Інтегрований урок української мови та літературного читання. "Закріплення й узагальнення знань про прикметник. Т.Шевченко «І досі сниться: під горою…»

Про матеріал

Метою інтегрованого уроку української мови і літературного читання було формувати предметні компетентності: мовну і мовленнєву (систематизувати знання учнів про прикметник, вдосконалювати вміння розрізняти прикметники серед інших частин мови, встановлювати зв'язок між іменниками і прикметниками); інформаційну і читацьку (вдосконалювати навички виразного читання, правильного сприймання поетичних творів); розвивати зв'язне мовлення учнів, пам'ять, мислення, творчу уяву; виховувати через образне слово великого поета любов до України, до рідної мови.

Перегляд файлу

Брилівська ЗОШ I-III ступенів

 

 

 

 

 

Інтегрований урок української мови та літературного читання

3 клас

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                         Підготувала

                                                                                                         І.О. Погребняк

                                                                                                         вчитель початкових

                                                                                                         класів

 

2018р.

 

Тема. Закріплення й узагальнення знань про прикметник. Т.Шевченко «І досі сниться: під горою…»

Мета: формувати предметні компетентності: мовну і мовленнєву (систематизувати знання учнів про прикметник, вдосконалювати вміння розрізняти прикметники серед інших частин мови, встановлювати зв’язок між іменниками і прикметниками); інформаційну і читацьку (вдосконалювати навички виразного читання, правильного сприймання поетичних творів); розвивати зв’язне мовлення учнів, пам’ять, мислення, творчу уяву; виховувати через образне слово великого поета любов до України, до рідної мови.

Обладнання: портрет Т.Г. Шевченка, репродукція картини Т.Шевченка «Селянська родина», картки зі словами для словникової роботи, таблиця «Прикметник»

Хід уроку

I. Організаційний момент

Емоційна хвилинка

- Усміхніться один одному, подаруйте свої усмішки мені, гостям.

II. Актуалізація опорних знань

1. Гра «Складіть з літер слово»

а  р   Т  а   с

(Тарас)

- До якої частини мови належить це слово?

- Як пишеться це слово? Чому?

2. Каліграфічна хвилинка

Т Тт ар рс Тарас

- Хто з українських поетів мав таке ім’я? Що ви знаєте про Тараса Шевченка?

- Складіть речення про маленького Тараса, його дитячі захоплення. (Малий Тарас дуже любив малювати.)

- До якої частини мови належить слово малий?

3. Вправа «Мозковий штурм»

Робота за таблицею «Прикметник»

- Розгляньте таблицю та пригадайте основні правила, які вивчили під час опрацювання теми.

 

Частина мови

Називає

Відповідає на питання

Змінюється

Має закінчення

за числами

за родами

Прикметник

-

-

-

-

які?

-

-

-

-

-

-,-

-,-

-,-

-

 

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання про прикметник, продовжимо вивчати поетичні перлини великого Кобзаря. Т.Г. Шевченко дуже любив свою Україну-неньку. Перебуваючи на чужині, тужив за нею. Свою тугу виливав у вірші. На уроці ми опрацюємо вірш «І досі сниться: під горою…»

IV. Робота над темою уроку

1. Виразне читання вірша вчителем.

 - Що наснилося поетові?

2. Словникова робота

Вправи для розвитку мовної здогадки.

- Прочитайте слова подумки, вставляючи пропущені букви.

м_ти              б_ленька

х_точка         си_ий

в_уча             бав_ть

сн_ться          куч_ряве

- Яке слово зайве у кожній колонці? (сниться, бавить) Чому?

-Яке пестливе слово є у першому стовпчику?

- Доберіть антонім до прикметників біленька, кучеряве.

- Придумайте синоніми до іменника хаточка, дієслова бавить.

- Прочитайте стовпчики слів на одному мовному видиху.

3. Робота в парі

- Прочитайте виразно вірш одне одному. Читаючи, звертайте увагу на межі речень і розділові знаки.

4. Виразне читання вірша учнями вголос.

5. Аналіз змісту твору

- Які дві картини приснилися автору?

- Який настрій викликав цей сон у поета?

- Як ставляться один  до одного члени родини? З чого це видно?

- Які зменшувально-пестливі слова використав автор  вірші? Про що це говорить?

- Які почуття викликав у вас цей вірш?

6. Гра «Читає диктор телебачення»

7. Гра «Доберіть прикметники»

Визначіть рід дібраних прикметників.

Хаточка (яка?) … (біленька)

дитя (яке?) … (хорошеє, кучеряве, маленькеє)

мати (яка?) …(веселая)

дід (який?) …(сивий)

Фізкультхвилинка

7. Робота в групах

- У кожної групи є картка з текстом. Прочитайте його, допишіть закінчення прикметників, обґрунтуйте свою думку.

Ось стоїть переді мною тендітн_  пролісок. Його біл_  голівка схилилась донизу. А поряд ростуть такі ж скромн_ , ніжн_  вісники весни. Це значить, що прийшла справжн_  весна.

- Зачитайте відредаговані речення. На що звертали увагу, дописуючи закінчення прикметників?

- Який рід мають прикметники скромні, ніжні? (Прикметники у множині не змінюються за родами)

- Знайдіть граматичну основу першого речення. Яким членом речення є прикметник?

8. Робота над ілюстрацією

- Розгляньте картину Т.Г. Шевченка «Селянська родина»

- Кого на ній зображено?

- Хто ближче до глядачів? А хто – далі?

- У яку пору зібралася родина?

- Який настрій передає художник?

- Чи схожа ця картина із тією, яку поет змалював словами?

V. Підсумок уроку

Гра «Закінчи речення»

- Сьогодні на уроці я вчився …

- Найбільше мені сподобалось …

- Мене вразило …

- Хотів би дізнатися …

VI. Домашнє завдання

Вивчити вірш Т.Шевченка  «І досі сниться: під горою…» напам’ять

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
915
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку