Інтегрований урок-вікторина з англійської мови та музики з використанням ІКТ та Інтернет ресурсів « MUSIC! MUSIC! MUSIC!»

Про матеріал
До вашої уваги представлений план-конспект інтегрованого уроку-вікторини «Musiс! Music! Music!»c з англійської мови та музики в 8. Форма уроку - урок узагальнення, систематизаціі та контролю отриманих знань. Протягом уроку передбачається використання різноманітних прийомів і методик активного навчання, сучасних технічних засобів (комп'ютера, мультимедійної системи). Опрацювання навчального матеріалу та його закріплення проводиться з використанням роздавального матеріалу (картки, кросворди), аудіо та відео матеріалів, презентацій в форматі Power Point, що робить урок цікавим і сприяє підвищенню рівня навчальної мотивації учнів.
Перегляд файлу

« MUSIC! MUSIC! MUSIC!»

Інтегрований   урок-вікторина

з англійської  мови та  музики з  використанням  ІКТ та Інтернет  ресурсів. 8 клас.

 

OBJECTIVES:  to  summarize  the  material   of  the  unite  involving the  students into  communicative activities ; to practice   students’ speaking ,reading ,listening and writing   comprehensions; to  develop  their  memory, logical  thinking , speech  reaction ,  cognitive  and  creative  skills ; to  teach  the  students  to  discover  cultural   values and  develop  their  outlook   through  various creative classroom  activities; to  foster  the  desire  to  get  necessary  information and  improve  their  IT  skills; to  develop students’  interest  to  the  language  they  learn  and  their  understanding  of  the  importance  of  having  a  good  command  of  English.

 EQUIPMENT: a  computer, an interactive  board, presentations «Music!Music! Music!», «Beatles», «ElvisPresley»,cards 1,2,3, the  exhibition  of  students’  projects « Styles  of  Music», the fragments of musical  compositions; musical  instruments ( a  piano, a  trumpet.)

 

PROCEDURE  

I.  INTRODUCTION (Slide 1)  ( 7 хв.)

Вчитель музики: Добрий день, любi друзi! Наша  сьогоднiшня зустрiч не зовсiм  звичайна. Ми  не  просто  будемо  пiдводити  пiдсумки  роботи  за  темою  « Сучасна музика».  Як  виявилося, на  уроках англійської мови  ви також розмiрковували  над проблемою  значення музики  в  життi людини. Я  була трохи здивована, коли  ваша  вчителька англійської мови запевнила  мене,  що ви  цiлком спроможнi дискутувати  про  стилi сучасної

музики,видатних співаків та  музикантiв,  ваші  власні  музичнi  уподобання англійською мовою. Я  сподiваюся, що сьогоднi ви матимите змогу  не  тільки продемонструвати  та  поширити свiй  музичний свiтогляд, але  й продовжити формувати таку важливу  в  сучасному свiтi компетентнiсть,  як  вміння спiлкуватися англійською мовою. I ще одне,  оскiльки профiль  нашої школи художньо-музичний,  до  нас також  приєднаються  люди,  якi навчилися  тут  чудово спiвати  та  грати  на  музичних iнструментах. Одже далi розмовляємо лише англiйською.

English Teacher: - Good afternoon, dear friends! Glad to see you! Today we are going to speak about music, because people can't live without it.

(Slide 2)

Our motto today is: «Music  is  the  wine, that fills the cup of silence.»

Robert   Fripp   said these words.

For  everybody  present  to  get  a  feeling  of  beauty  music  brings into      the world   let’s  start our  today’s  meeting  with listening  to  our  girls  singing a wonderful  song  by  Groove  Coverage «God  is  a  girl»

(Slide 3).

Pupil1:  MUSIC is everywhere.

In   the   birds  of  the air.

In   the   hum of  the  honeybee.

In the song of the breeze

As  it shivers the trees.

In the river that murmurs

 Over   the  stones.

In the snow wind that moans.

In the surge of the sea

Lapping   the shore.

In the roar of the storm

Rattling  the door.

In the drum of the rain

On  the window pane.

Music is here.

Falling our ear

.

Pupil 2:Музыкаслышнавезде:

В воздухе, в лесу, в реке,

В песнях птиц,

В жужжанье пчел,

В звуках бриза слышен звон.

Музыка пришла к деревьям,

Им шепнула откровенно,

А река запела в тон.

Песнь ее передалась камням

 Снежным стонущим ветрам.

Заплескалось море там,

Песнь пропело берегам.

Подхватили дождь, огонь,

Ветер взвыл, поднялся шторм.

Песня понеслась везде —

Очарованы мы все.

 

II.  WARM-UP  (3 хв.)

 English Teacher: Well,  children! What  do  you  think  about  the  place   

music  takes  in  our  life?

Pupil 1:   We can hear music everywhere: in the streets, in the shops, in the parks, in the cars, on the radio, on TV. People  buy  CDs,  go  to  different  concerts, visit concert  halls  and  opera theatres.  Music   really  helps us to live. 

Pupil 2:For  someone  music  is  just  a  hobby.  They   learn  to  play musical  instruments,  sing  in  the  choirs  or  tries  to  compose  music. 

Pupil 3: For  somebody  else  music  is  a  profession.   There  are  professional singers who   sing  alone  or  in  a   group,  musicians  who  play  different  instruments   in  orchestras,  composers   who  write  music  and   conductors   who  direct  choirs  and  orchestras.  The  names  of  the  best  of  them  are  known  all  over  the  world.

Pupil 4:   Famous people know much about music and these quotations are for you. Read them.

(Slide 4) “If music be the food of love, play on.”William Shakespeare

(Slide 5) “Music is the universal language of the world.”H. Longfellow

              It is impossible to argue with great people.

            III. MAIN  PART

Hosts (2хв.) Host 1: Welcome to our Musical Quiz! We know that those who take part in today’s  quiz can’t be indifferent to music. For  participation  in  our  Musical Quiz the  class has been  divided  into  two  teams.

Host 2: So, today we’ll see who knows the most about music, we will see how tal­ented   some   of   our  pupils  are , and, of course, we hope that you’ll just relax and enjoy all the con­tests.

            Host 1: You will be judged by our respected jury. Let us introduce the judges of to­day!  (The hosts introduce the members of the jury).

Host 2:  Well, good luck and let’s get down to the contests! We will give you various  tasks about music styles, the background of some singers, history of music styles etc.

Host 1: The team who is the first to raise the hand for the answer has the right to answer the question. If the answer is right — you get one point, if it’s wrong — we ask the team who is the second to raise the hand and so on till we get the cor­rect answer. And remember that you can gain additional scores for your team by giving additional information about the question.

1.VOCABULARY  REVISION (3 хв.)

Host  2: The first contest. Now, children, you’ll have a challenging task. Solve a puz­zle! Find 9 styles  of  music  you know. The words go back forward, up and down. (Each  team gets the  task, do  it  and  then  one member  of  the  team  represents  the  results.)

Card 1.

T

E

C

H

N

O

J

R

D

I

S

C

O

C

I

A

B

O

J

L

F

N

V

P

R

E

G

G

A

E

E

I

F

H

I

S

A

M

B

A

O

X

U

U

J

A

Z

Z

L

Q

D

I

N

D

I

E

K

P

O

P

R

O

C

K

Key: Techno, disco, reggae, jazz, rap, folk, indie, rock, pop.

 

2.  READING  (4 хв.)

        Pre-reading

Host 1: The second contest. Now, children, you’ll have to   identify  the  styles of  music.

Three  members  of   each  team in  turn  take  the  cards  with  the  definitions  of  the  styles of  music, read  them  aloud and  identify  the  styles of  music.

           While-reading

 Card 2( to  be cut  into  six  separate  parts)

It’s a style of contemporary Caribbean music originating in Jamai­ca. In the 1950’s Jamaican musi­cians began to experiment with drum and bass patterns. It’s a mix­ture of African styles and “rhythm and blues”.  What style is  it? (Reggae)

 

This style of music is the most sig­nificant development in popular music in the 1980’s and I990’s. It’s a form of rhythm-and-blues music that uses rhythmic vocals and mu­sical accompaniment. Words are the most important in this style of music. (Rap)

 

The songs of this style may be hun­dreds of years old; they are usually composed for dancing. In Britain they were traditionally played on instruments like a fiddle, flute, bagpipes, accordion etc. (Folk music)

 

A style of  music  which  has  a  strong  beat  and  parts  for  performers  to  play   alone. ( Jazz )

 

A  style of  music  which  is  popular  with  young  people  and  consists  of  simple  tunes  with  a   strong  beat. ( Rock )

 

It   is  a  non-stop  beat.  The   music   is  more  important  than  the  words. ( Disco)

 

Post-reading

Host 1: The third contest is “Guess the Melody!”

 You will listen  to  several short pieces of music. Your task is to guess a  style  of  music,  may be a singer or a music band or  name the composition  itself. If the team can’t  do  the  task, the next team takes turns till some of you gives the correct answer. You are given l point for each correct answer.(Slides 7-15  are  shown) Key :

  • Classical music ( Ludwig  Van  Beethoven, The  Moonlight  Sonata)
  • Jazz  (Frank  Sinatra,  Let  It  Snow  )
  • Rap ( Guf, Ice  Baby)
  • Folk  music ( Anna  Litvinenko, Narodnaya-vesyolaya)
  •  Pop  music (Slava, Odinochestvo)
  • Reggae  (Bob  Marley)
  •  Indi (The  Paragons,  On  the  Beach)
  • Bard rock ( Vladimir  Vysotskiy, Pesnya  o  Druge)
  •  Disco (The  Smiths,  How  Soon  Is  Now)

3. RELAXATION ( 2,5 хв.)

English Teacher:  Now let’s  turn back to  your lessons  of  Music   for  a  while and  listen  to  another  young  talent  Yury Gerets playing the trumpet. Our  teacher  of  Music  accompanies  him  playing  the  piano.(Slide6)

4. LISTENING ( 4 хв.)

          Pre-listening

Host 2: The  fourth contest. Now let  us check how much you know about popular sing­ers and  groups.We have prepared the descriptions of  groups or  singers not naming them. You will  be told the key facts about them. Your  task is to listen  and  guess a singer or a music band. You get 1 point for the correct answer, the right to answer has the team which is first to raise the hand for an­swering.

While  listening

The questions for the teams to answer:

  1. When this singer died President Carter declared a day of national mourning. The President said about him: “He changed the face of American popular culture...He was irreplaceable”. His hits are “Blue Suede Shoes”, “Heartbreak Hotel” and others. (ElvisPresley)
  2. His real name is Gordon Sumners. He was born on 2 October 1951, in England. His solo career began in 1982. He recorded 1987’s “Nothing Like the Sun” a title taken from a Shakespeare sonnet). In August 1990, a track from this album “An Englishman in New York” reached number 15 in the UK charts. (Sting)
  3. He is one of the most popular jazz singers in 1920’s and 1930’s  who was famous for his dazzling virtu­osity on the trumpet and an inno­vative singing style. (Louis Arm­strong)
  4. The first black female rock-singer, who is still extremely popular, even though she’s over 60. (TinaTur­ner)
  5.  It is a Ukrainian singer, who in 2004 with her amazing “Wild dances” won the first place and was con­sidered the best on Eurovision Song Contest.(Ruslana)

                  6. “A little woman with a big nose dressed in a strange clothes...” a very talented  actress and singer. She got numerous awards, among them “Oscar” and “Grammy”. (Barbara Streisand)

                   7. Who was called the King of Rock- and Roll? (Elvis Presley)

        8.  Name the music style which was born on the American continent.(jazz)

                    9. Name the birthplace of jazz and the name of  the  best jazz singer. (New Or­leans,  Louis  Armstrong)

                   10. Who made reggae music popular? (Bob Marley)

                   11. Where are “The Beatles” from? (Liverpool, England)

Post-listening

Match the musicians with the in­struments: (Slide 16)

1)   Ringo Star  a) guitar     

2) Vanessa Mae             b) harmonica

3) Bob Dylan               c) trumpet

4) Louis Armstrong             d) drums

5) Jimmy Hendrix             e) violin

Key: Id; 2 e; 3b; 4c; 5a

 

5.RELAXATION ( 4,5 хв.)

English Teacher: And  now  another  minute  for  you  to  enjoy music .  All  of  you have  seen a  famous  film  «Titanic». So  listen  to our  girls singing a  wonderful  song  from  this  film «My  Heart  Will  Go  On».(Slide 17)

 

6.SPEAKING ( 7 хв.)

Host1: The last competition for  today is your homework. You were to prepare the presentation of a group or a singer whom  you  consider  to  be  the greatest. Well,   we  are  ready  to  listen  to  you.

Host2:  The  first  is  the  presentation of  our  first  team  about  The  Beatles.

(Slides 18-23.)

Host 1:Now  thesecond  team  with  their  story  about  Elvis Presley.(Slides 24-30).

 

7. FILLING  IN  THE  GAPS ( 6 хв.)

English Teacher:The  second  part  of yourhomework was  to learn the  words of  the song by Elvis Presley “Love me Tender” and  now   let  us  see  how  well  our  teams  did  it .  Well,  fill in the gaps in  the  song,  please.  ( two teams  get  the  following  papers  to  fill  in.)(Slide31)

 

Card 3.

Love me tender,Love me sweet,

Never (1)____________me go.

Know how make my life (2)_________

And I love you so.

Refrain:

Love me_________(3),Love me true,
All my dreams  _________  (4).
For, my darling,I love you
And I always   _________   (5).
Love me tender,Love me    _________  (6)
Take me to your heart.
For its tender I    _________  (7)
Till the end of time.
Refrain.
Love me    _________  (8),Love me dear,
Tell me you are    _________  (9)
I’ll be yours through all the   _________   (10)

And we’ll never part.

Refrain.

 

 

Key: 1-let; 2-complete; 3- tender; 4- fulfil;5- will; 6- long; 7- belong;8- tender; 9-mine; 10-years

English Teacher:Now  let us listen to Elvis Presley  singing  “Love me Tender” and  see  how  well  our  teams  managed  with  their  task  and  I  invite  everybody  to  sing  together  with  Elvis.(Slide32)

IV. SUMMING-UP  ( 2 хв.)

English Teacher: Finally, the great moment has come! We are going to count the points and toname  the winner of today’s competi­tion! The winner today is ...Thank you for your participation, we hope that you enjoyed today’s contest.

docx
Додав(-ла)
Хортіва Олена
До підручника
Англійська мова (8-й рік навчання) 8 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
29 липня 2019
Переглядів
1671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку