Інтегрований урок в 1 класі з навчання грамоти (читання), дизайну і технологій та мистецтва

Про матеріал

Інтегрований урок з навчання грамоти (читання),

дизайну ітехнологій та мистецтва у 1 класі

підготувала вчитель початкових класів СЗШ№222 м.Києва

Ємець Ольга Іванівна

Тема уроку: «Звуки [з], [з'], позначення їх буквою З,з (зе).

Відпрацювання дзвінкої вимови слів з виучуваними звуками. Читання складів, слів і речень із буквою з,З»

Мета уроку: познайомити учнів з буквою З,з, її звуковим значенням – звуками [з], [з'], вчити правильно артикулювати звуки,формувати навички читання слів із вивченими буквами, збагачувати словниковий запас слів, розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку, формувати комунікативну компетентність, активізувати пізнавальну діяльність учнів, виховувати дбайливе ставлення до природи, любов до прекрасного, почуття дружби і взаємодопомоги.

Очікувані результати:

Розрізняти голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння. Знати фонетичну характеристику звуків позначених буквою «зе».

Читати склади, слова, текст з вивченою літерою.

Уміти конструювати та перебудовувати слова.

Висловлювати та аргументувати власну думку.

Збагатити словниковий запас учнів.

Обладнання: каса букв, таблиці складів, слів, мультимедійний комплекс, фішки для складання звукових моделей слів, конструктор LEGO, зображення сніговиків, сніжинки, крохмаль, олія.

Форма уроку: інтегрований

Хід уроку

І. Вступна частина

Організація класу Створення сприятливої атмосфери в класі

Вправа «Обери настрій»

- Діти, зараз я пропоную показати який у вас настрій. Вам потрібно обрати смайлик, який відповідає вашому настрою і повісити його на дошці.

-Я рада, що у вас гарний настрій, тому ми можемо розпочати урок!

Ось дзвінок дав нам сигнал.

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок читання починаймо.

ІІ. Основна частина

1.1. Відгадування загадки

— Доню! Доню! — кличе мати, Швидше вийди-но із хати!

— Дивно! Щезла стежка .. Де вона?

Зникла десь і огорожа...

Сад на себе чом не схожий?

Що за диво? Все село

Білим пухом занесло.

— Дива зовсім тут нема —

Це в село прийшла...(Зима)

2. Слухання музики Чаковського «Пори року» (Зима)

- Діти, заплющіть очі і пориньте у казковий і чарівний світ музики.

– Які зимові картини ви уявили?

-Діти, сьогодні до нас на урок завітала Зима разом зі своїми помічниками Сніговичками: Сніговичок Здоров'ячок, Сніговичок Мудрячок і Сніговичок Умійко (на дошці прикріплені три сніговики).

- Кожен Сніговичок приготував для нас цікаві завдання.

3. Артикуляційна вправа

–Діти, давайте покажемо, як правильно дихати взимку, щоб не застудитися. (Вдихаємо носиком, а видихаємо ротиком).

– Молодці, ви правильно подихали, а тепер час зігрітися гарячим чайком. Але наш Сніговичок Здоров'ячок підказує, що гарячий чай пити не можна. Покажіть один одному, як подмухати на чай, щоб він охолов.

4. Мовленнєва розминка

- Сніговичок Мудрячок пропонує потренувати наш язичок, щоб він вправно працював на уроці.

5. Робота над чистомовкою

За-за-за – замерзла коза.

Зу-зу-зу - обігрій козу.

Зі-зі-зі - дай чаю козі.

6.Вправа на звуконаслідування - Покажіть голосом, як швидко ми спускаємось з гірки (шух!) - Як під нашим ніжками рипить сніг? (рип-рип) - Як вітер шумить у наших вухах? (шу-у!) - Як стрибаємо від задоволення? (туп-туп) 7. 7. Повідомлення теми і мети уроку

Зима морозяна надворі,
Замети білі на землі.

Зоріють в небі ясні зорі.

Заснули зайчики малі.

– Який звук часто зустрічався вам у віршику? - Чим відрізняються ці звуки в словах зима і зірка? (Отже, запам'ятали, що звук з – приголосний твердий, а звук з – приголосний м'який).

-Сьогодні ми будемо вчити букву з,З (зе), читати слова, речення з цією буквою.

8. Прогнозування очікуваних результатів уроку. Гра «Мікрофон»

Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Я очікую…)

Знайомство з буквою з,З (показ букви) Збоку, знизу і згори

Схожа «З» на цифру три.

Є три зуби в букви «З»

ними все вона гризе.

9.Робота з цеглинками «Лего»

- Викладіть букву з цеглинок.

Читання складів з буквою з (зе).

за зо зи зі зу зе

аз оз из із уз ез

Читання слів

10. Фізкультхвилинка

- Сніговичок Здоров'ячок пропонує нам порухатись.

- Ми на прогулянці, підемо слід у слід засніженою стежкою. (Діти крокують)

– Вийшли на галявину. Яке чисте повітря! Дихайте глибоко носиком! (Діти глибоко вдихають і видихають)

- З неба повільно падають сніжинки. (Присідають)

- Повіяв вітер. Сніжинки закружляли. (Закружляли на місці)

- Захиталися ялиночки. Праворуч, ліворуч, вперед, назад. (Нахиляються)

- Снігу накачаємо купу на галявині.

– Бабу здоровенну зробимо гуртом. (Утворюють руками коло)

- Тепер підемо назад стежкою. (Крокують)

11. Вправа «Крісло автора»

- Діти, розкажіть, в які зимові ігри ви любите розважатися?

- Ось ми зараз і покатаємось на санчатах з гірки. Аж дух захоплює!

- Ви повинні прочитати слова в пірамідках на одному диханні

1 група 2 група 3 група

Зима сани зорі

Зимка санки мороз

Зимова замети морози

Зліпили ковзани морозне

12. Робота в групах

- Сніговичок Умійко пропонує нам зробити сніг, щоб пограти в сніжки.

(Виготовлення штучного снігу з крохмалю та оліі, зліпити сніжки)

- Діти, у вас вийшли дуже гарні сніжки. В сніжки ми пограємо на перерві.

13. Робота за Букварем

- Читання слів за подібністю (синтетичний спосіб). Завдання равлика

- Прочитайте двоскладові слова.

Прочитайте трискладові слова.

– Прочитайте найдовше слово.

– Прочитайте текст «ланцюжком».

14. Утворення слів за допомогою стрілочок.

Учні читають слова за стрілочками.

– Молодці, ви швидко і правильно утворили нові слова.

(зліпили, зробили, зламали, знесли, зварили)

15.Гра «Віднови речення» селом За озеро (За селом озеро.) стали ковзани на Ми (Ми стали на ковзани.)

ІІІ. Заключна частина. Рефлексія

- Діти, вам сподобалась зустріч з зимою?

- Які звуки позначає ця буква?

- Які слова про зиму ви можете сказати? Яка вона?

- Діти, перед вами лежать 3 сніжинки зі смайликом

- Оберіть собі таку сніжинку, яка оцінить роботу вашу роботу на уроці.

- Дякую вам за урок.

Перегляд файлу

       Інтегрований урок з навчання грамоти (читання),  

          дизайну і   технологій та мистецтва  у 1 класі                                                      

           підготувала вчитель початкових класів СЗШ№222  м.Києва

                                             Ємець Ольга Іванівна

  • Тема уроку: «Звуки  [з], [з'], позначення їх буквою З,з (зе).                                          Відпрацювання дзвінкої  вимови слів з виучуваними звуками.                                                                                         Читання складів, слів і речень із буквою з,З»                                                                                                                           Мета уроку: познайомити учнів з буквою З,з, її звуковим значенням – звуками  [з], [з'], вчити правильно артикулювати звуки,  формувати навички читання слів із вивченими буквами,  збагачувати словниковий запас слів,  розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку, формувати комунікативну компетентність, активізувати пізнавальну діяльність учнів, виховувати дбайливе ставлення до природи, любов до прекрасного, почуття дружби і взаємодопомоги.                                                                                                                               Очікувані результати:                                                                                                             Розрізняти голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння. Знати фонетичну характеристику звуків позначених буквою «зе».                                                 Читати склади, слова, текст з вивченою літерою.                                                              Уміти конструювати та перебудовувати слова.                                                                  Висловлювати та аргументувати власну думку.                                                                       Збагатити словниковий запас учнів.                                                                                                    Обладнання: каса букв, таблиці складів, слів,  мультимедійний комплекс, фішки для складання звукових моделей слів, конструктор LEGO, зображення сніговиків, сніжинки, крохмаль, олія.                                                                                                                      Форма уроку: інтегрований                                                                                                                         

                                                Хід уроку

І. Вступна частина

Організація класу                                                                                                                        Створення сприятливої атмосфери в класі                                                                            Вправа «Обери настрій»                                                                                                                  - Діти, зараз я пропоную  показати який у вас настрій. Вам потрібно  обрати смайлик, який відповідає вашому настрою і повісити його на дошці.                                                                                                                               -Я рада, що у вас гарний настрій, тому ми можемо розпочати урок!

Ось дзвінок дав нам сигнал.

Працювати час настав.                                                                                                                       Тож і ми часу не гаймо,                                                                                                                      Урок читання починаймо.

ІІ. Основна частина                                                                                                          1. 1. Відгадування загадки                                                                                                                           — Доню! Доню! — кличе мати,                                                                                               Швидше вийди-но із хати!                                                                                                               Дивно! Щезла стежка .. Де вона?                                                                                       Зникла десь і огорожа...                                                                                                             Сад на себе чом не схожий?                                                                                                  Що за диво? Все село                                                                                                        Білим пухом занесло.                                                                                                     — Дива зовсім тут нема —                                                                                                 Це в село прийшла...        (Зима)

2. Слухання музики Чаковського «Пори року» (Зима)                                                                      - Діти, заплющіть очі і пориньте у казковий і чарівний світ музики.                                              – Які зимові картини ви уявили?

-Діти, сьогодні до нас на урок завітала Зима разом зі своїми помічниками Сніговичками:  Сніговичок Здоров’ячок,  Сніговичок Мудрячок і Сніговичок Умійко  (на дошці прикріплені три сніговики).                                                                                                             - Кожен Сніговичок приготував для нас цікаві завдання.

3. Артикуляційна вправа                                                                                                                      –Діти, давайте покажемо, як правильно дихати взимку, щоб не застудитися.   (Вдихаємо носиком, а видихаємо ротиком).                                                                                     – Молодці, ви правильно подихали, а тепер час зігрітися гарячим чайком. Але наш Сніговичок Здоров’ячок підказує, що гарячий чай пити не можна. Покажіть один одному, як подмухати на чай, щоб він охолов.

 4. Мовленнєва розминка

- Сніговичок Мудрячок  пропонує потренувати наш язичок, щоб він вправно працював на уроці.
5. Робота над чистомовкою

За-за-за  –  замерзла коза.                                                                                                                                                                Зу-зу-зу  -  обігрій козу.                                                                                                                             Зі-зі-зі     -  дай чаю козі.

6.Вправа на звуконаслідування                                                                                                              - Покажіть голосом, як швидко ми спускаємось з гірки  (шух!)                                                               - Як під нашим ніжками рипить сніг? (рип-рип)                                                                                                                                  - Як вітер шумить у наших вухах? (шу-у!)                                                                                          -  Як стрибаємо від задоволення? (туп-туп)                                                             7. 7. Повідомлення теми і мети уроку

Зима морозяна надворі,
Замети білі на землі.
Зоріють в небі ясні зорі.
Заснули зайчики малі.                                                                                                                         – Який звук часто зустрічався вам у віршику?                                                                                                  - Чим відрізняються ці звуки в словах зима і зірка?                                                             (Отже, запамятали, що звук з – приголосний твердий, а звук з – приголосний мякий).                                                                                                                             

-Сьогодні ми будемо вчити  букву з,З (зе), читати слова, речення з цією буквою.

8. Прогнозування очікуваних результатів уроку. Гра «Мікрофон»

Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?   (Я очікую…)

Знайомство з буквою з,З  (показ букви)                                                                                                                                                    Збоку, знизу і згори                                                                                                                          Схожа «З» на цифру три.                                                                                                                                       Є три зуби в букви «З»                                                                                                                                      ними все вона гризе.

9.Робота з цеглинками «Лего»                                                                                                       - Викладіть букву з цеглинок.

Читання складів з буквою  з (зе).

за зо зи зі зу зе                                                                                                                                                      аз оз из із уз ез                                                                                                                                                                                 Читання слів                                                                                                                                      10. Фізкультхвилинка                                                                                                         - Сніговичок Здоров’ячок пропонує нам  порухатись.                                                                                                                                          - Ми на прогулянці, підемо слід у слід засніженою стежкою.  (Діти крокують)             – Вийшли на галявину. Яке чисте повітря! Дихайте глибоко носиком!                                                 (Діти глибоко вдихають і видихають)                                                                                              - З неба повільно падають сніжинки. (Присідають)                                                                            - Повіяв вітер. Сніжинки закружляли. (Закружляли на місці)                                                        - Захиталися ялиночки. Праворуч, ліворуч, вперед, назад. (Нахиляються)                                         - Снігу накачаємо купу на галявині.                                                                                                                                    – Бабу здоровенну зробимо гуртом. (Утворюють руками коло)                                                    - Тепер підемо назад стежкою. (Крокують)

11. Вправа «Крісло автора»

- Діти, розкажіть, в які зимові ігри ви любите розважатися?                                                               - Ось ми зараз і покатаємось на санчатах з гірки. Аж дух захоплює!                                                   - Ви повинні прочитати слова в пірамідках на одному диханні                                                                                     

1група 2 група 3 група

зима                                                 сани                                          зорі

зимка                                               санки                                        мороз

зимова                                             замети морози

зліпили ковзани морозне

12. Робота в групах

 - Сніговичок Умійко  пропонує нам зробити сніг, щоб пограти в сніжки.

(Виготовлення штучного снігу з крохмалю та оліі, зліпити сніжки)                                                     - Діти, у вас вийшли дуже гарні сніжки. В сніжки ми пограємо на перерві.

13. Робота за  Букварем

- Читання слів за подібністю (синтетичний спосіб). Завдання равлика.                               - Прочитайте двоскладові слова.                                                                                  - - - Прочитайте трискладові слова.                                                                                                              – Прочитайте найдовше слово.                                                                                                        – Прочитайте текст «ланцюжком».

14. Утворення слів за допомогою стрілочок.                                                                   Учні читають слова за стрілочками.                                                                                            – Молодці, ви швидко і правильно утворили нові слова.                                                 (зліпили, зробили, зламали, знесли, зварили)

 

15.Гра «Віднови речення»                                                                                                            селом  За  озеро                                                                                                                                                (За селом озеро.)                                                                                                                                    стали  ковзани  на  Ми                                                                                                                        (Ми стали на ковзани.)

ІІІ. Заключна частина. Рефлексія

- Діти, вам сподобалась зустріч з зимою? 
-  Які звуки позначає ця буква?
- Які слова про зиму ви можете сказати? Яка вона?
- Діти, перед вами лежать 3 сніжинки зі смайликом                                                                                                                      - Оберіть собі таку сніжинку, яка оцінить роботу вашу роботу на уроці.                                         - Дякую вам за урок.                                                                                                      

 

 

docx
Додано
10 грудня 2021
Переглядів
296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку