19 квітня о 18:00Вебінар: Екологічна свідомість: від теорії до практики, або як почати сортувати сміття та зіровейстити

Інтегрований урок в 4 класі на тему: "Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Складені задачі"

Про матеріал
Інтегрований урок математика-природознавство в 4 класі на тему:"Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Складені задачі, розв’язування яких вимагає знаходження дробу від числа"
Перегляд файлу

Інтегрований урок - подорож з математики – природознавства в 4 класі

Тема. Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Складені задачі, розв’язування яких вимагає знаходження дробу від числа

Мета: формування предметних компетентностей:

  • вчити виконувати усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа; закріплювати вміння розв’язувати задачі;
  • формування ключових компетентностей:

активізувати пізнавальну діяльність учнів на уроці у процесі роботи з мультимедійною дошкою;

  • формування загальнокультурних компетентностей:

          виховувати бережливе ставлення до води.

Обладнання: презентація, комп’ютер, мультимедіа-проектор, екран, картки.

Хід уроку

І.Організаційний момент

1. Привітання.

2. Перевірка присутніх.

3. Підготовка робочих місць.

 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

 

1. Повідомлення теми та мети уроку.

 

- Тема нашого сьогоднішнього уроку « Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Складені задачі, розв’язування яких вимагає знаходження дробу від числа»

 

 -Щоб наш урок був цікавим і захоплюючим, ми відправимось з вами в навколосвітню подорож по материкам. В кінці мандрівки нам потрібно буде відповісти на питання: «Як зберегти водойми нашої планети?»

 

2. Мотивація.

 

-А що потрібно будь-якому вченому для того, щоб його експедиція пройшла успішно?

 

 

 

 

Дерево передбачень

 

знання      корабель

 

дружба             паливо

 

маршрутний лист                 продукти

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

 

-Давайте визначимо, що у нас вже є для експедиції? (Дружба і знання).

-Нам необхідно розробити план нашої подорожі.

-Давайте розпочнемо зі складання маршруту, і, для початку, з’ясуємо, скільки материків на нашій планеті Земля? (6).

-Назвіть їх.

-Коли ми визначили усі материки, давйте визначимо наш маршрут. Для цього нам потрібно виконати усний рахунок.

 

1.Усний рахунок.

 

-Обчислити вирази

 

(46-3)*2(86)                  10*1000-1(9999)                   20*20-10*10(300)

460-30*2(400)                 1000-82*10(180)                 23*3-40+50(79)

-

-Отже, ми з вами склали наш маршрут, і він буде таким:

Євразія(79),

Австралія(86),

Антарктида(180),

Африка(300),

Південна Америка(400),

Північна Америка(9999).

 

-Прийшов час придбати корабель. А для цього нам потрібно розв’язати правильно приклади.

 

2. Гра «Знайди доріжку»(усно)

 

460-30*2                   9999

10*1000-1                 400

1000-82*10               300

20*20-10*10             180

 

 

-Ось тепер у нас з вами вже є корабель. Залишилось набрати в баки паливо.

-Я думаю, що з цією задачею ми з вами впораємось!

 

IV. Вивчення нового матеріалу

- Пояснення знаходження добутків

 

23*40=23*(4*10)=(23*4)*10=92*10=920

4200*20=(42*100)*(2*10)=(42*2)*(100*10)=84*1000=84000

 

-Все готово для нашої подальшої подорожі.

Тепер можна вирушати в дорогу!

Підняти якір!

 

 V. Закріплення нового матеріалу

 

-Перша зупинка – Євразія. Ми побуваємо на найбільшому озері в світі. Але, щоб побачити його, нам потрібно виконати обчислення.

 

-Обчислення з коментуванням на дошці

13*50                    15000*20

22*30                    80*400

3200*300              60*40

160*40+1000        500*400-100 000

-Молодці.

 

-Каспійське море. Знаходиться воно між Європою та Азією. І морем його можна назвати тільки через розміри. Каспійське море являє собою озеро без течії. Протяжність з півночі на південь 1200 км, а з заходу на схід від 195 до 435 км (презентація на екрані).

 

VІ. Розвиток математичних компетентностей

 

-Пливемо далі, через Індійський і Тихий океан і робимо зупинку на найменшому материку…? Австралія. Тут ми побуваємо на найстарішому і найсолонішому озері.

- Щоб потрапити на це озеро, нам потрібно виконати наступне завдання.

 

1. Завдання 817.

Розв’язання:

1) 720:9*2=160(кг) - за перший день;

2)720:5*3=432(кг) - за другий день;

3)160+432=592(кг).

Відповідь: 592 кг рису продали за два дні.

 

-Молодці.

-Озеро Ейр наповнюється водою дуже рідко. В такий час воно стає найсолонішим в Австралії. Це найнижча точка на материку – 15 метрів нижче рівня моря. Вчені вважають. Що запаси солі цього озера становлять 400 мільйонів тонн (презентація на екрані).

 

-Пливемо далі до незвіданого материка. Одягаємось тепліше, наш шлях пролягатиме  до найхолоднішого материка…? Антарктиди. Ми розглянемо найбільший айсберг.

-А що таке айсберг? (Плавуча льодова гора великих розмірів).

-Щоб побачити його, виконаємо наступне завдання.

 

2. Завдання 818.

Розв’язання:

1)180:6=30(км) – за перший день;

2)30:5*4=24(км) – за другий день;

3)30=24=54(км0 – за два дні;

4)180-54=126(км).

Відповідь: 126 км залишилось пройти туристу.

 

-Молодці.

 

-5 вересня 2017р біля Антарктиди від шельфового льодовика Ларсена відколовся гігантський айсберг А-68. Увагу вчених привернули величезні розміри брили. Площа айсберга А-68 становить 5,8 тисяч кв. м, а маса – трильйон тонн (презентація на екрані).

3. Фізкультхвилинка

-Замерзли?

-Тоді давайте проведемо зарядку, щоб розім’ятися і попливемо далі в теплі краї грітися.

-Нас чекає найспекотніший материк…? Африка.

-Тут ми побуваємо на найширшому водоспаді Вікторія і покатаємось на «пустельних кораблях».

-Про кого так говорять? (Про верблюдів).

-У водоспаді Вікторія навесні кожну секунду 5 мільйонів літрів  води падає вниз на 100 м і за 30 км від водоспада можна побачити хмари пари, які піднімаються над водою (презентація на екрані) .

 

VІІ. Узагальнення і систематизація вивченого

 

-Ми побували на чотирьох материках і прийшов час рухатись до наступного пункту призначення – Південної Америки.

-Тут ми побуваємо на найбільшій річці в світі.

-Щоб дізнатися назву річки, попрацюємо в парах.

 

1.Математика разом з другом

 

-Разом з другом обчисліть на картці вираз:

Картка 1     28784:7

Картка 2     37054*5

Картка 3     2707-987

 

-Перевіримо обчислення. Молодці.

-Амазонка – найдовша річка в світі. Її довжина 7000 км(презентація на екрані).

 

-А пригадайте, будь ласка, три стани води.

-Чи буває вода гарячою, якщо її не підігрівати?

Я вам скажу,що буває. Розв’яжемо завдання і потрапимо до гейзера в Північній Америці.

 

2.Завдання 820 (усно)

Розв’язання:

1)4+2=6(ящ.) – усього;

2)60:6=10(кг).

Відповідь: 10 кг помідорів уміщує один ящик.

 

-Гейзер «Гігант» в Єллоустонському національному парку США викидає стовп киплячої води висотою 91 м (презентація на екрані).

 

VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія

-Ось і завершилась наша навколосвітня подорож.

-Які математичні дії ми виконували, щоб здійснити її?

-Ви помітили, що на кожному материку ми знайомились з водними об’єктами.

-Нажаль, запаси чистої води в природі стають все меншими.

- Як ми маємо використовувати і оберігати воду?

-Дякую.

 

docx
Додано
26 лютого
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку