Урок спрямований на розвиток критичного мислення
Предмет: українська мова
Тема: Спостереження за закінченнями іменників у множині. Вправи на вживання правильних відмінкових закінчень іменників у множині
Мета:
Формування предметних компетентностей:
Продовжити спостереження учнів з відмінковими закінченнями, зокрема множини, вчити вживати правильно їх, писати правильні закінчення, знати і застосовувати певні орфограми, знання; змінювати числа
Формування ключових компетентностей:
Уміння вчитися: розвивати вміння самостійно працювати з новим, доступним за складністю завданням, свідомо прагнути самоконтролю, критично мислити
Комунікативної: формувати здатність опановувати мову та способи взаємодії з людьми; навички роботи у парі, у групі; розширювати словниковий запас
Соціальної: сприяти підвищенню ефективності та актуалізації навчальної діяльності школярів; розвивати у них навички зіставлення та синтезу, аналізу й відстоювання своєї думки
Тип уроку: комбінований
І Вступ. Актуалізація(ревокація)-10 хв
І знову дзвоник кличе в клас,
Знання нові чекають нас.
Ми дуже любим рідну мову,
Її мелодію чудову.
Тож починаємо урок,
За парти кличе нас дзвінок.
Вправа «Долоня друга»
-Прикладіть долоню до долоні, подивіться в очі одне одному і побажайте успіхів у роботі на уроці.
Дерево передбачень
Робота зі словами стіни
До якої теми вони відносяться?
Що їх об’єднує? (число однина, тема, іменники)
Робота з тлумачними словниками ст.46
Небіж- син брата, сестри племінник
Метод «Кубування»
-Давайте пригадаємо, що ми знаємо про іменники.
1)Назви Дайте визначення що таке іменник?
2)Поясни Що таке початкова форма іменника? Для чого треба це знати?
3)Чому Іменник так назвали? На які групи поділяються усі іменники?
4)Придумай Речення зі словом «діти».
5)Поділись Які труднощі у тебе викликає тема іменник?
6)Запропонуй Назву нового шкільного предмета, гри?
Хвилинка каліграфії
ЯЯЯЯЯЯЯ сім’я
Нащо й ліпший клад, коли в сім’ї лад.
З чим асоціюється слово сім’я?
Складання «Асоціативного куща»
Поясніть значення слова ліпший (кращий)
До слова лад доберіть синонімічний ряд. ( Лад-мир, злагода, взаєморозуміння, спокій)
Індивідуальна робота в зошитах.
Запис слів у множині.
Взаємоперевірка.
Повідомлення теми та завдань уроку. Мотивація.
-Як ви гадаєте що ми будемо досліджувати на сьогоднішньому уроці?( Закінчення)
Якого числа? (множини)
Де знадобиться цей досвід? (У житті при спілкуванні, написанні творів, на інших уроках, під час перевірки наших знань з мовної теми)
ІІ Основна частина. Усвідомлення.-20хв
Робота в парах
Метод. «Правильні, неправильні твердження»
Звернення до таблиць відмінкових закінчень впр 162 ст 73
Розподіл іменників у таблиці здійснений за родами.
У іменниках множини не зустрічається однакових закінчень.
Обговорення в парах потім в групах. Потім разом
Висновок: У яких відмінках у множині мають однакове закінчення?
Неістоти- Н.З.
Істоти –Р.З.
Робота в групах
Повторення правил роботи в групі.
Відмінювання іменників множини. Назвіть відмінкові закінчення. Порівняйте їх.
Батьки, турботи
дідусі, подарунки
онуки, знання
дядьки, ворота
Метод «Діаграма Венна»
Відмічаємо спільне і відмінне в колах
Робота в малих групах з дидактичним матеріалом
Робота з текстом Замінити іменники вжиті в однині на множину.
Робота з фразеологізмами ст.76, 77,73
1)На роду написано. Те, що в житті наперед визначено, призначено.
2)Сьома вода на киселі. Про дуже далеких родичів.
3)Пуд солі з’їсти. Прожити довго разом, багато пережити.
4)Жити на широку ногу. Жити у великому достатку, багато.
Творча робота. Зачитування робіт про свої родини з записничків учнів .
ІІІ Підсумкова частина. Рефлексія.-5 хв
Тестування
Позначте рядок у якому всі слова множини записано правильно?
А) на хатах, у родинах, на дітях
Б)по полям, на штанах, у печах
В)по кишеням, по світам, по шафам
Самооцінка роботи на уроці (палець- добре, посередньо, може бути краще)
Перевірка очікуваних результатів
Якщо ваші очікування справдилися, то повісьте на дерево свої стікери.
Висновок: Так, для чого ми досліджували відмінкові закінчення множини? Щоб не допускати далі помилок. Бути грамотними людьми.
Оголошення домашнього завдання
Скласти речення з записаними в зошиті словами.
І група – 3
ІІ група-5
ІІІ група-7
Технологія «Акваріум»
Дідусь читає ….
Бабуся пече….
Батько ремонтує ….
Син робить ….
Тітка співає …
Сестра вивчає ….
Дерево міцне коріння, а людина – родом. Тож прославляйте його.
Подяка
Запишіть словосполучення, поставивши іменники в
Багато(родич)
Побачили(онук)
Немає(сестра)
Не чув(дитя)
сім’я
родина
родовід
батько
мати
син
донька
брат
сестра
онук
онучка
тітка
дядько
бабуся
дідусь
прабабуся
прадідусь
небіж
…
1)На роду написано.
2)Сьома вода на киселі.
3)Пуд солі з’їсти.
4)Жити на широку ногу
1)На роду написано.
2)Сьома вода на киселі.
3)Пуд солі з’їсти.
4)Жити на широку ногуДідусь читає ….
Бабуся пече….
Батько ремонтує ….
Син робить ….
Тітка співає …
Сестра вивчає ….
1)Назви Дайте визначення, що таке іменник?
2)Поясни Що таке початкова форма іменника? Для чого треба це знати?
3)Чому Від якого слова утворилась назва іменник?
4)Придумай Склади речення зі словом «діти».
5)Поділись Які труднощі у тебе викликає тема іменник?
6)Запропонуй Як можна цікаво вивчати іменник після уроків, на перервах?