Українська мова. Урок-сюрприз, 3 клас

Про матеріал

Творчість учителів безмежна, як безмежний її потенціал. Тому нестандартних підходів до навчання вироблено дуже багато: нестандартні уроки, домашні завдання, форми роботи з педколективом, із батьками. Своє самовдосконалення кожен учитель повинен почати саме з досконалих нестандартних уроків. Адже вони дають велику можливість забезпечувати інтелектуальний розвиток дитини. Такий розвиток забезпечити лише вивченням навчальних предметів неможливо. Потрібно ширше та глибше вирішувати цю проблему, так як нестандартний урок дає можливість дитині більше мислити, аналізувати, порівнювати, шукати, спостерігати працювати з додатковою літературою, експериментувати, тобто максимально використовувати свій розум.

Перегляд файлу

3 клас

Українська мова

Урок – сюрприз

 

Тема. Закріплення та узагальнення знань про слова, які означають назви предметів

 

Мета:  поглибити знання учнів про слова, які є назвами предметів; удосконалювати вміння розпізнавати ці слова серед інших слів; закріплювати навички написання слів з великої букви.

Розвивати зв’язне  мовлення, увагу, пам’ять, мислення, ерудицію, вміння вживати у мовленні багатозначні слова, робити висновки.

Виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги, прагнення до знань, кмітливість.

 

Тип уроку.   Узагальнення  знань, умінь, навичок .

 

Методи і прийоми.  Бесіда, розповідь, демонстраційний, самостійна робота, анкетування.

 

Обладнання.  Ребуси до творів В. О. Сухомлинського , індивідуальні картки, лист від дяді Федора, слова на кульках, анкети, інші ребуси .

 

Структура уроку

  1. Організаційна частина – 0,5 хв.
  2. Оголошення теми і мети уроку – 5 хв.
  3. Узагальнення знань, умінь і навичок – 29 хв.
  4. Підсумок уроку – 0,5 хв.

 

Хід уроку

 

  1. Організаційна частина

Продзвенів уже дзвінок,

Всім пора нам на урок,

Встаньте всі рівненько,

Привітаємось гарненько:

«Добрий день!»

 

  1. Оголошення теми і мети уроку
  1. Вступне слово вчителя.

Діти, сьогодні у нас незвичайний урок,

сьогодні ми зробимо ще один крок.

В країну чудову, в країну знайому,

що знання нам дарує, і де гарний настрій панує.

  • А жителі цієї країни, діти, завжди живуть під таким  девізом:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати.

- Ну що ж, раз ми потрапили до цієї країни, то також повинні дотримуватися цього девізу. Згодні, діти?! Молодці!

- Діти, а чи знаєте ви , як називається ця країна ?

- Я також не знаю. А хто ж нам допоможе ?! – Ой, здається я знаю.  

Погляньте уважно на цей ребус. Давайте  його розгадаємо, тоді і дізнаємося назву диво-країни.

 

  1. Розгадування ребуса.

 

 

- Так, дійсно, ми потрапили до країни Сюрпризів, де нас з нетерпінням на кожній вулиці чекатимуть казкові герої. Але, щоб до них потрапити, потрібно розв’язати всі завдання, що підготували жителі країни Сюрпризів. А всі завдання  будуть стосуватися слів, які означають назви предметів.

 

  1. Узагальнення знань, умінь, навичок
    1. Цікаві завдання від Буратіно.

(звучить пісня  «Бу-ра-ті-но»  Ю.Ентіна, з’являється  Буратіно із завданнями)

«Хто такий?»

Буратіно

  • Добрий день, мої малята,

                  Нумо, швидко порівняйте.

                                                         1 варіант

Хитрий, як . . .       (лисиця).

Боязкий, як . . .      (заєць).

Червоний, як . . .   (рак) .

Голодний, як . . .   (вовк).

Мудрий, як . . .      (сова).

Упертий, як . . .     (осел).

                                                        2 варіант

Колючий, як . . .     (їжак).

Злий, як . . .             (вовк).

Набундючений, мов . . . (індик).

Грізний, мов . . .        (лев).

 

Дзвінкоголосий, мов . . . (соловейко).

Маленький, як . . .  (мишеня).

( Діти працюють на індивідуальних картках )

 

Буратіно

  •  Всі сумлінно працювали, тому всі ви варті маленького сюрпризика від мене. Це ключик, який допоможе вам відчинити браму до наступної вулиці країни Сюрпризів. Заплющіть оченята, поверніть ключиком два рази вліво, промовте тихенько, «будь ласка» і брама відчинеться.

( Буратіно зникає. Чутно стукіт у двері.)

Підсумок даного виду роботи

  1. Завдання від поштарика Пєчкіна .
  • Хто там?
  • Це я, поштарик Пєчкін, приніс лист від дяді Федора. (Зачитує лист).

 Добрий день, друзі !

Я вирішив привітати своїх двоюрідних братів та сестричок  з черговим святом. Сів за стіл і підписав листівки Яні, Романкові, Оксанці, Сергійкові, Лесі, Андрійкові, Віталику. І ось виявилось, що одна з восьми листівок залишилася  незаповненою. Як не прикро, але я забув ім’я одного з моїх братів.

Кіт Матроскін  зробив мені  підказку, що ім’я мого останнього брата приковане саме поміж інших імен. Я не зміг  його віднайти. Можливо, ви діти, допоможите?

Заздалегідь дякую вам.

 

Поштарик Пєчкін

  • Діти, відгадали ім’я останнього брата  дяді Федора? Молодці, так його ім’я Ярослав.
  • А з якої букви пишемо імена людей?

 

Вчитель

  •  Діти, поштарик Пєчкін пішов в інші школи розносити листівки, а вам

залишив невеличкий сюрприз. Це анкети, які вам потрібно заповнити, для того щоб знати Пєчкіну куди і кому відносити дитячі журнали і газети.

 

Гра «Хто найшвидше і правильно заповнить анкету».

  1. Назви своє ім’я, прізвище, по батькові.
  2. Назви прізвище, імена, по батькові своїх батьків.
  3. Запиши свою адресу: назву міста та вулиці.
  4. Якщо є поблизу тебе річка, запиши її назву .
  5. Запиши клички своїх домашніх тварин.

Підсумок даного виду роботи

  1. Завдання від ослика Іа.
  • Діти, ослик Іа  приготував для вас ребуси у літері «І».
  • Уважно подивіться і відгадайте сховані слова.

 

 

( Віл, вік, віз, вітер, вірш, Віра).

  • Що означають ці слова?
  • Змініть їх так, щоб кожне з них означало багато предметів.

Віл – воли.

Вік – віки.

Віз – вози.

Вітер – вітри.

Вірш – вірші.

Віра – Віри.

Молодці, діти, ослик Іа, вами дуже задоволений.Тому дарує вам сюрприз.

  1. Фізкультхвилинк .

Ось країна Сюрпризів,

В ній зайчики сіренькі

По вулицях стрибають.

За дерева, за кущі позирають,

Вовка хитрого виглядають.

Знову бігають, стрибають

Вовка побачуть за пеньочки  сідають.

  1. Завдання від Вовка і Зайця.
  • О, погляньте, діти, так в цій диво-країні смільчак Зайчик з хитрим Вовком сперечаються.

Вовк

  • Я впевнений, що всі ці м’ячі треба закинути в кошик із запитанням (що?).

Заєць

  • Ні ти не правий, друже, деякі з цих м’ячів повинні потрапити до кошика із запитанням ( хто?) .

Вчитель

  • Зайчику, Вовчику, не сперечайтеся. Зараз учні вам допоможуть .
  • Діти , які з цих м’ячиків потрібно закинути до кошика із запитанням  (що?) , а які до кошика із запитанням (хто?) .

( Що? Школа, сюрприз, країна, знання), ( Хто? Учні, друзі ).

Заєць

  • Дякуємо вам, друзі, що розмирили нас з Вовчиком. Ми бачимо, що ви дуже розумні. Тому хочемо запропонувати вам свій сюрприз.

Вовк

  • Хто розгадає наш сюрприз, той отримає гарну оцінку. Наш сюрприз ще ребуси до творів В.О.Сухомлинського, які ви дуже полюбляєте читати. То ж готові до нашого сюрпризу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вовк

  • Молодці, діти, ми бачимо ви гарно знаєте творчість В.О.Сухомлинського. А чого навчають вас його твори?

  ( Відповідь дітей ).

 

Заєць

Ну то що ж, Вовче, ходімо мерщій і ми читати оповідання В.О.Сухомлинського. Можливо і ми станемо  кращими. Дякуємо, діти, що підказали нам, де потрібно шукати життєвої поради.

 

 

 

  1. Підсумок уроку

 

  • Ось і закінчилася наша подорож країною Сюрпризів. Ви, діти, були чемними і розумними гостями, за що казкові герої вас ввічливо прийняли і подарували вам свої сюрпризи.

Я також підготував вам сюрпризи – це оцінки за ваші міцні знання з теми «Слова, що означають назви предметів». Але головним вашим сюрпризом в житті були, є і будуть ЗНАННЯ.

Пам’ятайте завжди, любі діти,

У житті всім потрібні знання.

І як велів Сухомлинський,

Завжди слід добро творити –

Щохвилини та щодня.

  • Пригадайте, чи творили ви добро сьогодні на уроці? Якщо так, то коли і кому?
  • Народна мудрість говорить: добро творити – себе веселити.
  • Тож, творіть завжди добро і ростіть веселими та щасливими.

Ось і дзвоник пролунав,

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати,

Треба йти відпочивати.

 


docx
Додано
12 грудня 2018
Переглядів
823
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку