Інтегрований урок (українська мова та англійська) Т. Г. Шевченко – геніальний поет, мислитель, визнаний у всьому світі.

Про матеріал
Інтегрований урок (українська мова та англійська) Т. Г. Шевченко – геніальний поет, мислитель, визнаний у всьому світі.
Перегляд файлу

Тема: Т.Г. Шевченко – геніальний поет, мислитель, визнаний в усьому світі.

Мета:

- узагальнити знання про творчість Т. Шевченка, поглибити їх розглядом англомовних перекладів;

- розвивати художнє бачення в дитини, уміння працювати з поетичним текстом, навички виразного читання, творчі здібності, спостережливість, уміння узагальнювати, виділяти головне, суттєве з потоку інформації;

- виховувати мовленнєву культуру учнів та повагу до творчого доробку Кобзаря як невід’ємної частини світового мистецького поступу.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: портрет Шевченка, художни тексти.

Кабінет української мови святково прибраний квітами і рушниками. Портрет Т.Г.Шевченка вбраний у вишитий рушник, поряд лежить «Кобзар». На столі чи стелажі – виставка літератури, як української так і англомовний переклад «Тарас Шевченко – сучасний і вічний».

На дошці – висловлювання видатних людей про Т.Г.Шевченка:

«Шевченка розуміємо настільки, наскільки розуміємо себе...» (І.Дзюба).

 

Хід уроку

 

 В1.Діти, урок сьогодні у нас буде трохи незвичайний-інтегрований, тому ми не тільки узагальнемо знання, а й поглибимо їх розглядом англомовних текстів.

 

В2. Діти, давайте пригадаємо, що таке АКРОВІРШ?

Прочитайте акровірш. Яке слово тут зашифроване?

 

Ти мусиш нам співця назвати,

Адже умів лиш він один

Рабів німих так захищати.

А хто так оспівав, як він

Садок вишневий коло хати?        

                                                                                                                Д. Білоус

Колись, ще за царату,

Обірване село

Безрадісне, забите,

Затурканебуло,

Але в німрідне слово

Розкішне зацвіло.

                                   Т.Яковенко

В2. Так, правильно, «Тарас».  То ви вже здогадалися, про кого ми говоритимемо на уроці? У кожного народу є творці, імена яких оповиті невмирущою любов’ю і славою. Таким поетомукраїнського народу є Тарас Шевченко, чия безсмертна спадщина – одна з найбільших вершин людського генія.

Вже більше 200 років минуло від того дня, коли українка-кріпачка дала світові генія, який не тільки не віддаляється, а все більше наближається до нас. Чому? Тому що всі ці роки незгасним вогнем усеперемагаючого патріотизму палахкотить могутня і ніжна Шевченкова поезія. До сьогоднішнього дня вона закликає любити свій рідний край, свій народ, брататися сильному зіслабшим, бути справедливим, чесним.

 

В1.Слово істини шукали у Шевченка наші діди-прадіди. Чеснотам навчав великий Кобзар наших батьків. І тепер, у час інформаційного вихору, навчаємось розуму у нього й ми.

Прослухаемо вірші про Т.Г. Шевченка

Учень 1:

В дні перемог і в дні поразок,

Щасливі дні і в дні сумні

Іду з дитинства до Тараса,

Несу думки свої земні.

 

Коли в душі моїй тривога,

Коли в душі пекельний щем,

Іду до нього, до живого

У всесвіт віршів і поем.

 

Крізь вітер злий карбую кроки

І чую серцем кожну мить,

"Реве та стогне Дніпр широкий",

Щоб розбудити всіх, хто спить.

Учень 2:

Я не один іду до нього –

Ідуть до нього тисячі,

Неначе грішники до Бога

Свої печалі несучи.

 

І доки в римах Заповіту

Вогонь поезії не згас,

Той рух до сонця не спинити,

Бо зветься сонце те – Тарас.

 

Іду крізь свята і крізь будні,

Крізь глум юрби і суєту,

Ні, не в минуле, а в майбутнє

До тебе я, Тарасе, йду.

                                   (Ю.Рибчинський)

 

В2.Спасибі! А зараз, будь ласка, давайте перевіримо, як ви запам’ятали біографію великого Кобзаря. (записуємо дату і тему уроку). Перед вами картки самооцінки, куди ви будете вписувати свої зароблені бали за урок

 

 В1. Отже, спочатку напишемо з вами літературний диктант, на питання якого ви відповідатимите англійською так або ні. Ви пам’ятаєте як англійською звучить так «yes» і ні «no». Кожна правильна відповідь – 1 бал.

 

  В2. Вікторина «Всім нам знайомий Т. Шевченко»

1.Село, яке письменник вважав своєю батьківщиною – Моринці? (так)

2.Соціальний стан Тараса у дитячі роки – Кріпак?(так)

3.Здібність поета у дитинстві – перекладання творів? (ні)

4.Ім'я художника і написаний ним портрет, який розіграли в лотерею, щоб визволити Т. Шевченка з кріпацтва К. Брюллов? (так)

5.Сума викупу Тараса з кріпацтва 2500 руб? (так))

6.Рік і місто видання «Кобзаря»1840 р., Петербур? (так0)

7..Заклад, у якому навчався Тарас Григорович, отримавши «вільну» - Києво-Могилянська академія?)(ні)

8. Шевченка перепоховали в рідному селі? (ні)

В2:Ви, я впевнена,вже дуже добре знаєте біографію Тараса Шевченка і прочитали багато його творів, чи не так? Тому виконайте таке цікаве завдання, яке називається «Шевченкові афоризми».

На кожному столі лежать конверти, у яких частини відомих висловів великого поета. З’єднайте їх, будь ласка, відтворивши безсмертні рядки.

В1. Складність полягає в тому, що афоризми англійською мовою. Відновіть рядочки та перекладіть їх українською.

«Шевченкові афоризми»

 

Ми просто йшли, у нас нема / зерна неправди за собою.

 

We just a go and we do not have breadstuff wrong with ourselves.

 

У всякого своя доля / і свій шлях широкий.

 

Everyone have his fortune and his way wide

 

Тяжко в світі жить, / як нікого любить.

 

Hard to world live if do not love anyone

 

Якби вивчились так, як треба, / то й мудрість би була своя.

 

If you were studying as it should, then wisdom would be yours

 

Все йде, / все минає.

 

All goes / all goes away

 

Раз добром налите серце / вік не прохолоне.

 

If you have a good heart/ age do not coold

 

Бо хто матір забуває, / того Бог карає.

 

Who will forget the mother/ that God punishes.

 

Великих слів велику силу — / і більш нічого.

 

Big words big power/ and than nothing

 

В2. Молодці. Гарно справилися. А чи знаєте ви, у якій країні найбільше пам’ятників Тарасові Григоровичу? Давайте прослухаємо повідомлення ваших однокласників.

 

Учень1. На сьогодні налічується 1384 пам’ятники Тарасу Шевченку у світі: 1256 в Україні та 128 за кордоном – у 35-ти державах.

В Україні найбільше пам’ятників встановлено на Івано-Франківщині – 201, за нею йдутьЛьвівська (193), Тернопільська (165) та Черкаська (102) області. А у Хмельницькій області – всього п’ять: в Хмельницькому, Дунаївцях, Кам’янці-Подільському, Полонному та Ярмолинцях.

Учень2. За кордоном найбільше пам’ятників встановлено у Росії – 30 (10 пам'ятників та 20 меморіальних дощок), Казахстані – 16, США – 9 та Канаді – 9, а також у Білорусії (6), Польщі (5), Молдові (4), Бразилії (3), Аргентині (3), Франції (3) та ін.

.

В1.  Бачте як шанують Тараса Шевченка, переклади його творів були зроблені практично на всі основні мови світу. Англійська мова, якою зараз говорятьі яку розуміють на всіх континентах представила Шевченка для світової читацької громади найбільше. Багато його віршів стали піснями. Тому сьогодні ми будемо декламувати вірші не тільки українською, а й англійською мовою також.

Запрошую Вас, дівчатка, будь-ласка!

Учні читають вірш «Садок вишневий коло хати» (англ.)

Beside the Cottage

Translated by Herbert Marshal (1964)

Beside the cottage cherry-trees are swinging,

(Бесід зе cоттаге черрі-тріс ар свінгінг,)

Above the cherries may-bugs winging,

(Абов зе черріес маy-багс вінгінг,)

Ploughmen with their ploughs are homeward heading,

(Плугмен віч зеір плоугс ар хоумвард хідінг,)

And lassies as they pass are singing,

(Енд лессіес ас зей пасс ар сінгінг,)

While mothers wait with supper ready.

 

(Вайл мозерс ваіт віч саппер реді.)

 

Садок вишневий коло хати,Хрущі над вишнями гудуть,

Плугатарі з плугами йдуть,Співають ідучи дівчата,

А матері вечерять ждуть.Сім'я вечеря коло хати,

Вечірня зіронька встає.Дочка вечерять подає,

А мати хоче научати,Так соловейко не дає.

Поклала мати коло хати Маленьких діточок своїх;

Сама заснула коло їх.Затихло все, тілько дівчата… Та соловейко не затих.

 

В1.Діти, це один із найпопулярніших віршів поета. Проте існує поезія, що являється візитною картою поета не тільки в Україні, а й за її межами. Давайте прослухаємо, як звучить «Заповіт» різними мовами.

 

Учень1. VERMÄCHTNIS
Wenn ich sterbe, sollt zum Grab ihr
Den Kurgan mir bereiten
In der lieben Ukraine,
Auf der Steppe, der breiten,

Wo man weite Felder sieht,
Dnepr und seine Hänge,
Wo man hören kann sein Tosen,
Seine wilden Sänge.

 

Учень2. MY TESTAMENT

When I die, let me be buried

In my beloved Ukraine,

My tomb upon a grave-mound high,

Amid the wide-spread plain,

That the fields, the steppe unbounded,

The Dniepers plunging shore

My eye could see, my ear could hear

The mighty river roar,

When from Ukraine the Dnieper bears

Into the deep blue sea

The blood of foes then will I leave

These hills and fertile fields

Ill leave them all behind and fly

To the abode of God

To sing His praise But till that day

I nothing know of God.

Учень3. ЗАВЕЩАНИЕ

Как умру, похороните

На Украйне милой,

Посреди широкой степи

Выройте могилу,

Чтоб лежать мне на кургане,

Над рекой могучей,

Чтобы слышать, как бушует

Старый Днепр под кручей.

Учень4. ЗАПОВІТ

Як умру, то поховайте
Мене на могилі,
Серед степу широкого,
На Вкраїні милій,
Щоб лани широкополі,
І Дніпро, і кручі
Було видно, було чути,
Як реве ревучий.

 

В2. Дякую вам, дівчатка! Ми з вами погодилися з тим, що твори Шевченка актуальні і в наші дні. Але чи читає їх молодь? Бо якщо якісь книги читаються з примусу, вони аж ніяк не цікаві! В кабінеті ви бачите вислови визначних людей про Шевченка. Давайте їх уважнопереглянемо. Який вислів вам сподобався найбільше?

Учні читають вислови і коментують.

В1. Щиро дякую!  Дуже приємно, що ви так любите Тараса Шевченка. Я теж дуже люблю його вірші і впевнена, що вони ніколи не перестануть бути актуальними. Навітьякщо життя в Україні настільки зміниться, що сатирична, викривальна громадянська лірика перестане так гостро сприйматися, залишиться прекрасна поезія, що оспівує кохання, материнську любов, природу неньки-України. До того ж, залишаться пісні, які стали вженародними.

 

В2. Ви дуже добре вже попрацювали, але ось ще одне цікаве завдання. Ви вже знайомі з таким методом, як СЕНКАН. Тож ключовим словом буде Тарас Григорович Шевченко. Будь ласка, Оля Сиротенко, ти будеш працювати біля дошки, а всі інші – в зошитах.

(СЕНКАН)

  1.                            Тарас Григорович Шевченко
  2.                            + 2 Прикметники
  3.                            + 3 Дієслова
  4.                            Речення з 4-5 слів
  5.                            Синонім до Тарас Григорович Шевченко

В1.

Рефлексія

  1.                            Що вам сподобалося ( або не сподобалося) на сьогоднішньому уроці?
  2.                            Які завдання запам’яталися найбільше?
  3.                            Виступ кого із учнів ви вважаєте найкращим? Чому?

Оголошення результатів навчальної діяльності. Оцінювання учнів

Домашнє завдання.


We just a go and we don`t have / breadstuff wrong with ourselves.

Everyone have his fortune / and his way wide

Hard to world live / if do not love anyone

If you were studying as it should / then wisdom would be yours

All goes / all goes away

If you have a good heart/ age do not coold

Who will forget the mother/ that God punishes.

Big words big power/ and than nothing

 

doc
Додано
11 лютого 2023
Переглядів
648
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку