадобляться для розв’язання задач.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»