Урок математик. Тема: Ознайомлення з дробами. Запис дробу. Чисельник і знаменник дробу.

Про матеріал
Метою уроку математики є: пояснити учням утворення дробів, показати запис дробу та ознайомити з термінами чисельник і знаменник, опрацювати складені задачі, які містять знаходження частини числа, формувати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, виховувати любов до України та повагу до її традицій.
Перегляд файлу

1

 

Урок математики в 4 класі

Тема: Ознайомлення з дробами. Запис дробу. Чисельник і знаменник дробу.

Мета: пояснити учням утворення дробів, показати запис дробу та ознайомити з термінами чисельник і знаменник, опрацювати складені задачі, які містять знаходження частини числа, формувати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, виховувати любов до України та повагу до її традицій.

Обладнання: презентація, наочність до теми, індивідуальні корисні підказки, цеглинки.

Девіз уроку: «Не дрімати, не лежати, лише думати й міркувати»

 

ХІД УРОКУ

Ι. Організаційний момент.

         Вже дзвінок нам дав сигнал,

  Працювати час настав,

Тож і ви часу не гайте,

Урок математики розпочинайте,

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно й гарно.

Учитель. Діти, у нас на уроці присутні гості, тому поверніться до них, привітайтеся, подаруйте їм свої посмішки.

Подивіться, будь ласка один одному в очі, посміхніться і побажайте подумки успіхів та гарної співпраці.

Девіз нашого уроку:  «Не дрімати, не лежати, лише думати й міркувати»

Нас сьогодні очікує подорож країною Математики.
– Як ви  думаєте, що обов’язково повинен взяти з собою мандрівник?  (Багаж)

Ось і ви сьогодні візьмете з собою  багаж своїх знань, умінь та навичок.

 А ще нам знадобиться дорожній журнал (зошит). Відкрийте його і запишіть дату нашої мандрівки.

ІІ.Контроль і закріплення знань учнів.

  1. Перевірка домашнього завдання

Учитель.А щоб відправитися в подорож нам треба перевірити здобуті на попередніх уроках ваші знання.

Спершу перевіримо домашнє завдання. А допоможуть в  перевірці завдань –

« LEGO 6 цеглинок»

Учитель. Добре! Всі гарно впорались із домашнім завданням.

А наступним завданням для перевірки вивченого на минулих уроках

  1. Математичний диктант (записуємо в зошитах, а потім взаємоперевірка)

Слухайте уважно і записуйте всі числа, які почули.

- На території України протікає 63 119 річок

- Близько 20.000 озер

- Найвища вершина  Кримських гір (Роман-кош) – 1.545м,

- Найвища вершина Карпатських гір – (Говерла) – 2.061м

-площа Чорного моря приблизно становить 436 402 км²

-площа Азовського моря (доречі найменшого моря у світі) – 39 000 км²

Взаємоперевірка

Учитель. І останнє завдання на повторення правил множення і ділення багатозначних чисел… гра «Шифрувальник»

  1. Гра «Шифрувальник» 

Розв’яжіть приклади та  розташуйте відповіді у порядку зростання; прочитайте отримане слово.

Р 5400 : 100 = (54);

О 28000 : 70= (320);

Б 810 : 90 = (720);

И 70 x 50 (35000);

Д 25 x 100 = (5).

На екрані з´являється назва теми «Дроби».

ΙΙΙ.  Повідомлення теми та мети уроку.

Учитель. Я переконалася, що ділити і множити багатозначні числа ви вмієте. Тому ми можемо перейти до вивчення нової теми, яка називається…ДРОБИ.

Отже, друзі, сьогодні на уроці ми побуваємо в країні Дробів, навчимось їх читати,записувати, порівнювати.

Як на вашу думку, що таке дріб? (відповіді дітей)

А в математиці дріб – це  представлення чисел або математичних величин у вигляді результату операції ділення.

ΙV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Проблемне завдання та його розв’язання з поясненням вчителя

Подивіться на дошку, на ній цілий круг і круг поділений на 2 рівні частини. Одна така частина - це половина, або одна друга, якщо прикласти половинки одна до одної то дістанемо цілий круг. У житті часто користуються словом половина, або пів. Ми купуємо в магазині півхлібини, або ½ (вчитель показує) щоб він не засихав. Ми бережливо ставимося до хліба. Маленька родина не може з'їсти цілу хлібину (поєдную). Наш народ шанобливо ставиться до хліба і говорить: «Хліб усьому голова.»

У житті ми часто говоримо пів кілограма, ½ кг, півлітра – це половина одного літра (демонструю 1л і 0,5 л банку з водою, що переливаю в літрову банку), півтони (½ тони).

В природі, також зустрічаються дроби. Це ми бачимо на прикладі апельсина чи мандарина. Природа подробила ці фрукти на частини, на дольки.

Числа виду 1/2, 2/3, 3/4, 5/6 - називають дробовими числами. Частина числа називається дробом. Число 1/7  -  дріб, де   1  -  чисельник дробу, а 7  -  знаменник дробу. Між ними є лінія дробу. Число під рискою показує, на скільки рівних частин поділене ціле, і називається знаменником. Число над рискою  показує, скільки таких частин взято, і називається чисельником.

 Ідея використання таких чисел, в яких цифри позначають одразу два різні поняття – розмір і кількість, визрівала довгий час. Першими до цієї ідеї прийшли індуси. (Індуси-загальна назва корінного населення Індії та Пакистану)

Я вам приготувала підказки, за допомогою яких будете користуватися під час виконання д.з. листок А4 я розділила на 20 рівних частин. Як ви гадаєте, яку частину отримає кожен із вас? (1/20). У повсякденному житті ми дуже часто використовуємо дроби навіть не звертаючи на це уваги. Наприклад: готуємо за рецептом улюблені страви, ділимося із друзями мандаринами, яблуками і т.інше

3. Практична робота

3.1. Робота з LEGO «6 цеглинками»

Гра «Чисельник — знаменник»

— Щоб запам’ятати, що таке чисельник і знаменник і не плутати їх, пограймо в гру. Якщо я називаю чисельник, піднімаєте «6 цеглинок» вгору — показуєте, що він записується вгорі. Якщо я називаю знаменник,— опускаєте цеглинки вниз таким чином показуєте, що він пишеться внизу. Якщо показую риску дробу, тримаєте цеглинки горизонтально. МОЛОДЦІ!

3.2. Практична робота з геометричним матеріалом.

Учитель. А тепер попрацюємо з геометричним матеріалом.

У кожного на парті лежать круг і квадрат.

  • Візьміть червоний кружечок та перегинанням розділіть його на дві частини. Зафарбуйте ½ частину круга. Покажіть.
  • Візьміть зелений квадрат та перегинанням поділіть його на 4 частини і

заштрихуйте четверту частину квадрата. Покажіть.

Молодці!

V. Розвиток математичних умінь

1. Робота з підручником

Завдання 761 (записуємо в зошити)

На скільки рівних частин поділено кожний квадрат(2,3,4, 5, 6)

Назвіть кожну не зафарбовану частину квадрів (1 - чисельнки)

Скільки частин у квадратах зафарбовано (1,2,3, 4, 5 – знаменники)

Фізкультхвилинка

2.Фронтальна робота. Порівняння дробів.

Учитель.Як записуються і читаються дроби ми вже знаємо. Тепер спробуємо їх порівняти. Дивимось завдання 765 (записуємо в зошиті)

Добре справились з цим завданням.

VI. Підсумок уроку. (слайд__)

Учитель.

Добре ви справилися із завданнями. А уявіть на хвилинку таку ситуацію. Вас вдома батьки запитують, що вивчали на уроці математики? Що ви їм розкажете? (Що вивчили тему «дроби»)

  • А що таке дріб?
  • З яких двох частин складається дріб?
  • Що означає чисельник?
  • Що означає знаменник?
  • Як знайти дріб від числа?

Ви знаєте, ми, українці, маємо багато звичаїв про які не треба забувати, якими славиться наш народ. Одним з таких є звичай зустрічати дорогих гостей і проводжати рідних в далеку дорогу. Коровай – це одне ціле. Українці порівнювали його з сонцем.

  • Якщо я розріжу його навпіл, скільки частин вийде? 1/2
  • Якщо я кожну розріжу ще навпіл? 1/4
  • А скажіть, на скільки мені потрібно його поділити частин, щоб кожному з вас дістався шматочок? 1/21

VІІ. Домашнє завдання (2 хв)

Ось і завершується наша подорож країною Математики містом Дробів. Ми повернулися додому, а це означає, що нам потрібно записати домашнє завдання. Розгорніть, будь ласка, свої щоденники і запишіть на п’ятницю 2-им уроком: самостійно скласти задачу із використанням дробів. Наприклад, про торт або кавун яким ви пригостите своїх гостей на дні народженні. І не забувайте, що у вас є підказка яка допоможе у розв’язуванні д.з.

Оцінювання: на уроці працювали ..., …, …, …, …, …, …. Покладіть мені ваші щоденники на стіл і я поставлю оцінки. Дякую вам за урок!

 

 

 

 

 

 


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Задорожня Лілія Яківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
27 лютого 2019
Переглядів
4545
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку