Інтегрований урок веб-квест «Ротація за станціями» з хімії та алгебри, 7 клас Розрахункові задачі. Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини у розчині . Розв’язування рі

Про матеріал

Інтегрований урок з хімії та алгебри розвиває в учнів пізнавальний інтерес до вивчення природничих явищ, здібності на основі розумових дій, розвиває критичне мислення шляхом виконання творчо-логічних завдань, пошуку відповідей на поставленні проблемні завдання.

Перегляд файлу

Інтегрований урок веб-квест «Ротація за станціями» з хімії та алгебри, 7 клас

 

Тема:Розрахункові задачі. Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини у розчині . Розв’язування рівнянь і текстових задач за допомогою рівнянь

Компетентності:

      Розкрити хімічний зміст поняття «масова частка»; навчити учнів  готувати розчини заданої концентрації на основі розрахункових обчислень. Систематизувати й узагальнити знання учнів із теми «Розв’язування  задач за допомогою рівнянь», формувати навички та вміння з пошуку інформації в мережі  Інтернеті. Надихати  учнів до пошуку нової інформації, розширення, поглиблення, інтеграцію  знань, які  отриманні  з інформаційних джерел.

       Розвивати в учнів пізнавальний інтерес до вивчення природничих явищ, здібності на основі розумових дій, розвивати критичне мислення шляхом виконання творчо-логічних  завдань, пошуку відповідей на поставленні  проблемні завдання.

      Виховувати бережне ставлення до  навколишнього середовища(зокрема до води), акуратність  та послідовність  в  математичних записах.

Тип уроку: веб-квест «Ротація за станціями»

Обладнання: комп’ютери, мультимедійний проектор, презентація на тему «Вода- найцінніший скарб життя!», таблиця з формулами математичного виразу масової частки розчиненої речовини та її похідними, картки з задачами різних рівнів.

                      Девіз уроку: «Хімія – це права рука фізики, а  математика – її очі»

М.В.Ломоносов

                                                                Хід уроку

І. Організаційний момент, перевірка домашнього завдання

    Прийом «Закінчи  речення». (Роздатковий  матеріал)

   Учні отримують аркуші паперу  з незакінченими реченнями. Завдання: прочитати речення  та вставити  пропущені слова.

II.Актуалізація опорних знань

1.Фронтальне опитування

  • Що таке розчин?
  • Наведіть приклади розчинів?
  • Що таке істинний розчин?
  • Які ви знаєте зависі?
  • Як визначити розчинену речовину і розчинник в розчинні?
  • Чому дорівнює масова частка розчинної речовини в розчинні?

(Масова частка розчиненої речовини показує, яку частку від загальної маси розчину становить маса цієї речовини:

  • Описание: e_001.
  • За її значенням можна визначити масу розчиненої речовини в розчині та масу розчинника).

 

2. Технологія «Мікрофон».

— Для полоскання горла використовують 4%-й розчин соди (NaHCO3). Як  правильно в  домашніх умовах приготувати цей розчин?

 

ІІІ. Проведення веб-квесту «Ротація за станціями»

Вчитель математики: Ми запрошуємо вас до цікавого веб-квесту «Ротація за станціями». (учні займають місця за комп´ютерами)

 Вчитель хімії: Перша  станція нашого веб-квесту. Прочитати вислови-загадки на слайді №1.

Вчитель математики: Для перевірки правильних відповідей відкрийте слайд №2 на комп´ютері.

( перегляд презентації  на тему «Вода - найцінніший скарб життя !» )

Вчитель хімії: Так, сьогодні ми поговоримо  про воду. Але вона, майже  всюди зустрічається у вигляді розчинів.  H2O – неймовірно проста формула, але за нею стоїть найважливіша і, напевно, найбільш загадкова субстанція на планеті. І навіть хімія, як наука, зобов’язана своїм існуванням рідини – адже починалася з дослідження саме водних розчинів. Хоч формула води на перший погляд і не являє собою нічого складного, дослідники зізнаються: ця субстанція поки недостатньо вивчена, вона криє в собі ще багато таємниць, які людству належить відкрити.

Описание: Вода з точки зору хімії

 Функції води в організмі людини (Чому вода є найважливішою рідиною організму ?) (розповідь вчителя)

  • виводить токсини, шлаки, солі і продукти життєдіяльності;
  • транспортує корисні речовини до всіх органів;
  • сприяє скороченню м’язів;
  • відіграє роль мастила для суглобів;
  • регулює кровотворення, артеріальний тиск;
  • активізує роботу мозку;
  • «запускає» обмінні процеси;
  • підтримує стабільну температуру тіла;
  • захищає органи від ушкоджень;
  • додає силу і енергії

Описание: Користь води для людини

Вчитель математики:  Використовуючи  розчини ми  повинні чітко знати скільки речовини ми  беремо , щоб не нашкодити. Тому дуже  важливим є питання чіткого визначення вмісту речовин у даному  розчині. Я  запрошую  перейти до слідуючої станції  веб – квесту « Розв'язуй логічно та послідовно!». (Розв´язування різнорівневих задач слайд №3)

 

1 рівень. Обчисліть масову частку розчиненої речовини в розчині, утвореному при змішуванні солі масою 30г у воді масою 230г.  Відповідь :(11,5%)

2 рівень. Обчисліть масу солі, яку треба взяти, щоб отримати розчин масою 90г, з масовою часткою кухонної солі 50%. Який об’єм води необхідний? Відповідь:(45г, 45мл)

3 рівень. До розчину масою 240г з масовою часткою глюкози 0,6 долили воду об’ємом 80мл. Яка масова частка глюкози в новому розчині? Відповідь :(45%)

 Вчитель математики:  Розв’язання  даного типу задач можна проводити як хімічним  так і математичним методом ( Пояснення  методу з допомогою  мультимедійної презентації).
Вчитель хімії: Також задачі  на обчислення масової частки розчиненої речовини   можна розв’язувати за допомогою «квадрата Пірсона». (слайд №4)

          Задача:Побудуємо квадрат, проведемо його діагоналі, в лівому верхньому куті проставимо більшу концентрацію солі в розчині – 42%, а в нижньому – концентрацію іншого розчину –12% і на перетині діагоналей  36% — концентрацію нової солі.

        Розв'язок: Віднімаємо концентрації  солей по діагоналях квадрата від більшої величини – меншу. Перше число 42-36=6 пишемо у правому нижньому куті квадрата, інше , тобто друге  число 36-12=24 – верхньому. Ці числа можна скоротити, отримуємо 4 і 1 . Отримуємо кількість частин першого і другого розчинів, які треба взяти , щоб отримати шуканий розчин.

Вчитель математики: 3 станція веб-квесту «Обчислити задачу математичним і хімічним методом». (слайд №5)

 Вчитель хімії:  Ось і закінчується  наша з вами віртуальна подорож.

Вчитель математики:                             

... характерною особливістю сучасного етапу розвитку математики є її тісна плодотворна взаємодія з науками й практичними проблемами, які стосуються безпосередньо людини й суспільства. Попередні її істотні зв’язки з  хімією доповнюються цими новими зв’язками.

                                                                          Александров О. Д.

ІV.Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання: побудувати асоціативну схему поняття «масова частка»

V. Підбиття підсумків уроку

 

 

 

docx
Додано
24 березня 2018
Переглядів
1415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку