Вчити учнів бачити розмаїття осінньої природи, розкрити її красу за допомогою поетичного слова, музики, художньої творчості дітей.
.. Продовжувати ознайомлювати учнів із пейзажним живописом на прикладі картини І. Левітана, складати тексти-описи за картиною. Розвивати зв'язне мовлення учнів, логічне мислення, здатність емоційно сприймати картину, порівнюючи зображене з живою природою, з матеріалами власних спостережень.
Формувати вміння аналізувати віршовані твори, вміння виразно читати вірші, вчити захоплюватися красою природи, розвивати уяву, фантазію, зв'язне мовлення, формувати вміння самим створювати віршовані твори, знаходити влучні та точні слова.
Ознайомити з професією письменника, поета, художника.
Викликати почуття любові до природи, насолоди від краси рідного краю.
Урок творчості
Мета. Вчити учнів бачити розмаїття осінньої природи, розкрити її красу за допомогою поетичного слова, музики, художньої творчості дітей.
. . Продовжувати ознайомлювати учнів із пейзажним живописом на прикладі картини І. Левітана, складати тексти-описи за картиною. Розвивати зв'язне мовлення учнів, логічне мислення, здатність емоційно сприймати картину, порівнюючи зображене з живою природою, з матеріалами власних спостережень.
Формувати вміння аналізувати віршовані твори, вміння виразно читати вірші, вчити захоплюватися красою природи, розвивати уяву, фантазію, зв'язне мовлення, формувати вміння самим створювати віршовані твори, знаходити влучні та точні слова.
Ознайомити з професією письменника, поета, художника.
Викликати почуття любові до природи, насолоди від краси рідного краю.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
I. Привітання.
І запрошуєм сьогодні на урок до нас у клас.
— Сядьте всі рівненько. Сьогодні ваше завдання: Не просто слухати, а чути,
Не просто дивитися, а бачити,
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно й плідно працювати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
. Прислухайся! Земля співає!
І линуть звуки чарівні.
Усе в природі голос має
И свої наспівує пісні.
Заграло листя на тополі,
І очерет зашелестів.
Чарівні звуки линуть в полі,
Звучать мелодії без слів.
Осика листячком тріпоче,
Сосна задумливо шумить. 1
Далеко в небі грім гуркоче,
З-під кореня вода дзюрчить.
Ось стогне дуб, верба зітхає,
Он павутиннячко дзвенить.
Струмочок весело співає —
Усе в гармонії звучить!
Була земля квітками вкрита,
Скрізь сонце, радість і тепло.
Та ось поглянь, нема вже літа,
Кудись з туманом попливло.
Мабуть, у вирій полетіло,
Вслід за птахами вдалечінь.
1 листя раптом пожовтіло,
А в небесах - чарівна синь.
І стало тихо... Зовсім тихо.
. Бо це вже осінь наступила,
Зажуру тиху розлила.
Все золотом осіннім вкрила,
Туманом землю сповила.
Тепер у лісі і у полі
Не ті мелодії звучать.
Та й затихає все поволі...
Все у природі буде спать.
Скласти асоціативний кущ: Осінь. (золота, барвиста, чарівна, різнобарвна, багата, казкова…)
ЛЕҐЕНДА
За народним переказом Осінь — старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:
— Забирай все моє багатство, віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою, і люди полюблять тебе.
І Осінь, як ви бачите, виконує наказ Сонця, і кожного року дарує нам щедрі дарунки полів і садів, чарує нас своїм осіннім золотом.
"Розвиток зв'язного мовлення
Розвитку зв'язного мовлення приділяється у початковій школі велика роль. Діти вчаться слухати, переказувати, складати описи, розповіді, будувати діалоги. Важлива роль відводиться підготовчій роботі. Цей етап уроку можна назвати «підготовкою до творчості».
Слова, які підкреслені не писати . Діти їх підбирають) Знайти рими.
Золотиста і чудова
Прийшла осінь на діброви.
Стала листя золотити,
Щоб усіх розвеселити.
Та діброви посмутніли, Бо чекають вже зими. Холоди вже наступили. І ще довго до весни.
(Складання речень про осінь за твором В. Сухомлинського). Деформований текст:
Наталка встала на світанку.
Вона пішла в сад прощатися з осінню.
тихо, У, було, саду,
віти, Вітер, голі, гойдав,
листя, Під, сухе, лежало, деревами,
побачила, яблуко, велике, Раптом Наталя,
зраділа, Дівчинка,
літа, Адже, шматочок, це.
Заміть крапок вставте слова з довідки:
Ось. стоїть ... клен. Тихо падають з нього ...
листочки. А ... берізки вдяглися в ... платтячка.
Палахкотять ... кетяги горобини. Тільки ... ялинки
стоять у ... сукнях. Довідка: замріяний; багряні; стрункі; золоті;
червоні; ніжні; зелених.
Осінь: золота, барвиста, чарівна, казкова.
Небо: синє, чисте, сірувате, безхмарне, темно синє.
Сонце: ласкаве, осіннє.
Вбрання: золотисте, різнобарвне.
Вода: холодна, чиста, глибока.
Ми сьогодні разом з вами
Будем справжніми майстрами.
Повторення правил роботи в групах
І група «Творці» написати твір про осінь.
Золота осінь.
Промайнуло тепле літечко. Осінь одягла дерева в розкішне вбрання.
Осіннє листя освітлює верхівки струнких берізок. У річці вода глибока холодна, чиста. Високим, синім небо» пливуть пухнасті хмари.
На лівому березі в золотому вбранні стоять берізки. А сосни та ялині залишилися зеленими.
Осінь чарує своїми кольорами зір людей. Осінь — чудова пора року!
ІІ група « Художники» - Намалювати картину: Дари осені.
Образотворче мистецтво
«Учні повинні мати емоційну чутливість до настрою образів природи у різні пори року, ... вміти помічати естетично — незвичайне у буденному, кольорове багатство...».
ІІІ група «Умільці»
- Створити картину: Осінь у лісі.
Спосіб виконання: паперопластика.
Трудове навчання
Трудове навчання забезпечує умови поєднання інтелектуального, фізичного і соціального розвитку учнів.
ІV група « Чомучки» Виконавши задачу треба знайти листочок на дереві.
Логіка
Задача 1: Зайчик налив в три ємності – банку, стакан і чашку три рідини: молоко, напій і компот та поставив на стіл. Яку рідину і в яку з цих ємностей налив зайчик, якщо відомо, що чашка стоїть між стаканом і молоком і в ній не компот?
Відповідь: стакан – компот, чашка – напій, банка – молоко.
Задача 2: Задумайте одноцифрове число, помножте його на 5, збільшіть в 2 рази, додайте 4. Закресліть одну цифру зліва, додайте 11. Назвіть число, яке ви отримали?
Відповідь: 15.
Задача 3: На скільки найменше двохцифрове число більше за найбільше одноцифрове число?
Відповідь: 10 – 9 =1
V група «Юні поети»
Читання
Читання — основна форма засвоєння набутих людством знань, здобуття інформації. Досягти якісного читання можна тоді, коли вдасться підтримати інтерес до книжки, розвивати його.
«Коло літературного читання і його методичне опрацювання створюють передумови для самовираження дітей у творчій діяльності у зв'язку з прочитаним. ... Рекомендуються з цією метою: словесне малювання, доповнення віршованих творів; складання казок, небилиць, творів-мініатюр, віршів лічилок загадок».
Скласти вірші і дати їм назву.
Вересень
Звозить вересень в комори
Кавуни і помідори,
Спілих яблук, груш і слив
Цілі гори натрусив.
І вантажить гарбузи
На машини і вози.
Йде до гаю, де гриби
Виростають щодоби.
На чолі іскриться піт
— Сто турбот і сто робіт.
ЖОВТЕНЬ
Листя жовте та червоне
Легко з дерева злітає.
Мов метелик, на дорозі
З тихим шелестом сідає.
Сяють золотом берези,
Жовтень ним вінчає осінь.
Журавлиний клин мережить
Висоти холодну просінь.
ЛИСТОПАД
Більше і більше листя з кленів
Облітає з кожним днем!
По траві іще зеленій
Між дерев в саду ідем.
Йдем по листу золотому,
Мов по килиму м'якому,
Що на весь прослався сад.
— Здрастуй, місяць Листопад!
Інформатика
Малювання в Paint
VІІІ. Підсумок уроку. Презентація робіт.
Природознавство
Так і хочеться назвати цей предмет природодивуванням. Вивчати, знати, любити, оберігати, примножувати — основні завдання цих уроків.
«Природа не визнає жартів: вона завжди правдива, завжди серйозна, завжди строга; вона завжди права; помилки походять від людей».
На дошці створюється картина «До нас прийшла осінь». Зверху закриті слова ще з початку уроку. Відкриються тільки тоді, коли всі виконають завдання.
Приклеїти листочки на картину для оформлення рамки. ( Який настрій в кінці уроку)
Відкрити слова, які на початку уроку були закриті.
«Збережіть мою красу»
Виставлення оцінок, вручення медалей «За успіхи» .