29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

Ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями на одноцифрове число. Ускладнені задачі на зведення до одиниці.

Про матеріал
Математика іноді буває нудною та не цікавою. Але процес вивчення можна зробити легким, граючи та без сліз для дітей. Розробка допомагає ознайомити учнів з алгоритмом ділення, вчить застосовувати цей алгоритм, вдосконалює обчислювальні навички, розвиває пізнавальний інтерес до вивчення математики.
Перегляд файлу

07.02

4 – А

Тема. Ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями на одноцифрове число. Ускладнені задачі на зведення до одиниці

Мета: ознайомити учнів з алгоритмом письмового ділення багатоцифрового числа на одноцифрове; вчити застосовувати його; закріплювати вміння розв’язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати увагу, пам’ять, кмітливість; розвивати пізнавальний інтерес до предмета; виховувати почуття колективізму, естетичний смак.

Обладнання: підручник з математики, робочий зошит учня, малюнок Незнайка, ланцюжок, геометричні фігури для гри «Збудуйко», 5 карток для індивідуального опитування, хмаринки з прикладами для каліграфії, музична фізхвилинка.

Література:

  1. Підручник з математики нова програма 4 клас Богданович, Лишенко 2015 р. ст.112 – 113
  2. Методичний посібник до складання уроків з математики нова програма 4 клас Богданович, Лишенко 2015р.
  3. Інтернет - ресурси

Тип уроку: комбінований урок

Хід уроку

І. Організація початку уроку

1. Привітання, знайомство

Математика – наука

Точна і серйозна.

І прожить без неї нам

Навіть дня не можна.

Міркуємо – швидко!

Відповідаємо – правильно!

Лічимо – точно!

Пишемо – гарно!

- Зараз сідає краса! А тепер сідає наша сила! Молодці!

- Нагадую, що мене звати Валерія Станіславівна. Урок математики сьогодні у вас проведу я. Так сталося, поки я до вас йшла, мені зустрівся по дорозі Незнайко. І знаєте що? Незнайко був засмучений і плакав. А все тому, що вчителька написала в щоденнику батькам, що він нічого не вчить, а тільки заважає працювати іншим учням. Давайте допоможемо Незнайкові дізнатися більше.

2. Перевірка готовності до уроку

- Діти, перевірте, щоб на вашій парті лежали підручник та зошит з математики, пенал та щоденник.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Усний рахунок

№1 Гра «Збудуйко»

- Вам слід розв’язати усно приклади, які бачите на дошці, знайти відповідь на геометричній фігурі та скласти і назвати, що у нас вийде.

0:5   16*2    10*100    18:1     240:60     100:20

 

 

 

 

 

 

№2 Обчислити усно


7 т 2 ц: 9ц = 72ц:9ц=8

4 ц :8 кг = 408кг:8кг=51

5 км : 5 м = 5000м:5м=1000

8 см 1 мм : 9 мм = 81мм:9мм= 9


№3 Порівняти числа


5 м 3 см < 5 м 3 дм

2 год. 40 хв. > 140 хв.

50грн. 80к. > 508 к.

80см = 8дм

654 м  < 6 км 540 м

23 см  < 320 мм


№4 Обчислити ланцюжок

            *            -              :           +            *           -            :

 

(63, 38, 19, 76, 152, 100, 4)

- Як можна перевірити результат ділення? (Дією множення)

2. Математичний диктант

- Діти, відкрийте зошити, запишіть сьогоднішнє число, класна робота. На третьому рядочку з великої літери пишемо Математичний диктант.

1) Перший доданок 80, другий у 2 рази більше. Знайди суму. (240)

2) Зменшуване 360, від’ємник у 2 рази менше. Знайди різницю. (180)

3) Добуток 560. Перший множник 14. Чому дорівнює другий? (40)

4) Третина від числа становить 40. Чому дорівнює число? (120)

5) Знайди половину числа 760. (380)

(Перевірка математичного диктанту відбувається шляхом обміну зошитами між собою та один учень відповідає усно, після цього ставиться оцінка.)

3. Індивідуальні картки

- Незнайко приніс нам чарівні картки, які не міг самостійно розв’язати і ледь не отримав двійку за це. У вас на розв’язання цієї картки є п’ять хвилин.

_____________________________________

                   (Прізвище та ім’я)

1. Приклад

483072      6

 

 

2. Задача

У двох однакових вагонах 26 т вантажу. Скільки тон вантажу в 5 таких вагонах?

                                                        Розв’язання

1)

2)

Відповідь:

4. Робота біля дошки

- Поки деякі з вас виконують картки, які запропонував Незнайко, усі інші відкрили підручник на сторінці 112, номер 689. Прочитайте, що треба зробити. Перші два приклади ми розв’яжемо біля дошки.

563528   7                       121824   6

 

 

 

 

Перевірка:                       Перевірка:                                        

 

 

 

 

5. Каліграфічна хвилинка

- Діти, вам слід розв’язати приклади, які ви бачите на дошці і розташувати відповіді у порядку їх зростання, потім прописати рядок.

 

 

 

 

 

 

(80, 280, 1010 , 2250, 220)

 

80, 220, 280, 1010, 2250

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

- Діти, сьогодні на уроці ми вчитимемо Незнайка ділити багатоцифрові числа, що закінчуються нулями на одиничне число, знаходити значення виразів та розв’язувати задачі. Знання, які ви отримаєте сьогодні допоможуть Вам у подальшому навчанні у середній та старшій школах, щоб бути гідним громадянином своєї країни – України.

 IV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

1. Пояснення вчителя

4500       9               

         .   .    .

 

 

1.Перше неповне ділене 45 сотень, отже вищим розрядом                       будуть сотні, тому в частці буде 3 цифри.

2. Дізнаємося, скільки сотень буде в частці. Для цього 45 сот. ділимо на 9. Це табличний випадок, тому беремо по 5. Дізнаємося, скільки сотень поділилось. Для цього 5 сот. множимо на 9. Буде 45.

3. Десятків та одиниць у діленому немає. Тому на їх місці записуємо в частці нулі.

4. Частка 500.

5. Перевіримо множенням.

2. Первійне закріплення

- У підручнику на сторінці 112, номер 691. Прочитайте його уважно.

- Поясніть будь – ласка, як слід розв’язувати цей приклад.

- Молодці.

- Номер 690 на цій же сторінці. Усно.

3. Закріплення

- Запишіть у зошиті, що ми розв’язуємо номер 692. Прочитайте, що треба зробити. (Розв’язати на дошці з поясненням)

198000   3                                     681628     4

 

 

4. Фізкультхвилинка

- Діти, щось наш Незнайко зажурився, треба зробити фізхвилинку: і себе розім’яти і Незнайка нашого розбудити. Тож вставайте зі своїх місць, не лінуйтеся.

V. Розвиток математичних знань.

1. Розв`язання задач.

Чотирьом кролям за 7 днів згодували 9 кг 800 г сіна. Скільки сіна необхідно заготувати одному кролю на 9 днів?

4 кр. – 7 дн. – 9 кг 800 г

1 кр. – 9 дн. ? кг

     Розв’язання                                        *

1) 9800:7=1400(г) – за 1 день 4 кролям                                :

2) 1400:4=350(г) – за 1 день 1 кролю                                   

3) 350*9=3150(г) – за 9 днів 1 кролю                         :

Відповідь: 3 кг 150 г сіна необхідно заготувати одному кролю на 9 днів.

Бесіда

  1. Прослухайте уважно задачу і скажіть про що в ній йдеться?
  2. Які опорні слова в задачі?
  3. Що відомо про кількість кролів?
  4. Що відомо про кількість днів?
  5. Що відомо про сіно?
  6. Що можна знайти на підставі цих даних?
  7. Якою дією?
  8. Якщо відомо скільки згодували сіна 4 кролям за 1 день, чи можна знайти скільки сіна згодовано одному кролю за один день?
  9. Якою дією?
  10. Чи можна тепер дізнатися, скільки необхідно заготувати сіна одному кролю на 9 днів?
  11. Якою дією?
  12. Ми все знайшли, що від нас вимагали?

 

Отже, в 1 дії ми дізнаємося, скільки необхідно сіна 4 кролям на 1 день. У 2 дії, скільки необхідно 1 кролю в день наготувати сіна.

І в 3 дії, скільки необхідно 1 кролю на 9 днів.

 

 

 

2. Розв’язування прикладів

 

4900:7+1058=1758                                          26400:4+325=6600

 

3. Робота з підручником

- Знайдіть в книжці задачу під номером 693, прочитайте уважно задачу і визначить про що в ній йдеться.

   Бесіда

  1. Отже, про що ж йдеться в задачі?
  2. Які опорні слова в задачі?
  3. Що відомо про мішки цементу?
  4. Що відомо про витрачений цемент?
  5. Скільки мішків цементу залишилося?
  6. Яке запитання стоїть в задачі?
  7. Про що дізнаємося обчисливши вираз к-с ?
  8. Про що дізнаємося обчисливши вираз 300: (к-с) * 20?
  9. Про що дізнаємося обчисливши вираз 300: (к-с) ?
  10. Про що дізнаємося обчисливши вираз 300: (к-с) *14?

VI. Підсумок уроку.

- Скільки цифр у частці 870 000:5? (5 цифр)

1. Рефлексія

Сьогодні на уроці ми вивчили…

Мені важко далося…

Я зрозумів…

2. Повідомлення домашнього завдання

- Відкрийте щоденники, запишіть домашнє завдання: ст.113 №695,696.

- Мені було дуже приємно працювати з вами. Ви показали, які ви активні, зосереджені та навчили нашого Незнайка. Дякую за урок. На все добре.

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку