НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС
«РОЗДОЛЬНЕНСЬКИЙ ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД I-III СТУПЕНІВ – ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД КАЛАНЧАЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ»
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК
УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І Я У СВІТІ
В 4 КЛАСІ
Вчитель: Зінченко Олена Володимирівна.
2020 рік
ТЕМА : «До іменника на гостини» . Закріплення знань про іменник та частини мови : дієслово, прикметник, числівник, займенник.
Правила гостинності.
МЕТА: Закріплювати знання про іменник ,його граматичні категорії ,
Вміння розпізнавати в тексті .Засвоювати зв'язок іменника з іншими частинами мови. Повторити правила поведінки в гостях, поняття гостинності. Розвивати мовлення , вміння працювати в групах.
Виховувати культуру поведінки , гостинність , уміння співпрацювати
Взаємодопомогу.
ОБЛАДНАННЯ : телевізор,комп'ютер,перфокартки, предметні малюнки, уривки мультфільму, картки з прислів'ями,картки з відмінками,тлумачні словники, підручник «Я у світі», презентація до уроку.
ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ : «Карусель» , «Броунівський рух» ,
«Інтелектуальна карта» , «Робота в групах».
ТИП УРОКУ : узагальнення знань.
ФОРМА УРОКУ: інтерактивний мультимедійний урок- гра.
ХІД УРОКУ
Фрагменти з мультфільму «Вінні Пух іде у гості»
2.Оголошення теми уроку.
-Сьогодні ми теж підемо в гості.
Тема нашого уроку «До іменника на гостини».
3.Словникова робота.
Тлумачні словники –с.277.Гостина.Гостинність.-запис слів.
4.Оголошення мети уроку.
--Ми пригадаємо првила поведінки в гостях , закріпимо знання про іменник та вивчені частини мови.
5. Перевірка домашнього завдання.
Діти читають прислів'я про гостинність, і розбір іменників як частини мови.
6.Об'єднання в групи.
- Господарем нашого уроку є іменник ,а я – господиня. І я як гостинна господиня , хочу пригостити вас.
(яблука 3-х кольрів) Скільки яблук? Число ? Початкова форма? Рід?
-За кольорами цих яблук об'єднайтеся у групи.
7. «Інтелектуальна карта».
-- А що ж ви знаєте про нашого господаря іменника? Складіть його інтелектуальну карту. Якщо група закінчить роботу ,беретесь за руки і піднімаєте їх.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПОРТРЕТА
КАРТКИ – ПЕРФОКАРТКИ.
8. Правила поведінки в гостях.
--Скажіть реченням ,які правила порушили ВінніПух і П'ятачок?
Прийшли без запрошення . Не постукали. Довго сиділи в гостях.
-А яким був кролик ? Запишіть речення: Кролик – гостинний господар, він пригостив двох друзів пиріжками.
Розберіть речення за частинами мови. Ось ці частини мови прийдуть до іменника на гостини.
ПРОБЛЕМНЕ ЗАПИТАННЯ: що пов'язує ці частини мови?
Підручник «Я у світі».с.48. 1гр.—над малюнком , 2 і 3 гр. –під малюнком . Прочитати і виписати словосполучення іменника з дієсловом. 1гр.- з 2р. над малюнком. : господар має прибрати, одягнутися,пригостити друзів.організувати дозвілля. Це чиї дії ви виписали?( господаря).
2гр. – з 1р. під малюнком. : не накидайся на їжу, не привертай увагу сміхом, криком, пустощами,не розмовляй за столом. Це чиї дії? (гостя)
3гр. – З тексту випишіть які повинні бути господар і гості. Це яка частина мови? (прикметники) :доброзичливим, привітним.
РОБОТА ЗА МАЛЮНКАМИ.
-Назвіть числівники з іменниками.Технологія «Колективний лист».
Кожна група записує на аркуші.За сигналом передає написане іншій групі по колу.,читаєте ,якщо чогось не вистачає, дописуєте ,передаєте далі .Остання група презентує.
6 дівчаток, 3 букети, 2 пташки, 1лялька, 1 хлопчик,1ваза,2квітки.
-Замініть іменники займенниками.
9.Привітання.
--Коли вітаємось , який відмінок використовуємо?
--Давайте привітаємось.(в колі один до одного).
10.Ігри.
-Гостинні господарі ,щоб гостям було цікаво організовують ігри.
Іменник пропонує вам погратись.
«Карусель» --назвати рід.
11.Руханка.
--А що ще роблять в гостях? ( співають і танцюють) Пісня «Усмішка».
-Яка головна думка цієї пісні? (посміхатися частіше, особливо в гостях.)
12.Фразеологізми.
Іменник хоче застерегти вас від поганої поведінки в гостях. Давайте пояснимо ці словосполучення .
Надути губи - , дерти носа - , перемивати кісточки - , ходити ходором - .
13.Поставити іменники у орудному відмінку.
- Що повинно панувати у гостинах?
Сміх , радість , веселощі , побажання, друзі , ігри. ( число )
14.Правила гостинності.
Ми зараз прочитаємо правила гостинності для гостей і господарів і запишемо їх у вигляді плану іменниками.
Г О С Т І :
1.Приходити в гості вчасно.
2.Без запрошення можна приходити тільки до друзів.
3.Перед тим як увійти – витерти взуття.
4.Привітатися
5.Хлопці спочатку скидають шапку ,а потім пальто , а дівчатка – навпаки.
6..Не галасувати.
7.Не бути в гостях довго.
Г О С П О Д А Р І
Запізнення .Запрошення .Взуття . Вітання .Роздягання .Поведінка. Час.
Зручність.Роздягання. Запрошення. Розважання.Пригощання. (визначення роду)
-КОГО ХОЧЕТЕ ЗАПРОСИТИ ВГОСТІ?- запишіть прізвище та ім'я, який відмінок?
14.РЕФЛЕКСІЯ
-Але ж у нас в класі теж гості. Давайте подякуємо їм , що завітали до нас на гостину і подаруємо подарунки з сюрпризом , зроблені своїми руками.
-Наша гостина закінчилась. Покажіть за допомогою міміки і жестів своє враження про неї.
-