Календарне планування з української мови для 3 класу за оновленою програмою. І-ІІ семестр 2018-2019 н.р. за підручником М. Д. Захарійчук, А. І. Мовчун.
1
Українська мова |
|||||
№ уроку |
(за підручником за підручником М. Д. Захарійчук, А. І. Мовчун) І семестр 4 години на тиждень |
Примітка |
ДАТА |
||
з/п |
в темі |
П |
Ф |
||
|
|
|
|
|
|
МОВА І МОВЛЕННЯ (3 години) |
|
|
|||
|
|
Мова — найважливіший засіб спілкування |
5–6 |
|
|
|
|
Рідна та державна мова |
6–8 |
|
|
|
|
Культура усного і писемного мовлення. Слова ввічливості |
8–9 |
|
|
ТЕКСТ (13 годин) |
|||||
|
|
Текст і його ознаки. Заголовок тексту |
10–11 |
|
|
|
|
Змістовний зв’язок між частинами тексту |
11–12 |
|
|
|
|
Абзац. Роль абзаців у тексті |
13–15 |
|
|
|
|
Спостереження за найголовнішими ознаками художніх, науково-популярних та ділових текстів |
15–19 |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №1 Написання правил на тему «Поведінка в осінньому лісі» |
|
|
|
|
|
План тексту |
19–21 |
|
|
|
|
Текст-розповідь. Тема і мета висловлювання |
21–23 |
|
|
|
|
Текст-опис. Тема і мета висловлювання |
23–25 |
|
|
|
|
Текст-міркування. Тема і мета висловлювання |
25–26 |
|
|
|
|
Ознайомлення з жанром есе |
без підр. |
|
|
|
|
Контрольна робота. Списування |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Засоби змістовного зв’язку між реченнями у тексті (слова він, воно, вона, цей, це, той, та, те; лексичні повтори, близькі за значенням слова) |
без підр. |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №2 Робота з деформованим текстом Тема |
|
|
|
РЕ ЧЕННЯ (10 годин) |
|||||
|
|
Закріплення й узагальнення вивченого про речення в 1 і 2 класах |
27–28 |
|
|
|
|
Речення за метою висловлювання |
29–30 |
|
|
|
|
Речення окличні та неокличні. Інтонування речень під час голосного читання, зв’язних висловлювань та усного діалогу |
31–32 |
|
|
|
|
Звертання, розділові знаки при них. Використання у ролі звертань форм кличного відмінка |
32–33 |
|
|
|
|
Головні члени речення. Зв’язок слів у реченні |
34–36 |
|
|
|
|
Зв’язок слів у реченні. Поняття про словосполучення. Головне і залежне слово у словосполученні |
36–38 |
|
|
|
|
Повторення і закріплення вивченого. |
|
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №3 Робота з деформованим текстом |
|
|
|
|
|
Контрольна робота. Діалог. |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Побудова речень. Поширення речень за питаннями Тема |
|
|
|
СЛОВО . ЗНАЧЕННЯ СЛОВА (9 годин) |
|||||
|
|
Значення слів. Пряме й переносне значення слів |
39–40 |
|
|
|
|
Багатозначність слів |
40–42 |
|
|
|
|
Найуживаніші омоніми (без уживання терміна) |
43–44 |
|
|
|
|
Синоніми. Роль синонімів у тексті |
44–45 |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №4 Складання художнього тексту за початком і сюжетними малюнками |
|
|
|
|
|
Антоніми |
45–47 |
|
|
|
|
Контрольна робота. Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Текст», «Речення», «Слово» |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Ознайомлення з найпоширенішими фразеологізмами. Незнайомі слова в тексті, з’ясовування їх значення. Культура мовленнєвого слова і розрізнення літературної лексичної норми та ненормативної лексики (діалектизмів, суржику, русизмів) Тема |
47-49 |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №5 Складання інструкції « Як зробити рамку для фотографії» |
|
|
|
БУДОВА СЛОВА (25 годин) |
|||||
|
|
Поняття про закінчення. Роль закінчення як частини слова, за допомогою якої змінюється форма слова (без уживання терміна) на прикладах із різних частин мови |
50–51 |
|
|
|
|
Основа слова. Частини основи |
52–53 |
|
|
|
|
Корінь слова. Спільнокореневі слова |
54–55 |
|
|
|
|
Добір спільнокореневих слів |
55–56 |
|
|
|
|
Чергування голосних [о], [а] з [і] у коренях слів |
56–57 |
|
|
|
|
Чергування приголосних звуків [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] і [з’], [ц’], [с’] |
58–59 |
|
|
|
|
Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [у] у корені слова, що перевіряються наголосом |
59–60 |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №6 Листи |
|
|
|
|
|
Перевірка слів із ненаголошеними [е], [и] в корені слова |
60–61 |
|
|
|
|
Поняття «орфограма». Написання ненаголошених голосних звуків [е], [и] у корені слова |
61–62 |
|
|
|
|
Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у корені слова, що не перевіряються наголосом |
63–64 |
|
|
|
|
Слова із ненаголошеними голосними [е], [и] у корені слова, що не перевіряються наголосом |
64–65 |
|
|
|
|
Правопис слів з ненаголошеними голосними. Закріплення вивченого |
65–66 |
|
|
|
|
Контрольна робота. Диктант Тема |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи.Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними (парні і непарні) |
67–72 |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №7 Написання привітання (запрошення) |
|
|
|
|
|
Правило перевірки правопису слів типу просьба, боротьба, кігті, нігті |
72–74 |
|
|
|
|
Префікс. Словотворча роль префіксів. Творення слів із найуживанішими префіксами |
76–78 |
|
|
|
|
Префікси, співзвучні з прийменниками |
78–79 |
|
|
|
|
Правопис префіксів роз-, без-. Перенос слів з префіксами |
79–80 |
|
|
|
|
Спостереження за збігом однакових приголосних звуків на межі префікса і кореня |
81–82 |
|
|
|
|
Контрольна робота. Письмовий переказ |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Практичне ознайомлення з написанням префіксів з- (с-) |
82 |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №8 Навчальний переказ |
|
|
|
|
|
Правопис слів з префіксами з- (с-). Підсумковий урок за І семестр Тема |
83 |
|
|
|
|
|
|||
ІІ семестр 3 години на тиждень |
|||||
Будова слова (8 годин) Продовження |
|||||
|
|
Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї |
83–84 |
|
|
|
|
Перенос слів із префіксами |
85–86 |
|
|
|
|
Суфікс. Роль суфіксів у слові |
87–88 |
|
|
|
|
Визначення суфіксів у словах Творення слів із найуживанішими суфіксами |
88–90 |
|
|
|
|
Збіг однакових приголосних звуків на межі кореня та суфікса |
90–91 |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №9 Написання переказу за колективно складеним планом |
|
|
|
|
|
Контрольна робота. Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Будова слова» |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Повторення і закріплення вивченого Тема |
92–94 |
|
|
ЧАСТИНИ МОВИ (38 годин) |
|||||
|
|
Повторення знань про різні частини мови: іменник, прикметник, дієслово. Службові слова. Роль службових слів у реченні |
95–98 |
|
|
|
|
Спільнокореневі слова, що належать до різних частин мови |
98–99 |
|
|
|
|
Іменник як частина мови |
100–103 |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №10 Складання тексту за поданим початком, кінцівкою та ілюстраціями |
|
|
|
|
|
Іменники — власні та загальні. Велика буква у власних іменниках |
104–105 |
|
|
|
|
Поняття предметності |
107–109 |
|
|
|
|
Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній |
110–111 |
|
|
|
|
Рід іменників |
113–114 |
|
|
|
|
Змінювання іменників за числами: однина та множина |
115–116 |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №11 Удосконалення змісту та форми написаного тексту. Відповідність тексту його темі |
|
|
|
|
|
Змінювання іменників за числами |
116–117 |
|
|
|
|
Змінювання іменників за відмінками |
117–120 |
|
|
|
|
Повторення і закріплення вивченого |
121–122 |
|
|
|
|
Контрольна робота. Диктант |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Прикметник як частина мови Тема |
123–124 |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №12 Складання тексту -опису «Соняшник» |
|
|
|
|
|
Зв’язок прикметників з іменниками |
124–125 |
|
|
|
|
Уживання прикметників у прямому і переносному значенні |
125–126 |
|
|
|
|
Прикметники-антоніми. Прикметники-синоніми |
127–128 |
|
|
|
|
Уживання прикметників у загадках |
128–129 |
|
|
|
|
Уживання прикметників в описах |
130–131 |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №13 Написання тексту-міркування на основі тексту-розповіді |
|
|
|
|
|
Змінювання прикметників за родами в сполученні з іменниками |
131–132 |
|
|
|
|
Змінювання прикметників за родами |
132–133 |
|
|
|
|
Родові закінчення прикметників |
133–135 |
|
|
|
|
Контрольна робота. Списування |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Змінювання прикметників за числами в сполученні з іменниками Тема |
137–140 |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №14 Написання переказу за прочитаним твором без зачину і кінцівки |
|
|
|
|
|
Дієслово як частина мови |
140–142 |
|
|
|
|
Зв’язок дієслова з іменником у реченні |
142–143 |
|
|
|
|
Дієслова-антоніми |
144–147 |
|
|
|
|
Дієслова-синоніми |
147–148 |
|
|
|
|
Змінювання дієслів за часами |
148–150 |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №15 Складання висловлювання про прочитаний твір |
|
|
|
|
|
Змінювання дієслів за часами |
150 |
|
|
|
|
Написання не з дієсловами |
154–158 |
|
|
|
|
Контрольна робота. Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Частини мови» |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Закріплення й узагальнення вивченого. Тема |
160–162 |
|
|
ПОВТОРЕННЯ (7 годин) |
|||||
|
|
Мова і мовлення. Текст. |
163–165 |
|
|
|
|
Речення. Слово. Будова слова |
166-167 |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №16 Складання розповіді на тему «Мої літні канікули» |
|
|
|
|
|
Контрольна робота. Диктант |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольного диктанту. |
167–168 |
|
|
|
|
Частини мови. |
|
|
|
|
|
Підсумковий урок за рік. Тема |
|
|
|