КВЕСТ ДЛЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
«Україна – моя Батьківщина»
МЕТА: поглиблювати знання учнів про культуру, звичаї, традиції, розширити поняття про єдність, незалежність і суверенність нашої держави, сприяти формуванню національної самосвідомості школярів; розвивати в учнів активну громадянську позицію щодо єдиної, цілісної держави; виховувати патріотичні почуття до рідного краю.
ОБЛАДНАННЯ: карта України, українські краєвиди, малюнки дітей, Конституція України, зображення державних символів, вишиті рушники, квіти для віночка, стрічки, конверти й аркуші із завданнями.
Учитель. Сьогодні я пропоную вам здійснити подорож у формі квесту. Чи знаєте ви, що таке квест?
Квест – це спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання командами або окремими гравцями заздалегідь підготовлених завдань. А подорожувати ми будемо надзвичайною, чарівною країною. Якою саме – ви зараз скажете, відгадавши кроссворд
|
г |
о |
|
|
|
||
о |
д |
|
ж |
||||
в |
е |
к |
у |
||||
з |
|
е |
с |
и |
д |
р |
|
У |
К |
Р |
А |
Ї |
Н |
А |
|
б |
а |
л |
|
в |
і |
в |
|
р |
р |
а |
|
п |
е |
||
|
п |
|
р |
л |
|||
а |
о |
ь |
|||||
т |
|
|
|
||||
и |
|
||||||
1.Найбільший звір.( Зубр)
2.Назва гір на заході України. (Карпати)
3.Найвища гора Українських Карпатах.( Говерла)
4.Місто порт на узбережжі Чорного моря.(Одеса)
5.Столиця України.( Київ)
6.Найбільша річка України. (Дніпро)
7.Найбільший птах України. (Журавель)
Ви матиметезмогупоказатисвоїзнанняукраїнськихпісень, віршів, загадок, мультфільмів. Вас чекаютьзавдання на 6 станціях, але, щобзнайтистанції вам такожпотрібнорозгадати загадку – підказку, яка вказуватиме вам назву станції.
- Отжекожна команда отримає зараз конверт з завданнями і по моїйкомандіпочинаєрухатися.
- За кожне правильно виконанезавданнявиотримаєтеквіткочки, якіскладатимете в конверт.
- Післявиконаннявсіхзавдань ми зновузбираємось разом і виконаємо спільне для команд завдання.
- Команди готові?Ну, що ж всім зрозуміло завдання. Отже на старт! Увага! Почали!
(Кожна група отримує маршрутний лист. Учитель повідомляє учнів про те, що за правильне виконання завдань, на кожній станції вони отримають квітку ( відповідно до назви команди: барвінок, волошки, ромашки, чорнобривці, мак, калина)(Додаток 1)
Учитель.Наш безмежний любий край!
Жовте поле, синє небо!
Україно! Зустрічай!
Ми вже їдемо до тебе!
Команди, швидко всі шикуйтеся!
На Україну помилуйтеся:
Погляньте на міста й річки -
На карті як блакитні стрічки!
Крутії гори, ліси та села,
Мов пісня, щира та весела!
Тож я наказую, хлоп’ята,
Наш прапор міцно вам тримати,
Щоб завжди ми були щасливі
Та Україну всі любили!
Тож ви завдання перше прочитайте
І разом уквест, у подорож рушайте!
Станція «Символи України»
1. Назвіть Державні Символи України
2. Пригадай назви рослин – символів України.
3. Пригадай і назви тварини – символи України.
4. Використовуючи заготовки виготовте аплікацію «Символи України»(кожній групі – своя заготовка)
Станція « Карта України»
1. Складіть асоціативний куща – «Україна»
- Діти, а як ви розумієте, що для вас є Україна?
Наша Батьківщина
Рідний край
Україна Наша держава
Рідна земля
Україна – ненька
Наша Вітчизна
2. Порахувати, скільки областей в Україні?
3. Уважно розглянь карту України.
4Знайди Миколаївську область. Співвіднеси дві карти. На кольоровій карті знайди Миколаївську область.
5. Виріж та наклей на підписану карту
6. Назви області – сусіди Миколаївської області.
Станція «Поетична Україна»
Реве та стогне Дніпр широкий,
Сердитий вітер завива,
Додолу верби гне високі,
Горами хвилю підійма. (Тарас Шевченко)
-А як ми називаємо Тараса Шевченка? Правильно, Кобзарем. Підкажіть-но мені, хто такі кобзарі?
2. Назвіть імена українських поетів та назви їх віршів.
3. Доповнити вірші, вставляючи останнє слово:
Ми дуже любим весь наш край,
І любим У_______ (Україну),
Її лани, зелений гай,
В саду рясну _______ (калину).
Там соловейко навесні
Співає між _______ (гілками),
Та й ми співаємо _______ (пісні) –
Змагається він з нами!
М.Познанська
Станція «Фольклорна»
Інтерактивна гра «Дешифрувальник»
– На картках записані зашифровані прислів’я, а розшифруєте ви їх за допомогою вправи «Дешифрувальник». І не тільки розшифруєте, а ще й поясните їх зміст.
номуКожимлаявосростона - Кожному мила своя сторона.
зеБтьківБанищимаєнединилю - Без Батьківщини немає людини.
Аз оїсвмрамєкрцеселитьбо - За своїм краєм серце болить.
ожнеКрайкаєм всій чайвиз - Кожен край має свій звичай.
іднаРемзля і в жнімеилам - Рідна земля і в жмені мила.
Станція «Загадкова»
Цвітесиньо, лист зелений
Квітникприкрашає
Хоч мороз усе побив –
Його не займає. (Барвінок)
На ріднімполішепчуть колоски,
Я рад би знати тихіїх думки.
Я слухав, чув, як кожнаколосина
Шептала тихо слово: …. (Україна)
Українупрославляє,Хоч не знає слів,
Тугу людям розганяємногоструннийспів.
У похід її з собою Брав козак Мамай,
Мов ясну леліяв зброю.
Хто вона: вгадай? (Бандура)
Навесні я сіяла насіннячко,
Доглядало квіти тепле літечко.
Восени на святі любій мамі
Подарую я червоні... (Мальви)
Хто ж ті ягоди не знає,
Від застуди їх приймає.
На кущах вони висять,
І, як маків цвіт, горять.
Тільки це не є малина.
Що за ягода? — (Калина)
Станція «Розумники»
1. Найвище дерево, що росте в Україні. (Модрина)
2. Розмальоване великодне яйце. (Писанка)
3. Мешканець Запорізької Січі. (Козак)
4. Сплетені в коло квіти, ним дівчата прикрашають голову (вінок)
5. Різнокольорова прикраса українського віночка. (Стрічка)
6. Цей кущ оспіваний в українських народних піснях,є символом дівочої краси.(Калина)
7. Державна мова в Україні. (Українська)
8. Урочиста пісня нашої держави. ( Гімн)
9. Улюблена страва українців. (Вареники)
10. Рослина з дрібненькими біленькими квіточками, схожа на деревце. Символ нескореності. (Деревій)
11. Назвати 6 найбільших міст України.
12.Які моря омивають Україну?
Заключна частина.
Вчитель.Кожна людина найбільше любить той край, де народилася і живе. Кожен пишається своєю рідною землею, своєю Батьківщиною.
Україна – це держава. Простір землі,яку заселяють українці, є такий великий, що аби перетнути його пішки із заходу на схід, треба йти 90 днів, долаючи щодня 30км.
Нас, українців, багато і тому ми належимо до найбільшихнародівЄвропи. Нас понад40млн.
Де б не жили українці – на півночічипівднікраїни, на заходічисході, для всіхУкраїна – єдина, як ріднамати. Її не можнаанікупити, анізаслужити.
Вона у кожного одна і даєтьсяйомувіднародження.
Коженпишаєтьсясвоєюрідною землею, завждихоческазати про неїнайкраще.
6.Виступучнів-читців.
1-й учень.Україна — це прекрасна, чудова земля, яка розкинулася на тисячукілометрівіз заходу на схід і на сотнікілометрівізпівночі на південь.
2-й учень. На такій величезній території й велика різноманітність природи: тут є і гори, і низовини, і височини, і балки, і яри, і багато-багато великих і малих річок.
3-й учень. НашаУкраїнарозташована в центріЄвропи. Через усюУкраїну з півночі на південьпротікаємогутнійДніпро — одна з найбільшихрічокЄвропи. На берегах Дніпрарозкинувсякрасень-Київ — столицянашоїдержави. ЗпівдняУкраїнуомивають моря — Чорне й Азовське. На
заходіздіймаються у небо вершини Карпат, а на півднірозкинулисяКримські гори. Густіліси на півночі — це Полісся. А далі на південьприродніпейзажіпоступовозмінюються, переходячи у вільні степи. Ось такадивовижна природа нашоїУкраїни.
4-й учень. Україна складається з різних регіонів: Буковина, Волинь, Полісся, Таврія, Карпатські гори, Донбас… Але серед них найкраще,наймиліше те місце, де ми народилися і виросли.
Учитель. Закінчився квест.Підрахуймо ж кількість балів, які отримала кожна команда протягом нашого квесту!Усі ви сьогодні були активними, кмітливими, спритними. Тож усі ми маємо об’єднатися в одну команду – українців, які багато знають про рідну країну, шанують її символи, завжди підтримують одне одного!
На кожній станції ви отримували улюблені квіточки, пов’язані з Україною. Ось зараз із квітів вашої любові ми складемо карту України, щоб наша рідна Батьківщина процвітала, була ще кращою і жила у любові своїх синів і доньок, які сьогодні ще сидять за партами і старатимуться добре вчитися, щоб стати гідними громадянами своєї держави у майбутньому.
У ваших конвертахлежать квіти, які символізують 24 області нашої держави Барвінком ми прикрасимо Західну Україну ,волошками Буковину, ромашками – Східну , калиною – центральну частину , чорнобривцями – Північ України , маками – Південь.(наклеюють квіти на контур частини України, а потім на дошці викладають карту України)
Прикріплюючи квітку, кожен із нас нехай прислухається до свого серця і скаже заповітні та щирі слова про Україну. Яка наша Батьківщина? (Мила, дорога, славна, свята, чудова, чарівна)
Підсумок
1.Бесіда
Кожна людина — патріот своєї держави, її свідомий громадянин.
- Як ви розумієте значення слова «патріот»? (Патріот — це людина, яка любить свою Вітчизну, віддана своєму народові.)
- А що означає слово «громадянин»? (Громадянин — той, хто належить до постійного населення якої небудь держави, користується її правами і виконує обов’язки, встановлені законами цієї держави. Кожний справжній громадянин — це патріот, який працює на благо своєї країни, бореться за її незалежність, щастя і процвітання.)
- Чи може школяр відчувати себе справжнім громадянином своєї Вітчизни, її патріотом? Що для цього треба робити? (Головне завдання школярів — оволодівати знаннями, щоб у майбутньому давати користь своїй країні.)
2. Діти хором промовляють слова Молитви за Україну.
Молитва за Україну
Боже,великий, єдиний!
Нам Україну храни!
Волі і світла промінням
Ти її осіни.
Молимось, Боже, єдиний,
Нам Україну храни.
Всі свої ласки, щедроти
Ти на люд наш зверни.
Дай йому волю,
Дай йому долю,
Щастя дай, Боже народу
На многая, многая літа
11. Заключне слово вчителя
– Сьогодні, на жаль, нам доводиться захищати свою незалежність та єдність. Та українці сильній і незалежний народ. Про це свідчить історія. Ми впевнені, що в нашій країні завжди пануватиме мир та спокій.
Додаток 1
Маршрутний лист № 1
РЕНИІВАЙЛДЗЕНИАМИТЬОГН
ПРВАИТРОЗУМНИКИПФБЮЗЇ
ОЛДИТЬІВСЕРАОРИИПВАПИ