Презентація " Стандартний вигляд числа"

Про матеріал
Ознайомити учнів з означенням стандартного вигляду числа; навчити читати і записувати числа в стандартному вигляді, виконувати дії.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТЕМА УРОКУ. СТАНДАРТНИЙ ВИГЛЯД ЧИСЛА

Номер слайду 2

Мета Уроку: ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ- домогтися засвоєння означення стандартного вигляду числа, порядку числа; сформувати вміння читати та записувати числа в стандартному вигляді, виконувати дії з числами, записаними в стандартному вигляді; розвивати культуру математичного мовлення й записів; виховувати інтерес до математики, толерантність.- учні знають означення стандартного вигляду числа; - учні вміють читати та записувати числа в стандартному вигляді; виконувати дії з числами, які записані в стандартному вигляді.

Номер слайду 3

4. Як зміниться число, якщо в ньому переставити кому: 1) На 5 цифр вправо; 2) на 4 цифри вліво?1. Обчисли: 1) 10 3 ; 2) 10 5; 3) 10 -2; 4) 10 -4. 2. Подай у вигляді степеня числа 10 число: 1) 100; 2) 100000; 3) 0,1; 4) 0, 000001. 3. Виконай дії: 1) 2,3 ∙ 1000; 2) 0,03∙100 000; 3) 234 ∙0,0001; 4) 0,7 ∙ 0,000 01 ПРИГАДАЙ!

Номер слайду 4

Найближчою до Землі планетою Сонячної системи є Венера. У Україні можна часто почути іншу її назву – Зоря. Оскільки Венеру можна спостерігати ввечері після заходу сонця або вранці перед світанком, українці її називають «Зоря вечірня» або «ранкова Зоря». Площа поверхні Венери дорівнює 460 000 000 000 000 м², об’єм - 9380 000 000 000 000 000 м³. Маса – 4868 500 000 000 000 000 000 000 кг. Густина атмосфера Венери дорівнює 0,0713г/см³, а атмосферний тиск на висоті 100 000 м над поверхнею планети дорівнює 0, 000 000 000 62 мм ртутного стовпчика. ВЕНЕРАПРОБЛЕМНА СИТУАЦІЯ

Номер слайду 5

Стандартним виглядом числа називають його запис у вигляді добутку а ∙ 10n , де 1≤ а < 10, n – ціле число.- Що таке стандартний вигляд числа? - Що називають порядком числа?Якщо число записане в стандартному вигляді, то показник степеня n називають порядком числа. число а стандартний вигляд числа а порядок числа а Значуща частина числа а

Номер слайду 6

- Як записати число в стандартному вигляді? Приклад 2. Запиши у стандартному вигляді а = 0, 000508. Розв’язання: У числі а поставимо кому так, щоб у цілій частині була одна цифра, відмінна від нуля, тобто відокремимо комою 6 цифр справа. Дістанемо число 4,35. Відокремимо комою 6 цифр справа наліво, при цьому ми зменшили число у 106 разів. Отже, 4 350 000 = 4,35∙ 106. Приклад 1. Запиши у стандартному вигляді а = 4 350 000. Розв’язання: У числі а поставимо кому так, щоб у цілій частині була одна цифра, відмінна від нуля. Дістанемо число 5,08. Переставимо кому на 4 цифри вправо, при цьому ми збільшили число а у 104 разів. Тому число а менше від числа 5,08 в 104 разів. Отже, 0,000508 = 5,08 ∙10-4. а ∙ 10n , де 1≤ а < 1

Номер слайду 7

№ 1. Запиши у стандартному вигляді число: ТРЕНУЙМОСЯ!№ 2. Виконай дії (відповідь запиши у стандартному вигляді):1) 675 000 000;2) 0,002 81;3) 117∙ 106;4) 0,77 ∙ 107;5) 509 ∙ 10-8;6) 0,052∙ 10-3.1) (3,25 ∙ 102)∙ (1,4 ∙ 103) ;2) (4,4 ∙ 10-3)∙ (5,4 ∙ 104);3) 0,2 ∙ 105 +1,4 ∙ 106;4) 6,1 ∙ 10-3 -  9 ∙ 10-4 .

Номер слайду 8

№ 3. Назви порядок числа, записаного в стандартному вигляді: 1) 1,2 ∙ 1011; 3) 1,8 ∙ 10-10; 2) 3,2 ∙ 103; 4) 9,28 ∙ 10. ТРЕНУЙМОСЯ!№ 4. Визнач, чи  в стандартному вигляді записане число : 1) 1,2 ∙ 10-15; 3) 0,2 ∙ 105 ; 2) 12,5  ∙ 105; 4) 9,9 ∙ 911 .

Номер слайду 9

{6 E25 E649-3 F16-4 E02-A733-19 D2 CDBF48 F0}184 000І8,4∙ 106 А- 320,0084ІІ8,4∙ 104 Б - 438 400 000ІІІ8,4∙ 103 В. 440,00084 IV8,4∙ 10-3 Г. 3 V8,4∙ 10-4 Д.6 Установи відповідність між числом (1-4) та його записом у стандартному вигляді (I-V) і порядком (А-Д). {6 E25 E649-3 F16-4 E02-A733-19 D2 CDBF48 F0}17 200І7,2∙ 105 А- 320,072ІІ7,2∙ 10-5 Б 33720 000ІІІ7,2∙ 103 В. 540,000072 IV7,2∙ 104 Г. - 2 V7,2∙ 10-2 Д.- 5 ПРАЦЮЄМО САМОСТІЙНОВаріант 1 Варіант 2

Номер слайду 10

{69 C7853 C-536 D-4 A76-A0 AE-DD22124 D55 A5}І варіантІІ варіант1 – ІІ – В2 – ІV – А 3 – І – Д4 – V – Б 1 – ІІІ – Б 2 – V – Г3 – І – В4 – ІІ – Д ПЕРЕВІРЬ СЕБЕ

Номер слайду 11

Порівняй числа:1) 1,78 ∙ 106 2,1 ∙1063) 3,8 ∙ 10-8 6,5 ∙10-84) 8,3 ∙104 1,4 ∙1052) 4,7 ∙ 10-6 5,8 ∙ 10-7 ТРЕНУЙМОСЯ!

Номер слайду 12

- обговоріть умови задач, складіть план розв’язання кожної з них; - розподіліть, хто розв’язуватиме задачу 1), а хто – задачу 2), розв’яжіть їх; - перевірте один в одного, чи правильно виконано завдання, виправіть помилки, якщо такі є, розташуйте зазначені планети в порядку зростання їхніх мас; - здайте роботи вчителю на перевірку. ЗАДАЧА 1. МАРС І ЗЕМЛЯ Маса Землі дорівнює 6,0∙1024 кг, а маса Марса – 6,4 ∙1023 кг. Що більше: маса Землі чи маса Марса - і  у скільки разів? Результат округли до десятих. Задача 2   ЮПІТЕР І МЕРКУРІЙ  Маса  Юпітера дорівнює 1,9  ∙1027 кг, а маса Меркурія  – 3,3 ∙1023 кг. Що більше: маса Юпітера  чи маса Меркурія - і  у скільки разів? Результат округли до десятих. ЗАДАЧА 2   ЮПІТЕР І МЕРКУРІЙПРАЦЮЄМО В ПАРАХ

Номер слайду 13

Запиши числа, які наведені в повідомленні «Венера» у стандартному вигляді. ПІДВЕДЕМО ПІДСУМКИ

Номер слайду 14

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мирошниченко Зоя Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Алгебра, 8 клас, Презентації
До підручника
Алгебра 8 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
§ 1. Раціональні вирази
Додано
21 січня 2023
Переглядів
12701
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку