Інтегрований урок . Українська мова та основи здоров'я.

Про матеріал
Інтегрований урок. Українська мова та основи здоров'я. Тема . "Дієслова неозначеної форми. Здоров'я - найцінніший скарб." конспект уроку в 4 класі.
Перегляд файлу

Клас : 4-А Запишіть його  у зошити.

Українська мова: Дієслова неозначеної форми.

Основи здоров’я:  Здоров’я – найцінніший скарб.

Мета: навчальна – ознайомити дітей з початковою формою дієслів, її граматичними особливостями. Вчити утворювати неозначену форму.  Практикувати у добиранні дієслів - антонімів. Удосконалювати творчі вміння визначати порівнювати, систематизувати й узагальнювати, доводити й обгрунтовувати. Виробляти вміння правильно ставити питання до неозначеної форми дієслова. Поглибити знання учнів про здоров’я, про здоровий спосіб життя. Розширити уявлення дітей про особисте ставлення до свого здоров’я;

розвивальна – розвивати мовні вміння. Розвивати мислення, уяву, увагу. Тренувати пам’ять. Розвивати   мовленнєво – комунікативні вміння редагування, моделювання;  удосконалювати мисленнєві дії аналізувати, за допомогою мовленнєво – комунікативного дидактичного матеріалу розвивати спостережливість, уважність, кмітливість як важливі елементи розумової діяльності людини. Розвивати естетичний смак. Розвивати навички власного піклування про здоров’я, дотримання головних чинників збереження здоров’я. Розвивати навички роботи в парах;

виховна: виховувати любов до рідної  мови, її багатого фольклору; виховувати в учнів самостійність, справедливість, доброзичливість, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати. Виховувати в учнів бажання піклуватися про особисте здоров’я, його зміцнення та збереження. Виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги.

Обладнання: мультимедійна презентація, ноутбук, телевізор, картки для індивідуальної роботи, куб, ватман, роздатковий матеріал, макети фруктів.

Форми організації діяльності учнів: фронтальна, індивідуальна та парна форми .

 

Структура уроку

  1. Організаційний етап уроку. Створення емоційного настрою.
    1.        Емоційне налаштування. Привітання.
    2.        Актуалізація опорних знань.
    3.        Перевірка домашнього завдання.

ІІ. Основна частина уроку.

2.1.Виділення істотних ознак, повідомлення терміна.

2.2. Робота з фразеологізмами.

2.3.Фізкультхвилинка

2.4. Складання порад, щодо збереження здоров’я.

2.5.Індивідуальна робота по картках.

2.6.Практикування у доборі антонімів.

ІІІ. Підсумкова частина уроку.

3.1. Узагальнення та систематизація.

Оцінювання. Рефлексія. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

І. Організаційний етап уроку.

1.1.Емоційне налаштування. Створення робочого настрою.

 Добрий день! Рада всіх вітати. Спочатку сідає краса і ніжність нашого класу, а тепер сила і мужність. Сьогодні у нас незвичайний урок, за одну годину ми проведемо українську мову та основи здоров’я.

 Я бажаю Вам гарного настрою та  позитивних вражень від уроку. Пропоную і вам побажати того, що стане  всім у нагоді. Подивіться, у кого на парті лежать фрукти? Підніміть їх, отже, вам і  сказати побажання.

1.2. Актуалізація опорних знань.

  • Діти, подивіться на дошку. Хто хоче допомогти нам пригадати ,  частини мови, що ви вчили,  та їхні граматичні ознаки. (На дошці надруковані картки з назвами частин мови ( іменник, займенник, числівник) та іх граматичними ознаками).

Вправа «Кубування»

Подивіться на цю геометричну фігуру. Як вона називається? Так, це куб. Але незвичайний.  Кожна грань його допоможе нам пригадати , що ми вже знаємо про таку частину мови, як дієслово.

(На кубі питання: яким членом речення є, як змінюється, написання з часткою не. Відповіді дітей фіксуються за допомогою карток на дошці)

1.3. Перевірка домашнього завдання.

 Давайте перевіримо, як ви виконали домашнє завдання. Вам вдома потрібно було кожному знайти декілька прислів’їв про здоров’я. Кожне ваше сьогоднішнє домашнє завдання- сторінка майбутньої, спільної книги з народними прислів’ями. Прочитайте, які ви знайшли прислів’я про здоров’я, не забувайте називати дієслова, що в них зустрічаються.

Молодці, відкрийте зошити та запишіть дату.

Я пропоную вам записати каліграфічно слово здоров’я. Яка орфограмма є в цьому слові?

 Подивіться на екран, прочитайте прислів’я.

 Здоров’я входить золотниками, а виходить пудами.

Запишіть його  у зошити.

Як ви розумієте зміст цього прислів’я? Які дієслова ви знайшли? Які вони?

Спробуйте визначити час і особу. Не вийшло? Це тому, що є дієслова в яких не можна визначити час і особу. Про них і йтиме мова на сьогоднішньому уроці. ( Перевернути назву тем уроку на дошці)

ІІ. Основна частина уроку.

2.1. Виділення істотних ознак, повідомлення терміна.

Вправа «Міркувальник»

Прочитайте, будь ласка текст. Знайдіть дієслова, визначте їх час та особу.

Я бережу своє здоров’я. Уранці я роблю зарядку.. Щодня я чищу зуби. Перед їжею мию руки. Не читаю лежачи. Перед сном провітрюю кімнату.

Перебудуйте текст так, щоб він відповідав назві «Поради лікаря» і стосувався всіх. Уживайте слова слід, потрібно, треба.  Потрібно берегти … Обміняйтесь зошитами, зробіть взаємоперевірку олівцем.

(Перевірка-наступний слайд).

Знайдіть дієслова.  Спробуйте визначити їх час.  Ми можемо зробити висновок: Ці дієслова відповідають на питання Що робити? Що зробити? Вони не вказують хто виконує дію і коли вона відбувається. Час їх визначити не можна. Тому ця форма дієслів і називається неозначеною. Такі дієслова закінчуються на –ти.

2.2.Робота з фразеологізмами. Слайд №…

Подивіться на екран, як називаються такі вислови? Так, це фразеологізми. Замініть фразеологізм  на дієслова неозначеної форми:

-Тримати язик за зубами -…(мовчати)

- Викинути з голови -…( забути)

-Води до рота набрати-…(мовчати)

-Наливатися кров’ю -…( червоніти)

-Продавати зуби -…( посміхатися)

Фізкультхвилинка

2.3. Складання порад щодо збереження здоров’я.

Вправа «Порадник»

Діти, як ви вважаєте, що в житті найголовніше? Чого не купиш за гроші?

Так, це здоров’я. Від чого залежить здоров’я кожної людини?

 

 Гігієна                                                                                            Харчування

 

 

Екологія                                                                                                  Режим дня

 

                          спорт                                                        спосіб життя

 

Складіть у зошитах, будь ласка, поради щодо збереження здоров’я за деякими пунктами, що на плакаті.

2.4. Індивідуальна  робота з картками.

Діти, у вас на парті лежать картки з віршем. Олю, прочитай будь ласка вірш.

Підкресліть у вірші дієслова, вжиті в неозначеній формі.

Друже, щоб здоровим бути,

Треба навичок здобути.

Про здоровя  піклуватись:

Перш за все -  не лінуватись,

І здружитися із спортом,

Рідко ласувати тортом.

Воду крижану не пити,

Та цигарки не палити.

Щоб знешкодити мікроби,

Руки мий щоразу чисто.

Не забудь щоденно їсти

Овочі і фрукти різні-

Всі вони тобі корисні.

Вранці й ввечері, мій любий,

Завжди- завжди чисти зуби!

2.5.  Практикування у доборі антонімів.

Вправа «Добери антонім»

 Подивіться на екран. Поставте питання до цих дієслів.

Це дієслова неозначеної форми. Давайте доберемо до них антоніми.

Берегти- (нищити)

Їсти-(пити)

Плакати- (сміятися)

Чистити- (бруднити)

Лягати спати- (прокидатися)

ІІІ. Підсумкова частина уроку.

3.1. Узагальнення та систематизація.

Оцінювання. Рефлексія. Домашнє завдання.

 Діти, ви розумнички. Ви добре попрацювали. Картки  і зошити чергові зберуть на перерві для перевірки та оцінювання.

 Тепер у нас залишилось невеличке творче завдання. Я пропоную створити в парах міні-лепбуки з теми «Здоров’я». Не забувайте використовувати дієслова неозначеної форми. Все що вам знадобиться, у вас на партах. Перший ряд працює на тему «Спорт», другий ряд – «Харчування», третій ряд – «Гігієна. Звички»

 Час вийшов, молодці. Хто вже закінчив, повісьте свої роботи на дошку, в нас вийде спільний, великий леп бук.

Чи був для вас урок цікавим?

Що нового ви дізналися?

Які враження після уроку?

Можливо щось було незрозумілим?

Щоб дізнатися, який настрій у вас після уроку, виходячи з класу залиште на Шкалі настрою відповідний смайл.

 Вдома напишіть невеличке есе на тему «Чому я обираю здоровий спосіб життя».

 Дякую за урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Харківський ліцей № 149 Харківської міської ради Харківської області

 

 

 

 

 

 

План - конспект інтегрованого уроку

з української мови та основ здоров’я

 

 

Тема: Дієслова неозначеної форми.

Тема: Здоров’я – найцінніший скарб.

 

 

 

 

 

Учитель                                                                           Дигало Тетяна Валеріївна

docx
Додано
25 лютого 2021
Переглядів
376
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку