Конспект уроку з хімії для 7 класу "Хімічні властивості кисню. Поняття про оксиди"

Про матеріал

План-конспект уроку з хімії для 7 класу. Урок має на меті ознайомити учнів з хімічними властивостями кисню; закріпити й розширити знання учнів про хімічні реакції, уміння складати рівняння хімічних реакцій; дати уявлення про реакції сполучення, про оксиди як складні речовини.

Перегляд файлу

Тема уроку:  Хімічні властивості кисню. Поняття про оксиди

 

Цілі уроку:   ознайомити учнів з хімічними властивостями кисню; закріпити й розширити знання учнів про хімічні реакції, уміння складати рівняння хімічних реакцій; дати уявлення про реакції сполучення, про оксиди як складні речовини.

 

 

Хід уроку

 

  1. Актуалізація опорних знань

 

Фронтальне опитування

• Хімічний символ елемента Оксиген. (О)

• Відносна атомна маса. (16)

• Валентність у сполуках. (II)

• Формула простої речовини кисень. (O2)

• У вигляді якої ще простої речовини Оксиген зустрічається в природі? ( O3 — озону)

• Відносна молекулярна маса кисню. (32)

• Відносна молекулярна маса озону. (48)

• Основне джерело одержання кисню в природі. (Фотосинтез)

• Основний спосіб промислового одержання кисню. (Перегонка рідкого повітря)

• Запишіть на дошці основні способи одержання кисню в лабораторії. (Кілька учнів по черзі записують рівняння реакцій одержання кисню.)

• До якого типу належать реакції одержання кисню? (Розкладу)

• Які речовини називаються каталізаторами? (Речовини, що прискорюють реакції, самі при цьому не витрачаючись)

• Що таке інгібітори? (Речовини, що сповільнюють реакції, негативні каталізатори)

• Назвіть основні фізичні властивості кисню.

• В який спосіб можна зібрати кисень?

• Як перевірити наявність кисню в склянці?

• При цьому використовуються фізичні чи хімічні властивості кисню? (Хімічні)

 

 

  1. Мотивація навчальної діяльності

 

Проста речовина кисень підтримує горіння. Кисню, що міститься в повітрі, досить для горіння дров у багатті, природного газу в грубці, вугілля в каміні тощо. Якщо використовувати для горіння чистий кисень, воно відбувається інтенсивніше.

Розгляньмо процес взаємодії кисню з деякими речовинами, тобто сьогодні ми вивчимо хімічні властивості кисню.

 

  1. Вивчення нового матеріалу

 

  1. Робота з опорною блок – схемою

 

Розбір  хімічних властивостей кисню:

  1. Взаємодія з простими речовинами
  2. Взаємодія зі складними речовинами
  3. Взаємоперетворення кисню та озону

 

  1. Поняття про окиснення, горіння, оксиди, реакції сполучення

 

Окиснення — це хімічна реакція взаємодії речовин (простих і складних) з киснем.

 

  Вчена казочка про окиснення

 

  • Окисляемся, браток?
  • Окисляемся….
  • Ну и как оно? Ничего?
  • Ничего…

Разговор ведут два полена.

  • Что-то ты больно спешишь, это, браток, не по-моему. Окисляться надо медленно, с толком, с пониманием…
  • А чего тянуть? Раз – и готово!
  • Готово… Это смотря как готово… Ты окисляйся по совести, не почем зря. У меня в этом деле опыт есть. Я уже три года тут окисляюсь!

Окисляются два полена. Одно медленно окисляется, другое быстро. Быстро – это значит горит, медленно – это значит гниет. Вот какие бывают окисления.

    

Горіння — це хімічна реакція, за якої відбувається окиснення речовин з виділенням тепла і світла.

 

У більшості випадків у результаті цих реакцій утворюються оксиди.

 

Оксиди — це складні речовини, що складаються з двох елементів, один з яких — Оксиген з валентністю II.

http://ekodominfo.ru/wp-content/uploads/2011/11/person.jpg 

 

  Доведіть, що в результаті реакції повільного окиснення, як і в

  результаті горіння, відбувається виділення тепла

  (При  розгортанні  куч  листя восени виділяється пара;

інформація про сорних кур:

сорные куры

В Австралії та на островах Малайського архіпелагу живуть ці великі, з великими сильними ногами птиці, трохи нагадують індичок. У тропічних лісах багато опалого листя, яке швидко розкладається. І сорні кури навчилися виводити своїх пташенят у … інкубаторі. Справжнісінькому, тільки саморобному.

Ще в сухий сезон року вони приступають до спорудження свого інкубатора. Працює тільки самець. Він нагрібає листя в купу, укладає їх. До двох метрів заввишки бувають такі споруди. Швидко піднімається в них температура – і самка кожні три-чотири дні відкладає туди по одному яйцю. Всього їх буває двадцять.

Турбота про інкубатор цілком лежить на самці. Весь день чергує він у гнізда, і не просто вартує його, а весь час працює. То розриває центр купи, щоб яйцям стало прохолодніше, то, навпаки, нагрібає нові листя.)

 

 

  1. Тренувальні вправи
  1. Серед наведених сполук виберіть тільки оксиди та назвіть їх.

 

H2SO4, Mg(OH)2, KClO4, CaO, NaOH, SO2, CuCl2, O2, P2O5, CuO, HnO3, MgO, CO2, Al2O3, H3PO4, Fe2O3, Na2O, NaNO3.

 

  1. Напишіть рівняння взаємодії кисню з простими речовинами, внаслідок чого утворяться зазначені в схемі оксиди.

 

Варіант 1.

 

 

Варіант 2.

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 3.

 

  1. Закінчіть рівняння реакцій:

HS  + O

CH  + O

CH  + O

SiH  + O

 Окиснення оксидів відбуватиметься у тому випадку, коли елемент в оксиді знаходиться не в найвищій валентності. Максимальна валентність елементів дорівнює номеру групи Періодичної системи, в якій знаходиться елемент, за винятком: Cu  - максимальна валентність ІІ, F  - валентність завжди  І, O – максимальна валентність – ІІ.

  + O

P2O3  + O

CO2  + O

Cl2O7  + O

Fe2O3  + O

FeO  + O

Fe3O4  + O

 

 

  1. Підбиття підсумків уроку

 

  1. Домашнє завдання

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
25 березня 2018
Переглядів
1026
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку