Інтегрований урок Українська мова і Я у світі " До іменника на гостини. Правила гостинності"

Про матеріал
Інтерактивний урок Українська мова і Я у світі з використанням інтерактивних технологій "Карусель", "Броунівський рух", "Інтелектуальн7а карта", робота в групах тощо
Перегляд файлу

                      НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС

«РОЗДОЛЬНЕНСЬКИЙ ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД I-III СТУПЕНІВ – ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД  КАЛАНЧАЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

 

 

 

 

 

 

 

 

                       ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК

 УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І Я У СВІТІ

               В 4 КЛАСІ

 

 

 

 

      Вчитель: Зінченко Олена Володимирівна.

  

 

 

 

                                                                                                          2020 рік

ТЕМА : «До іменника на гостини» . Закріплення знань про іменник та частини мови : дієслово, прикметник, числівник, займенник.

Правила гостинності.

МЕТА: Закріплювати знання про іменник ,його граматичні категорії ,

Вміння розпізнавати в тексті .Засвоювати зв'язок іменника з іншими частинами мови. Повторити правила поведінки в гостях, поняття гостинності. Розвивати мовлення , вміння працювати в групах.

Виховувати культуру поведінки , гостинність , уміння співпрацювати

Взаємодопомогу.

ОБЛАДНАННЯ : телевізор,комп'ютер,перфокартки, предметні малюнки, уривки мультфільму, картки з прислів'ями,картки з відмінками,тлумачні словники, підручник «Я у світі», презентація до уроку.

ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ : «Карусель» , «Броунівський рух» ,

«Інтелектуальна карта» , «Робота в групах».

ТИП УРОКУ : узагальнення знань.

ФОРМА УРОКУ: інтерактивний мультимедійний урок- гра.

                                      ХІД    УРОКУ

  1. Організаційний момент.

Фрагменти з мультфільму «Вінні Пух іде у гості»

  • Куди поспішали ведмедик і поросятко?

2.Оголошення теми уроку.

-Сьогодні ми теж підемо в гості.

Тема нашого уроку «До іменника на гостини».

3.Словникова робота.

Тлумачні словники –с.277.Гостина.Гостинність.-запис слів.

4.Оголошення мети уроку.

--Ми пригадаємо првила поведінки в гостях , закріпимо знання про іменник та вивчені частини мови.

5. Перевірка домашнього завдання.

Діти читають прислів'я про гостинність, і розбір іменників як частини мови.

6.Об'єднання в групи.

- Господарем нашого уроку є іменник ,а я – господиня. І я як гостинна господиня , хочу пригостити вас.

(яблука 3-х кольрів) Скільки яблук? Число ? Початкова форма? Рід?

-За кольорами цих яблук об'єднайтеся у групи.

7. «Інтелектуальна карта».

-- А що ж ви знаєте про нашого господаря іменника? Складіть його інтелектуальну карту. Якщо група закінчить роботу ,беретесь за руки і піднімаєте їх.

       ПРЕЗЕНТАЦІЯ  ПОРТРЕТА

КАРТКИ – ПЕРФОКАРТКИ.

8. Правила поведінки в гостях.

--Скажіть реченням ,які правила порушили ВінніПух і П'ятачок?

Прийшли без запрошення . Не постукали. Довго сиділи в гостях.

-А яким був кролик ? Запишіть речення: Кролик – гостинний господар, він пригостив двох друзів пиріжками.

Розберіть речення за частинами мови. Ось ці частини мови прийдуть до іменника на гостини.

ПРОБЛЕМНЕ ЗАПИТАННЯ: що пов'язує ці частини мови?

Підручник «Я у світі».с.48. 1гр.—над   малюнком , 2 і 3 гр. –під малюнком . Прочитати і виписати словосполучення іменника з дієсловом. 1гр.- з 2р. над малюнком. : господар має прибрати, одягнутися,пригостити друзів.організувати дозвілля. Це чиї дії ви виписали?( господаря).

2гр. – з 1р. під малюнком. : не накидайся на їжу, не привертай увагу сміхом, криком, пустощами,не розмовляй за столом. Це чиї дії? (гостя)

3гр. – З тексту випишіть які повинні бути господар і гості. Це яка частина мови? (прикметники) :доброзичливим, привітним.

РОБОТА ЗА МАЛЮНКАМИ.

-Назвіть числівники з іменниками.Технологія «Колективний лист».

Кожна група записує на аркуші.За сигналом передає написане іншій групі по колу.,читаєте ,якщо чогось не вистачає, дописуєте ,передаєте далі .Остання група презентує.

6 дівчаток, 3 букети, 2 пташки, 1лялька, 1 хлопчик,1ваза,2квітки.

-Замініть іменники займенниками.

9.Привітання.

--Коли вітаємось , який відмінок використовуємо?

--Давайте привітаємось.(в колі один до одного).

10.Ігри.

-Гостинні господарі ,щоб гостям було цікаво організовують ігри.

Іменник пропонує вам погратись.

«Карусель» --назвати рід.

11.Руханка.

--А що ще роблять в гостях? ( співають і танцюють) Пісня «Усмішка».

-Яка головна думка цієї пісні? (посміхатися частіше, особливо в гостях.)

12.Фразеологізми.

Іменник хоче застерегти вас від поганої поведінки в гостях. Давайте пояснимо ці словосполучення .

          Надути губи -  ,  дерти носа -  , перемивати кісточки - , ходити ходором - .

13.Поставити іменники у орудному відмінку.

  - Що повинно панувати у гостинах?

Сміх , радість , веселощі , побажання, друзі , ігри. ( число )

14.Правила гостинності.

Ми зараз прочитаємо правила гостинності для гостей і господарів і запишемо їх у вигляді плану іменниками.

                   Г О С Т І :

1.Приходити в гості вчасно.

2.Без запрошення можна приходити тільки до друзів.

3.Перед тим як увійти – витерти взуття.

4.Привітатися

5.Хлопці спочатку скидають шапку ,а потім пальто , а дівчатка – навпаки.

6..Не галасувати.

7.Не бути в гостях довго.

                        Г О С П О Д А Р І

  1. Все слід робити так ,щоб гостеві було не гірше ніж удома.
  2. Запропонувати роздягнутися.
  3. 3апросити в кімнату.
  4. Розважити : показати книжки, іграшки, послухати музику , пограти в спокійні ігри.
  5. Пригостити.

Запізнення .Запрошення .Взуття . Вітання .Роздягання .Поведінка. Час.

Зручність.Роздягання. Запрошення.  Розважання.Пригощання. (визначення роду)

-КОГО  ХОЧЕТЕ ЗАПРОСИТИ ВГОСТІ?- запишіть прізвище та ім'я, який відмінок?

14.РЕФЛЕКСІЯ

-Але ж у нас в класі теж гості. Давайте подякуємо їм , що завітали до нас на гостину і подаруємо подарунки з сюрпризом , зроблені своїми руками.

-Наша гостина закінчилась. Покажіть за допомогою міміки і жестів своє враження про неї. 

 

-

doc
Додав(-ла)
Зінченко Олена
Додано
2 березня 2020
Переглядів
492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку