Інтегрований урок - подорож з математики – природознавства в 4 класі
Тема. Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Складені задачі, розв’язування яких вимагає знаходження дробу від числа
Мета: формування предметних компетентностей:
активізувати пізнавальну діяльність учнів на уроці у процесі роботи з мультимедійною дошкою;
виховувати бережливе ставлення до води.
Обладнання: презентація, комп’ютер, мультимедіа-проектор, екран, картки.
Хід уроку
І.Організаційний момент
1. Привітання.
2. Перевірка присутніх.
3. Підготовка робочих місць.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
1. Повідомлення теми та мети уроку.
- Тема нашого сьогоднішнього уроку « Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Складені задачі, розв’язування яких вимагає знаходження дробу від числа»
-Щоб наш урок був цікавим і захоплюючим, ми відправимось з вами в навколосвітню подорож по материкам. В кінці мандрівки нам потрібно буде відповісти на питання: «Як зберегти водойми нашої планети?»
2. Мотивація.
-А що потрібно будь-якому вченому для того, щоб його експедиція пройшла успішно?
Дерево передбачень
знання корабель
дружба паливо
маршрутний лист продукти
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
-Давайте визначимо, що у нас вже є для експедиції? (Дружба і знання).
-Нам необхідно розробити план нашої подорожі.
-Давайте розпочнемо зі складання маршруту, і, для початку, з’ясуємо, скільки материків на нашій планеті Земля? (6).
-Назвіть їх.
-Коли ми визначили усі материки, давйте визначимо наш маршрут. Для цього нам потрібно виконати усний рахунок.
1.Усний рахунок.
-Обчислити вирази
(46-3)*2(86) 10*1000-1(9999) 20*20-10*10(300)
460-30*2(400) 1000-82*10(180) 23*3-40+50(79)
-
-Отже, ми з вами склали наш маршрут, і він буде таким:
Євразія(79),
Австралія(86),
Антарктида(180),
Африка(300),
Південна Америка(400),
Північна Америка(9999).
-Прийшов час придбати корабель. А для цього нам потрібно розв’язати правильно приклади.
2. Гра «Знайди доріжку»(усно)
460-30*2 9999
10*1000-1 400
1000-82*10 300
20*20-10*10 180
-Ось тепер у нас з вами вже є корабель. Залишилось набрати в баки паливо.
-Я думаю, що з цією задачею ми з вами впораємось!
IV. Вивчення нового матеріалу
- Пояснення знаходження добутків
23*40=23*(4*10)=(23*4)*10=92*10=920
4200*20=(42*100)*(2*10)=(42*2)*(100*10)=84*1000=84000
-Все готово для нашої подальшої подорожі.
Тепер можна вирушати в дорогу!
Підняти якір!
V. Закріплення нового матеріалу
-Перша зупинка – Євразія. Ми побуваємо на найбільшому озері в світі. Але, щоб побачити його, нам потрібно виконати обчислення.
-Обчислення з коментуванням на дошці
13*50 15000*20
22*30 80*400
3200*300 60*40
160*40+1000 500*400-100 000
-Молодці.
-Каспійське море. Знаходиться воно між Європою та Азією. І морем його можна назвати тільки через розміри. Каспійське море являє собою озеро без течії. Протяжність з півночі на південь 1200 км, а з заходу на схід від 195 до 435 км (презентація на екрані).
VІ. Розвиток математичних компетентностей
-Пливемо далі, через Індійський і Тихий океан і робимо зупинку на найменшому материку…? Австралія. Тут ми побуваємо на найстарішому і найсолонішому озері.
- Щоб потрапити на це озеро, нам потрібно виконати наступне завдання.
1. Завдання 817.
Розв’язання:
1) 720:9*2=160(кг) - за перший день;
2)720:5*3=432(кг) - за другий день;
3)160+432=592(кг).
Відповідь: 592 кг рису продали за два дні.
-Молодці.
-Озеро Ейр наповнюється водою дуже рідко. В такий час воно стає найсолонішим в Австралії. Це найнижча точка на материку – 15 метрів нижче рівня моря. Вчені вважають. Що запаси солі цього озера становлять 400 мільйонів тонн (презентація на екрані).
-Пливемо далі до незвіданого материка. Одягаємось тепліше, наш шлях пролягатиме до найхолоднішого материка…? Антарктиди. Ми розглянемо найбільший айсберг.
-А що таке айсберг? (Плавуча льодова гора великих розмірів).
-Щоб побачити його, виконаємо наступне завдання.
2. Завдання 818.
Розв’язання:
1)180:6=30(км) – за перший день;
2)30:5*4=24(км) – за другий день;
3)30=24=54(км0 – за два дні;
4)180-54=126(км).
Відповідь: 126 км залишилось пройти туристу.
-Молодці.
-5 вересня 2017р біля Антарктиди від шельфового льодовика Ларсена відколовся гігантський айсберг А-68. Увагу вчених привернули величезні розміри брили. Площа айсберга А-68 становить 5,8 тисяч кв. м, а маса – трильйон тонн (презентація на екрані).
3. Фізкультхвилинка
-Замерзли?
-Тоді давайте проведемо зарядку, щоб розім’ятися і попливемо далі в теплі краї грітися.
-Нас чекає найспекотніший материк…? Африка.
-Тут ми побуваємо на найширшому водоспаді Вікторія і покатаємось на «пустельних кораблях».
-Про кого так говорять? (Про верблюдів).
-У водоспаді Вікторія навесні кожну секунду 5 мільйонів літрів води падає вниз на 100 м і за 30 км від водоспада можна побачити хмари пари, які піднімаються над водою (презентація на екрані) .
VІІ. Узагальнення і систематизація вивченого
-Ми побували на чотирьох материках і прийшов час рухатись до наступного пункту призначення – Південної Америки.
-Тут ми побуваємо на найбільшій річці в світі.
-Щоб дізнатися назву річки, попрацюємо в парах.
1.Математика разом з другом
-Разом з другом обчисліть на картці вираз:
Картка 1 28784:7
Картка 2 37054*5
Картка 3 2707-987
-Перевіримо обчислення. Молодці.
-Амазонка – найдовша річка в світі. Її довжина 7000 км(презентація на екрані).
-А пригадайте, будь ласка, три стани води.
-Чи буває вода гарячою, якщо її не підігрівати?
Я вам скажу,що буває. Розв’яжемо завдання і потрапимо до гейзера в Північній Америці.
2.Завдання 820 (усно)
Розв’язання:
1)4+2=6(ящ.) – усього;
2)60:6=10(кг).
Відповідь: 10 кг помідорів уміщує один ящик.
-Гейзер «Гігант» в Єллоустонському національному парку США викидає стовп киплячої води висотою 91 м (презентація на екрані).
VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія
-Ось і завершилась наша навколосвітня подорож.
-Які математичні дії ми виконували, щоб здійснити її?
-Ви помітили, що на кожному материку ми знайомились з водними об’єктами.
-Нажаль, запаси чистої води в природі стають все меншими.
- Як ми маємо використовувати і оберігати воду?
-Дякую.