Інтегрований урок української мови в 1 класі "Буква ь"

Про матеріал
Інтегрований урок української мови в 1 класі "Буква ь". Під час уроку використовуються електронні освітні ігрові ресурси "Розумники".
Перегляд файлу

Додаток 1

Урок української мови у 1 класі

Тема. Буква Ь (знак м′якшення). Загадка. Опис предмета. Друкування букв, 

           складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв:

           письмо овала.

Мета. Удосконалювати навички правильного та виразного читання вголос різних

           текстів (оповідання, вірш, загадка), аналізу звукового складу слова; розвивати

           вміння розповідати про власні почуття та емоції від прослуханого та

           побаченого, встановлювати зв′язок між почутим і власним досвідом, виховувати

           любов до природи та почуття відповідальності за домашніх улюбленців.

Обладнання: конструктор LEGO, фішки, тематичні картинки «Тварини», ЕОІР

            «Розумники».

 

Хід уроку

 

  1. Організація класу (емоційне налаштування)

- Покажіть цеглинкою, який у вас настрій. Зробіть «башту настрою».

     2. Актуалізація опорних знань. Робота над удосконаленням понять «звук»,  

         «буква»

     2.1 Проблемне запитання

  - Заплющіть очі і прочитайте букву, яку я показую. Чому ви не можете це виконати?

     (не бачать букву). Що таке буква?

  - Заплющіть очі (вчитель вимовляє звук). Чи зрозуміли ви, про який звук ідеться? Як?

    Що таке звук?

    2.2 Робота з конструктором LEGO

     Вчитель називає звуки, а учні викладають відповідну букву (о, ш, є).

  1. Вивчення нового матеріалу
    1. Відгадування загадок, звуковий аналіз слів-відгадок

На дворі і на току -                                       Здавна людям помагає,

Скрізь луна: «Ку-ку-рі-ку!»                       Довгий хвіст і гриву має,

Гордо птах цей походжає,                           Любить сіно пожувати,

Дуже пишний хвостик має,                        «І-го-го!» - ірже завзято,

Шпори, гребінець чарівний,                       Бо не відає про лінь,

Що за птах цей, дітки? (Півень)                 Як працює в полі… (кінь)

  1. Виховна бесіда про почуття відповідальності за домашніх тварин.
  2. Друкування слів-відгадок. Виникнення труднощів у написанні слів
  3. Повідомлення теми та завдань уроку
  4. Вправа «Квест-дослідження» (спостереження за вимовою звука)

- Назвіть послідовно звуки у слові кінь. Який останній звук цього слова? В українській мові є буква, яка жодного звука не позначає, а необхідна для позначення м′якості приголосних звуків. Це – знак м′якшення.

3.6 Аналіз букви, її місце в алфавіті.

  - Пофантазуйте, на що схожа буква.

           Підняли ми букву Р і поставили ось так.

           Що ми маємо тепер? (Знак м′якшення)

  1. Робота з конструктором LEGO – побудова з цеглинок Ь.
  2. Виконання завдання з ЕОІР «Розумники» - буква розсипалася.
  3.  Робота в парах - дидактична гра «Зроби звук м′яким» - м-?, н-?, с-?, л-?, т-?.

Фізкультхвилинка

  1. Закріплення вивченого матеріалу
    1. Робота з підручником (с.72)
  • Метод «Входження в малюнок»

- Розгляньте малюнок, а тепер ввійдіть у нього. Де ви опинилися? Що робить котик? Мишка? Як ви думаєте, що знає котик і мишка про знак м′якшення?

До кого з дорослих можна звернутися за підтвердженням правдивості прочитаної інформації?

  • Читання та порівняння букв та буквосполучень зі знаком м′якшення.
  • Читання слів з буквою Ь («Щоденні 5») – читання для друга

- прочитайте одно-, дво-, трискладові слова;

- назвіть слова, які відповідають на питання хто? що?

  •   Читання правила
    1. Виконання завдання з ЕОІР «Розумники» - допоможи зайчику дійти до будиночка, встановити відповідність.

Гімнастика для очей

  1. Читання та відгадування загадки. Опис предмета

- Які слова допомогли відгадати загадку?

4.4 Вправа «Сенкан»

       Заєць.

       Сірий, пухнастий.

       Бігає, стрибає, тікає.

       Заєць швидко бігає.

       Куцохвостик.

  1. Робота в зошитах (с.53)
  • Друкування знака м′якшення, буквосполучень, слів, речення.
  • «Щоденні 5» - письмо для себе

- Надрукуйте слово, яке вам на сьогоднішньому уроці найбільше сподобалося.

  •        Письмо овала
  •        Самооцінювання. Робота з чек-листом.
    1.  Виконання завдання з ЕОІР «Розумники» - читання слів («Щоденні 5» - читання для себе)
  1. Підсумок уроку
    1. Робота з конструктором LEGO гра «Не скажу, а покажу» (вчитель називає слова, а учні сигналізують, чи є у слові м′який приголосний)

Кінь, корова, коза, заєць, кіт, кріль, вовк, ведмідь.

  1. Вправа «Відкритий мікрофон»

  -Що ви дізналися на уроці нового?

  -Що з почутого ви б хотіли сьогодні розповісти вдома своїм рідним?

 - Урок закінчується, дякую всім за плідну роботу.

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
27 грудня 2019
Переглядів
959
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку