Інтегрований урок в 3 класі «Прийшла зима біловолоса».

Про матеріал
інтерес до читання; виховувати любов до рідної природи, бажання оберігати її.
Перегляд файлу

Інтегрований урок «Прийшла зима біловолоса».

 3 клас

(літературне читання – О. Олесь «Перший сніг», О. Копиленко «Зима йде»; образотворче мистецтво – малювання на тему «У зимовому лісі»; музика – П.І. Чайковського «Пори року. Зима»)

 

Мета: навчити учнів розкривати в малюнку обрану тему й ознайомити з будовою та особливостями листяних та хвойних дерев; навчити малювати дерева без листя; вчити учнів бачити й розуміти прекрасне в природі, поезії; за допомогою художніх засобів поглибити уявлення учнів про найхарактерніші ознаки зими; розвивати зв’язне мовлення, інтерес до читання; виховувати любов до рідної природи, бажання оберігати її.

Обладнання: репродукції картин І.І. Шишкіна «Зима», І.І. Шишкіна «Зима в лісі», А.М.

Васнєцова  «Зимовий сон», А.М Васнєцова «Зима», Г. Аванесова «Кришталевий струмок», фотозображення дуба, ялини, сосни та доповіді дітей про дерева; запис музики                           П. І. Чайковського «Пори року. Зима»; сторінки інформаційної газети «Слухняний олівець» – «Символіка кольорів».

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Станьте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всім гарненько.

Добрий настрій на урок взяли,

Працювати плідно почали.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Відгадування загадки

Прийшла до нас бабуся

у білому кожусі,

Ліси причепурила –

пухнастим снігом вкрила.

Вгадайте – хто вона,

бабуся чепурна? (Зима).

 

2. Асоціативний кущ

– Коли ви говорите про зиму, що на думку вам спадає?

(сніг, мороз, Новий рік, Різдво, заметіль, санчата, розваги, подарунки, злюча артистична, морозяна, холодна, мила, срібна, люта)

 

3. Слухання вірша М. Сингаївського «Головний колір зими»

Учитель. Який головний колір зими? Правильність відповіді ви перевірите, уважно послухавши вірш                       М. Сингаївського.

Учень

Білі черевички у зими

Вкрив дерева білими крильми

Морозець колючий, мов шипшина.

Білі черевички у зими,

Біла-біла в неї кожушина,

Білі сани, білогриві коні,

Білі рукавички пухові.

Білі щоки, а вуста червоні,

Мов розквітлі маки кольорові.

 

ІII. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку (Тема уроку записана на дошці)

— Сьогодні чекає на нас зустріч з прекрасним. Будьте пильними і спостережливими. Постарайтеся душею відчути те, що вас схвилює, і передати це якнайяскравіше усно, а потім – на папері.

 Ми з вами вирушимо в зимовий ліс за допомогою художніх творів та живопису. Ви спостерігатимете за змінами у природі, які сталися з приходом зими. Навчитесь зображувати ці зміни словами та фарбами, бачити красу природи.

 

ІV. Робота над змістом уроку

1. Робота з репродукціями картин зимової пори

- Діти, погляньте уважно на зимовий пейзаж, чи можна цю пору року назвати безбарвною?

- Чи завжди сніг білий? Відповіді дітей.

 

2. Читання вчителем напам'ять вірша Олександра Олеся «Перший сніг» (Н.Ф. Скрипченко, О.Я. Савченко «Читанка 3 клас, с 105).

Відповіді дітей: – Сніг не завжди буває білий.

 

3. Читання вірша учнями І групи вголос                        - Якого кольору може бути сніг? (Сріблястий).

- Коли він має такий колір? (Він має такий колір тоді, коли виграє на сонці).

 

4. Бесіда

- Хто цей художник, який так сміливо фарбує все навкруги?

Цей незвичайний художник – сонячне світло. У звичайному сонячному промінці сховано сім кольорів: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, голубий, синій, фіолетовий. Тому і сніг ми бачимо різнокольоровим.

- А чи зустрічали ви яскраві кольорові плями серед зимової білизни? Де саме? (Червоні ягоди горобини, калини, зелені гілки ялин, сосни).

- Тепер ми знаємо, що зима не безбарвна.

- Які теплі кольори ми будемо використовувати при зображені зимового лісу? (Використання сторінки інформаційної газети «Слухняний олівець» – «Символіка кольорів»).

- Які холодні кольори ми будемо використовувати? (Використання сторінки інформаційної газети «Слухняний олівець» – «Символіка кольорів»).

- Гама яких кольорів переважатиме на вашому малюнку?

 

5. Читання оповідання О. Копиленко «Зима йде», с.104.

 (Учні І групи читають вголос).

- Зараз ми за допомогою української письменниці Оксани Копиленко вирушимо у зимовий ліс.

- Які почуття викликала у вас розповідь про зимовий ліс?

- Які дерева описала письменниця?

 

6. Бесіда про дерева з опорою на фотографію

- Які породи дерев ви знаєте? (Дуб, тополя, береза, ялина, сосна).

- Яку загальну будову мають усі дерева? (Дерева мають корінь, стовбур, гілля, листя).

- Пригадайте дуб. Як ростуть його гілки? (Стовбур могутній, міцні вузлуваті гілки).

- Якого забарвлення стовбур дуба? (Коричневого).

- На які дві групи можна поділити всі дерева? (Усі дерева можна поділити на хвойні та листяні).

- За якими ознаками ми поділяємо дерева на ці групи? (Дерева поділяють так за зовнішньою будовою листя: у листяних дерев листки більш-менш широкі; у хвойних – дуже вузькі, схожі на голки).

 

7. Проектна робота.

а)Короткі доповіді дітей про дерева

- Чим схожі ялина та сосна? (Замість листя – колюча хвоя, що залишається зеленою і влітку, і взимку).

- Чим відрізняються ялина та сосна? (У ялинки гілки звисають донизу, у сосни гілки дивляться вгору, голки у ялини короткі, а у сосни – довгі).

 

8. Фізкультхвилинка

 

б)Виразне читання вірша.

Продовжуємо, зручно сядьте за партою, покладіть руки на коліна, заплющте очі, розслабте м'язи. Слухаючи уривок з твору П. Чайковського «Пори року. Зима» та вірш Н. Красоткіна «Ліс», уявіть ліс узимку.

(Читає виразно вірш учень з ІІ групи)

В світі є ліси казкові: 

Хвойні, листяні, чудові,

Мішані є і тропічні,

Саксаулові, незвичні.

В хвойних – сосни і ялини,

Кедри, піхти і модрини.

Пахне в лісі цім живиця,

є морошка і брусниця.

Де ростуть берізки й клени,

Тис,  ялиночка зелена,

ясен, сосни і дубочки –

Це вже мішані лісочки.

А на півдні, де тепліше,

Ще буває цікавіше.

В пишнім листі все буяє,

ліс тут листяним буває.

Та летять листочки долі,

Взимку всі дерева голі.

І стоять так до весни,

Дивляться чарівні сни.

ліс – це диво, ліс – це казка.

Тож заходьте в ліс, будь ласка,

 

Але завжди пам’ятайте:

Диво-ліс охороняйте!

 

 

 

9. Пояснення вчителя та робота над малюнком

 

- Малювати починаю з горизонтальної лінії, що зображує землю. Лінію ділю на дві частини, а потім кожну частину – ще на дві. Посередині відрізка тонкими вертикальними штрихами намічаю стовбур ялини. Посередині лівого відрізка – стовбур сосни, правого – дуба. Визначаю, яку частину від усієї висоти дерева складає висота крони, малюю контур дерев.

- Пам'ятайте, що на малюнку віддалені предмети сприймаються меншими, а їхній колір блідішим.

 

10. Самостійна робота учнів

Творчих вам успіхів! А натхнення хай додає ця чарівна музика.

Фізкультхвилинка  (Виконується, сидячи за столом).

Ми сьогодні малювали —

Візеруночки складали.

Вже й стомились працювати,

Час настав відпочивати.

Стисніть пальчики ось так,

Потім розгорніть кулак (6-8 разів)

Втому з ручок обтрусили —

Набирайтесь, пальці, сили (6-8 разів).

 

V. Підсумок уроку. Виставка робіт. Оцінювання

Треба не тільки дивитись, а й учитись бачити, не тільки слухати, а й чути. Найкращим учителем для всіх є природа.

(На уроці  ми навчилися передавати у своїх

пейзажах красу, яскравість, казковість зимової природи, удосконалили техніку

живопису та творчо себе проявили).

docx
Додано
29 березня 2021
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку